technolagy
تکنولوژی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

نوکیا در زمینه‌ فناوری‌های مرتبط با دوربین در تلفن‌های هوشمند بسیار خوب درخشیده است. فناوری Pureview این شرکت قدرت دوربین‌های کامپکت را به تلفن‌های هوشمند آورد. یکی از بهترین تلفن‌های نوکیا در زمینه عکاسی، فبلت لومیا ۱۰۲۰ است که در جنبه‌های مختلف شاخص به نظر می‌رسد. حال گزارش شده، جانشین این تلفن برای فصل خرید پایان سال آماده می‌شود.تلفن لومیا ۱۰۲۰ نوکیا به سنسور خارق‌العاده ۴۱ مگاپیکسلی مجهز شده است و از این بابت اولین تلفن هوشمند ویندوز فونی است که از سنسور سایز کاملِ Pureview بهره می‌برد.

نزدیک به یک سال از زمان عرضه این محصول می‌گذرد و ظاهرا نوکیا و مایکروسافت در حال آماده سازی جانشین آن هستند. براساس گزارش TK Tech مایکروسافت قصد دارد این تلفن را تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار کند تا فروش قابل ملاحظه‌ای را در فصل خرید آخر سال تجربه نماید.

گفته می‌شود جانشین لومیا ۱۰۲۰ باریک‌تر و سبک‌تر از نسل قبل خواهد بود. چیزی شبیه به لومیا ۸۳۰ که در IFA 2014 با بدنه‌ای باریک‌تر و سبک‌تر رونمایی شد.

همچنین در این گزارش آمده که نوکیا سنسور Pureview بکار رفته در لومیا ۱۰۲۰ را نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود داده است تا نه تنها ابعاد کوچکتری به خود بگیرد بلکه از نظر عملکرد و کیفیت ضبط تصاویر نیز بهبود یابد. همچنین گفته می‌شود فضایی که سنسور دوربین در پشت لومیا ۱۰۲۰ اشغال کرده در جایگزین آن کوچک‌تر خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید تلفن جایگزین لومیا ۱۰۲۰ چطور عمل خواهد کرد و به دنبال آن کاربران نسبت به خرید آن اقدام خواهند کرد یا خیر.

مایکروسافت سه‌شنبه‌ی گذشته پرده از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود یعنی ویندوز ۱۰ برداشت و نسخه‌ی پیش‌نمایش این سیستم‌عامل از دیروز برای علاقمندان به ویندوز منتشر شده تا با استفاده از آن مایکروسافت را از وجود نقاط ضعف و قوت این سیستم‌عامل آگاه کنند تا ردموندی‌ها نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار کنند.PCMag با پیوستن به کاربرانی که در وب‌سایت میکروسافت ثبت نام کرده‌اند، نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ را دریافت کرده و آن را روی یک دستگاه سرفیس‌پرو ۳ نصب کرده است. PCMag پس از نصب موفقیت آمیز این سیستم‌عامل جذاب و جالب ویدئویی در قالب یک تور مجازی برای نمایش قابلیت‌های جدید Windows 10 به تصویر کشیده است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که هنوز با نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ روبرو هستیم و باید در انتظار بهبود مشکلات موجود در این نسخه در نسخه‌ی نهایی باشیم که سال آتی میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد، از این‌رو می‌توان انتظار اضافه شدن شماری دیگری از قابلیت‌ها و ویژکی‌ها را نیز داشت که در اینصورت ویندوز ۱۰ مایکروسافت جالب‌تر از پیش خواهد شد.

در صورتی که شما نیز نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ را دانلود کرده و از آن استفاده می‌کنید، نظر خود را با ما و دوستان خود به اشتراک گذارید؟

منبع: زومیت

تا عرضه نسل دوم تبلت‌های سرفیس زمان زیادی باقی نمانده و از این رو مایکروسافت تمام تلاش خود را بکار گرفته تا باقی مانده موجودی نسل‌ قبلی سرفیس را به فروش برساند و در همین راستا قیمت Surface Pro را صد دلار دیگر کاهش داده است.مایکروسافت تمام تلاش خود را می‌کند تا کاربران را به خرید تبلت سرفیس تشویق کند. قیمت Surface Pro با حافظه 128 گیگابایت برابر 899 دلار و قیمت نسخه 64 گیگابایت، 799 دلار بود و حالا با کاهش 100 دلاری این قیمت‌ها به ترتیب به 799 دلار و 699 دلار کاهش یافته است.

نسخه 256 گیگابایت نسل اول Surface Pro نیز با قیمت 999 دلار عرضه می‌شود. توجه داشته باشید که این کاهش قیمت تنها مربوط به نسل قدیمی سرفیس پرو است و نسل جدید این تبلت کاهش قیمت نداشته است.

این قیمت ها تنها از 22 اکتبر تا 31 دسامبر 2013 اعمال خواهند شد، البته اگر موجودی انبار مایکروسافت از این محصولات تخلیه نشود احتمالا فروش این محصولات با تخفیف ادامه پیدا خواهد کرد.

برای مقایسه بهتر شاید بد نباشد بدانید که نسل دوم تبلت‌های سرفیس شامل Surface 2 که در واقع جایگزین Surface RT است با قیمت 449 دلار برای نسخه 32 گیگابایت و تبلت Surface Pro 2 با قیمت 899 دلار به فروش خواهند رسید.

امروزه پای اینترنت به همه ی جوانب زندگی کشیده شده؛ از رایانه ای که با آن کار می‌کنید تا اتومبیل شما یا حتی یخچال خانه‌تان ! مثل اینکه تاخت و تاز اینترنت پایانی ندارد و این بار به سمت در و دیوار خانه‌تان حمله ور شده! پس اگر می‌خواهید بدانید که میز عسلی کنار کاناپه‌تان چطور به مرورگر صفحات‌وب تبدیل می شود با زومیت همراه باشید.

تصور تعامل با محتوای اینترنت، آن هم نه روی یک تلوزیون یا تبلت، بلکه روی هر سطح صافی در خانه، ایده‌ایست که مایکروسافت در تلاش است تا با پروژه SurroundWeb به خانه های شما بیاورد.

این پروژه تجربه‌ای همه‌جانبه است که به طور هوشمندانه‌ای با دیدن محیط زندگی شما به وسیله دوربین های عمق‌سنج (3D-Camera) به ثمر می‌رسد.

مایکروسافت خبر از یک رویداد ویژه برای معرفی نسل بعدی تبلت‌های سرفیس داد. این رویداد قرار است در تاریخ 23 سپتامبر یا اول مهرماه و در شهر نیویورک برگزار شود. انتظار می‌رود در این رویداد از تبلت Surface Pro 2 و Surface RT 2 رونمایی شود.

تبلت سرفیس پرو 2 مایکروسافت احتمالا به نسل جدید پردازنده‌های اینتل (Haswell) تجهیز خواهند شد. گفته می‌شود Surface Pro 2 دارای 8 گیگابایت حافظه رم و طول عمر باتری به مراتب بالاتری خواهد بود. اما ورج گزارش کرده که ارتقاء پردازنده از نسل سوم به چهارم اینتل تنها 2 ساعت به طول عمر 4 ساعته سرفیس اضافه می‌کند. این بدین معناست که احتمالا طول عمر باتری نسل جدید سرفیس Pro به حدود 6 ساعت می‌رسد.

از طرف دیگر انتظار می‌رود مایکروسافت از تبلت Surface RT 2 نیز رونمایی کند. گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد عبارت RT را از نام این تبلت حذف نموده و آن را با نام Surface 2 روانه بازار کند. این تبلت از سیستم عامل ویندوز 8.1 RT، صفحه نمایش 10 اینچ با رزولوشن 1080p، پردازنده تگرا 4 و 4 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

طول عمر باتری Surface 2 نیز حدود 8 ساعت گزارش شده است. مایکروسافت لوازم جانبی جدید خود شامل کاور-صفحه کلید فیزیکی را طوری طراحی کرده که با هر دو تبلت سرفیس Pro و نسخه RT کار کنند.

زومیت کنفرانس معرفی تبلت‌های جدید سرفیس را در اول مهرماه پوشش زنده خواهد داد. پس با ما همراه باشید.

سال گذشته و با جدا شدن استیون سینوفسکی از مایکروسافت، دنیای کامپیوترهای شخصی شوک زده شد. بخشی از قرارداد منع همکاری سینوفسکی با شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری پیش از این منتشر شده بود، اما به تازگی نام هفت کمپانی بزرگ که وی حق کار کردن در آن‌ها را ندارد منتشر شده است. دیدن نام این هفت کمپانی ما را شگفت‌زده نمی‌کند، زیرا مایکروسافت در برخی از موارد، رقابت سنگینی با هرکدام از این کمپانی‌ها دارد.

بر طبق این قرارداد، «استیون سینوفسکی» حق ندارد به صورت تمام وقت و یا پاره وقت در کمپانی‌های آمازون، اپل، گوگل، EMC، فیسبوک، اراکل یا VMware کار کند.

مایکروسافت در زمینه تبلت و سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری با اپل، فضای ابری به طور خاص با آمازون و اپلیکیشن و اپلیکیشن‌های مبتنی بر فضای ابری با گوگل رقابت شانه به شانه دارد و اصلا علاقه ندارد که یکی از مهره‌های کلیدی خود را که از تمامی رمز و رموز این کمپانی مطلع است، در کمپانی‌های رقیب ببیند.

اخیرا مطلع شدیم که «استیون سینوفسکی»، مغز متفکر مایکروسافت که به تازگی این شرکت را ترک کرده است، برای حضور 23 ساله خود در مایکروسافت و راهبری موفق بخش‌های حیاتی و استراتژیک این شرکت همچون آفیس و ویندوز، مبلغ 8.5 میلیون دلار دریافت نموده است. این مقدار شامل 658,333 دلار حقوق سالانه، 1.5 میلیون دلار پاداش و 6.4 میلیون دلار به صورت سهام می‌شود.

نکته جالب در این مورد این است که مایکروسافت اخیرا متحمل ضرری 900 میلیون دلاری شد و این موضوع باعث می‌شود که بخشی از پاداش 6.4 میلیون دلاری سینوفسکی که به صورت سهام به وی اعطا شده است، از بین برود.

به نظر شما اگر سینوفسکی به 23 سال قبل باز گردد، باز هم حاضر است برای مایکروسافت کار کند؟

چند روز پیش مطلبی با عنوان "آیا نرم افزارهای کلاسیک ویندوز 7 برروی تبلت های ویندوز 8 اجرا خواهند شد؟" را در زومیت خواندید. در گزارشی که از وبکست هفتگیمایکروسافت ارائه کردیم یکی از میهمانان این برنامه مری جو فولی بود. حال این منتقد و روزنامه نگار ZDNet در مطلبی در همین سایت، گزارشی از پیش نمایش مطبوعاتی اپ استورمایکروسافت نوشته که خواندنش خالی از لطف نیست. نسخه بتای ویندوز 8 اواخر فوریه 2012 همزمان با افتتاح فروشگاه نرم افزار (app store) این سیستم عامل ارائه خواهد شد. این فروشگاه در ابتدا فقط شامل اپلیکیشن های مجانی خواهد بود که برنامه نویسان دعوت شده به مایکروسافت آنها را نوشته اند. در ادامه توضیحات بیشتر در این باره آمده است.

