technolagy
تکنولوژی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

ویژگی‌های پرچمدار مایکروسافت، که قرار است ویندوز 10 موبایل داشته باشد، اگرچه هنوز رسما تایید نشده، تا حدود زیادی مشخص شده است. NokiaPowerUser در گزارش خود بسیاری از ویژگی‌های گوشی‌های لومیا 940 و 940XL را تایید کرده؛ ویژگی‌هایی که پیش از این نیز بنچ‌مارک GFX از آنها پرده برداشته بود.

مایکروسافت هنوز زمان دقیقی برای انتشار ویندوز 10 موبایل خود مشخص نکرده، اگرچه گفته می‌شود این سیستم عامل جدید در گوشی رده‌بالای آینده مایکروسافت قرار خواهد داشت. گزارشات اخیر از عرضه این گوشی در ماه سپتامبر خبر داده بود، اما ظاهرا هم‌اکنون نیز می‌توان با قطعیت بیشتری از مشخصات پرچمدار جدید این شرکت صحبت کرد.

پرچمدار مایکروسافت، که احتمالا لومیا 940 XL نام می‌گیرد، از نمایشگری با رزولوشن Quad HD بهره‌مند است و مشخصاتی بسیار سطح بالا دارد. این گوشی نمونه‌ای با مشخصات پایین‌تر نیز به‌نام لومیا 940 دارد. این گوشی‌های لومیا همان گوشی‌های با نام رمز Cityman و Talkman هستند که اخیرا اخباری از آنها درز پیدا کرد؛ اخباری که به نظر می‌رسد درست هم بود. پس از آن باز هم اطلاعاتی از هر دو گوشی در گزارش AdDuplex افشا شد که البته تنها اطلاعاتی در مورد اندازه و رزولوشن نمایشگر آنها ارائه می‌داد.

اگر ویژگی‌های گفته‌شده در مورد این گوشی‌ها درست باشد، لومیا 940 XL از صفحه نمایش Quad HD با 2560 در 1440 پیکسل بهره خواهد برد. اندازه نمایشگر این گوشی نیز 5.7 اینچ گفته شده و احتمالا پردازنده آن 8 هسته‌ای اسنپدراگون 810 همراه با 3 گیگابایت رم است. حافظه داخلی این گوشی 32 گیگابایت است و قابلیت ارتقای حافظه توسط میکرو SD نیز فراهم شده. دوربین 20 مگاپیکسلی PureView و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. این اطلاعات، که در گزارشی از نوکیا پاور یوزر به آنها اشاره شده، همچنین از اسکنر عنبیه چشم خبر می‌دهد که فعلا دور از دسترس به نظر می‌رسد.

 

 

اما لومیا 940 با نمایشگری 5.2 اینچی و رزولوشن 1080p، که با نتایج بنچ‌مارکGFX  نیز صدق می‌کند، در انتظار کاربران خواهد بود. البته نوکیا پاور یوزر مدعی است این گوشی نیز نمایشگری Quad HD دارد. بنچ‌مارک GFX همچنین از پردازنده اسنپدراگون 808، سه گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی برای لومیا 940 خبر داده بود و مشخصاتی که برای دوربین نیز بیان کرده بود مشابه مشخصات دوربین لومیا 940 XL بود.

اما این گوشی‌ها چه زمانی راهی بازار می‌شوند؟

هنوز در مورد زمان عرضه گوشی‌های لومیا 940 و 940 XL خبر دقیقی گفته نشده، اما اگر این دو گوشی پرچمداران ویندوزفون باشند، ویندوز 10 موبایل را خواهند داشت و در پاییز 2015 عرضه خواهند شد.

منبع:جی اس ام

 

مایکروسافت اعلام کرد انتشار ویندوز 10 را در چند مرحله انجام می‌دهد و همه کاربران نمی‌توانند روز 29 ژوئیه آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز مایکروسافت را دریافت کنند. طبق گفته‌های مایکروسافت، ویندوز اینسایدرها اولین گروهی‌اند که ویندوز 10 را دریافت می‌کنند.

ویندوز 10 روز 29 ژوئیه منتشر می‌شود، اما شاید همه کاربران نتوانند همان روز این آخرین نسخه ویندوز را دریافت کنند. مایکروسافت چهارم ژوئیه اعلام کرد ویندوز 10 را طی چند مرحله منتشر می‌کند. این شرکت با این تصمیم می‌خواهد مطمئن شود آخرین نسخه ویندوز با استقبال خوب کاربران مواجه می‌شود و آرام‌آرام به دست میلیون‌ها کاربر ویندوز می‌رسد و در سیستم‌های مختلف آنها اجرا می‌شود.

به نظر می‌رسد ویندوز اینسایدرها (کسانی که هم‌اکنون در حال تست ویندوز 10 هستند) اولین کسانی‌اند که ویندوز 10 را دریافت می‌کنند. نسخه آزمایشی ویندوز 10 آنها در تاریخ 29 ژوئیه به نسخه نهایی این سیستم عامل به‌روز می‌شود. پس از آن، کاربرانی که فرآیند رزرو ویندوز 10 را طی کرده‌اند، می‌توانند نسخه جدید ویندوز 10 مایکروسافت را دریافت کنند. مایکروسافت پس از آگاهی دادن به آنها در مورد سازگاری سیستم کاربر با این نسخه سیستم عاملش، ویندوز 10 را روی رایانه آنها دانلود می‌کند. این شرکت در مورد مدت زمانی که انتشار ویندوز 10 به طول می‌انجامد چیزی نگفته است.

 

 

مایکروسافت اعلام کرده رایانه‌های بسیاری که ویندوز 7 یا 8 دارند با ویندوز 10 کاملا سازگارند. تولیدکننده‌ها به‌زودی این نسخه ویندوز را در اختیار خواهند داشت تا آن را روی محصولاتشان قرار دهند. همچنین گفته شده به‌زودی نسخه‌ای جداگانه از این سیستم عامل در دسترس خرده‌فروش‌ها قرار می‌گیرد؛ نسخه‌ای که مناسب دیوایس‌های خریداری‌شده با ویندوز 8.1 است و آنها را به ویندوز 10 به‌روز می‌کند. نسخه Pro ویندوز 10 نیز روز 29 ژوئیه منتشر می‌شود، اما نسخه Education و Enterprise این سیستم عامل چند روز بعد و در تاریخ اول اوت منتشر می‌شود.

منبع:جی اس ام

پنج شنبه 30 شهريور 1396برچسب:, :: 22:36 :: نويسنده : کوروش کبیر

مایکروسافت اعلام کرده به‌محض انتشار ویندوز 10 کامپیوترهای شخصی‌ای که این نسخه ویندوز رویشان نصب شده است به فروش می‌رسد.

مایکروسافت ادعا کرده به‌محض آغاز عرضه رسمی ویندوز 10 در روز 29 ژوئیه کامپیوترهای شخصی‌ای که ویندوز 10 از پیش رویشان نصب شده است در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. این شرکت پیش از این گفته بود این موضوع برایش مهم نیست، اما حالا می‌بینیم که ظاهرا تصمیم گرفته دوستداران سیستم عامل محبوب خودش را منتظر نگذارد.

بلومبرگ به‌نقل از یوسف مهدی، نایب‌رئیس بخش ویندوز و بازاریابی دیوایس‌ها در مایکروسافت، نوشته است: به‌زودی و پس از روز 29 ژوئیه شاهد کامپیوترهایی خواهید بود که ویندوز 10 رویشان نصب شده است و پس از آن نیز در پاییز دیوایس‌های جدیدی برای تعطیلات پیش روی شما خواهد بود.

 


 

پس از آن مایکروسافت در بیانیه‌ای، که از طریق ایمیل ارسال شد، به بلومبرگ گفت شرکت‌هایی همچون Dell ،HP ،Lenovo و Acer برخی از تولیدکنندگانی هستند که روز 29 ژوئیه کامپیوترهای شخصی‌شان را همراه با ویندوز 10، که رویشان نصب است، به فروش می‌رسانند. شرکت Dellپیش‌فروش کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 را آغاز کرده و وعده داده ارسال این کامپیوترها را روز 29 ژوئیه آغاز می‌کند تا روز بعد به دست مشتری‌ها برسد.

اما سوالی که باقی می‌ماند در مورد تبلت‌های سرفیس 3 و سرفیس پرو 3 مایکروسافت است، زیرا هنوز مشخص نیست نسخه جدید این تبلت‌ها با ویندوز 10 چه موقع راهی بازار می‌شود.

منبع:جی اس ام

مایکروسافت با وعده یکپارچه‌سازی دیوایس‌های خود تصمیم دارد گامی بزرگ در جهت تغییر و ارتقای سیستم‌عامل ویندوز روی پلتفرم‌های مختلف بردارد تا بتواند از این طریق به بهترین نحو از محبوبیت این سیستم عامل در کامپیوترهای شخصی برای همراه کردن کاربران با نسخه‌های موبایل، ایکس باکس و دیگر بخش‌ها استفاده کند.

مایکروسافت با وعده استور یکپارچه و اپلیکیشن‌هایی که قرار است روی همه دیوایس‌های ویندوزی نصب شود توجه بسیاری به خود جلب کرده. این رویکرد بیشتر از همه مطلوب توسعه‌دهندگان است، زیرا آنها تنها یک اپلیکیشن تولید می‌کنند و اپلیکیشن آنها برای همه دیوایس‌های ویندوزی، از کامپیوتر‌های شخصی گرفته تا تبلت، موبایل، ایکس‌باکس و هر سیستم ویندوزی دیگر قابل اجرا خواهد بود. وعده مایکروسافت در صورتی که محقق شود، ممکن است پلتفرم موبایل این شرکت را نیز نجات دهد؛ پلتفرمی که بزرگ‌ترین مشکلش کم بودن اپلیکیشن‌هایش است.

اما به نظر می‌رسد تغییرات استور مایکروسافت به یکپارچگی محدود نمی‌شود و این شرکت برنامه‌های دیگری نیز در سر دارد. داکیومنت‌های مربوط به استور ویندوز نشان می‌دهد محدودیت نصب اپلیکیشن روی دیوایس‌های مختلف به 10 دیوایس کاهش پیدا کرده است. پیش از این در ویندوز 8 این محدودیت 81 دیوایس بود. البته کاهش قابل توجه تعداد دیوایس‌ها برای بسیاری افراد مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا به‌ندرت پیش می‌آید که فردی بیش از 10 دیوایس ویندوزی داشته باشد، اما مایکروسافت از این طریق از نصب اپلیکیشن‌های پولی خریداری‌شده توسط افراد روی دیوایس‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

 

 

بگذارید شفاف‌تر بگوییم: در برنامه استور یکپارچه مایکروسافت قرار است وقتی شما اپلیکیشن پولی خریداری می‌کنید (یا درمورد اپلکیشن‌های رایگان، وقتی آنها را دانلود می‌کنید) بتوانید آن را روی دیوایس‌های مختلف خودتان، از جمله کامپیوترهای شخصی، موبایل‌ها، تبلت‌ها و هر دیوایس ویندوزی دیگری که دارید، نصب کنید، اما تعداد دیوایس‌های شما نباید بیشتر از 10 عدد بشود.

در حال حاضر خریداری اپلیکیشن‌ها به‌صورت جدا انجام می گیرد؛ یعنی اگر یک بار اپلیکیشنی برای کامپیوتر شخصی خودتان بخرید و بخواهید از آن روی موبایلتان نیز استفاده کنید، باید مجددا آن را خریداری کنید. البته در مورد سازگاری تبلت و کامپیوترهای شخصی اوضاع بهتر است و نیازی ندارید اپلیکیشن را مجددا خریداری کنید، بلکه می توانید با یک بار خرید و با در نظر گرفتن محدودیت نصب مشخص‌شده از سوی مایکروسافت آن را روی تبلت و کامپیوتر شخصی خودتان داشته باشید.

 

 

به‌هرحال با نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر به انتشار ویندوز 10 و احتمالا یکپارچگی وعده‌داده‌شده توسط مایکروسافت، این شرکت تمهیدات بیشتری برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان می‌اندیشد. این محدودیت بیشتر برای اپلیکیشن‌های پولی کاربرد دارد، با این حال ممکن است مایکروسافت در تعداد دیوایس‌ها تجدیدنظر کند یا برای اپلیکیشن‌های رایگان محدودیت متفاوتی اعمال کند.

یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌ها با تغییراتی ممکن می‌شود که در ساختار اپلیکیشن‌های ویندوزی ایجاد شده است. البته علی‌رغم اینکه مایکروسافت از نرم‌افزارهای Outlook و Powerpoint در موبایل‌ها و کامپیوترهایی که ویندوز 10 را اجرا می‌کردند رونمایی کرد، فعلا از اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان که چنین قابلیتی داشته باشد خبری نیست.