در 6 دسامبر، مایکروسافت یک پیش نمایش مطبوعاتی از فروشگاه نرم افزار  ویندوز 8 ارائه کرد. اپ استور ویندوز 8 در اواخر فوریه 2012 افتتاح خواهد شد، برگزار کرد. افتتاح این اپ استور هم زمان با ارائه نسخه آزمایشی (بتا) ویندوز 8 خواهد بود.

بر اساس آنچه که مایکروسافت در این نمایش مطبوعاتی ارائه کرد، به نظر می رسد این فروشگاه امکان صدور مجوز، خرید و دانلود برنامه های تحت رابط مترو (Metro) را به طور مستقیم از دارد. برنامه های رابط دسکتاپ به طور مستقیم قابل دسترسی نیستند اما به گفته مقامات مایکروسافت لینک های مربوط به نرم افزار های دسکتاپ نیز در این فروشگاه قرار داده خواهند شد.

win8

در پیش نمایش این فروشگاه مجازی، مقامات مایکروسافت آمار و ارقام جدیدی درباره سیستم عامل ویندوز ارائه کردند. آنها ادعا کردند که در حال حاضر 1.25 میلیارد کامپیوتر شخصی از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند (آمار قبلی حاکی از 1 میلیارد PC ویندوزی بود). آنها همچنین گفتند از ماه سپتامبر که مایکروسافت نسخه Developer Preview ویندوز 8 را برای علاقمندان ارائه کرده، 3 میلیون بار دانلود شده است. همین طور اعلام شد که تا کنون 500 میلیون نسخه از ویندوز 7 به فروش رسیده است. (این رقم تا جولای 2011 حدود 400 میلیون بود).

بر اساس گزارش AllThingsD از این پیش نمایش مطبوعاتی، مایکروسافت به نویسندگان و توسعه دهندگان نرم افزار اجازه خواهد داد تا برنامه های خود را از 1.49 دلار تا 999.99 دلار قیمت گذاری کنند. برای درصدی که مایکروسافت به عنوان سهم خود از فروش نرم افزار می گیرد درجه بندی های خاصی وجود خواهد داشت. مایکروسافت در ابتدای فروش هر نرم افزار 30% سهم خواهد داشت. هنگامی که سود حاصل از فروش نرم افزار و یا خرید های درون برنامه به 25,000 دلار رسید، درصد سهم مایکروسافت به 20% کاهش می یابد.

بنا به گزارش اینا فرید، گزارشگر AllthingsD، گوگل از بابت نرم افزار های فروخته شده در Chrome Web Store تنها 5% سهم می گیرد، در حالی که اپل نیز چون مایکروسافت، در فروشگاه های نرم افزار iOS و Mac حدود 30% سهم از تولیدکنندگان نرم افزار دریافت می کند.

وقتی مایکروسافت، در ماه فوریه فروشگاهش را افتتاح کند، فقط برنامه های آن دسته از برنامه نویسانی که از مایکروسافت دعوتنامه همکاری دریافت کرده بودند را به صورت رایگان در فروشگاه عرضه خواهد کرد.

مایکروسافت همچنین مسابقه ای با عنوان "مسابقه اولین برنامه ها"  راه انداخته تا برنامه نویسانی که دوست دارند برنامه آنها در ابتدای کار فروشگاه وجود داشته باشد در آن شرکت کنند. اطلاعات بیشتر درbuildwindowscontest.com ملاحظه کنید.

منبع: زومیت

 

سال گذشته و با جدا شدن استیون سینوفسکی از مایکروسافت، دنیای کامپیوترهای شخصی شوک زده شد. بخشی از قرارداد منع همکاری سینوفسکی با شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری پیش از این منتشر شده بود، اما به تازگی نام هفت کمپانی بزرگ که وی حق کار کردن در آن‌ها را ندارد منتشر شده است. دیدن نام این هفت کمپانی ما را شگفت‌زده نمی‌کند، زیرا مایکروسافت در برخی از موارد، رقابت سنگینی با هرکدام از این کمپانی‌ها دارد.

بر طبق این قرارداد، «استیون سینوفسکی» حق ندارد به صورت تمام وقت و یا پاره وقت در کمپانی‌های آمازون، اپل، گوگل، EMC، فیسبوک، اراکل یا VMware کار کند.

مایکروسافت در زمینه تبلت و سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری با اپل، فضای ابری به طور خاص با آمازون و اپلیکیشن و اپلیکیشن‌های مبتنی بر فضای ابری با گوگل رقابت شانه به شانه دارد و اصلا علاقه ندارد که یکی از مهره‌های کلیدی خود را که از تمامی رمز و رموز این کمپانی مطلع است، در کمپانی‌های رقیب ببیند.

اخیرا مطلع شدیم که «استیون سینوفسکی»، مغز متفکر مایکروسافت که به تازگی این شرکت را ترک کرده است، برای حضور 23 ساله خود در مایکروسافت و راهبری موفق بخش‌های حیاتی و استراتژیک این شرکت همچون آفیس و ویندوز، مبلغ 8.5 میلیون دلار دریافت نموده است. این مقدار شامل 658,333 دلار حقوق سالانه، 1.5 میلیون دلار پاداش و 6.4 میلیون دلار به صورت سهام می‌شود.

نکته جالب در این مورد این است که مایکروسافت اخیرا متحمل ضرری 900 میلیون دلاری شد و این موضوع باعث می‌شود که بخشی از پاداش 6.4 میلیون دلاری سینوفسکی که به صورت سهام به وی اعطا شده است، از بین برود.

به نظر شما اگر سینوفسکی به 23 سال قبل باز گردد، باز هم حاضر است برای مایکروسافت کار کند؟

مایکروسافت امروز جزییات رسمی تغییر نام دستگاه‌های لومیا ویندوزفون را تشریح کرد. همانطور که در گزارش چند روز پیش خواندید، برند نوکیا دیگر در محصولات مایکروسافت استفاده نخواهد شد و مایکروسافت قصد دارد از برند Microsoft Lumia در محصولاتش به جای Nokia Lumia استفاده کند. این تغییر برند تنها به گوشی‌های هوشمند محدود نمی‌شود، بلکه قرار است در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها نیز اجرایی شود.

 Tuula Rytilä، نائب رئیس بخش بازاریابی گوشی‌های مایکروسافت، تایید کرده گوشی‌های هوشمند ویندوزی در آینده با نام "Microsoft Lumia" خوانده خواهد شد و این کمپانی مشتاق است خیلی زود دستگاه‌ای را با این نام تولید و عرضه کند. این موضوع البته بر روی دستگاه‌های نوکیا لومیا کنونی تاثیری نخواهد داشت و فروش و پشتیبانی از آن‌ها همچون گذشته ادامه خواهد داشت.

These-images-were-posted-by-Microsoft

در حالی که برند نوکیا در بین گوشی‌های هوشمند در حال نابودی است اما مایکروسافت گفته به استفاده از این برند در موبایل‌های غیر هوشمند ادامه خواهد داد و مجوز این کار را تا ۱۰ سال دیگر دارد. بنابراین دستگاه‌های رده پایین همچون Nokia 130 همچنان عرضه خواهند شد و انگار به ما یادآوری می‌کنند نوکیا زمانی چه جایگاه‌ای داشته و چه محصولاتی را تولید می‌کرده است. البته نام نوکیا در این صنعت دیگر به همان خوبی سابق یاد نخواهد شد و این کمپانی فنلاندی با دست شستن از صنعت تولید موبایل به کسب و کار در بازار شبکه مشغول شده است.

 

منبع: زومیت

 

مایکروسافت سال گذشته به همراه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ از مرورگر جدید مایکروسافت اج (Microsoft Edge) رونمایی کرد تا جایگزین مناسبی برای اینترنت اکسپلورر شود. امروز این کمپانی نسخه‌‌ی جدیدی از مرورگر خود را با پشتیبانی از افزونه‌ها و سنجاق کردن تب‌ها منتشر کرده است.

کاربران ویندوز اینسادر می‌توانند نسخه‌ی جدید مروگر اج را بر روی سیستم‌عامل خود نصب کنند که در آن قابلیت اضافه کردن افزونه‌ها وجود دارد و علاوه بر آن کاربر می‌تواند تب‌های مورد نظر خود را سنجاق یا پین کنند. پشتیبانی از افزونه‌ها اولین بار در کنفرانس BUILD 2015 رونمایی شد اما تا به امروز در اختیار کاربران قرار نگرفته بود.

در حال حاضر تنها سه افزونه برای مرورگر اج وجود دارد اما انتظار می‌رود با معرفی این قابلیت، توسعه دهندگان بسیاری برای ارائه‌ی افزونه‌های خود برای مرورگر اج اقدام کنند. مایکروسافت رسما تایید کرده که افزونه‌های محبوبی همچون AdBlock, AdBlock Plus, Amazon, LastPass و Evernote به زودی برای مرورگر اج ارائه می‌شوند.

مایکروسافت افزونه‌ها را به فروشگاه ویندوز اضافه خواهد کرد تا کاربران به راحتی بتوانند آن‌ها را پیدا کرده و بر روی مرورگر خود نصب کنند.

مرورگر اج پین کردن

قابلیت جدید دیگری که در نسخه‌ی ایسنادر از مرورگر اج اضافه شده، امکان پین کردن یا سنجاق کردن تب‌ها است که از سال‌ها پیش در مرورگرهای رقیب اج وجود دارد. برای سنجاق کردن تب‌ها، کافی است که روی تب مورد نظر کلیک سمت راست ماوس را فشار داده و سپس Pin Tab را انتخاب کنید.

در نسخه‌ی جدید از مرورگر Microsoft Edge گزینه‌ی Past and Go نیز به منوی کلیک راست اضافه شده است تا کاربر بتواند با یک کلیک وارد آدرسی که انتخاب کرده شود و آن را در تب جداگانه‌ای مشاهده کند.

نسخه‌ی جدید مرورگر اج چند هفته‌ی دیگر و پس از آزمایش‌هایی که کاربران ویندوز اینسادر انجام می‌دهند برای عموم کاربران ویندوز ارائه شده و از طریق بروز رسانی خود سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، نصب می‌شود.

 

منبع: زومیت

بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز، نام Microsoft Security Essentials را شنیده‌ و احتمالا از آن استفاده کرده‌اند. این بسته امنیتی مایکروسافت به عنوان یکی از برترین آنتی‌ویروس‌های مخصوص ویندوز شناخته می‌شد. اما اخیرا، این کمپانی آمریکایی به طور رسمی از کاربران ویندوز خواسته که از آنتی‌ویروس‌های دیگری جز Security Essentials استفاده کنند.

پیشنهاد استفاده از آنتی‌ویروس‌های دیگر در حالی صورت می‌گیرد که همچنان امکان دانلود و استفاده از MS Security Essentials از طریق وب‌سایت اصلی مایکروسافت وجود دارد، اما خود مایکروسافت اعلام کرده که Security Essentials به دلیل عدم برقراری ارتباط موثر با کاربران برای استفاده توصیه نمی‌شود.