 

منبع: جی اس ام

چهار شنبه 29 شهريور 1396برچسب:, :: 22:36 :: نويسنده : کوروش کبیر

راه‌های مختلفی برای قفل کردن گوشی هوشمند وجود دارد: وارد کردن PIN، کشیدن الگو، تشخیص چهره و... اما آیا این روش‌ها امنیت کافی دارند؟


 

آخرین نسل تکنولوژی امنیتی برای باز کردن گوشی هوشمند از اثر انگشت استفاده می‌کرد، اما کارشناسان امنیت مایکروسافت به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ‌کدام از روش‌های امنیتی موجود واقعا امنیت را ضمانت نمی‌کند: PIN عددی به‌راحتی کشف می‌شود، شخص سوم به‌راحتی می‌تواند الگوی امنیتی را به خاطر بسپارد و تکنولوژی‌های دیگر هم معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل مایکروسافت تکنولوژی جدیدی ارائه کرده است که براساس موقعیت انگشتان، طول آنها، زاویه عددی بین آنها و... کار می‌کند.


امنیت بیشتر
با استفاده از این تکنولوژی کاربر قادر است رمز عبور را براساس لمس صفحه در زمان‌های خاص و حرکت‌های انگشت در جهت‌های خاص تنظیم کند.


 


در صورت استفاده از این تکنولوژی، اگر شخص سومی سعی کند رمز عبور کاربر را بفهمد، فقط حرکت عجیب انگشتان وی را می‌بیند و خوشبختانه به‌سختی می‌تواند حرکت انگشتان وی را تکرار کند!
با رسیدن به این تکنولوژی به نظر می‌آید مایکروسافت یکی از مخالفان اصلی سنسورهای اثر انگشت باشد، چرا که این سنسورها به اثرانگشت‌خوان مخصوص در هر دستگاه نیاز دارند و این امر سبب افزایش هزینه تولید و درنتیجه قیمت تمام‌شده گوشی همراه می‌شود.

 


ایده امنیتی مایکروسافت فقط مخصوص گوشی‌‌ها و تبلت‌ها نیست و می‌توان از این تکنولوژی در محصولات دیگر نیز استفاده کرد، هرچند در پتنت (حق ثبت اختراع) این تکنولوژی از کینکت Xbox One به‌عنوان محصولی نام برده شده که می‌تواند از آن استفاده کند.

 


 


نظر شما در مورد اختراع جدید مایکروسافت چیست؟ آیا پس از ورود این تکنولوژی باید با سنسور اثر انگشت خداحافظی کنیم؟ آیا این اختراع مایکروسافت سبب ارزان‌تر شدن گوشی‌های نسل بعدی می‌شود؟

منبع:جی اس ام

 

چهار شنبه 29 شهريور 1396برچسب:, :: 22:7 :: نويسنده : کوروش کبیر

جدال دستیارهای دیجیتال شرکت‌های بزرگ مایکروسافت، گوگل و اپل هر روز وارد مرحله‌ای تازه می‌شود و این شرکت‌ها نیز برای عقب نماندن از رقابت ویژگی‌های جذاب‌تری به دستیارهای دیجیتال خود اضافه می‌کنند. در این مطلب سراغ ویژگی‌هایی می‌رویم که دستیار دیجیتال مایکروسافت، کورتانا، را از گوگل‌ ناو و سیری متمایز می‌کند.

مدت زیادی نیست که مایکروسافت دستیار دیجیتال خود، کورتانا، را معرفی کرده است، اما این دستیار صوتی به‌خوبی توانسته در میان رقبای کهنه‌کارش عملکرد مناسب داشته باشد و حتی در بسیاری زمینه‌ها آنها را پشت سر بگذارد. در نوشته‌های قبلی برتری‌های سیری اپل و همین‌طور دلایل برتری گوگل ناو را مرور کردیم. در این نوشته هم می‌خواهیم سراغ کورتانای مایکروسافت برویم.

دستیارهای دیجیتال، که به آنها دستیارهای صوتی نیز گفته می‌شود، همه لقب هوشمند را یدک می‌کشند و تفاوت و برتری آنها بر یکدیگر نیز در میزان هوشمندی آنهاست. اما قبل از اینکه بخواهیم بررسی کنیم کدام‌یک از این سه دستیار صوتی هوشمندتر از دیگران است باید ببینیم چه فاکتورهایی باعث می‌شود این دستیارهای دیجیتال را هوشمند بدانیم. آیا واقعا هوشمندی موجود در این دستیارهای دیجیتال از پرسش‌وپاسخ‌های از پیش تعیین‌شده برای آنها قابل تمایز است؟

 

 

این دستیارها برای اینکه بتوانند هوششان را به کاربران نشان دهند باید بتوانند رفتاری مشابه انسان داشته باشند. درواقع ملاک هوشمندی برای آنها داشتن هوش انسانی است؛ هوشی که وقتی سرعت پاسخ‌گویی‌اش بیشتر از انسان شود، می‌تواند عملکردی فوق‌العاده به دستیارهای صوتی ببخشد.

 

درک بهتر زبان طبیعی
 

اگر تاکنون با این دستیارهای صوتی کار کرده باشید یا حتی ویدئویی از کارکردن با آنها دیده باشید، حتما می‌دانید که هنگام کارکردن با آنها، دستیارهای صوتی درخواست صوتی شما را به متن برمی‌گردانند و در نمایشگر گوشی به شما نشان می‌دهند و پس از آن به اجرای درخواست می‌پردازند. یکی از مشکلاتی که کاربران غیر انگلیسی‌زبان با آن مواجه‌اند عدم فهم صحیح کلمات زبان انگلیسی توسط دستیارهای دیجیتال است. این مورد البته هیچ‌گاه برای کاربران انگلیسی‌زبان پیش نمی‌آید، زیرا آنها زبان انگلیسی را با لهجه صحیح صحبت می‌کنند.

اما در میان این سه دستیار صوتی معروف، کورتانا زبان انگلیسی را با انعطاف بیشتری درک می‌کند و طبیعتا کار را برای ما، که زبان مادری‌مان انگلیسی نیست، آسان می‌کند. شما وقتی می‌خواهید با گوگل ناو صحبت کنید باید مراقب تلفظ صحیح کلمات باشید، در غیر این‌صورت گوگل ناو منظورتان را نمی‌فهمد و جوابی به شما نمی‌دهد.

 

تعامل با کاربر
 

کورتانا به مرحله‌ای از هوشمندی رسیده است که درست مثل دستیاری انسانی رفتار می‌کند. علاوه بر طرح پرسش‌هایتان و گرفتن پاسخ آنها از کورتانا، می‌توانید با این دستیار صوتی صحبت کنید، یا اگر حوصله‌تان سر رفته، از او بخواهید برایتان آواز بخواند! او با شما صحبت می‌کند، طوری که احساس نمی‌کنید کورتانا ربات است. مایکروسافت به این نتیجه رسیده که پاسخ دادن به سوالات براساس موتورهای جستجو تنها ویژگی مطلوب دستیار دیجیتال نیست و این دستیار باید کمی هم چاشنی احساس و طنز داشته باشد.

 

 

یادگیری بیشتر
 

چیزی که یک دستیار دیجیتال را از رقبایش کاملا متمایز می‌کند توانایی یادگیری آن است. قابلیت یادگیری نیز در دستیارهای صوتی براساس داده‌های کاربران به دست می‌آید و هرچه داده‌های بیشتری در اختیار دستیارهای صوتی قرار بگیرد، فرایند یادگیری در آنها به شکل بهتری انجام می‌شود. درواقع باید گفت یادگیری رفتار انسان و رساندن بهترین پاسخ در شرایط مناسب به بهترین شکل نشانه هوشمندی (و نه فقط تقلید) دستیار دیجیتال است.

مایکروسافت با انتشار ویندوز 10 کورتانا را به کامپیوترهای شخصی آورده است و تصمیم دارد آن را روی همه دیوایس‌هایی اجرا کند که ویندوز 10 دارند. با این کار کورتانا به حجم وسیعی از داده‌های کاربران دست پیدا می‌کند؛ داده‌هایی که او را در یادگیری بهتر به‌خوبی راهنمایی می‌کند. درواقع کورتانا با یادگیری بهتر می‌تواند بیش‌ازپیش رفتاری مشابه انسان هوشمند نشان دهد.

 

 

تا اینجا سعی کردیم ویژگی‌هایی برشماریم که از هوشمندی کورتانا نشان دارد، اما ویژگی‌های خوب کورتانا تنها به این موارد محدود نمی‌شود. یک دستیار دیجیتال، در کنار هوشمند بودن، باید از سرعت و دقت بالایی نیز برخوردار باشد. برخورداری از ویژگی‌هایی این‌چنین باعث می‌شود دستیارهای دیجیتال از نمونه‌های انسانی‌شان برتر باشند. حالا بیایید بررسی کنیم کورتانا چطور، با داشتن ویژگی‌هایی متمایز، برتری‌اش را ثابت می‌کند.

 

پایداری
 

وقتی از کورتانا سوال می‌کنید، اشتباهات فاحش در جواب‌هایش نمی‌بینید؛ یعنی این‌طور نیست که یک سوال را کاملا درست و یک سوال را کاملا اشتباه پاسخ دهد. برخلاف گوگل ناو، معمولا جواب‌های خیلی بی‌ربط از کورتانا نمی‌شنوید. در کنار سوالاتی که درست پاسخ می‌دهد، در سوالات دیگر نیز به جواب نزدیک می‌شود. در پاسخ دادن به همه سوالات سرعت خوبی دارد و به‌ندرت پیش می‌آید که یک سوال را سریع و سوال دیگر را خیلی کند پاسخ دهد.

 

در دسترس بودن
 

مایکروسافت با ویندوزفون 8.1 کورتانا را به پلتفرم موبایل خود آورد، اما، برخلاف گوگل ناو و سیری، قصد ندارد آن را تنها به موبایل یا نهایتا دو-سه دیوایس محدود کند. این شرکت با انتشار ویندوز 10 دستیار صوتی خود را به کامپیوترهای شخصی آورد و در حال حاضر نیز مشغول کار روی نسخه اندروید این دستیار دیجیتال است. با گسترش حضور کورتانا در دیوایس‌های مختلف، دیگر همه‌جا به دستیار دیجیتال خودتان دسترسی خواهید داشت، فارغ از اینکه از کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنید، گوشی‌تان ویندوزفون است یا از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید.

 

 

محلی بودن
 

کورتانا، برخلاف گوگل ناو و سیری، این توانایی را دارد که وقتی جدیدترین خبرها را از او می‌پرسید، اخبار محلی را به شما نشان دهد. مطمئنا وقتی شما در ایران زندگی می‌کنید، اخبار مهم کشور امریکا یا کانادا برایتان خیلی جذاب نیست و ترجیح می‌دهید اخبار ایران را دنبال کنید.

همان‌طور که دیدید، مایکروسافت به‌خوبی توانسته هرآنچه از یک دستیار دیجیتال انتظار می‌رود در کورتانا قرار دهد. این دستیار صوتی، برخلاف سیری اپل، بیش از اینکه به سوال‌وجواب‌های آماده مجهز باشد، می‌تواند در مورد سوال شما فکر کند و پاسخی مطلوب دهد. همچنین کورتانا، برخلاف گوگل ناو، همیشه به جستجو اکتفا نمی‌کند و از آنچه از رفتار شما یاد گرفته استفاده می‌کند. رفتار هوشمند، که به تعامل انسانی با کاربر می‌انجامد، در کنار پایداری، سرعت و دقت کورتانا را از سایر دستیارهای صوتی متمایز و برتر می‌کند.

 منبع: جی اس ام

هر روز خبرهای بیشتری درباره پرچمداران جدید مایکروسافت به گوش می‌رسد. طرفداران مایکروسافت و ویندوز فون بی‌صبرانه منتظر معرفی پرچمداران جدیدند.

مایکروسافت قصد دارد گوشی‌های جدیدی به بازار عرضه کند. نام این پرچم‌داران به احتمال زیاد لومیا 940 و 940XL است.

 


نمونه اولیه لومیای جدید


انتظار می‌رود نسخه‌های جدید لومیا در ماه اکتبر معرفی شوند. به‌نقل از NPU، لومیای جدید روز 19 اکتبر (27 مهر) در نیویورک معرفی می‌شود. البته منبع خبر به این نکته اشاره می‌کند که پرچم‌داران لومیا‌ تنها دستگاه‌هایی نیستند که مایکروسافت قصد دارد معرفی‌شان کند، بلکه در کنار آنها تبلت Surface Pro 4 و نسخه جدید باند مایکروسافت نیز معرفی ‌می‌شوند.
شایعات قبلی حاکی از آن بود که نام پرچم‌داران جدید مایکروسافت لومیا 950 و 950XL است، اما اخبار جدید نام‌های لومیا 940 و 940XL را به آنها نسبت داده‌اند. البته مایکروسافت هنوز زمان دقیقی برای معرفی پرچم‌دارانش مشخص نکرده است و تا زمان انتشار خبر رسمی مایکروسافت باید منتظر ماند.


منبع:جی اس ام

 

اگرچه هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست، به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد ندارد گوشی‌هایی را که 4 گیگابایت حافظه داخلی دارند به ویندوز 10 موبایل آپدیت کند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که صاحب گوشی ویندوز فونی با حافظه داخلی کمتر از 8 گیگابایت هستید، خبر بدی برایتان داریم! به نظر می‌رسد گوشی‌های ویندوز فونی با حافظه داخلی 4 گیگابایت نمی‌توانند به ویندوز 10 آپدیت شوند. این خبر را به‌تازگی نسخه آلمانی سایت ویندوز 10 موبایل اعلام کرده و گفته است که تنها گوشی‌هایی که حافظه داخلی حداقل 8 گیگابایت دارند می‌توانند به ویندوز 10 موبایل آپدیت شوند.

البته این خبر خیلی هم غافلگیرکننده نیست، چون هم‌اکنون هم گوشی‌هایی که تنها 4 گیگابایت حافظه داخلی دارند از برنامه ویندوز اینسایدر حذف شده‌اند و نمی‌توانند پیش‌نمایش ویندوز 10 موبایل را داشته باشند. حالا به نظر می‌رسد این گوشی‌ها نمی‌توانند نسخه رسمی ویندوز 10 را نیز دریافت کنند. مایکروسافت هنوز به‌طور رسمی در این مورد صحبت نکرده است، اما بعید به نظر می‌رسد نسخه جدید ویندوز 10 موبایل برای گوشی‌های 4 گیگابایتی نیز عرضه شود.


 

از طرف دیگر تنها تعداد محدودی از گوشی‌های ویندوز موبایلی 4 گیگابایت حافظه داخلی دارند. این گوشی‌ها لومیا 530، Alcatel One Touch Pixi 3،HTC One 8S ،Blu Win JR ،Karbonn Titanium Wind W4 هستند که تعداد کمی از گوشی‌های ویندوز فونی به شمار می‌روند و احتمالا مایکروسافت دیگر قصد ندارد آنها را به ویندوز 10 ارتقا دهد.

آیا شما هم صاحب یکی از این گوشی‌های 4 گیگابایتی هستید و هنوز منتظرید تا ویندوز 10 موبایل به گوشی‌تان برسد؟ منتظر شنیدن نظر شما هستیم.

 

منبع: جی اس ام

به نظر می‌رسد سیانوژن حالا دارد بچه ناخلفی برای اندروید می‌شود! این سیستم عامل، که خود بر مبنای اندروید ساخته شده، قصد دارد به‌زودی دستیار شخصی مایکروسافت، کورتانا، را جانشین گوگل ناو در سیستم عامل خود کند.

مدیرعامل شرکت سیانوژن، سازنده کاستوم رام معروف اندروید، در مصاحبه با International Business Times اعلام کرد این شرکت قصد دارد در همکاری نزدیک با مایکروسافت دستیار شخصی کورتانا را با سیستم عامل سیانوژن (Cyanogen OS) ادغام کند. با این کار، کورتانا علاوه بر سیستم عامل‌های ویندوز، iOS و اندروید به طیف دیگری از گوشی‌های هوشمند نیز وارد می‌شود و می‌تواند به‌عنوان دستیار شخصی قدرتمند به کاربران بیشتری خدمت‌رسانی کند.

 


اگرچه مدیرعامل سیانوژن در مورد جزئیات این کار توضیح زیادی نداد، به روح انسانی و فهم بسیار خوب کورتانا اشاره کرد که توانسته است دستیار شخصی مایکروسافت را برتر از گوگل ناو و سیری کند. او گفت برای اینکه دستیار شخصی بتواند واقعا موفق شود، لازم است در فریمورک یک سیستم عامل ادغام گردد؛ کاری که سیانوژن در پی انجام دادن آن است.
سیستم عامل سیانوژن با آنچه به عنوان کاستوم رام سیانوژن می‌شناسیم اندکی فرق می‌کند. این سیستم عامل طی سال‌های گذشته با رشد بسیار خوبی روبرو بوده و توانسته است خود را به‌عنوان سیستم عامل پیش‌فرض در محصولات برندهایی مثل Wileyfox ،Micromax و OnePlus جا بیندازد.

منبع:جی اس ام

چند روز پس از کنفرانس اپل, مایکروسافت نیز مراسمی داشت به نام Dreamforce که در آن محصول سخت‌افزاری جدیدی معرفی‌ نشد، اما نرم‌افزار‌های این شرکت روی پلتفرم‌های گوناگون اجرا و معرفی‌ گردید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

طی‌ کنفرانس Dreamforce مایکروسافت در روز چهارشنبه ۲۵ شهریور ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت، برای نمایش دمو اپلیکیشن Outlook روی آی‌اواس از یک آیفون استفاده کرد، اما، طبق صحبت او، چون تمام برنامه‌های منتشرشده مایکروسافت روی آن‌ دستگاه نصب شده بود، آن آیفون تبدیل شده بود به آیفون Pro!

 

قسمتی‌ از صحبت جالب ایشان در کنفرانس:
 

خب؛ می‌خواهیم با این آیفون تست را شروع کنیم و باید بگویم این تلفن همراه من نیست، اما به‌هرحال یک آیفون است؛ یک آیفون بسیار زیبا و کارآمد. دوست دارم آن را آیفون پرو بنامم، زیرا تمام اپلیکیشن‌های مایکروسافت روی آن‌ نصب شده و این فوق‌العاده‌ است!

 


 

معلوم است که ساتیا نادلا خیلی‌ صریح به آیپد پرو اشاره کرده که اپل تازگی‌ها معرفی‌ نموده است. اگر کنفرانس اپل را مشاهده کرده باشید، دیده‌اید که یکی‌ از کارمندان عالی‌‌رتبه مایکروسافت روی صحنه می‌‌آید و نحوه کار با نرم‌افزار آفیس این شرکت را روی آیپد پرو نشان می‌دهد.

 


 

در ادامه می‌توانید قسمت کوتاهی‌ از کنفرانس مایکروسافت را مشاهده کنید.

 منبع: جی اس ام

یک شنبه 26 شهريور 1396برچسب:, :: 22:36 :: نويسنده : کوروش کبیر

دستبند مایکروسافت بند بی‌شک یکی از محصولاتی بود که خود مایکروسافت هم تصور نمی‌کرد در بازار موفقیت خاصی کسب کند! اما، برخلاف آنچه تصور می‌شد، طرفداران مایکروسافت حسابی برای آن سر و دست شکاندند و این دستبند را یکی از موفق‌ترین محصولات مایکروسافت کردند. حال عکس‌هایی از نسل دوم این دستبند منتشر شده که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.


 

یکی از موضوعاتی که هم هواداران مایکروسافت بند و هم مخالفان آن درباره‌اش هم‌عقیده‌اند جذاب نبودن طراحی نسخه اولیه آن است. در هر صورت ابزارهای پوشیدنی باید، علاوه بر کارایی، از نظر زیبایی نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند.

حال عکسی از نسخه جدید این دستبند منتشر شده که ظاهر نسل جدید این دستبندها را نشان می‌دهد. عکس مایکروسافت بند ۲ را وب‌سایت اسپانیایی Microsoft Insider منتشر کرده و مدعی شده این عکس‌ها تصاویر خبری مایکروسافت بند ۲ هستند.


 

اگر ادعای سایت اسپانیایی واقعا درست باشد، با دستبند بسیار زیباتری نسبت به مایکروسافت بند نسخه یک روبروییم. آن‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، نمایشگر این گجت پوشیدنی خمیده است. خمیدگی آن را سایت‌های دیگر مانند TheVerge نیز پیش‌تر تایید کرده بودند، اما صحت این عکس‌ها را هنوز هیچ سایت دیگری تایید یا رد نکرده است. برای فهمیدن اطلاعات بیشتر راجع به این دستبند باید تا تاریخ ۶ اوت صبر کنید؛ یعنی تاریخی که که مایکروسافت برای معرفی این محصول و پرچم‌داران جدیدش کنفرانس برگزار می‌کند.

نظر شما درباره این دستبند چیست؟ آیا این دستبند هوشمند می‌تواند موفقیت نسل اول را برای ردموندی‌ها تکرار کند؟

منبع:جی اس ام

 

یک شنبه 26 شهريور 1396برچسب:, :: 22:36 :: نويسنده : کوروش کبیر

دستبند مایکروسافت بند بی‌شک یکی از محصولاتی بود که خود مایکروسافت هم تصور نمی‌کرد در بازار موفقیت خاصی کسب کند! اما، برخلاف آنچه تصور می‌شد، طرفداران مایکروسافت حسابی برای آن سر و دست شکاندند و این دستبند را یکی از موفق‌ترین محصولات مایکروسافت کردند. حال عکس‌هایی از نسل دوم این دستبند منتشر شده که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.


 

یکی از موضوعاتی که هم هواداران مایکروسافت بند و هم مخالفان آن درباره‌اش هم‌عقیده‌اند جذاب نبودن طراحی نسخه اولیه آن است. در هر صورت ابزارهای پوشیدنی باید، علاوه بر کارایی، از نظر زیبایی نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند.

حال عکسی از نسخه جدید این دستبند منتشر شده که ظاهر نسل جدید این دستبندها را نشان می‌دهد. عکس مایکروسافت بند ۲ را وب‌سایت اسپانیایی Microsoft Insider منتشر کرده و مدعی شده این عکس‌ها تصاویر خبری مایکروسافت بند ۲ هستند.


 

اگر ادعای سایت اسپانیایی واقعا درست باشد، با دستبند بسیار زیباتری نسبت به مایکروسافت بند نسخه یک روبروییم. آن‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، نمایشگر این گجت پوشیدنی خمیده است. خمیدگی آن را سایت‌های دیگر مانند TheVerge نیز پیش‌تر تایید کرده بودند، اما صحت این عکس‌ها را هنوز هیچ سایت دیگری تایید یا رد نکرده است. برای فهمیدن اطلاعات بیشتر راجع به این دستبند باید تا تاریخ ۶ اوت صبر کنید؛ یعنی تاریخی که که مایکروسافت برای معرفی این محصول و پرچم‌داران جدیدش کنفرانس برگزار می‌کند.

نظر شما درباره این دستبند چیست؟ آیا این دستبند هوشمند می‌تواند موفقیت نسل اول را برای ردموندی‌ها تکرار کند؟

منبع:جی اس ام

 

یک شنبه 26 شهريور 1396برچسب:, :: 22:15 :: نويسنده : کوروش کبیر

چهاردهم مهرماه برای طرفداران مایکروسافت روز بسیار مهمی است؛ تاریخی که این شرکت از دستاوردهای جدیدش رونمایی می‌کند و محصولات مختلفی در دسترس مشتریانش قرار می‌دهد. در این روز معلوم می‌شود آماده‌سازی‌ها و برنامه‌های اهالی ردموند تا چه حد در جلب نظر کاربران نهایی موفق خواهند بود.

شهر بزرگ نیویورک شاهد مراسم مهم مایکروسافت خواهد بود. معمولا در چنین کنفرانس‌هایی از چند محصول سخت‌افزاری و یکی-دو نرم‌افزار جدید رونمایی می‌شود و همه‌چیز تمام می‌شود؛ اما مایکروسافت به‌دنبال دستاوردهای بیشتری است و چنین دورنمایی راضی‌اش نمی‌کند. درواقع انتظار اهالی ردموند و طرفدارانشان از این رویداد بسیار فراتر از چنین گمانه‌زنی‌هایی است.

شرکت‌های رقیب در چند وقت اخیر مراسم مختلفی برگزار کرده‌اند. اپل محصولات تازه‌ای به بازار فرستاد و گوگل هم دستگاه‌های جدیدی برای کاربرانش عرضه کرد. بنابراین انتظارات از غول بزرگی مانند مایکروسافت بسیار زیاد شده؛ شرکتی که با دست پر به این همایش می‌آید و چند محصول جالب برایمان در نظر گرفته است. این موارد را در ادامه با یکدیگر مرور می‌کنیم.