شروع قدرتمند:

در سال 2009 هنگامی که مایکروسافت برای اولین بار از این آنتی‌ویروس رایگان خود پرده برداشت، توانست نظر مثبت بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کند. وب‌سایت مشهور AV-Comparatives نیز در همان سال، Microsoft Security Essentials را به عنوان بهترین آنتی‌ویروس رایگان معرفی کرد.

در همان سال، بسیاری از کاربران ویندوز نسبت به نصب و اجرای این آنتی‌ویروس رایگان اقدام نمودند. عملکرد آن نیز در زمینه یافتن بدافزار‌ها و سرعت اجرا نیز بسیار خوب بود.

ویندوز 8 به طور پیش‌فرض از این آنتی‌ویروس استفاده می‌کند، اما نام آن به Windows Defender تغییر یافته است.

از دست دادن امتیازات و سقوط به قعر جدول:

mse-at-bottom-of-test-chart

در سال 2011 میلادی این آنتی‌ویروس در آزمایش AV-TEST نتوانست آن طور که باید و شای،د خوب ظاهر شود و در قعر جدول قرار گرفت. در آزمایشی که در سال 2012 میلادی انجام گرفت، مجموع امتیازات آن به حدی کم بود که نتوانست گواهینامه AV-TEST آن سال را دریافت کند. در سال 2013 میلادی نیز به قدری عملکرد ضعیفی از خود نشان داد که مجموع امتیازاتش صفر شد.

از آن‌جایی که ردموندی‌ها در این زمینه خاص، حرفی برای گفتن نداشتند شروع به جار و جنجال نمودند. یکی از مواردی که آن‌ها مصرانه بر روی آن پافشاری می‌کردند این بود که این گونه آزمایشات بر اساس تهدیدات و حملات واقعی برنامه‌ریزی نشده‌اند و این در حالی است که Security Essential تمام تمرکز خود را بر روی جلوگیری از این گونه حملات قرار داده است.

این صحبت چندان هم بیراه نیست. زیرا بسیاری از آزمایشات صورت گرفته بر روی آنتی‌ویروس‌ها بر اساس شرایط آزمایشگاهی بوده‌ و نه شرایط واقعی.

در ملاقاتی که «هولی استوارت»، مدیر مرکز مبارزه با بدافزار در مایکروسافت از آزمایشگاه‌های امنیتی Dennis به عمل آورد، صراحتا عنوان کرد که:

کاربران باید ما را به این دلیل که تصور می‌کردند Security Essentials می‌تواند یک آنتی‌ویروس قدرتمند باشد، ببخشند. اکنون از همین‌ طریق اعلام می‌کنم که آنتی‌ویروس ما توانایی محافظت کامل از سیستم‌های ویندوزی را ندارد و به کاربران پیشنهاد می‌کنم که از آنتی‌ویروس‌های دیگر استفاده کنند.

هولی استوارت

وی در ادامه می‌گوید:

ما تمامی اطلاعات و داده‌های خود که در طول این چند سال به دست آورده‌ایم را در اختیار شرکای تجاری خود قرار خواهیم داد تا آن‎ها بتوانند با استفاده از این داده‌ها محصولات خود را بهینه کنند. از الان به بعد جایگاه ما در این‌گونه آزمایشات بهتر نخواهد شد و به احتمال زیاد به رتبه آخر اکتفا خواهیم نمود.

هولی استوارت

البته خانم استوارت قرار گرفتن در جایگاه آخر را به گونه‌ای دیگر تفسیر می‌کند. او معتقد است آن‌ها در جایگاه پایه‌ای در زمینه امنیت قرار دارند.

راه حل چیست؟

امروزه بسیاری از آنتی‌ویروس‌های رایگان وجود دارند که عملکرد آن‌ها نیز قابل تحسین است. Avast Free AntiVirus یکی از همین نمونه‌ها است. این آنتی‌ویروس، حداقل امنیت مورد نیاز کاربران را به بهترین شکل ممکن تامین می‌نماید.

می‌توانید این آنتی‌ویروس را از اینجا بارگذاری و نصب کنید. همچنین برای آشنایی با بهترین آنتی ویروس‌های تحت ویندوز می‌توانید به مقاله «راهنمای انتخاب بهترین آنتی ویروس - خرداد 92» مراجعه کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ چرا مایکروسافت نتوانست آن‌طور که باید و شاید آنتی ویروسش را قدرتمند سازد؟

چهار شنبه 26 مهر 1396برچسب:, :: 21:14 :: نويسنده : کوروش کبیر

دیروز استیو بالمر مدیرعامل مایکروسافت بصورت رسمی Office 365 را راه اندازی کرد. Office 365 سرویس آنلاین مایکروسافت است که امکانات مشابه Microsoft Office کامپیوترهای شخصی را به کاربر ارائه می دهد. Office 365 در راستای محبوبیت سرویس ها Cloud و رقابت با Google Doc ساخته شده است. این سرویس در طی 9 ماه اخیر بصورت آزمایشی در دسترس بود اما دیروز و در کنفرانس خبریی که در نیورک برگزار شد رسما شروع به کار کرد. در ادامه توضیحات کامل آن را مشاهده خواهید کرد.

Office 365 امکانات مشابه Word و Excel و دیگر نرم افزارهای مجموعه MS Office 2010 را بصورت آنلاین در اختیار کاربر قرار می دهد با این تفاوت که نیازی به نصب نرم افزار نیست و تمام این امکانات از طریق مرورگروب در اختیار کاربر قرار می گیرد. Office 365 در واقع سرویس Cloud مایکروسافت است. برای آشنایی با سرویس های Cloud به مقاله "آشنایی با Cloud Computing و سرویس های مرتبط با آن" مراجعه نمایید.

Office 365 در نسخه های مختلف و با امکانات متفاوت عرضه می شود ارزان ترین نسخه Office 365 محدود به سرویس ایمیل است و با قیمت حدود 2 دلار درماه ارائه می شود گران ترین نسخه Office 365 نیز که امکانات مشابه Office 2010 Professional را بعلاوه امکان ارتباط صوتی و Lync Server را دارد با قیمت 27 دلار در ماه عرضه می شود. Lync Server نسخه جدید Office Communication Server می باشد. سرویس Office 365 برای شرکت های کوچک با 25 کامپیوتر حدود 6 دلار در ماه برای هر کاربر هزینه خواهد داشت. پلن های مختلف Office 365 را دروب سایت مایکروسافت مشاهده کنید.

بالمر در کنفرانس خبری براین موضوع پافشاری کرد که Office 365 مناسب انواع مختلف شرکت هاست. Office 365 قادر است نیاز شرکت های بزرگ و کوچک را پوشش دهد. او همچنین اعلام کرد که در طی دوره 9 ماه آزمایشی Office 365، بیش از 70 درصد از 200,000 شرکتی که از این سرویس استفاده کرده اند همگی شرکت های کوچک و یا متوسط بودند.

در Office 365 چند کاربر می توانند بصورت همزمان برروی یک فایل کار کنند. کاربران می توانند از طریق مرورگر کامیپوتر و یا تلفن همراه از سرویس Office 365 استفاده کنند.

مایکروسافت اعلام کرد که شرکت های Bell Canada, Intuit, NTT Communication, Telefonica, Telstra و Vodafone قرار است Office 365 را به همراه سرویس های خود به مشتریان بفروشند.

Office 365 امکانات وسیع و کاربردی شامل ایجاد و نمایش فایل های Word و Excel و Powerpoint دارد این مجموعه همچنین امکان ارسال و مشاهده eMail، دسترسی به تقویم، مسنجر اینترنتی، جلسه های آنلاین، کنفرانس صوتی آنلاین و ابزار ساخت وب سایت را به کاربر می دهد.

Office 365 همچنین طوری طراحی شده است تا بصورت طبیعی از SharePoint, Exchange, Lync و Office پشتیبانی کند.

مهمترین مزیت استفاده از سرویس های Cloud این است که شما از طریق هر کامپیوتری و هر جای دنیا می توانید به فایل ها و اسناد خود دسترسی داشته باشید و تنها نیاز به یک مرورگر وب خواهید داشت. گوگل نیز مدت هاست که مجموعه نرم افزاری مشابه خود را بصورت آنلاین از طریق Doc.Google.com در دسترس عموم قرار داده است.

برای مشاهده و یا استفاده از Office 365 به وب سایت office365.com مراجعه نمایید.

منبع: PC World

پروژه Microsoft Garage با وظیفه ساخت و انتشار اپلیکیشن‌ها برای سیستم عامل‌‌های مختلف، امروز برنامه جدیدی با نام News Pro برای پلتفرم iOS منتشر کرده است. مایکروسافت سعی می‌کند در پلتفرم اپل با اپلیکیشن‌های این شرکت به رقابت بپردازد. با زومیت همراه باشید.

اپلیکیشن دیگری از مایکروسافت برای پلتفرم iOS با نام News Pro منتشر شد. این اپلیکیشن خبر‌خوان بسیار شبیه به برنامه News اپل در iOS و فلیپ‌بورد است. در این اپلیکیشن شما می‌توانید با حساب‌های فیسبوک یا لینکداین خود وارد شوید و موضوعات مورد علاقه خود را در بین موضوعاتی مانند تکنولوژی، طراحی، مالی و کسب و کار انتخاب کنید.

در اپلیکیشن News Pro، بخش ویژه‌ای وجود دارد که لیستی از داستان‌ها و خبر‌های ویژه به نمایش درآمده و بخش دیگری با نام Explore قرار داده شده تا موضوعات مهم بر اساس صنعت، سازمان‌ها، مهارت‌ها و محصولات را جستجو کنید.

مایکروسافت با دریافت دسترسی به حساب فیسبوک یا لینکداین شما تلاش می‌کند تا موضوع‌‌های مورد علاقه شما را پیدا کند و برحسب آن‌ها مقالات و داستان‌های مختلف را برای مطالعه در اختیار شما قرار دهد. البته ممکن است توجه زیاد به کشش‌های شما در شبکه‌های اجتماعی خیلی در این برنامه خبر خوان جواب ندهد و این برنامه گاهی اوقات موضوعاتی را به شما پیشنهاد می‌دهد که هیچ علاقه‌ای به آن‌ها ندارید و صرفا از فید شما در شبکه‌های اجتماعی الگو گرفته شده است.

نکته جالب درباره این برنامه این است که مایکروسافت از همین الان اعلام کرده کاربران سیستم عامل اندروید و ویندوز ۱۰ موبایل برنامه News Pro را تجربه نخواهند کرد. اگر یکی از کاربران آیفون هستید می‌توانید هم‌اکنون این برنامه را تجربه کنید و با ما به اشتراک بگذارید. اگر هم از کاربران هر پلتفرم دیگری غیر از iOS هستید، می‌توانید نسخه تحت وب این برنامه را در این آدرس امتحان کنید.

 

منبع: زومیت

مایکروسافت آغاز به کار نسخه جدید آزمایشی مجموعه نرم افزاری Office 365 را رسما اعلام کرد، Office 365 به صورت آنلاین و تحت Cloud کار می کند. امکانات و طراحی این مجموعه نرم افزاری تقریبا مشابه  Microsoft Office است و برای اجرای آن نیازی به نصب نرم افزار و یا کپی کردن فایل خاصی نیستند. Office 365 از طریق مرورگر وب اجرا می شود.