 

لومیاهای جدید
 


 

مایکروسافت با خرید نوکیا قدم بزرگی برای ورود جدی‌تر به بازار موبایل برداشت، هرچند موفقیت چندانی از این معامله به دست نیاورد. حالا با توجه به معرفی ویندوز 10 امیدهایش دوباره زنده شده است. ویندوز 10 هنوز در مرحله توسعه به سر می‌برد و مایکروسافت وعده داده برنامه‌های نوشته‌شده برای این ویندوز در تمام دستگاه‌های مبتنی بر آن به‌خوبی اجرا شوند.

 احتمالا در مراسم آتی این کمپانی باید انتظار رونمایی از لومیا 950 و 950XL را داشته باشیم. شایعات متعددی درباره این تلفن‌ها به گوش می‌رسد و شاهد لو رفتن اطلاعات بسیاری از جزئیات فنی‌ آنها در رسانه‌ها بوده‌ایم. مایکروسافت در ارائه وسایل جانبی برای موبایل‌هایش سابقه چندان جالبی ندارد؛ اغلب شاهد معرفی چند قاب نه‌چندان زیبا یا بلندگوهای بلوتوثی بی‌فایده از این شرکت بوده‌ایم. ولی این بار احتمال حضور قلم هوشمند Surface Pen و یک کاور هوشمند داده می‌شود؛ کاوری که دسترسی شما را به نوتیفیکیشن‌های دستگاه بسیار آسان‌تر می‌کند.

شاید مایکروسافت نتواند در این زمینه مخاطبانش را شگفت‌زده کند، اما عرضه دو تلفن هوشمند قدرتمند به‌خوبی اراده بالای این شرکت را برای راضی کردن طرفداران ویندوز فون نشان می‌دهد. نتایج این تصمیم در آینده بخش موبایلی مایکروسافت نقشی حیاتی ایفا خواهد کرد.

 

Windows Hello / Continuum
 


 

لومیاهای تازه صرفا دو موبایل جدید با سخت‌افزار به‌روزشده نیستند. مایکروسافت قبل از هر چیز شرکتی نرم‌افزاری است و در این بخش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گفته می‌شود هر دو اسمارت‌فون جدید ردموندی‌ها از ویژگی‌های Windows Hello / Continuum بهره‌مندند. ویژگی Windows Hello امکان تشخیص چهره و اثر انگشت را برای این تلفن‌ها فراهم می‌کند و دیگر به وارد کردن پین و رمز عبور نیازی نخواهید داشت.

قابلیت Continuum هم به کاربران اجازه می‌دهد توانایی‌های بیشتری از تلفن همراه خود به دست آورند. به‌صورت وایرلس یا با اتصال صفحه‌کلید و ماوس می‌توان از این موبایل مانند رایانه استفاده کرد. شرکت‌های مختلفی برای این هدف بزرگ تلاش ‌کرده‌اند و خواستار یکپارچه‌ کردن تجربه کاربری موبایل و دسکتاپ‌ شده‌اند؛ مشکلی قدیمی که به نظر می‌رسد مایکروسافت قدم بلندی برای برطرف کردن آن برداشته است.

 

سرفس پرو 4
 


 

تجربه موفق سرفیس پرو 3 باعث شده انتظارات از مدل بعدی این دستگاه بسیار افزایش یابد. مشتریان زیادی منتظر معرفی مدل جدید این تبلت/لپ‌تاپ محبوب مایکروسافت‌اند. برخلاف لومیاها، شایعات چندان قرص و محکمی درباره خصوصیات فنی این دستگاه منتشر نشده، هرچند بعید به نظر می‌رسد ردموندی‌ها در طراحی این محصول تغییر اساسی دهند.

گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد این دستگاه را از همیشه سبک‌تر و نازک‌تر کند؛ بنابراین، با وجود بزرگ‌تر شدن احتمالی نمایشگر، حاشیه‌‌اش باریک‌تر از نسخه قبلی می‌شود. وضوح تصویر افزایش می‌یابد و بعید نیست شاهد حضور فناوری 4K یا حتی 5K‌ در سرفیس پرو جدید باشیم. همچنین اهالی ردموند قلم جدید این دستگاه را دقیق‌تر و سریع‌تر از همیشه طراحی کرده‌اند و پاسخ درخوری برای Apple Pencil در چنته دارند.

همچنین مایکروسافت می‌خواهد، با کمک حسگر اثر انگشت، ورود شما را به دستگاهتان ساده‌تر کند: کاربری ترک پد سرفیس جدید را آسان‌تر از گذشته کرده و البته غافلگیری بزرگ‌تری هم برایتان در نظر گرفته است. اگر این شایعه به حقیقت بپیوندد، احتمالا به بازار فروش لپ‌تاپ‌ها هم تکان بزرگی می‌دهد.

ممکن است مایکروسافت بخواهد نسخه بزرگ‌تری برای سرفیس پرو جدید تولید کند. نام مشخصی برای این دستگاه اعلام نشده و می‌توانیم آن را لپ‌تاپ سرفیس بنامیم؛ دستگاهی که نمایشگر 14 اینچی دارد و از رم 16 گیگابایتی، هارد 1 ترابایتی و دوربین ویندوز هلو برخوردار است. ردموندی‌ها سابقه لغو کردن تولید یک محصول را دارند؛ مانند سرفیس مینی. اما تولید لپ‌تاپ واقعی از مایکروسافت شاید رویای بسیاری از مشتریان این شرکت باشد.

 

بند هوشمند مایکروسافت: برداشت دوم!
 


 

موبایل‌ها و تبلت‌ها بازار جذابی برای شرکت‌های مختلف‌اند، اما پوشیدنی‌های هوشمند هیجان‌انگیزترین صنعت روبه‌رشد را در دنیای فناوری تشکیل داده‌اند. نخستین تلاش مایکروسافت در این زمینه با معرفی اولین نسخه مایکروسافت بند نسبتا آبرومندانه و موفق بود؛ هرچند نمی‌توان آن را پیروزی عظیمی برای ردموندی‌ها دانست.

به نظر می‌رسد طراحی دومین مدل از این بند هوشمند بسیار بهبود یافته و امکانات متعددی به آن افزوده شده است. مایکروسافت همواره بر بخش نرم‌افزاری سلامت و اپلیکیشن‌های این حوزه نگرشی جدی داشته و احتمالا شاهد حضور چند قابلیت مهم در این قسمت خواهیم بود. حسگرهای قدم‌شمار و ارتفاع‌سنج این دستگاه دقیق‌تر شده‌اند و توسعه‌دهندگان سوم‌شخص هم دسترسی‌های بیشتری برای تولید برنامه‌های مناسب این وسیله دارند.

نسخه جدید این محصول همزمان در کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس، امریکا، ایتالیا و اسپانیا عرضه می‌شود و به‌تدریج شاهد گسترش پخش آن خواهیم بود. احتمالا بهترین عملکرد این وسیله جانبی را در دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 خواهیم دید.

 

ایکس باکس، ویندوز 10 و دیگران
 


 

ویندوز 10 از مدتی پیش رسما ارائه شده و مایکروسافت دارندگان نسخه‌های مختلف ویندوز را به استفاده از این محصول ترغیب کرده است. از قبل هم آپدیت مهمی در ماه نوامبر برای این سیستم‌عامل وعده داده شده که شاید در اجلاس آتی شاهد جزئیات بیشتری از آن باشیم. مشتریان احتمالی لومیاهای جدید هم بی‌صبرانه منتظر رونمایی از قابلیت‌های نرم‌افزاری ویندوز 10 موبایل‌اند. اگر عملکرد مایکروسافت در این بخش خوب باشد، شاید حتی کاربران سایر اکوسیستم‌ها هم به خرید لومیاهای جدید مجاب شوند.

از سوی دیگر در ماه نوامبر شاهد معرفی ویندوز 10 برای ایکس باکس وان خواهیم بود. گروهی برگزیده از کاربران مدت‌ها در حال آزمودن این سیستم‌عامل در دستگاه‌هایشان بوده و احتمالا مایکروسافت گزارش دقیق‌تری از عملکرد این پروژه را در اجلاس آینده ارائه می‌کند. البته گفته می‌شود شاید ردموندی‌ها کنسول کوچک‌تری نیز معرفی کنند، ولی خیلی بعید به نظر می‌رسد. به‌هرحال اگر چنین اتفاقی بیفتد، شاید بزرگ‌ترین غافلگیری مایکروسافت برای هوادارانش باشد.

 

منبع:جی اس ام

بالاخره مایکروسافت از پرچمداران جدیدش رونمایی کرد؛ پرچمدارانی که دوربین 20 مگاپیکسلی با فلاش 3 گانه دارند و با متصل شدن به وسایل جانبی می‌توانند همچون کامپیوتر برایتان کار کنند.

پس از شایعات بسیار پیرامون پرچم‌داران جدید مایکروسافت و ویندوز 10 موبایل، بالاخره زمان معرفی رسمی این گوشی ها فرارسید و اکنون چهره واقعی این دو گوشی ویندوز موبایلی پیش روی ماست.

بسیاری از مشخصات لومیاهای جدید مایکروسافت با آنچه در شایعات گفته می‌شد تفاوت چندانی ندارد. لومیا 950 نمایشگر 5.2 اینچی و لومیا 950 ایکس‌ال  نمایشگر 5.7 اینچی دارد. نمایشگر هر دو دستگاه از نوع OLED با کیفیت QHD است.

 

لومیا 950 از پردازنده 6 هسته‌ای اسنپدراگون 808 و لومیا 950XL از پردازنده 8 هسته‌ای Liquid-cooled 810 اسنپدراگون کوالکام بهره می‌برد. هر دو گوشی به 3 گیگابایت حافظه رم مجهزند.

دوربین این گوشی‌ها، همان‌طور که احتمال می‌رفت، از سنسور 20 مگاپیکسلی و فلاش سه‌گانه LED برخوردار است که باعث می‌شود در نور کم عکس‌های خوبی ثبت شود. در این دوربین‌ها از نسل پنجم تثبیت‌کننده اپتیکی تصویر استفاده شده است. دوربین لومیاهای جدید مایکروسافت از قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4K نیز برخوردار است و کیفیت دوربین جلو این گوشی‌ها به 5 مگاپیکسل ارتقا یافته.

 

این دو گوشی از قابلیت اتصال USB Type C بهره می‌برند و در مدت 20 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ می‌شوند. حافظه داخلی به‌کاررفته در لومیا‌های جدید مایکروسافت 32 گیگابایت است که البته از طریق کارت حافظه می‌توان افزایشش داد.

در این دستگاه‌ها تکنولوژی جدیدی به نام Glance به کار گرفته شده که باعث می‌شود کاربر هنگام بیرون آوردن گوشی از جیبش نوتیفیکیشن‌ها، ایمیل‌ها، پیغام‌ها و زمان را خیلی سریع ببیند.

اما مهم‌ترین بخش در این محصولات جدید پیاده‌سازی ویژگی کانتینیوم است که این دو گوشی را قادر می‌سازد از طریق کیت مخصوص و با اتصال به صفحه کلید، نمایشگر و ماوس، همچون کامپیوتر کار کنند. مایکروسافت مدعی است با این گوشی‌ها توانسته کامپیوتر شخصی را به جیب کاربر بیاورد.

 

 

لومیا 950XL در ماه نوامبر روانه بازار می شود و قیمتی برابر با 649 دلار دارد، درحالی‌که قیمت برادر کوچک‌تر این گوشی هوشمند 550 دلار است.

 

منبع: جی اس ام

مایکروسافت ویدئوی رسمی معرفی محصولات جدید خود را پس از مراسم شب گذشته منتشر کرد. در این مطلب ویدئوی معرفی لومیا 950 و 950 ایکس‌ال و همچنین سرفیس پرو 4 را می‌توانید مشاهده کنید.

مایکروسافت طی مراسمی شب گذشته در شهر نیویورک امریکا از محصولات جدید خود رونمایی کرد؛ محصولاتی که نام آنها از قبل پیش‌بینی می‌شد و شایعات متعددی درباره آنها به گوش رسیده بود. لومیا 950، لومیا 950 ایکس‌ال، سرفیس پرو 4، مایکروسافت بند و لپ‌تاپ سرفیس بوک محصولاتی بودند که مایکروسافت از آنها رونمایی کرد. 

هرکدام از این محصولات با ویژگی‌های منحصربه‌فرد معرفی شد و تحسین همگان را برانگیخت. مایکروسافت در این مراسم با معرفی محصولات سخت‌افزاری جدید، که روی بستر نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ای به نام ویندوز 10 اوج نوآوری و هماهنگی را به نمایش می‌گذارند، به قدرت‌نمایی پرداخت.

حال ویدئوهایی از معرفی رسمی لومیا 950 و 950 ایکس‌ال و همچنین سرفیس پرو 4 منتشر شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. جی‌اس‌ام شب گذشته این مراسم را به‌صورت وبلاگ‌نویسی زنده پوشش داد. همچنیناخبار تکمیلی از این کنفرانس در حال انتشار است و بررسی اولیه محصولات جدید مایکروسافت را می‌توانید به‌زودی از وب‌سایت جی‌اس‌ام مطالعه کنید. 

ویدئوی رسمی معرفی لومیا 950 و 950 ایکس‌ال
 

ویدئوی رسمی معرفی سرفیس پرو 4
 



 
 

مایکروسافت در حال تغییروتحول دنیای نرم‌افزاری خود است تا به ترکیب دلخواه خود و کاربران برسد. در همین راستا، طی آپدیتی جدید، این شرکت قابلیت‌های پیام‌رسان اسکایپ را به اپلیکیشن پیام‌رسان ویندوز 10 موبایل افزوده است.

اگر از ویندوز ۱۰ موبایل استفاده می‌کنید، اوضاع دارد برایتان بهتر می‌شود! اپلیکیشن Microsoft Messaging به‌تازگی از نسخه ۱.۰.۱۲۷۱۵ به ۱.۱۰.۷۰۰۰ ارتقا یافته است. می‌پرسید چه قابلیت‌های جدیدی طی این به‌روزرسانی افزوده شده است؟ یک قابلیت کاربردی: ادغام‌شدن با مسنجر اسکایپ.

Messaging Skype طی چند وقت اخیر به‌صورت بتای اولیه در اختیار گروهی از کاربران بود، اما ظاهرا مایکروسافت این محدودیت را دور زده و با آپدیتی جدید ویژگی‌های پیام‌رسان اسکایپ را به‌طور کامل به اپلیکیشن پیام‌رسان ویندوز ۱۰ موبایل افزوده است. این آپدیت از آپدیت ۱.۰.۱۲۷۴۸ اپلیکیشن Messaging Skype، که پس‌زمینه خاکستری را جایگزین پس‌زمینه سیاه کرده بود، جدیدتر است. از نظر عملکرد هم در این نسخه همه‌چیز سریع‌تر از قبل شده است. اپلیکیشن Skype Video Preview نیز به نسخه پایدار Skype Video ارتقا پیدا کرده و هنگام نصب کردن آپدیت جدید روی گوشی در کنار اپلیکیشن پیام‌رسان نصب می‌شود.

از آنجا که آپدیت به‌تازگی عرضه شده، کاربران و وبسایت‌های مختلف در حال گشت‌وگذار داخل اپلیکیشن‌اند تا تغییرات جدید را پیدا کنند. اگر شما نیز مایلید به این جریان بپیوندید، توصیه می‌کنیم از این لینک به صفحه دریافت مسنجر در فروشگاه مایکروسافت بروید و نسخه جدید مسنجر ویندوز ۱۰ موبایل را نصب کنید.

 


 

همان‌طور که گفتیم، آپدیت جدید مسنجر پای اسکایپ را به میان می‌کشد، اما این بدان معنا نیست که کارکردهای پیشین را از دست می‌دهید. در نسخه جدید سریعا می‌توانید بین ارسال پیام به شکل اس‌ام‌اس و ارسال پیام به مخاطبان اسکایپ جابجا شوید و هر دو کارکرد را یک‌جا داشته باشید. تنها با یک تپ از طریق اپلیکیشن اسکایپ ویدئو نیز می‌توانید پیام ویدئویی بفرستید. هر دو اپلیکیشن مخاطبان دفتر تلفن شما را به کار می‌گیرند تا تجربه‌ای یکپارچه از قابلیت‌های پیام‌رسان را در اختیارتان قرار دهند. با توجه به اینکه هر دو این اپلیکیشن‌ها به‌شکل یونیورسال توسعه داده شده‌اند، در آینده‌ای نه‌چندان دور روی ویندوز ۱۰ پی‌سی‌ها نیز قابل استفاده خواهند بود.

 

منبع:جی اس ام

مایکروسافت اعلام کرده که داک متصل‌کننده گوشی‌های لومیا 950 و 950XL به نمایشگر، ماوس و صفحه کلید قیمتی برابر با 99 دلار دارد.

اگر مهم‌ترین ویژگی لومیاهای جدید را پشتیبانی از کانتینیوم بدانیم، اشتباه نکرده‌ایم. این ویژگی لومیاهای جدید را قادر می‌سازد همچون قلب تپنده کامپیوتر شخصی عمل کنند و با اتصال آنها به وسایل جانبی همچون مانیتور، ماوس و صفحه کلید به‌راحتی وظایف کامپیوتر شخصی را برای ما انجام دهند. اما وسایل جانبی را نمی‌توان با کابل معمولی به این گوشی‌ها وصل کرد و برای این کار به رابط نیاز است تا متصل‌کننده دیوایس به وسایل جانبی باشد.

مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده داک نمایشگر (Display Dock)، یعنی همان رابط میان گوشی و وسایل جانبی، برای گوشی‌های لومیا 950 و 950XLقیمتی برابر 99 دلار دارد. این داک به‌طور اختصاصی برای گوشی‌های لومیا 950 و 950XL طراحی شده و خرید آن اختیاری است. قیمت 99 دلاری اعلام‌شده تنها مربوط به داک است و کابل‌های موردنیاز باید جداگانه خریداری شوند.

همان‌طور که در کنفرانس مایکروسافت دیدیم، این داک سه پورت یو‌اس‌بی کامل، یک پورت نمایشگر و یک پورت HDMI دارد و از طریق آن می‌توان نمایشگر، ماوس و کیبورد را به گوشی‌های لومیا 950 و 950XL متصل کرد.

منبع: جی اس ام

یکی از ویژگی‌های جدید افزوده‌شده به لومیاهای مایکروسافت اسکنر عنبیه چشم است که استفاده از ویندوز هلو را روی این گوشی‌ها ممکن کرده. حالا کاربران می‌توانند قفل گوشی‌شان را بدون دردسر و با روشی کاملا امن، بدون استفاده از رمز، باز کنند. اما این اسکنر و ویندوز هلو چطور عمل می‌کنند؟

 

مایکروسافت روز 6 اکتبر (14 مهر) لومیاهای جدید خود را معرفی کرد؛ گوشی‌هایی رده‌بالا که ویندوز 10 را از ابتدا روی خود دارند و قرار است تجربه متفاوتی پیش روی کاربر قرار دهند.

بسیاری از ویژگی‌هایی که این گوشی‌ها دارند در پرچم‌داران دیگر نیز دیده می‌شود؛ ویژگی‌هایی همچون 3 گیگابایت رم، نمایشگر 5.7 اینچی QHD و... اما برخی مشخصات تنها در پرچم‌داران مایکروسافت دیده می‌شود؛ از قبیل کانتینیوم و اسکنر عنبیه چشم.

 

 

اسکنر عنبیه چشم کاربران را قادر می‌سازد با استفاده از Windows Hello (ویژگی‌ای که نخست برای ویندوز 10 روی کامپیوترهای شخصی معرفی شد) و بدون نیاز به پسورد قفل گوشی‌شان را باز کنند. حالا مایکروسافت ویندوز هلو را به موبایل‌های خود آورده است، به همین دلیل ما هم در این نوشته سراغ اسکنر عنبیه چشم و عملکرد آن رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به اسکنر عنبیه بپردازیم، بگذارید دوربین‌های به‌کاررفته در لومیا‌های جدید را بشماریم. این گوشی‌ها از دوربین پشت 20 مگاپیکسلی و دوربین جلو 5 مگاپیکسلی بهره می‌برند: دوربین پشت برای گرفتن عکس‌های باکیفیت و دوربین جلو نیز برای تماس‌های ویدئویی و گرفتن عکس سلفی. اما دوربین‌های دیگری نیز در این دو گوشی به کار رفته: دوربین اینفرارد و دوربین دیگری که به‌طور خاص برای گرفتن عکس چشم شما طراحی شده است.

پیش از هرکاری باید برای گوشی‌تان رمز مشخص کنید؛ رمزی که به‌عنوان سیستم پشتیبان برایتان کار می‌کند. وقتی می‌خواهید قفل گوشی خودتان را باز کنید، دوربین اینفرارد ابتدا چشمان شما را روشن می‌کند و در همین زمان دوربین دوم عکس چشمانتان را می‌گیرد. این دوربین در شرایط نوری مختلف کار می‌کند و هرچه فضا تاریک‌تر باشد، عملکردش بهتر می‌شود.

 

 

اطلاعات بیومتریک به‌دست‌آمده از عکس ذخیره می‌شود و یک کد هش تولید می‌شود؛ کدی که با هش ذخیره‌شده قبلی مقایسه می‌شود. سپس اگر اطلاعات مشابه بود، قفل گوشی‌تان باز می‌شود. شاید فکر کنید عملیات پردازش‌ داخلی برای این کار مدت زیادی طول می‌کشد، اما این‌طور نیست؛ این فرایند کمتر از 2 ثانیه زمان می‌برد!

این ویژگی براساس تکنولوژی رمزنگاری کلید نامتقارن ساخته شده؛ تکنولوژی‌ای که چند سالی است معرفی شده و در محصولات دیگر همچون کارت‌های هوشمند به کار رفته. این ویژگی همچنین براساس سنسور Kinect مایکروسافت کار می‌کند.

طبق گفته‌های مایکروسافت، ویندوز هلو امنیت را با خود همراه کرده است و هیچ تصویری از صورت یا عنبیه شما در دستگاه ذخیره نمی‌شود؛ به‌جای آن، احراز هویت به‌طور محلی صورت می‌گیرد و اطلاعات بیومتریک شما به هیچ سروری خارج از گوشی فرستاده نمی‌شود. درواقع هیچ عکس اضافه‌ای از شما روی گوشی دیده نمی‌شود، مگر این که با دوربین‌های معمولی گوشی ثبت شده باشد.

 

 

استفاده از اطلاعات بیومتریک برای باز کردن قفل گوشی روی ویندوز 10 نه‌تنها امنیت دستگاه را بالاتر می‌برد، بلکه استفاده از آن را ساده‌تر نیز می‌کند. دیگر نگران باز شدن قفل گوشی خود به‌دست دیگران نخواهید بود، زیرا کسی نمی‌تواند با عکس صورت شما قفل گوشی را باز کند. این موضوع برای دوقلوها نیز صدق می‌کند و حتی آنها هم نمی‌توانند خودشان را به‌جای یکدیگر جا بزنند! اگر هنگام استفاده از این سیستم عینک هم روی چشم داشته باشید، باز شناخته می‌شوید.

با این روش شما تنها فردی خواهید بود که می‌تواند با ویندوز هلو قفل گوشی را باز کند. در صورت پشتیبانی از این ویژگی روی گوشی هوشمندتان، آیا شما هم از ویندوز هلو استفاده خواهید کرد؟

 

منبع:جی اس ام

نتایج نظرسنجی از کاربران جی‌اس‌ام نشان می‌دهد لومیا 950 ایکس‌ال محبوب‌ترین گوشی ویندوز فونی در میان گوشی‌های جدید مایکروسافت است.

مایکروسافت چندی پیش از لومیاهای جدید خود رونمایی کرد؛ گوشی‌هایی که قرار است همچون کامپیوتری همه‌کاره در اختیار شما باشند. این شرکت در تلاش است با ارائه گوشی‌های جدید ویندوزی که از ابتدا ویندوز 10 را روی خود دارند دوباره به بازار رقابت در عرصه موبایل بازگردد.

هفته گذشته ما نظرسنجی هفتگی جی‌اس‌ام را به لومیاهای جدید مایکروسافت اختصاص دادیم تا ببینیم کاربران جی‌اس‌ام کدام‌یک از این گوشی‌ها را بیشتر می پسندند یا اصلا علاقه‌ای به گوشی ویندوزی دارند یا نه. در نظرسنجی انجام‌شده حدود 47.5 درصد کاربران اعلام کردند منتظر عرضه لومیا 950 ایکس‌ال هستند، اما 25.69 درصد نیز اعلام کردند پلتفرم ویندوز را نمی‌پسندند. نتایج کامل این نظرسنجی را می‌توانید مشاهده کنید.