اگر با سرویس های مختلف Cloud و مفهوم آن آشنا نیستند لطفا مقاله ای که پیشتر تحت عنوان "آشنایی با Cloud Computing و سرویس های مرتبط با آن" منتشر شده بود را مطالعه کنید ولی بصورت مختصر می توان گفت: " Cloud Computing انجام امور روزمره ای مانند ذخیره سازی فایل، ایجاد سند و موارد مشابهی قابل انجام با مجموعه نرم افزاری Office است اما بصورت آنلاین. یعنی بجای اینکه این نرم افزارها برروی کامپیوتر شما اجرا شوند برروی کامپیوترهای سرویس دهنده آنلاین صورت می پذیرند."

مایکروسافت نسخه جدید Office 365 که براساس همان Microsoft Office معروف ساخته شده است را منتشر کرد در این مجموعه نرم افزاری می تواند از نرم افزارهای Word, Excel, PowerPoint و OneNote  بصورت آنلاین و از طریق مرورگر وب و بدون نصب هیچ گونه فایلی استفاده کرد.

علاوه بر نرم افزارهای فوق نرم افزارهای Exchange Online، SharePoint Online و Lync Online نیز در Office 365 وجود دارد این نرم افزارها به کاربر امکان می دهد تا به محیطی مشابه Microsoft Outlook دسترسی داشته و ایمیل های خود را در آن چک کند همچنین قسمت های مشابه تقویم، کانتکت ها نیز وجود دارد.

علاوه بر موارد فوق ابزارهایی برای ساخت وب سایت، مسنجرهای آنلاین، کنفرانس ویدیویی و ابزار به اشتراک گذاری صفحه دستکاپ با کاربر دیگر وجود دارد.

این مجموعه نرم افزاری در دوره آزمایشی مجانی است و در آینده برای شرکت های کوچک به ازاء هر کاربر و برای هر ماه 6 دلار هزینه خواهد داشت. دسترسی به این مجموعه نرم افزاری از طریق مرورگر وب است و در سیستم عامل های Windows و Mac قابل اجراست. ولی برای اجرای نرم افزار حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

ممکن است در آینده اجرای این مجموعه نرم افزاری بر تلفن های همراه هوشمند اندروید، ویندوز موبایل و   iPhone نیز میسر شود.

مهمترین مزیت استفاده از سرویس های Cloud این است که شما از طریق هر کامپیوتری و هر جای دنیا می توانید به فایل ها واسناد خود دسترسی داشته باشید و تنها نیاز به یک مرورگر وب خواهید داشت. گوگل نیز مدت هاست که مجموعه نرم افزاری مشابه خود را بصورت آنلاین از طریق Doc.Google.com در دسترس عموم قرار داده است.

جهت آزمایش سرویس Office 365 به وب سایت مایکروسافت مراجعه نمایید.

 

منبع: زومیت

اپلیکیشن Microsoft Pix با پشتیبانی از لنز دوگانه‌ی آیفون 7 پلاس، آپدیت شد.

نرم‌افزار مایکروسافت پیکس یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوربین است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد کارهای زیادی انجام دهند؛ اما مشکل مهم آن، عدم پشتیبانی از لنز دوگانه‌ی آیفون ۷ پلاس بود.

خوشبختانه این ایراد توسط مایکروسافت برطرف شد. با انتشار بروزرسانی جدید امکان استفاده از دوربین iPhone 7 Plus به این اپلیکیشن افزوده شد و حالا می‌توان با لنز تلهِ فوتوی این گوشی، عکس‌هایی پر از  جزئیات ثبت کرد.

در کنار این تغییر، مایکروسافت امکان تزئین کردن تصاویر گرفته‌شده با قاب‌ها و فریم‌های گوناگون را در اختیار کاربران قرار داده است. علاوه بر عکس‌های ثابت، می‌توان برای تصاویر زنده (Live Photo) هم از این ویژگی استفاده کرد. برای این قابلیت چندین قاب پیش‌فرض در نظر گرفته است.

در عین حال مایکروسافت عملکرد پردازش تصاویر را بهبود داده و وایت بالانس نرم‌افزار را کمی به سمت رنگ‌‌های گرم سوق داده است تا رنگ پوست (Skin Tone) در عکس‌‌های ثبت‌شده، درخشش بیشتری پیدا کند.

اکنون زمان مناسبی است که اگر گوشی آیفون ۷ پلاس در اختیار دارید، از ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن استفاده کنید.

برای اجرای مایکروسافت پیکس به آی‌او‌اس ۹ یا بالاتر نیاز دارید.

 

منبع: زومیت

مایکروسافت قصد دارد هفته‌ی آینده، رقیب سرویس مدیریت پروژه‌ی Slack را با نام Microsoft Teams معرفی کند.

کاربران آفیس ۳۶۵، از هفته‌ی آینده می‌توانند از سرویس Microsoft Teams که رقیبی برای Slack است، استفاده کنند. غول نرم‌افزاری قصد دارد یک رویداد معرفی در تاریخ ۱۴ مارس برگزار کند و سرویس جدید را به‌صورت رسمی برای تمام جهان عرضه کند.

اوایل ماه نوامبر سال گذشته پیش‌نمایشی از Microsoft Teams به نمایش گذاشته شد. این سرویس در آن زمان به عنوان جایگزینی برای اسلک معرفی شد که هماهنگی کامل‌تری با اپلیکیشن‌های آفیس خواهد داشت. رویداد مایکروسافت در تاریخ ۱۴ مارس، به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و این شرکت تمامی قابلیت‌های سرویس مدیریت پروژه‌ی خود را در این رویداد شرح خواهد داد. پس از رویداد نیز، این سرویس به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد.

مایکروسافت پیش از این تعدادی از هماهنگی‌های سرویس Teams با دیگر سرویس‌ها را توضیح داده است. به عنوان مثال می‌توان به ارتباط کامل سیستم چت این سرویس با توییتر و اسکایپ اشاره کرد. این هماهنگی‌ها نشان می‌دهد کهمایکروسافت قصد دارد خدمات چت سرویس جدید خود را چگونه گسترش دهد. به هر حال باید منتظر رویداد هفته‌ی آینده باشیم تا به طور دقیق از قابلیت‌ها و امکانات این سرویس در هماهنگی با اپلیکیشن‌های دیگر مطلع شویم.

 

منبع: زومیت

پنج شنبه 20 مهر 1396برچسب:, :: 22:38 :: نويسنده : کوروش کبیر

AdDuplex متوجه شده است که مایکروسافت با یک جفت تبلت جدید از خانواده سرفیس به شبکه تبلیغات آنها متصل شده است. این شبکه تبلیغاتی، گفته که نام ابزارهای متصل شده Microsoft Surface 2 و Microsoft Surface with Windows 8.1 بوده است.

ابزارهای که مایکروسافت از طریق آنها به شبکه تبلیغات AdDuplex متصل شده، فاقد نام RT بوده است، آنها باور دارند که یکی از این ابزارها از سیستم عامل ویندوز RT بهره می‌برد، اما در نام محصول عبارت RT وجود ندارد.

ظاهرا تبلت Surface with Windows8.1 به نسخه نهایی ویندوز 8.1 مجهز شده است. احتمالا این تبلت همان سرفیس Pro است که گفته می‌شود به نسل جدید پردازنده‌های اینتل تجهیز شده تا طول عمر باتری بالاتری را نسبت به نسل قبل ارائه کند.

AdDuplex در ادامه به تبلت‌های نوکیا که به شبکه آنها متصل شده‌اند، نیز اشاره کرده است. ابزارهای نوکیا، RX-107، 108، 113، 115 و 116 نام داشته‌اند. هنوز مشخص نیست که این محصولات در مرحله آزمایش قرار دارند یا یک یا چند موردشان نهایی شده و به زودی معرفی خواهند شد. اما شواهد نشان می‌دهد که نوکیا به زودی از یک تبلت مبتنی بر پردازنده ARM و ویندوز RT رونمایی خواهد کرد.

 

فریم‌ورک باتِ مایکروسافت، ابزاری است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بات اختصاصی خود را ایجاد کرده و در اپلیکیشن‌های مختلف بکار بگیرند. مایکروسافت به همراه این ابزار دایرکتوری از بات‌های مختلف را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. 

مایکروسافت در بیلد ۲۰۱۷ قابلیت‌های جدیدی را به فریم‌ورک باتِ خود اضافه کرده است که شامل اضافه شدن سیستم پرداخت جدید، قابلیت انتشار در سرویس اسکایپ برای تجارت، موتور جستجوی بینگ و همچنین دستیار صوتی کورتانا می‌شود. 

مایکروسافت امروز کیت مخصوص توسعه دهندگان برای دستیار صوتی کورتانا را نیز در اختیار توسعه دهندگان قرار داد تا از آن در اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خود استفاده کنند و همچنین به توسعه‌ی کورتانا بپردازند. 

فریم‌ورک باتِ مایکروسافت اولین بار سال گذشته و در BUILD 2016 رونمایی شد. کمی بعد از معرفی این ابزار، مایکروسافت یکپارچگی بین آن با پیام‌رسان فیس‌بوک و Kik را نیز میسر کرد. مایکروسافت امکان یکپارچگی بین بات‌ها در پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. 

در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار توسعه دهنده از سرویس Bot Framework  مایکروسافت استفاده می‌کنند.

 

منبع: زومیت

پنج شنبه 20 مهر 1396برچسب:, :: 22:24 :: نويسنده : کوروش کبیر

مایکروسافت امروز از نسخه‌ی جدیدی از ویندوز ۱۰ رونمایی کرد: ویندوز ۱۰ اس. این سیستم عامل در حقیقت پاسخ مایکروسافت به Chrome OS است تا بدین ترتیب ویندوز را برای دستگاه‌های پایین‌رده و به‌خصوص برای بازار مؤسسات آموزشی و کاربرانی مانند دانش‌آموزان بهینه‌سازی کند. تری میرسون، مدیر ارشد واحد ویندوز مایکروسافت می‌گوید:

هر چیزی که در ویندوز 10 اس اجرا می‌شود، از فروشگاه ویندوز دانلود می‌شود.

البته این به مفهوم اجرا نشدن اپلیکیشن‌های دسکتاپ روی این نسخه از ویندوز نیست؛ اما این اپلیکیشن‌ها باید در داخل فروشگاه ویندوز وجود داشته باشند.

تری میرسون در جریان معرفی ویندوز 10 S نشان داد که این نسخه از ویندوز ۱۰ همانند نسخه‌ی عادی، از ابزارها و دستگاه‌های جانبی نیز پشتیبانی می‌کند. طبق اعلام میرسون، ویندوز ۱۰ اس قادر به اجرای تمام مرورگرهای اینترنت موجود در فروشگاه ویندوز است؛ بنابراین احتمالا گوگل نیز مایل است مرورگر کروم را در این فروشگاه قرار دهد و از این‌رو کروم هم روی ویندوز ۱۰ اس اجرا خواهد شد. بدون در نظر گرفتن کروم، واضح است که مایکروسافت تمرکز خود را بر مرورگر اج و به‌خصوص وب‌سایت آموزشی اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب معطوف کرده است.