 

 

منبع: جی اس ام

مایکروسافت درحالی‌که هنوز پرچمداران 2015 خود را روانه بازار نکرده، به فکر پرچمداران سال 2016 است و تصمیم دارد آنها را به تراشه اسنپدراگون 820 مجهز کند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت درحالی‌که هنوز پرچم‌داران 2015 خود را عرضه نکرده، به فکر عرضه پرچم‌دارن جدید خود است؛ پرچم‌دارانی که در سه‌ماهه سوم 2016 عرضه می‌شوند. به‌هرحال هنوز هیچ‌چیز در مورد این گوشی‌ها گفته نشده و تنها چند شایعه در این مورد وجود دارد. گفته می‌شود پرچم‌داران 2016 مایکروسافت، که با ویندوز 10 عرضه می‌شوند، با اسنپدراگون 820 تست می‌شوند.

تراشه 64 بیتی اسنپدراگون 820، که با فناوری 14 نانومتری تولید می‌شود، از چهار هسته Kryo ساخت کوالکام و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی به‌کاررفته در این تراشه 40 درصد سریع‌تر از پردازنده گرافیکی آدرنو 430 است که در اسنپدراگون 810 به کار رفته. برای جلوگیری از مشکل داغ شدن اسنپدراگون 810، انتظار می‌رود پرچم‌داران 2016 مایکروسافت نیز از همان ویژگی خنک‌کننده‌ای برخوردار باشند که در لومیا 950 ایکس‌ال به کار گرفته شده است.

شایعات جدیدی نیز پیرامون سرفیس فون به گوش می‌رسد. در خبرها این طور آمده که سرفیس فون نیز لقب پرچم‌دار خواهد داشت، اما نه از نظر ویژگی‌ها، بلکه از نظر کاربرد تجاری‌ای که به همراه خواهد داشت. این گوشی احتمالا از اپلیکیشن‌های ویندوز و کانتینیوم پیشرفته هم پشتیبانی می‌کند.

منبع:جی اس ام

تبلت‌های سرفیس پرو 4 مایکروسافت و آیپد پرو اپل به‌تازگی وارد ایران شده‌اند. در این نظرسنجی می‌خواهیم ببینیم کاربران جی اس ام کدام‌یک از این دو را بیشتر می‌پسندند.

تبلت‌های جدید مایکروسافت و اپل به‌تازگی وارد بازار ایران شده‌اند و، به‌رغم داشتن قیمت بالا، هرکدام طرفداران خود را نیز دارد. همزمان با معرفی این تبلت‌ها ما نیز در جی‌اس‌ام بررسی اولیه آنها را برای شما منتشر کردیم و اکنون می‌خواهیم نظر شما کاربران عزیز را در مورد این دو تبلت 12 اینچی بپرسیم.

آیپد پرو اپل اولین تبلت 12.9 اینچی این شرکت است که اکنون با قیمت 5 میلیون و 800 هزار تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد. بسیاری آیپد پرو را تقلیدی از سامسونگ و مایکروسافت می‌دانند، زیرا این نسخه از آیپد هم مجهز به قلم پنسل است و هم از صفحه کلیدی شبیه صفحه کلید سرفیس‌های مایکروسافت بهره می‌برد.

 

 

در طرف مقابل اما سرفیس پرو مایکروسافت قرار دارد؛ تبلتی که نسل جدید از سری تبلت‌های محبوب سرفیس مایکروسافت است. این تبلت 12.3 اینچی نسخه نهایی ویندوز 10 مایکروسافت را روی خود دارد و می‌تواند همچون کامپیوتری شخصی برای شما عمل کند. این تبلت در کانفیگ‌های مختلف عرضه می‌شود، به قلم و صفحه کلید مجهز است و قیمت مدل پایه آن بدون صفحه کلید 3 میلیون و 600 هزار تومان است. قیمت سایر مدل‌ها، با توجه به پردازنده و حافظه، همراه با کیبورد به 5 میلیون و 800 هزار تومان هم می‌رسد.

 

 

آیا این تبلت‌ها در لیست خریدتان قرار دارند؟ شما کدام‌یک از این دو تبلت جدید را بیشتر می‌پسندید؟

 منبع: جی اس ام

سه شنبه 21 شهريور 1396برچسب:, :: 23:34 :: نويسنده : کوروش کبیر

زمان زیادی از معرفی لومیا 950، پرچمدار جدید مایکروسافت، می‌گذرد و بسیاری از علاقه‌مندان عکاسی منتظر مقایسه کیفیت دوربین این محصول با رقبایش بودند. نتایج این مقایسه شگفت‌انگیز است!

لومیا 950 قطعا یکی از بهترین محصولات سال خواهد شد. علاوه بر اینکه با خرید این دستگاه کار کردن با ویندوز 10 را تجربه می‌کنید، لومیا 950 به خودی خود فبلت بی‌نظیری است. اگر کمی به ساختمان دوربین و سیستم پردازش عکس لومیا دقت کنید، متوجه یکی از بهترین مزیت‌های این پرچمدار می‌شوید. البته با وجود سنسور 20 مگاپیکسلی با لنز بزرگ‌تر مسلما قدرت بالایی برای دوربین این محصول پیش‌بینی می‌شد. به‌لطف سیستم پردازش PureView و سنسور بزرگ ZEISS کیفیت تصاویر این محصول بسیار رضایت‌بخش است و به نظر می‌رسد مایکروسافت ایده ساده‌ای برای عکس‌برداری بهتر در شب به کار گرفته: فلاش سه‌گانه!

اما حال بیایید ببینیم این دوربین تا چه حد می‌تواند انتظارات را برآورده کند!


برای دیدن سایز واقعی تصاویر روی آنها کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما درباره دوربین این محصول چیست؟ آیا مایلید این پرچمدار امریکایی را خریداری کنید؟

منبع: جی اس ام

سه شنبه 21 شهريور 1396برچسب:, :: 22:57 :: نويسنده : کوروش کبیر

پس از سونی و مایکروسافت، حالا سامسونگ نیز به فکر استفاده از لوله‌های خنک‌کننده برای پایین نگهداشتن دمای پردازنده Galaxy S7 افتاده است.

هیچ‌کس گوشی‌ای نمی‌خواهد که بیش از حد داغ می‌کند؛ یعنی مشکلی که ممکن است موجب سریع‌تر خالی شدن شارژ باتری، اذیت شدن دست کاربر و آسیب رسیدن به مدارهای داخلی دستگاه شود. به گزارش یک منبع چینی، سامسونگ نیز به همین دلیل در نظر دارد در آینده نزدیک از لوله‌های خنک‌کننده مایع در گوشی‌های خود استفاده کند.
گیمرهای حرفه‌ای و کاربرانی که در امر اورکلاک تخصص دارند، با ایده استفاده از  لوله‌های مایع در اطراف قطعات کامپیوتر برای پایین نگهداشتن دمای دستگاه آشنایی دارند، اما استفاده از آن در گوشی موبایل یک چالش جدی برای سامسونگ خواهد بود.

 

 

گفته می‌شود سامسونگ در نظر دارد از لوله‌هایی به ضخامت 0.6 میلی‌متر استفاده کند که در صورت عملی شدن این کار، امکان استفاده از پردازنده‌های قدرتمندتر را بدون نگرانی از داغ شدن دستگاه پیدا می‌کند.
البته استفاده از لوله‌های خنک‌کننده مایع چیز جدیدی نیست و قبلا این فناوری را در اکسپریا زد5 پریمیوم سونی و لومیا 950 ایکس‌ال مایکروسافت دیده‌ایم، درنتیجه مهندسان سامسونگ می‌دانند که این کار شدنی است و تنها باید به فکر راهی برای عدم افزایش ضخامت و البته قیمت دستگاه باشند.


منبع:جی اس ام

سه شنبه 21 شهريور 1396برچسب:, :: 1:12 :: نويسنده : کوروش کبیر

گوشی‌های Lumia 950 و Lumia 950 XL، جدیدترین پرچمداران مایکروسافت که ویندوز 10 را روی خود دارند، وارد بازار کشورمان شدند.

بالاخره لومیاهای جدید مایکروسافت راه خود را به بازار کشورمان باز کردند تا دوستداران گوشی‌های ویندوزی، پس از مدت‌ها انتظار، سراغ آنها بروند. لومیا 950 و 950 ایکس‌ال هر دو در دو نسخه تک سیم‌کارته و دو سیم‌کارته به فروش می‌رسند و از ویژگی‌هایی همچون کانتینیوم پشتیبانی می‌کنند که به کاربر اجازه می‌دهد از گوشی خود همچون یک کامپیوتر شخصی استفاده کند.

 

 

این دو گوشی در اغلب ویژگی‌ها همچون دوربین، حافظه داخلی، حافظه رم و... کاملا مشابه‌اند، اما تراشه به‌کاررفته در لومیا 950 ایکس‌ال (اسنپدراگون 810) با تراشه به‌کاررفته در لومیا 950 (اسنپدراگون 808) متفاوت است و نمایشگر 5.7 اینچی آن نیز اندکی از نمایشگر 5.2 اینچی لومیا 950 بزرگ‌تر است.

 

 

این گوشی‌ها با قیمت زیر در برخی فروشگاه‌های آنلاین به فروش می‌رسند:

لومیا 950 (دو سیم‌کارته): 2 میلیون تومان

لومیا 950 ایکس‌ال (تک سیم‌کارته): 2 میلیون و 550 هزار تومان

لومیا 950 ایکس‌ال (دو سیم‌کارته): 2 میلیون و 900 هزار تومان

 

منبع: جی اس ام

 

دو شنبه 20 شهريور 1396برچسب:, :: 23:56 :: نويسنده : کوروش کبیر

به نظر می‌رسد همین روزها شاهد معرفی میان‌رده‌های جدید با ویندوز 10 موبایل از مایکروسافت باشیم؛ گوشی‌هایی همچون لومیا 650 و لومیا 850.

هرچند مایکروسافت گفته بود قصد دارد گوشی‌هایی محدود در سه رده ارزان‌قیمت، میان‌رده و پرچم‌دار تولید کند، حالا می‌بینیم که کماکان رویکرد تولید گوشی‌های متفاوت را ادامه می‌دهد و آن را متوقف نکرده است. چندی پیش عکس‌هایی از لومیا 850 فاش شد، گوشی‌های گران‌قیمت لومیا 950 و 950 ایکس‌ال و همچنین گوشی ارزان‌قیمت لومیا 550 عرضه شد و حالا هم خبرهایی از لومیا 650 به گوش می‌رسد.

چندی پیش عکس‌های نسخه سیاه‌رنگ لومیا 650 فاش شد و حالا عکس‌های نسخه سفیدرنگ این گوشی در سایت‌های چینی دیده می‌شود. عکس منتشرشده کاملا مشابه نسخه سیاه‌رنگی است که چندی پیش لو رفت. در نسخه سفیدرنگ فریم فلزی گوشی (یا چیزی شبیه فلز) در طراحی آشکارتر نشان داده شده، هرچند بدنه اصلی گوشی پلاستیکی است.

 

 

این گوشی هوشمند 5 اینچی نمایشگری با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل دارد و از 1 گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا پشتیبانی می‌کند. تراشه این گوشی اسنپدراگون 410 است و دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین جلو 5 مگاپیکسلی در آن به کار گرفته شده.

احتمال می‌رود این گوشی در ماه ژانویه یا فوریه همراه با لومیا 850 معرفی شود.

گفته می‌شد پیش از این گوشی‌ها احتمالا لومیا 750 اواخر سال 2015 رونمایی شود، اما دیگر چیزی به پایان سال جاری باقی نمانده و فعلا خبری از این گوشی نیست.

منبع: جی اس ام

یک شنبه 19 شهريور 1396برچسب:, :: 23:51 :: نويسنده : کوروش کبیر

شاید شما هم کنجکاو باشید که عکس‌های بیشتری از اولین گوشی پرچمدار غیر مایکروسافتی با ویندوز 10 مشاهده کنید. پس با جی‌اس‌ام همراه باشید.

چندماه پیش ایسر با گوشی ویندوزی خود همه را غافلگیر کرد، گوشی‌ای که همچون پرچمداران مایکروسافت، از همه ویژگی‌های آخرین نسخه ویندوز بهره می‌برد. حالا در CES 2016 ایسر دوباره به سراغ این گوشی رفته و اطلاعات جدیدی به کاربران می‌دهد.

این گوشی از مشخصات قابل توجهی برخوردار است:

  • نمایشگر 5.5 اینچی آمولد با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل
  • دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی با فلش دوگانه
  • دورین جلو 8 مگاپیکسلی
  • تراشه اسنپدراگون 808
  • حافظه رم 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی 32 گیگابایت

 

عکس‌هایی از اولین پرچمدار غیر مایکروسافتی ویندوز 10 را در زیر مشاهده می کنید.

گالری تصاویر (8 تصویر )
 
 
 
 

پوشش خبری CES 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه  CES 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

 

منبع: جی اس ام

یک شنبه 19 شهريور 1396برچسب:, :: 23:33 :: نويسنده : کوروش کبیر

برخلاف اپل، مایکروسافت سرویس‌های مختلف خود را برای همه پلتفرم‌ها منتشر می‌کند. پس از اپلیکیشن‌های مختلف و کورتانا، این بار نوبت به صفحه کلید Word Flow ویندوز فون رسیده است.

یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی ویندوز فون صفحه کلید بسیار خوب آن است؛ صفحه کلیدی که بسیار دقیق‌تر و راحت‌تر از صفحه کلید iOS و صفحه کلید پیش‌فرض گوشی‌های اندرویدی است. تا پیش از این برای استفاده از این صفحه کلید باید گوشی ویندوز فونی در دست می‌گرفتید، اما اکنون مایکروسافت تصمیم گرفته صفحه کلید خود را به سایر پلتفرم‌ها نیز بیاورد و اول هم سراغ iOS رفته است.

مایکروسافت فعلا این صفحه کلید را به‌طور آزمایشی در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار داده، اما به نظر می‌رسد به‌زودی آن را برای کاربران بیشتری منتشر خواهد کرد.

در کنار کورتانا، صفحه کلید Word Flow از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ویندوز فون است که اکنون تصمیم مایکروسافت برای انتقال این ویژگی‌ها به پلتفرم‌های رقیب، دوستداران این شرکت را مایوس خواهد کرد. البته نباید تعجب کرد، زیرا مایکروسافت به‌وضوح گفته بود که تمرکز خود را بر ایجاد سرویس‌هایش برای همه پلتفرم‌ها خواهد گذاشت تا اینکه ویژگی‌های خوب را در انحصار خود نگه دارد.

 

 

منبع: جی اس ام

مایکروسافت چند هفته پیش اپلیکیشن بهبود کیفیت سلفی خود را، که مخصوص گوشی‌های ویندوزی بود، برای iOS منتشر کرد و حالا با انتشار نسخه دومش قابلیت‌هایی به آن اضافه کرده و رابط کاربری‌اش را نیز تغییر داده است.

 

اواخر سال گذشته میلادی، مایکروسافت اپلیکیشن Microsoft Selfie را برای iOS منتشر کرد. این اپلیکیشن درواقع نسخه آی‌او‌اسی نرم‌ا‌فزار Lumia Selfie است که برای گوشی‌های ویندوزی طراحی شده بود. این اپلیکیشن رایگان با دریافت اطلاعاتی از شما مانند جنسیت، سن، رنگ پوست و میزان نور محیط با الگوریتم‌هایی خاص کیفیت تصاویر گرفته‌شده را بهبود می‌دهد، نویز‌ها را از تصویر حذف می‌کند و میزان رنگ و نوردهی را تنظیم می‌کند.

حال حدود 3 هفته پس از انتشار نسخه اولیه این اپلیکیشن، مایکروسافت آن را با انتشار نسخه 2.0 به‌روزرسانی کرده و طی آن لوگوی دستگاه را تغییر داده و رابط کاربری را نیز متفاوت کرده است. همچنین قابلیت دیگری نیز به اپلیکیشن افزوده شده که از طریق آن مستقیما ‌می‌توانید تصاویر گرفته‌شده را با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک بگذارید. همچنین باگی که باعث می‌شد هنگامی که دستگاه در حالت پرواز است اپلیکیشن کرش کند برطرف شده است. اکنون از طریق بخش تنظیمات نیز می‌توان به این اپلیکیشن امتیاز داد.

اگر علاقه دارید سلفی‌هایتان را به‌کمک اپلیکیشن رایگان مایکروسافت بهبود دهید، از لینک زیر می‌توانید آن را دریافت کنید. اگر از کاربران اندروید هستید، متاسفانه باید به اطلاعتان برسانیم که مایکروسافت هنوز این اپلیکیشن را برای سیستم‌عامل اندروید عرضه نکرده است.

دریافت Microsoft Selfie از آیتونز

 

منبع: جی اس ام

شنبه 18 شهريور 1396برچسب:, :: 21:40 :: نويسنده : کوروش کبیر

به تازگی فاش شد که مایکروسافت قصد دارد به زودی از نسل دوم سرفیس بوک رونمایی کند که از نسل جدید پردازنده اینتل Core i7 بهره می‌برد.

گفته می‌شود سرفیس بوک جدید در رنگ‌های سرخ بورگاندی، آبی کبالت و طلایی گرافیت تولید می‌شود و از یک نسخه ویژه سیستم عامل ویندوز ۱۰ اس نیز برخوردار است. نسل جدید لپ‌تاپ مایکروسافت در حال حاضر قابل پیش خرید است و در سوم اکتبر معرفی خواهد شد.

سرفیس بوک جدید به پردازنده اینتل Core i7 با ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه SSD مجهز است و متقاضیان خرید این دستگاه می‌توانند از همین حالا و از طریق فروشگاه آنلاین مایکروسافت آن را پیش خرید نمایند. بر خلاف سایر نسخه‌های نسل دوم، نسخه بهره‌مند از رم ۱۶ گیگابایتی رنگ‌های مختلفی نخواهد داشت و فقط با رنگ پلاتینیوم عرضه می‌شود. همچنین مایکروسافت قصد دارد تا این نسخه را به صورت جهانی عرضه کند که قیمت اعلام شده برای بازار آمریکا ۲۶۹۹ دلار است و در انگلستان به قیمت ۲۶۹۹ پوند فروخته می شود. این لپ‌تاپ به طور پیش‌ فرض با ویندوز ۱۰ اس راهی بازار می‌شود که البته کاربران می‌توانند در صورت تمایل سیستم عامل دستگاه خود را به ویندوز ۱۰ پرو ارتقا دهند.

 

منبع: جی اس ام

شایعاتی مبنی بر معرفی رسمی Lumia 650 در روز اول فوریه شنیده می‌شد، اما اکنون گفته شده این گوشی در نیمه‌های فوریه 2016 معرفی می‌شود.

به نظر می‌رسد عرضه لومیا 650 مایکروسافت، که این روزها خبرهای زیادی در موردش به گوش می‌رسد، به تاخیر افتاده است. پیش‌تر گفته می‌شد این گوشی هوشمند در روز اول فوریه 2016 رسما معرفی می‌شود، اما حالا خبرهای جدید از معرفی رسمی این محصول در نیمه‌های ماه فوریه حکایت می‌کند و علت این تاخیر هم برخی مشکلات نرم‌افزاری ذکر شده است که البته با توجه به تاخیر در انتشار نسخه نهایی ویندوز 10، این تاخیر چندان هم بی‌ربط نیست.

احتمالا این گوشی در یک پست وبلاگی معرفی می‌شود و از رویدادی جداگانه برای آن خبری نخواهد بود. با توجه به تاخیر افتادن در معرفی دستگاه، احتمالا بلافاصله پس از معرفی نیز گوشی در دسترس قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود لومیا 650 مایکروسافت آخرین گوشی از نسل لومیا خواهد بود و پس از آن مایکروسافت از برند سرفیس برای گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد.

لومیا 650 احتمالا مشخصاتی به شرح زیر دارد:

  • تراشه اسنپدراگون 212
  • نمایشگر 5 اینچی 720p
  • 1 گیگابایت حافظه رم
  • 8 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا
  • دوربین 8 مگاپیکسلی با فلاش LED
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
جمعه 17 شهريور 1396برچسب:, :: 22:46 :: نويسنده : کوروش کبیر

مایکروسافت تصمیم داشت لومیا 650 را اوایل فوریه معرفی کند، اما به‎علت مشکلات نرم‌افزاری معرفی گوشی به نیمه‌های فوریه موکول شد و حالا این احتمال وجود دارد که برای دیدن این گوشی مجبور شویم تا MWC 2016 بارسلونا صبر کنیم.

در هفته‌های اخیر عکس‌های زیادی از لومیا 650 مایکروسافت لو رفت، اما امروز عکس دیگری از این گوشی به دست آمده است؛ عکسی که به نظر می‌رسد به خبر معرفی رسمی این گوشی مربوط باشد.

بر اساس شایعاتی که پیش‌تر در مورد گوشی لومیا 650 مایکروسافت گفته شده، احتمالا این گوشی ویژگی‌هایی به‌شرح زیر دارد:

  • نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 720 در 1280
  • تراشه اسنپدراگون 210 یا 212
  • 1 گیگابایت رم
  • 8 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا
  • دوربین پشت 8 مگاپیکسلی
  • باتری 2000 میلی‌آمپری
  • پشتیبانی از 4G LTE
  • قابلیت Lumia Glance Screen

این گوشی در دو رنگ سیاه و سفید عرضه می‌شود و احتمالا مایکروسافت سعی می‌کند این دستگاه را به‌عنوان یک گوشی مقرون‌به‌صرفه برای کارمندان به شرکت‌ها بفروشد.

انتظار می‌رفت این گوشی اول فوریه معرفی شود، اما به‌علت مشکلات نرم‌افزاری معرفی آن به نیمه‌های فوریه موکول شد. البته بعید نیست مایکروسافت تا هفته سوم فوریه برای معرفی این گوشی صبر کند؛ یعنی زمانی که 2016 MWC در شهر بارسلونا آغاز می‌شود.

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

منبع: جی اس ام

اخیرا مایکروسافت از توافق جدیدش با Acer مبنی بر نصب بودن اپلیکیشن‌هایش به صورت پیش‌فرض در تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند اندرویدی این کمپانی خبر داده است.

شب گذشته، ۲۱ بهمن‌ماه ۹۴، مایکروسافت طی یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که Acer از این به بعد اپلیکیشن‌های این کمپانی را به صورت پیش‌فرض در محصولات اندرویدی‌اش نصب خواهد کرد. این توافق از نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد و در پی آن، برخی محصولات ساخته شده توسط Acer شامل تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌های اندرویدی با برخی اپلیکیشن‌های مایکروسافت، شامل ورد، اکسل، پاورپوینت، آوتلوک، اسکایپ، وان‌درایو و وان نوت عرضه خواهند شد.

Acer در مقایسه با دیگر کمپانی‌ها چندان تنوانسته اسم و رسم چندانی در بازار تلفن‌های هوشمند به پا کند، گرچه بیشتر محصولاتش تحت برند Liquid (که برخی آنها به سیستم عامل ویندوز مجهزند) عرضه می‌شوند. این کمپانی بیشتر در زمینه تبلت‌ها موفق بوده که از نمونه آنها می‌توان به سری Iconia و همچنین Predator 8 (تصویر فوق) اشاره کرد. اینکه اپلیکیشن‌های مایکروسافت در کدام‌یک از اسمارت‌فون‌های Acer قرار می‌گیرند، از نکات مبهم توافق فوق است که در آینده مشخص خواهد شد.

البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که چنین توافقی فقط با Acer ایجاد نشده و پیشتر، کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، ال‌جی، سونی و غیره هم بر سر این موضوع به تفاهم رسیده بودند. طبق گفته مایکروسافت در حال حاضر در حدود ۷۴ کمپانی جز شرکایی هستند که محصولات این شرکت را در تولیدات اندرویدی خود نصب می‌کنند. 

این موضوع از آن حیث مورد اهمیت است که با نصب بودن پیش‌فرض اپلیکیشن‌های مایکروسافت در محصولات اندرویدی، شاهد بیشتر دیده شدن این کمپانی در دنیای اپلیکیشن‌ها هستیم. متاسفانه مایکروسافت در زمینه ویندوز برای تلفن‌های همراه چندان موفق عمل نکرده و در حال حاضر سهم بازارشان در مارکت تلفن‌های هوشمند به زیر ۲٪ رسیده است. 

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که معمولا نصب بودن پیش‌فرض اپلیکیشن‌ها چندان به مذاق کاربران خوش نمی‌آید و باید دید اپلیکیشن‌های مایکروسافت قادرند این رویه را تغییر دهند یا نه. چرا که فعلا محصولات موجود در گوگل پلی از این کمپانی از محبوبیت و امتیاز نسباتا بالایی برخوردار است. 

شما چه فکری در این رابطه می‌کنید؟

 

منبع: جی اس ام

هوآوی در MWC 2016 از تبلت - پی سی جدیدی به نام میت بوک رونمایی کرد تا رقیبی برای سرفیس مایکروسافت باشد.

فکر می‌کنید بازار کامپیوترهای قابل حمل چقدر است؟ همین را بگوییم که بازار این نوع دستگاه‌ها به حدی بزرگ است که هوآوی نیز وارد آن شده و اولین کامپیوتر خود را ارائه کرده. این کمپانی قدرتمند چینی در کنفرانس MWC 2016 خود از محصولی  جدید به نام Matebook رونمایی کرد. 