مایکروسافت فرایند لاگین‌ را نیز در ویندوز ۱۰ اس تغییر داده است. طبق اعلام ردموندی‌ها، ویندوز ۱۰ اس ظرف مدت ۱۵ ثانیه برای لاگین‌ شدن دانش‌آموزان جهت استفاده از سیستم عامل برای نخستین بار، آماده می‌شود؛ بنابراین فرایند لاگین‌ در ویندوز ۱۰ اس حتی از آنچه در حال حاضر در ویندوز ۱۰ پرو وجود دارد، سریع‌تر است.

از بهبود‌های دیگر ویندوز ۱۰ اس می‌توان به راه‌‌اندازی کامپیوتر با استفاده از یک درایو USB‌ از پیش‌ پیکربندی‌شده اشاره کرد؛ به این ترتیب که ویندوز ۱۰ اس پس از شناسایی کلید، تمام تنظیمات مورد نیاز را سفارشی‌سازی می‌کند.

مایکروسافت با ویندوز ۱۰ اس، بازار آموزش را هدف گرفته است و قصد دارد با همکاری طیف گسترده‌ای از شرکای تجاری خود، دستگاه‌های متنوعی بر اساس این سیستم عامل روانه‌ی بازار کند. دستگاه‌‌های مورد بحث با قیمت پایه‌ی ۱۸۹ دلار و از تابستان وارد بازار خواهند شد؛ همه‌ی این دستگاه‌ها به همراه اشتراک رایگان بازی Minecraft: Education Edition عرضه خواهند شد.

طبق اعلام مایکروسافت، سیستم عامل Windows 10 S برای تمام مدارسی که اکنون از کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ پرو استفاده می‌کنند، رایگان خواهد بود، ضمن اینکه سیستم عامل مورد بحث برای این دسته از مدارس به همراه نسخه‌ی دانش‌آموزی آفیس ۳۶۵ و مایکروسافت تیمز رایگان عرضه خواهد شد.

مایکروسافت نسخه‌ی کامل مجموعه‌ی آفیس را به فروشگاه ویندوز اضافه خواهد کرد؛ اما برای اینکه ویندوز ۱۰ اس - با توجه به بازار هدف محدودی که دارد - به سیستم عامل موفقی بدل شود، باید اپلیکیشن‌های دسکتاپ بیشتری به استور ویندوز اضافه شود. چنانچه این سیستم عامل بیش از اندازه محدود باشد، کاربر می‌تواند با پرداخت مبلغی، همه‌ی اپلیکیشن‌های دسکتاپ را در اختیار داشته باشد.

اگر دستگاهی مبتنی بر ویندوز ۱۰ اس خریداری کرده باشید؛ قادر خواهید بود با پرداخت مبلغی، سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۰ پرو ارتقاء دهید تا بدین ترتیب بتوانید تمام اپلیکیشن‌های دسکتاپ را مطابق معمول اجرا کنید.

 

منبع: زومیت

نرم‌افزار مدیریت پایگاه داده‌ی مایکروسافت یعنی SQL Server از محبوبیت زیادی بین کاربران برخوردار است. به تازگی این شرکت عنوان کرده که نسخه‌ای از این نرم‌افزار را برای سیستم عامل لینوکس عرضه خواهد کرد. به تازگی آماری منتشر شده که نشان می‌دهد حدود ۸ هزار شرکت برای دریافت این نسخه از نرم‌افزار ثبت نام کرده‌اند. 

Microsoft SQL Server را می‌توان محبوب‌ترین نرم‌افزار مدیریت پایگاه داده نامید. تیم‌ها و شرکت‌های زیادی از این نرم‌افزار برای مدیریت دیتابیس خود استفاده می‌کنند. به تازگی مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد این نرم‌افزار را برای سیستم‌عامل لینوکس (که آن هم در بین کاربران و کمپانی‌ها محبوبیت بالایی دارد) عرضه کند. این خبر باعث خوشحالی بسیاری از کاربران و شرکت‌ها شد به طوری که تا کنون گزارش ثبت نام حدود ۸ هزار شرکت برای دریافت این نسخه ثبت شده است.

تاکشی نوموتو (Takeshi Numoto) معاون بخش کلاود مایکروسافت خبر این تعداد از ثبت نام را منتشر و عنوان کرده که حدود ۲۵ درصد از شرکت‌های بزرگ لیست Fortune 500 نیز در بین این شرکت‌ها قرار دارند. Fortune 500 لیستی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های دنیاست که سالانه توسط مجله‌ی Fortune منتشر می‌شود.

مایکروسافت با ارائه‌ی این نسخه از نرم‌افزار مدیریت دیتابیس، رقابت خود در زمینهرایانش ابری یا کلاود را با شرکت هایی هم‌چون اوراکل و آمازون وارد مرحله‌ای جدی کرد. گسترش بخش رایانش ابری مایکروسافت، از برنامه‌های اصلی ساتیا نادلا، مدیر عامل کنونی این شرکت است. اگر این شرکت به روند کنونی خود ادامه دهد و سرویس‌های مفید و پرکاربرد بیشتری برای خیل عظیم کاربران خود ارائه کند، می‌تواند امیدوار باشد که در زمینه‌ی رقابت در بخش رایانش ابری بتواند آمازون را که بهترین سرویس ابری را در حال حاضر ارائه می‌دهد، شکست دهد.

 

منبع: زومیت

زمان زیادی تا نهایی‌شدن توافق نوکیا و مایکروسافت باقی نمانده است؛ توافقی که فلاندی‌ها با دریافت حدود ۷ میلیارد دلار، کل تجارت موبایل خود را به ردموندی‌ها واگذار می‌کنند. حال غول نرم‌افزاری دنیا در نامه محرمانه‌ای که به کمپانی‌های مختلف ارسال نموده، علاوه بر اعلام نهایی‌شدن توافق این شرکت با نوکیا، گفته است که قصد دارد بخش تلفن‌های خود را به Microsoft Mobile Oy تغییر نام دهد.

مایکروسافت قصد دارد تجارت موبایل نوکیا را به «مایکروسافت موبایل او-وای» تغییر نام دهد. پیش از این نیز  در اسناد دیگری به این موضوع اشاره شده بود.

مایکروسافت نامه‌ای را به کمپانی‌های همکار با بخش ابزارها و سرویس‌های نوکیا ارسال نموده است و به آن‌ها گفته، همکاری این شرکت با آن‌ها ادامه خواهد داشت و مایکروسافت از توان آن‌ها بهره خواهد برد؛ اما این کمپانی بخش موبایل نوکیا را به Microsoft Mobile Oy تغییر نام خواهد داد.

مایکروسافت همچنین گفته است که امور مالیاتی و حساب‌های بانکی بخش موبایل نوکیا نیز به «مایکروسافت موبایل او-وای» منتقل خواهند شد.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این تغییر نام، در محصول نهایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد نیز تأثیر خواهد داشت یا خیر.

 

منبع: زومیت

پس از تصاحب بخش سرویس‌ها و ابزار‌های نوکیا توسط مایکروسافت یکی از اصلی‌ترین سوالات در مورد نام‌گذاری تلفن‌های‌هوشمند آتی این کمپانی مطرح شد. در این خصوص شاهد انتشار شایعات و اخبار متعدد بودیم، اما یکی از آخرین شنیده‌ها حکایت از بکارگیری عبارت Nokia by Microsoft داشت که به‌نظر به واقعیت خواهد پیوست.

پس از انتشار تصاویری منتسب به لومیا 830 که حاوی نشان و نام هیچ برندی نبود، حال رندری از پشت این ابزار ویندوزفونی منتشر شده است که اصلی‌ترین نکته‌ی قابل فهم در آن استفاده از عبارت Nokia by Microsoft در قسمت پشتی است. البته هنوز برای باور این نامگذاری و قطعیت استفاده از چنین عبارتی در تلفن‌‌های‌هوشمند نوکیا زود است و باید تا انتشار اخبار موثق‌تر به انتظار بنشینیم.

براساس شنیده‌ها به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در این تلفن‌هوشمند روی دوربین پشتی تمرکز خاصی کرده است. براساس گمانه‌های موجود در دوربین پشتی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی PureView ساخت Zeiss بهره گرفته خواهد شد. ضمناً صفحه‌ی نمایش این تلفن‌هوشمند نیز 4.5 اینچ برآورد شده است.

با توجه به خرید گواهی استفاده از نام نوکیا برای مدت 10 سال توسط ردموندی‌ها، استفاده از چنین ترکیبی در تلفن‌های‌هوشمند تولید شده توسط این کمپانی، محتمل‌ترین گزینه‌ی موجود است.

 

منبع: زومیت

قلم‌های استایلوس و هوشمند در محصولاتی چون رایانه‌ها، تبلت‌ها و حتی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما معمولا هرکدام از این قلم‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. حال مایکروسافت با همکاری سایر شرکت‌ها به دنبال ایجاد یک استاندارد برای تولید چنین قلم‌های است. با زومیت همراه باشید.

مایکروسافت چند اسلاید از رویداد اخیر WinHec منتشر کرده که در آن اطلاعاتی در مورد پشتیبانی از استاندارد Microsoft Pen در نسخه‌ی Anniversary ویندوز ۱۰ بیان شده است.

مایکروسافت قابلیت‌های لازم برای پشتیبانی از استاندارد Microsoft Pen را اعلام کرده که در واقع مربوط به قلم‌های است که با کیت‌های آزمایشگاهی سخت‌افزاری این کمپانی تست شده‌اند، تا دقیقا با استاندارهای مد نظر ردموندی‌ها همخوانی داشته باشند.

هدف این است که بیشتر تولیدکنندکان، قلم‌هایی با کیفیت بسیار بالا و با کارایی مناسب و نیز قیمت مقرون به صرفه را بسازند. همچنین این استاندارد باعث می‌شود بتوان از قلم‌های هر محصول در سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کرد.

در این مورد مایکرسافت با شرکت‌های بزرگی چون Wacom کار می‌کند و قلم‌هایی که این شرکت در نتیجه‌ی این همکاری تولید خواهد کرد، علاوه بر پشتیبانی از استاندارهای داخلی Wacom، از Microsoft Pen نیز پشتیبانی می‌کند.

microsoft pen support

 

مایکروسافت همچنین شبیه‌سازهایی از قلم‌ مورد نظر خود و ویژگی‌های لمسی آن منتشر کرده که به نظر می‌رسد این قابلیت‌ها را فقط در محصولاتی ببینیم که سخت‌افزار مورد نیاز برای پشتیبانی این چنین ویژگی‌هایی را داشته باشند.

این کمپانی اعلام کرد، کاربرانی که از قلم‌های ۲ کاره در دستگاه‌ها و تبلت‌ها استفاده کرده‌اند رضایت بیشتری از این محصولات داشته‌اند. به همین دلیل انتظار می‌رود که از طریق تولید چنین قلم‌هایی، فروش تولیدکنندگان آن‌ها نیز افزایش داشته باشد.

نظر شما در مورد استاندارد Microsoft Pen چیست؟

 

منبع: زومیت

شرکت مایکروسافت در ماه نوامبر نرم‌افزار Teams را به عنوان یک فضای کاری مبتنی‌بر گفتگو و تبادل نظر برای آفیس 365 معرفی کرد. قابلیت‌های ابزار یاد شده و رابط کاربری پیام‌رسانی آن از پلتفرم slack اقتباس شده است. غول نرم‌افزاری در ماه مارس ابزار Microsoft Teams را به طور عمومی از طریق مجموعه‌ی Office 365 در اختیار کاربران ۱۸۱ کشور با ۱۹ زبان مختلف قرار داد که نسبت به نسخه‌ی اولیه‌ی معرفی شده در ماه نوامبر، دارای بیش از ۱۰۰ ویژگی جدید است.

بیش از ۱۵۰ شریک نرم‌افزاری به منظور ایجاد نرم‌افزار برای پلتفرم Teams ثبت نام کرده‌اند و خود شرکت مایکروسافت هم در حال حاضر برنامه‌ی پیش نمایش توسعه دهندگانی منتشر کرده تا قابلیت توسعه‌ی نرم‌افزار Teams را برای کاربران شخص سوم هم فراهم کند.

امروز سخن‌گوی شرکت مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ که در سیاتل برگزار می‌شود خبر از باز شدن پلتفرم Teams به روی همه‌ی توسعه دهندگان داد. توسعه دهندگان می‌توانند نرم‌افزارهای خود را در فروشگاه نرم‌افزاری آفیس منتشر کنند. سخن‌گوی شرکت مایکروسافت امروز طی کنفرانس Build 2017 توضیح داد:

کاربران با تجربه‌ی جدیدی در نرم‌افزارهای جدید یافت شده‌ای که به تازگی منتشر شده است، مواجه خواهند شد. کاربران در تجربه‌ی جدید و متفاوت حال حاضر، به راحتی می‌توانند در داخل پلتفرم Teams اقدام به افزودن و استفاده از نرم‌افزار بکنند. همه‌ی موارد یاد شده و ویژگی‌های بسیار دیگر هم‌اکنون در نسخه‌ی پیش نمایش توسعه دهندگان (DeveloperPreview) قابل دسترسی بوده که به زودی در اختیار سایر کاربران هم قرار خواهد گرفت.

قابلیت Microsoft Teams آفیس 365

به علاوه، شرکت مایکروسافت از دو قابلیت جدید برای پلتفرم تیمز رونمایی کرد که برای اولین بار در نسخه‌ی پیش نمایش توسعه دهندگان قابل دسترسی خواهد بود. در ادامه می‌توانید شرح دو ویژگی یاد شده را مشاهده کنید.

ساختن افزونه: کاربران می‌توانند به منظور فراخوانی مستقیم اطلاعات از یک نرم‌افزار یا یک خدمات دیگر به محیط گپ نرم‌افزار Team اقدام به صدور فرمان بکنند. در این حالت تمرکز توسعه دهنده حفظ شده و نیازی به جابه‌جایی میان پنجره‌های مختلف نرم‌افزارها نخواهد بود.

اعلانیه‌های شخص سوم در بخش activity Feed: این قابلیت کاربران را از اطلاعات کلیدی و به‌روز رسانی‌های مربوط به خدمات خود آگاه می‌کند. API-های جدید پلتفرم Teams هم به ابزار مایکروسافت گراف (Microsoft Graph) افزوده شده تا اجازه‌ی دسترسی توسعه دهندگان را به team و اطلاعات کانالی بدهد. توسعه دهندگان هم‌اکنون می‌توانند همه‌ی قابلیت‌های پلتفرم یاد شده شامل تب‌ها، بات‌ها، کانکتورها، ساخت افزونه و اعلانیه‌های اکتیویتی فید را فقط از طریق یک نرم‌افزار منفرد موسوم به Teams به منظور ساده کردن انتشار و مدیریت نرم‌افزار توسعه داده شده‌ی خود، در اختیار داشته باشند. در کنفرانس Build، شرکایی شامل شرکت‌های Wrike، Sapho و ادوبی یکپارچگی خود را با نرم‌افزار جدید تیمز به نمایش خواهند گذاشت.

در انتشار عمومی، نرم‌افزار Microsoft Teams در سیستم عامل‌های ویندوز، iOS و اندروید قابل استفاده خواهد بودِ اما قطعا در دسترس قرار گیری ویژگی‌های جدید یاد شده زمان‌بر خواهد بود.

نرم‌افزار Microsoft Teams را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

منبع: زومیت

چهار شنبه 19 مهر 1396برچسب:, :: 21:13 :: نويسنده : کوروش کبیر

دستبندهای سلامتی، ساعت‌های هوشمند، عینک هوشمند، هدست واقعیت افزوده و...! این روزها نام این ابزارها را زیاد می‌شنویم. این موضوع نشان می‌دهد که آینده گجت‌های هوشمند به سمت ابزارهای پوشیدنی پیش می‌رود. در ادامه با بررسی یکی از جدیدترین این ابزارها، یعنی دستبند مایکروسافت همراه زومیت باشید.

{autotoc}امروزه قانون نانوشته‌ای گجت‌های پوشیدنی را که روی دست بسته می‌شوند، به دو حوزه تقسیم کرده است: ساعت‌های‌هوشمند و دست‌بند‌های سلامتی. دست‌بند‌های سلامتی غالبا همراه با سنسورهای مختلفی روانه‌ی بازار می‌شوند که هدف از آن کمک به کاربران در جهت سنجش فاکتورهای سلامتی است.

ساعت‌های‌هوشمند نیز با قابلیت‌های گسترده‌تر امکانات شبیه به گوشی‌های‌هوشمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما در این بین شماری از کمپانی‌ها، محصولی تولید کرده‌اند که نه می‌توان آن را دست‌بند هوشمند سلامتی خواند و نه از نظر ظاهری جایی بین ساعت‌های‌هوشمند دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم مایکروسافت بند، اولین ابزار پوشیدنی تجاری ردموندی‌ها را بررسی کنیم.

 این دستبند توسط شرکت امتداد پارسه در اختیار زومیت قرار گرفت تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

طراحی و ارگونومی

مایکروسافت بند ظاهری بسیار ساده اما زیبا دارد. دست‌بند سلامتی مشکی رنگ مایکروسافت بسیار ساده است و از طراحی مستطیل شکل و طویلی بهره می‌برد. با در دست گرفتن این دست‌بند هوشمند می‌توان به‌راحتی دید که این محصول بسیار ضخیم‌تر از چیزی است که در تصاویر دیده می‌شود. طراحی این دستبند به شکلی است که بخش بزرگی از آن را صفحه نمایش پر کرده است و همین عامل باعث می‌شود وقتی صفحه نمایش روشن است جلوه‌ی جذابی به خود بگیرد. ساعت هوشمند مایکروسافت از نظر تنوع و تعداد سنسورها در نوع خود بی‌نظیر است و هر امکانی که فکرش را بکنید در اختیارتان قرار می‌دهد.

مایکروسافت بند

طرفین مایکروسافت بند ساختاری ساده و زیبا دارد و درون آن می‌توان برآمدگی‌هایی را مشاهده کرد که مایکروسافت در این قسمت‌ها واحد‌های پردازشی و سنسور‌ها را جای داده است. در قسمت زیرین، لبه‌های دو بند به هم می‌رسند که در انتها بصورت آزادانه‌ای قرار گرفته‌اند. روی لبه‌ی بندی که در داخل قرار گرفته، سنسور ضربان سنج قرار دارد. مایکروسافت طراحی هوشمندانه و بسیار خوبی را برای چفتِ بند در نظر گرفته است، بخشی از بند روی بخش دیگر قرار می‌گیرد و از طریق یک چفت شل و سفت می‌شود تا براساس سایز دست شما، به خوبی روی دست جای بگیرد و کاملا ثابت باقی بماند. مایکروسافت‌بند در سه سایز مختلف روانه‌ی بازار خواهد شد تا افراد بنابر سایز مچ دست خود، گزینه‌ی مناسب را خریداری کنند.

مشخصات فنی مایکروسافت بند

  • بند پلاستیکی ارتجاعی با قابلیت تنظیم اندازه
  • نمایشگر ۱.۴ اینچی رنگی TFT لمسی خازنی با رزولوشن ۳۲۰ در ۱۰۶ پیکسل
  • بلوتوث 4 میکروفون و موتور ویبره
  • سنسورهای سنجش ضربان قلب اپتیکال، شتاب‌سنج، ژیرومتر، جی‌پی‌اس، سنسور نور، سنسور UV، سنجش دمای بدن، سنسور خازنی و سنسور GSR یا پاسخ برقی پوست
  • سازگار با  iOS 7.1، ویندوز فون 8.1 و اندروید 4.3 به بالا
  • ۲ باتری ۱۰۰ میلی‌امپرساعتی لیتیوم-یون با قابلیت شارژدهی تا ۴۸ ساعت در استفاده معمولی و زمان شارژ کمتر از ۱.۵ ساعت
  • ضد لک و ضد گردوغبار
  • قیمت در بازار ایران: ۱٫۲۰۰٬۰۰۰ تومان

microsoft-band-parts

مایکروسافت از یک صفحه‌ی نمایش رنگی OLED تخت بصورت عرضی روی این دست‌بند استفاده کرده است. این صفحه‌ی نمایش برخلاف گیر فیت اس سامسونگ خمیده نیست و از این رو در بالای دست‌بند گسترده شده و استفاده‌ی طولانی مدت از آن کمی منجر به اذیت شدن دست می‌شود، اما ظاهر آن زیبا و مدرن است. روی همین صفحه‌ی نمایش اعلانیه‌های مربوط به ایمیل‌ها و پیام‌های دریافتی نمایش داده می‌شود که می‌توان با لمس و کشیدن بین منوها جلو و عقب رفت. در لبه‌ی صفحه‌ی نمایش دو کلید فیزیکی تعبیه شده که یکی از کلید‌ها برای خاموش و روشن کردن صفحه‌ی نمایش و دیگری برای فعال کردن قابلیت‌های خاص ورزشی و کنترل فعالیت بدن به کار می‌رود.

مایکروسافت برای شارژ ساعت‌هوشمند خود از یک شارژر مغناطیسی استفاده کرده که البته با نمونه‌های مورد استفاده در محصولاتی چون مک‌بوک یا سرفیس‌پرو مایکروسافت متفاوت است.

 

روکش پلاستیکی مورد استفاده روی صفحه‌ی نمایش، خط و خش پذیر است و پس از مدتی استفاده بر روی آن خط و خش می‌افتد که برای یک دست بند هوشمند سلامتی با کاربرد در شرایطی همچون فعالیت‌های ورزشی اصلا مناسب نیست. یکی دیگر از نقاط ضعف این دست‌بند سلامتی، ضد آب نبودن آن است که برای گجتی با این کاربرد یک نقطه‌ی ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

نحوه راه‌اندازی

مهم‌ترین مزیت دستبند هوشمند مایکروسافت، پشتیبانی جامع و کامل آن از پلتفرم‌های مختلف است. دست‌بند مایکروسافت را می‌توان با استفاده از انواع گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفونی، iOS و اندروید استفاده کرد. برای ارتباط دست‌بند مایکروسافت کافی است اپلیکیشن اندروید، ویندوزفون یا iOS این دست‌بند را روی گوشی‌هوشمند نصب کرد. مایکروسافت در این اپلیکیشن نیز از الگوی طراحی اپلیکیشن‌های ویندوزفون استفاده کرده و شاهد نمایش منوی ساده‌ای هستیم که گزینه‌هایی نظیر Steps Taken ،Calorie Goal ،Miles Walked و Sleep Taken را در خود جای داده است تا بتوانید به اطلاعاتی نظیر کالری سوزانده شده، مسافت طی شده، گام‌های برداشته شده، وضعیت خواب، ضربان قلب و غیره را مشاهده کنید.

برای اتصال دست‌بند کافی است تا آن را روشن کرده و در گوشی‌هوشمندتان اپلیکیشن مورد نظر را اجرا کنید. با روشن شدن بلوتوث گوشی‌هوشمند از کاربر درخواست می‌کند تا دست‌بند خود را از میان گزینه‌های نمایش داده شده برگزیند. پس از انتخاب نام مورد نظر، مایکروسافت‌بند با گوشی‌هوشمند جفت می‌شود.

مایکروسافت بند

برای جفت کردن مایکروسافت بند با گوشی‌هوشمند خود باید ابتدا دست‌بند هوشمند را روشن کنید که این امر از طریق فشار دادن کلید پاور یا همان کلیدی که صفحه‌ی نمایش دست بند را روشن می‌کند، میسر می‌شود. پس از نصب کردن اپلیکیشن مربوط در گوشی‌هوشمند خود، کافی است تا با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری مایکروسافت خود، وارد اکانت شوید. سپس به تنظیمات بلوتوث گوشی‌هوشمند رفته و نام مایکروسافت‌بند را از لیست ابزار‌های بلوتوثی که در گوشی یافته، انتخاب کنید. با مقایسه پین نمایش داده شده و اطمینان از صحت آن، پنجره‌ی باز  شده را تایید کنید که در این حالت بصورت خودکار اپلیکیشن باز شده و در واقع دست‌بند‌هوشمند با گوشی جفت می‌شود.

نرم افزار

بند سلامتی مایکروسافت می‌تواند با هر سه سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوزفون کار کند. همین موضوع یکی از بزرگترین امکانات بند مایکروسافت در مقایسه با دیگر رقیبان است.

مایکروسافت بند

برای استفاده کامل از این بند سلامتی باید اپلیکیشن مخصوص سلامتی که مایکروسافت توسعه داده را بر روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کنید تا با همگام سازی تمام اطلاعات مربوط به سلامتی در دستگاه شما ثبت و بایگانی شود. هم‌اکنون می‌توان این اپلیکیشن‌ را از استور‌ پلتفرم‌های مختلف ویندوزفون، iOS و اندروید (نیازمند اندروید ۴.۳ و بالا و بلوتوث نسخه ۴.۰) دانلود و نصب کرد. تجربه‌ی کار با این اپلیکیشن در سیستم‌عامل‌های مختلف بسیار شبیه به یکدیگر است و تنها تفاوت بزرگ پشتیبانی کورتانا در سیستم عامل مایکروسافت است.

مایکروسافت بند

با بند سلامتی مایکروسافت شما می‌توانید خلاصه‌ای از فرآیند خواب، قدم‌هایی که در طول پیاده روی برداشته‌اید، تمرین‌ها و کالری سوزانده شده اطلاع پیدا کنید. محیطی که مایکروسافت برای تعامل با این گجت طراحی کرده شبیه مترو در ویندوز است و شما با تپ کردن بر روی هر کدام از کاشی‌ها می‌توانید اطلاعات بیشتری را درباره آن بخش بیابید. کاشی‌ها تنها به سمت راست و چپ حرکت می‌کنند و برای تعامل بیشتر باید دو دکمه تعبیه شده در کنار بند را فشار دهید. مایکروسافت می‌توانست بند خود را کاملا بر اساس لمس کردن سفارشی کند و استفاده از دکمه‌های فیزیکی را به دلایلی که در بخش سخت‌افزار شرح خواهیم داد، کنار بگذارد.

اپلیکیشن مخصوص مایکروسافت تنها به اطلاعات خود اکتفا نمی‌کند و با دریافت اطلاعات از منابع جانبی مثل MyFitnessPal و RunKeeper اطلاعات کاملی از فعالیت‌های شما را گردآوری می‌کند تا بدین ترتیب با ارائه آمار و ارقام در فواصل زمانی مشخص در بهبود و تناسب اندام به شما کمک کرده باشد. این اپلیکیشن حتی می‌تواند زمانی که شما پس از یک تمرین ورزشی نیاز دارید (زمان ریکاوری) را اعلام کند که البته گاهی اوقات زمانی بسیار زیاد را در نظر می‌گیرد! در رابط کاربری بند سلامتی مایکروسافت امکان شخصی سازی کاشی‌ها و قراردادن موارد پر استفاده در صفحه اصلی وجود دارد. تنظیم رنگ رابط کاربری و تغییر قالب رابط گرافیکی این بند از طریق گوشی موبایل شما نیز امکان پذیر است.

microsoft-band-gif

سنسور‌ها با دقت و سرعت بسیاری زیادی کار خود را انجام می‌دهند. برای مثال سنسور ماورابنفش زمانی که متوجه قرارگیری شما در زیر نور آفتاب می‌شود، فورا پیغام هشداری ارسال می‌کند تا شما کرم ضد آفتاب بر روی پوست خود استفاده کنید. سنسور GPS زمانی که متوجه نزدیک شدن شما به یک فروشگاه شود، به شما یادآوری می‌کند تا وسیله‌ای که لازم داشتید را خرید کنید. سنسور ضربان قلب حتی می‌تواند افزایش سطح اضطراب شما را حس کند و مواردی که ممکن است اضطراب شما را پیش از دیدار با رئیس‌تان کاهش دهد، پیشنهاد کند.

امکانات بند سلامتی مایکروسافت تنها به شمردن تعداد قدم‌های برداشته شده محدود نمی‌شود و این بند قادر است تماس‌های ورودی، ایمیل‌ها، پیام‌های متنی، پیغام‌های فیس‌بوک یا منشن‌های توییتر دریافت شده را به شما اطلاع دهد. در واقع بخش نرم‌افزاری این بند سلامتی به شکلی مستقل طرح ریزی شده و شما می‌توانید بسیاری از امکانات را از طریق همین گجت کوچک بسته شده بر روی مچ دست خود کنترل کنید.

مایکروسافت بند

نکته‌ای که در اینجا لازم به ذکر است همگام نبودن کامل این بند با گوشی‌های هوشمند است. اگر شما از دستگاه‌ای با پلتفرم اندروید یا iOS استفاده کنید، در زمان دریافت یک اعلان بر روی مچ دست خود، دیگر نمی‌توانید از آن خلاص شوید. حتی بعد از اینکه آن پیام یا اعلان را در گوشی خود پاک کردید، بند سلامتی شما آن اعلان را خوانده نشده اعلام می‌کند. با استفاده از یک دستگاه مبتنی بر ویندوزفون سینک کامل بین دو دستگاه اتفاق می‌افتد و این مشکل وجود نخواهد داشت. جواب دادن به پیام‌‌ها و اعلان‌ها تنها با اتصال به کورتانا میسر است و این امکان نیز تا به حال تنها برای پیام‌های متنی و ایمیل‌ها محدود شده است.

مشکل مهم دیگر مایکروسافت بند عدم پشتیبانی از زبان فارسی است و متون نامه‌ها یا پیغام‌های فارسی بصورت علامت سوال نمایش داده می‌شوند. شاید این مشکل در آینده و از طریق بسته‌ی بروز رسانی یا هک‌های غیر رسمی رفع شود.

مایکروسافت بند

مایکروسافت در همکاری با برندهای تناسب اندام شناخته شده همچون Gold’s Gym و Shape Magazine ویژگی جدیدی را با نام Guided Workouts برای بند سلامتی خود تعریف کرده است که در آن شما قادر خواهید بود تا برنامه های ورزشی خاص مد نظر خود را به رایگان دانلود کنید و آنها را در خانه و باشگاه بکار گیرید. تب Find a Workout در اپلیکیشن Health تمام تمرینات در دسترس را در خود جای می دهد که می توانید به دسته بندی آنها بپردازید. این تمرینات دارای سطح درجه بندی بر اساس سختی و آسانی و مدت زمان مشخص هستند. دستبند بوسیله صفحه نمایش خود، به راهنمایی انجام تمرین‌ها می پردازد و با شمارش حرکت تمرینی شما مشغول گردیده و زمان‌های انجام تمرین و استراحت را نیز با شمارش زمانی به کاربر نشان می‌دهد.

سخت افزار

عرض کم و طول بزرگِ صفحه نمایش باعث شده تا  دستند سلامتی مایکروسافت از انحنای کمی برخوردار باشد. همین موضوع قرارگیری دستبند بر روی دست را با مشکل مواجه کرده است. همچنین روشن کردن ساعت با استفاده از دکمه  آزار دهنده است و احتمالا در دراز مدت باعث آسیب وارد شدن به این دکمه می‌شود. در بسیاری از شرایط مجبور هستید برای انجام دستور نهایی دکمه‌ی فیزیکی را فشار دهید و این در حالی است که انجام آن کار با لمس صفحه به مراتب راحت‌تر خواهد بود. سنسور سنجش نور محیط در این بند سلامتی همیشه روشن است و همین موضوع باعث تخلیه سریع باتری شده است.

مایکروسافت بند

دستبند سلامتی مایکروسافت از سنسور‌های متعددی در درون خود برخوردار است که یکی از آن‌ها GPS است. نمایشگر ۱.۴ اینچی این محصول بسیار شفاف و روشن است و در زیر نور آفتاب نیز خوانایی خود را از دست نمی‌دهد. راستش را بخواهید بند سلامتی مایکروسافت به طور کلی از ارگونومی مناسبی بهره نبرده و شیوه طراحی نمایشگر داخلی و بیرونی به شکلی است که احتمال خراشیدگی را بسیار زیاد می‌کند.

زمانی که شما بند سلامتی ساخت مایکروسافت را از زمین بلند می‌کنید یا تغییری در ارتفاع آن به وجود می‌آورید، برخلاف دیگر بند‌های سلامتی رقیب، نمایشگر به صورت خودکار روشن نمی‌شود. مایکروسافت در انتخاب بند مناسب برای این محصول نیز دقت نکرده و تنها پس از چند روز استفاده، خط و خش‌هایی در بند پلاستیکی این گجت نمایان می‌شود. بند مایکروسافت ضدآب نیست و در زمان شستن ظرف و حمام کردن باید حتما آن را از دست خود خارج کنید.

مایکروسافت بند

سنسور‌هایی که در این بند سلامتی به کار رفته‌اند بسیار متنوع و کارآمد هستند؛ برای مثال می‌توان GPS، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور سنجش درجه‌‌ی حرارت پوست، نور فرابنفش، سنجش نور محیط، سنجش ضربان قلب و میکروفون را نام برد. تعداد این سنسور‌ها حتی به این مواردی که ذکر شد ختم نمی‌شود، بنابراین شاید اگر مایکروسافت از تعداد این سنسور‌ها می‌کاست بند سلامتی با ظاهری کوچکتر و با قرارگیری راحت‌تر بر روی دست ساخته می‌شد.

فضا برای بهبود بند سلامتی تازه از راه رسیده مایکروسافت بسیار زیاد است. این کمپانی حتی با خدمت گرفتن این همه تجهیزات الکترونیکی در یک بند سلامتی، باز هم می‌تواند نسخه‌های آینده را بهبود بخشد.

عمر باتری

یکی از نقاط ضعف گجت‌های پوشیدنی کنونی، نیاز به شارژ این گجت‌ها در بازه‌ی زمانی کوتاه مدت است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مایکروسافت این دست‌بند هوشمند را می‌توان با یک بار شارژ کردن تا ۴۸ ساعت مورد استفاده قرار داد که البته این موضوع بستگی به نحوه‌ی استفاده از مایکروسافت‌بند دارد. این دستبند هوشمند از دو باتری ۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم-یون بهره می‌برد.

مایکروسافت بند

در صورتی که مایکروسافت بند را بصورت روزانه با جی‌پی‌اس روشن برای ورزشی نیم ساعته مورد استفاده قرار دهید، صحت ادعای مایکروسافت را درک خواهید کرد. در صورتی که همیشه سنسور جی‌پی‌اس روشن باشد، حدود ۵ تا ۶ ساعت از میزان عمر باتری کاسته می‌شود.

در صورتی که از مایکروسافت‌بند بصورت مداوم در فعالیت‌های ورزشی استفاده کنید، عمر باتری بصورت تصاعدی کاهش خواهد یافت. اما اگر از این ساعت هر روز برای ساعاتی محدود در فعالیت‌های ورزشی استفاده کنید، زمان ارائه شده توسط مایکروسافت صحیح است.

باتری بند سلامتی مایکروسافت به راحتی تا دو روز کامل دوام می‌آورد اما این مقدار در زمانی که GPS را دائم فعال نگه دارید، بسیار کاهش پیدا می‌کند. از باتری یک بند سلامتی انتظار داریم بیشتر از ساعت‌های هوشمند دوام آورد اما دستگاه ساخته شده توسط مایکروسافت برای اینکه بتواند نقش پیگیر کننده سلامتی و تناسب اندام شما را دنبال کند، تنها دو روز با باتری کار خواهد کرد و باید دوباره آن را شارژ کنید. از نظر ما عمر باتری این دستگاه می‌توانست همچون رقبای خود تا حداقل ۵ روز دوام بیاورد که متاسفانه اینطور نیست.

مایکروسافت بند

یکی از نکات جالب توجه در مورد مصرف باتری در مایکروسافت بند، سنجش میزان انرژی مورد نظر برای فعالیت انتخاب شده با درصد باتری باقی مانده است. برای مثال در صورتی بخواهید فعالیتی ورزشی را با استفاده از دست بند  آغاز کنید، مایکروسافت‌بند میزان باتری باقی مانده را با طول فعالیت کاربر سنجیده و درصورتی که میزان باتری باقی مانده کافی نباشد، اخطار می‌دهد. برای کاهش مصرف میزان انرژی می‌توان برخی از قابلیت‌های دست‌بند هوشمند را چون GPS، فعال کردن حالت هواپیما، غیرفعال کردن سنسور ضربان سنج و کاهش نور  صفحه‌ی نمایش اشاره کرد که می‌تواند طول عمر باتری را افزایش دهد.

جمع‌بندی

دستبند هوشمند مایکروسافت یک ابزار کاربردی است که می‌تواند نقش ساعت و دستبند هوشمند سلامتی را ایفا کند. این ساعت از طراحی ساده و شیکی بهره می‌برد اما مستطیلی بودن صفحه نمایش آن باعث می‌شود تا در استفاده دراز مدت کمی احساسی ناراحتی کنید. این دستبند سلامت از سنسورهای متنوعی بهره برده تا از سنجش ضربان قلب تا میزان خواب، دمای پوست، میزان نور فرابنفش و غیره را در اختیارتان قرار دهد. متاسفانه این دستبند از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و بدنه‌ی آن نیز خط و خش پذیر است.

دستبند سلامت مایکروسافت

نقاط قوت

  • طراحی ساده  و زیبا
  • سنسورهای متنوع و کارآمد
  • اپلیکیشن کارآمد با ارائه آمار کامل
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف

نقاط ضعف

  • ضد آب نبودن و خط و خش پذیری دستگاه
  • نبود پشتیبانی از زبان فارسی

در تهیه این مقاله حسین خلیلی صفا، امین فیض‌پور، سیامک احدی و مهدی یوسف‌نژاد مشارکت کردند.

 

 

 

منبع: زومیت

سه شنبه 18 مهر 1396برچسب:, :: 23:10 :: نويسنده : کوروش کبیر

مدت‌ها است که علاقمندان ویندوز، انتظار یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت و باکیفیت را می‌کشند؛ لپ‌تاپی که توان رقابت با مک‌بوک اپل را داشته باشد. از طرفی مایکروسافت نیز هر چه تلاش کرد، تولیدکنندگان نتوانستند ابزار هیبریدی مناسبی را طراحی و عرضه کنند. سرفیس بوک اولین لپ‌تاپ مایکروسافت و شاید بهترین لپ‌تاپ ویندوزی دنیا باشد که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

{autotoc}علاقمندان مایکروسافت سال‌ها است که در انتظار معرفی لپ‌تاپی از سوی این شرکت بودند. هر چند سرفیس پرو تبلتی بسیار قدرتمند بود که شاید می‌توانست برای برخی افراد حکم لپ‌تاپ را نیز داشته باشد، اما این سری از تبلت‌های مایکروسافت، دستگاهی تمام عیار برای رقابت با مک‌بوک‌های اپل نبودند.

در همین راستا ردموندی‌ها در کنفرانس روز ۱۴ مهر ماه خود همه را شگفت‌زده کرده و انتظارات را در قالب سرفیس بوک پاسخ دادند.

surface book

در کنفرانس معرفی سرفیس بوک، مایکروسافت با مقایسه‌های بسیاری که بین لپ‌تاپ خود با مک‌بوک پروی اپل داشت مشخص کرد که سرفیس بوک پاسخی به مک‌بوک‌های اپل است. اما سرفیس بوک بازار بزرگ کاربران ویندوز را نشانه رفته است. بازاری آشفته که نیاز به یک لپ‌تاپ پرچمدار و شاخص در آن حس می‌شد. لپ‌تاپی که می‌تواند الگوی مناسبی برای تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های ویندوز باشد و می‌توان انتظار داشت در آینده نیز محصولات مشابه‌ی آن از سوی دیگر کمپانی‌های فعال در پلتفرم ویندوز طراحی و عرضه شود. اما آیا سرفیس بوک می‌تواند پرچمدار و پیشروی لپ‌تاپ‌های ویندوزی باشد؟ در ادامه با بررسی جدیدترین محصول ردموندی‌ها و بیان مزایا و معایب آن سعی در پاسخ به این سوال خواهیم داشت. این لپ‌تاپ را شرکت امتداد پارسه در اختیار زومیت قرار داده تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

دانلود 480p دانلود 720p تماشا در یوتیوب

طراحی

بدون شک در اولین نگاه مجذوب طراحی زیبای سرفیس بوک خواهید شد. بدنه‌ی منیزیمی بسیار خوش ساخت و زیبا، صفحه‌نمایش فوق‌العاده، صفحه کلید و ترک پد بزرگ، همگی به طور قطع شما را محو خود خواهند کرد. زیبایی که در کمتر لپ‌تاپ ویندوزی شاهد آن هستیم و تنها مشابه آن شاید مک بوک پروی اپل باشد.

surfacebook 14 zoomit 4d822

مشخصات فنی سرفیس بوک مایکروسافت:

  • پردازنده: Intel Core i7-6600U
  • پردازنده‌ی گرافیکی: Intel HD Graphics 520 + Nvidia discrete GPU
  • نمایشگر: 13.5inch Pixel Sense Display with 3000x2000 Pixel 
  • حافظه‌ی رم: 8GB DDR3
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی: 256GB SSD
  • ابعاد:292.10x201.42x8.45 میلی متر
  • وزن: ۱.۵۱ کیلوگرم
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰، ۶۴ بیتی
  • دوربین اصلی: ۸ مگاپیکسل
  • دوربین ثانویه: ۵ مگاپیکسل
  • پشتیبانی از بلوتوث، درگاه USB 3.0، پورت مینی دیسپلی

سرفیس بوک ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد و از این بابت لپ‌تاپی سبک و قابل حمل محسوب می‌شود. در طراحی این محصول به جزئیات بخش‌های مختلف، دقت بسیاری شده است. پس از باز کردن و مواجه شدن با صفحه‌نمایش اولین تفاوت را مشاهده خواهید کرد. صفحه‌نمایش سرفیس بر خلاف غالب لپ‌تاپ‌های موجود در بازار نسبت ۳ به ۲ دارد و این نسبت باعث شده است تا ارتفاع آن بیشتر از استاندارد لپ‌تاپ‌های ۱۶ به ۹ رایج بازار باشد. با این حال رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسلی این صفحه‌نمایش و استفاده از پنل IPS که مایکروسافت آن را PixelSense نامیده است، باعث شده تا با یکی از بهترین و زیباترین صفحات نمایش موجود بر روی لپ‌تاپ‌ها روبرو باشیم.

سرفیس بوک لپ تاپ مایکروسافت

مایکروسافت در سرفیس بوک تمامی پورت‌های معمول و مورد نیاز را برای کاربران تدارک دیده است. دو پورت USB نوع ۳، یک پورت مینی دیسپلی، شیار حافظه‌ی اس‌دی و پورت مربوط به شارژ دستگاه در این لپ‌تاپ وجود دارند که می‌توانند نیازهای بیشتر کاربران را تامین کنند.

نکته‌ی جالب دیگر وجود بخش لولایی مانند در قسمت اتصال صفحه کلید به صفحه‌نمایش است؛ اما مایکروسافت آن را برای زیباتر شدن و متمایزتر شدن تعبیه نکرده است. کافی است دکمه‌ی مخصوص بر روی صفحه کلید را برای چند ثانیه فشار دهید تا صفحه کلید از صفحه‌نمایش جدا شود. حالا سرفیس بوک شما به یک تبلت غول‌پیکر ۱۳.۵ اینچی سبک و بسیار زیبا تبدیل شده است که مایکروسافت آن را کیلیپ‌بورد (Clipboard) می‌نامد. تبلتی که با استفاده از قلم سرفیس پن توانمند مایکروسافت، که در تبلت‌های سرفیس پرو نیز شاهد آن بودیم، می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

سرفیس بوک بخش تبلت

 بخش تبلت که تنها ۷۲۵ گرم وزن داشته و در واقع یک کامپیوتر قدرتمند است؛ چرا که قطعات اصلی سرفیس بوک به استثنای کارت گرافیکی مجزا در این بخش قرار گرفته‌اند. هر چند ممکن است کمتر اتفاق بیافتد که از این لپ‌تاپ ۱۳.۵ اینچی به عنوان تبلت استفاده کنید، اما وجود این امکان نکته‌ی مثبتی برای آن به شمار می‌رود.

بخش صفحه‌نمایش که به عنوان تبلت نیز قابل استفاده است از طریق یک پین در وسط و دو پین در کناره‌ها به صفحه کلید متصل می‌شود، صفحه کلیدی که مقدار زیادی از باتری و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی مجزا را در خود جا داده است. نکته‌ی جالب در مورد مکانیزم اتصال این است که پین اتصال میانی تبلت، می‌تواند به عنوان