این دستگاه هیبریدی صفحه نمایش 12 اینچی دارد و از سیستم عامل ویندوز 10 بهره می‌گیرد. این محصول نیز، درست مانند Microsoft Surface ، امکان تبدیل شدن به کامپیوتر به همراه کیبورد را دارد که خوشبختانه این کیبورد نیز در داخل جعبه محصول وجود دارد. همچنین یکی دیگر از لوازم جانبی موجود برای این محصول قلم آن است که شباهت بسیاری به قلم سرفیس دارد.

هوآوی با عرضه Matebook سبک‌ترین تبلت 12 اینچی را به بازار عرضه کرده که با قطر 6.9 میلی‌متر یک تبلت-‌پی‌سی فوق‌العاده است. رزولوشن تصویر این محصول 2160×1440 پیکسل است که رزولوشن کمتری در برابر iPad Pro محسوب می‌شود. همچنین هوآوی باتری مناسبی در این دستگاه تعبیه کرده که تا 10 ساعت دوام می‌آورد.

 

 

با اینکه این اولین کامپیوتر تولید هوآوی است، طراحی‌اش بالاتر از حد انتظار است و شباهت بسیاری به تبلت دارد. غول بزرگ چینی در این محصول از پردازنده‌های سری Intel Core M استفاده کرده و سه نسخه با پردازنده M3 ،M5 و M7 دارد که در سیستم عامل ویندوز 10 نسخه Home و Pro عرضه می‌شود. همچنین امکان انتخاب از میان رم‌های 4GB و 8GB و حافظه‌های 128GB و 512GB از نوع SSD نیز به کاربران داده شده است.

 


هوآوی در کنار این محصول یک داک کاربردی نیز جای داده تا قابلیت اتصال این تبلت-پی‌سی را به کامپیوتر ساده‌تر کند. از دیگر مزایای Matebook مجهز بودن به سنسور اثر انگشت و پشتیبانی از USB-C است. 

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

 

منبع: جی اس ام

چهار شنبه 15 شهريور 1396برچسب:, :: 23:37 :: نويسنده : کوروش کبیر

تاخیر در انتشار نسخه جدید ویندوز موبایل و همچنین مشکلاتی که کاربران این سیستم عامل با آن دست به گریبان‌اند باز هم به کاهش سهم سیستم عامل مایکروسافت در بازار منجر شده است.

موسسه کانتار سهم بازار ویندوز فون مایکروسافت را در سه ماهه اول 2016 اعلام کرد. همان طور که بسیاری نیز پیش‌بینی کرده بودند، سهم بازار ویندوز فون نسبت به گذشته باز هم کاهش یافته و اکنون تنها 5.9 درصد سهم بازار در اروپا به این سیستم عامل اختصاص دارد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 10.1 درصد و نسبت به ماه گذشته 6.4 درصد کاهش یافته است.

کاهش سهم ویندوز فون در بریتانیا 6.2 درصد بوده و حتی در ایتالیا نیز، که این سیستم عامل بیشترین بازار را در اختیار داشت، 6.7 درصد سهم آن کاهش یافته است.

در سایر نقاط جهان نیز تغییر عمده‌ای مشاهده نشده و سهم ویندوز فون در آمریکا و چین به ترتیب همان 2.6 درصد و 0.9 درصد باقی مانده است.

اگرچه مایکروسافت تصمیم ندارد در سال جاری گوشی دیگری عرضه کند، این احتمال وجود دارد که حمایت تولیدکننده‌هایی همچون ایسر از ویندوز 10 موبایل باعث افزایش سهم بازار ویندوز موبایل‌های جدید مایکروسافت شود.

 

منبع: جی اس ام

مایکروسافت پشتیبانی از تراشه اسنپدراگون 830 کوالکام را فراهم کرده است تا تولیدکننده‌ها را برای ساخت گوشی پرچمدار به سوی ویندوز 10 موبایل بیاورد.

تا کنون دانسته‌ایم که دو گوشی ویندوزی از تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام پشتیبانی خواهند کرد: گوشی‌های HP Elite X3 و Alcatel Idol Pro 4 که هنوز مدت زیادی تا عرضه آنها باقی مانده است.

اکنون خبرهای جدیدی رسیده و به نظر می‌رسد مایکروسافت قدم بزرگ بعدی را نیز برداشته است. این شرکت در سایت Windows Phone OEMپشتیبانی از تراشه Qualcomm MSM8998 را اضافه کرده است؛ تراشه‌ای که هنوز رونمایی نشده، اما یکی از تحلیلگران آن را همان اسنپدراگون 830 نامیده است.

 

 

مایکروسافت اگرچه خود فعلا قصد تولید گوشی ویندوزی جدیدی را ندارد، با پشتیبانی‌ از سخت‌افزارهای جدید تولیدکنندگان را به حرکت به سوی ویندوز موبایل و ساخت گوشی‌های ویندوزی بیش از پیش ترغیب می‌کند.

خوب است بدانید مایکروسافت با لومیا 650 به تولید گوشی‌های ویندوزی سری لومیا پایان داد و هرچند رسما خبری منتشر نشده، گوشی ویندوزی بعدی این شرکت نام سرفیس فون را بر روی خود خواهد داشت.

 

منبع: جی اس ام

 

سه شنبه 14 شهريور 1396برچسب:, :: 22:16 :: نويسنده : کوروش کبیر

کمتر از 2 هفته دیگر نمایشگاه E3 آغاز می‎شود و مایکروسافت، به عنوان یکی از مهره‌های اصلی صنعت بازی‌های کامپیوتری، نقش پررنگی در این رویداد خواهد داشت.

شایعاتی در مورد نمونه کوچک‌تر و ارزان‌تر Xbox One به گوش می‌رسد که احتمالا در نمایشگاه E3 از آن رونمایی خواهد شد. Xbox One Slim نام کنسول جدید و به‌روزشده مایکروسافت است که ابعادش 40 درصد کوچک‌تر از Xbox One فعلی شده و می‌تواند ویدئوی 4K پخش کند.

همچنین گفته می‌شود سال آینده باید منتظر یک Xbox قوی‌تر با اسم رمز Scorpio باشیم که GPU آن قادر به اجرای بازی‌های 4K است و می‌تواند از Oculus Rift پشتیبانی کند.

نمایشگاه E3 2016 در تاریخ 24 خرداد آغاز می‌شود. انتظار داریم مایکروسافت علاوه بر معرفی Xbox One Slim از دستگاه یا دانگلی به نام Xbox TV نیز رونمایی کند که به کاربر اجازه می‌دهد تصویر بازی خود را روی سایر نمایشگرها استریم کند.

 

 

منبع: جی اس ام

دو شنبه 13 شهريور 1396برچسب:, :: 21:56 :: نويسنده : کوروش کبیر

مایکروسافت رسما در مورد گوشی ویندوزی جدید خود حرفی نزده، اما شواهد حاکی است سرفیس فون جدید این شرکت در دست تولید است.

اعداد و ارقام فروش گوشی‌های ویندوزی مایکروسافت حامل خبرهایی ناخوشایند است و بسیاری بر این باورند که این شرکت به‌زودی به کار گوشی‌های ویندوزی پایان می‌دهد. اما مایکروسافت ظاهرا تصمیم ندارد دست از سر ویندوز فون یا همان ویندوز موبایل بردارد!

در ایمیلی که به‌تازگی تری میرسون، مدیر بخش ویندوز و دیوایس‌ها، برای همکاران و شرکای مایکروسافت ارسال کرده از پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10 موبایل و همچنین کار روی تولید گوشی‌های هوشمند جدید خبر داده است.

 

مدت هاست زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد درباره این که مایکروسافت در حال تولید گوشی هوشمند ویندوزی با نام سرفیس فون است. اگرچه مایکروسافت رسما صحبتی نکرده است، احتمالا این گوشی نیز راه گوشی‌های لومیا 950 و 950 ایکس‌ال را ادامه می‌دهد و چیزی فراتر از گوشی‌های هوشمند خواهد بود. موفقیت تبلت‌های سرفیس، مایکروسافت را به فکر تولید لپتاپ‌هایی از این سری با نام سرفیس بوک انداخت و اکنون نیز گوشی‌های مایکروسافت به سمت این برند در حرکت‌اند.

دو شنبه 13 شهريور 1396برچسب:, :: 21:44 :: نويسنده : کوروش کبیر

مایکروسافت در نظر دارد تا به زودی از نسل جدید لپ تاپ سرفیس بوک خود رونمایی کند. کیفیت نمایشگر این سرفیس بوک جدید افزایش می‌یابد و به جدیدترین نسل پردازنده‌های i5 و i7 اینتل مجهز می‌شود.

مایکروسافت سال گذشته با معرفی Surface Book توانست همه را غافلگیر کند؛ همان لپ‌تاپ هیبریدی قدرتمندی که با وجود قیمت گران، ارزش خریدن دارد. حالا شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این که مایکروسافت قصد دارد ماه آینده از نسل دوم سرفیس بوک رونمایی کند.

این شرکت بزرگ در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی در بازار دستگاه‌های هیبریدی دارد. با در نظر گرفتن کاهش آمار فروش تبلت‌ها و تمایل بیشتر مردم به خرید دستگاه‌هایی مثل Surface Pro 4 و iPad Pro، معرفی Surface Book 2 ممکن است سهم بازار مایکروسافت را باز هم بیشتر کند.

 

پیش‌بینی می‌شود که سرفیس بوک 2 نمایشگر 4K با رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل در اختیار داشته باشد و به USB Type-C و نسل جدید پردازنده‌ Kaby Lake اینتل مجهز شود. معرفی سرفیس بوک جدید در ماه ژوئن ممکن است با معرفی مک‌بوک‌های 2016 اپل هم‌زمان شود و رقابت سختی میان این دو غول بزرگ رقم بزند.

پیش‌بینی شما چیست؟ فکر می‌کنید در این رقابت احتمالی، کدام محصول پیروز می‌شود؟

 

منبع: جی اس ام

آپگرید رایگان به ویندوز 10 کاربران بسیاری را جذب آخرین نسخه ویندوز کرده است، ولی اکنون مایکروسافت می‌خواهد به آپگرید رایگان پایان دهد.

مایکروسافت پس از انتشار ویندوز 10 اعلام کرد آپگرید به این نسخه ویندوز برای کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 به مدت یک سال رایگان خواهد بود و اکنون این مدت یک‌ساله رو به پایان است. این شرکت روز گذشته تایید کرد که آپگرید رایگان به ویندوز 10 روز 29 ژوئیه به پایان می‌رسد و نوتیفیکیشن آزاردهنده‌ای که کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز روی ویندوز خود می‌بینند از این تاریخ حذف خواهد شد.

 

 

در حال حاضر مایکروسافت گفته که روز 29 ژوئیه به آپگرید رایگان به ویندوز 10 پایان می‌دهد، اما هنوز زمان باقی است که این شرکت تصمیم خود را تغییر دهد. اگر نظر مایکروسافت عوض شود و مهلت آپگرید به ویندوز 10 تمدید شود، کاربران باز هم شاهد نوتیفیکیشن دریافت ویندوز 10 خواهند بود.

 

منبع: جی اس ام

بالاخره مایکروسافت تصمیم گرفت پشتیبانی از سنسور اثر انگشت را به آخرین نسخه ویندوز خود یعنی ویندوز 10 اضافه کند.

مایکروسافت پشتیبانی از سنسور اثر انگشت را به ویندوز 10 موبایل اضافه می‌کند. این ویژگی بخشی از آپدیت ویندوز 10 در سالگرد انتشار این سیستم عامل است. ویندوز 10 در حال حاضر از ویژگی Windows Hello بهره می‌برد؛ ویژگی متمایزی که از تشخیص چهره برای باز کردن قفل دستگاه بهره می‌برد. به هر حال نمی‌توان انکار کرد که در این سیستم عامل فقدان پشتیبانی از سنسور اثر انگشت حس می‌شود. بدین ترتیب اولین دیوایسی که از این ویژگی بهره می‌برد HP Elite X3 است و احتمالا در آینده نزدیک دیوایس‌های جدیدی نیز به سنسور اثر انگشت مجهز می‌شوند.

 

 

انتظار می‌رود در سالگرد انتشار ویندوز 10 شاهد ویژگی‌هایی دیگر نیز در این سیستم عامل باشیم؛ ویژگی‌هایی از جمله Windows Ink برای نوشتن با جوهر دیجیتال، کورتانای هوشمندتر و ویژگی‌هایی از این دست.

 

منبع: جی اس ام

پيوندها
  • بیت کویین
  • بیت کویین
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان technolagy و آدرس technolagy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: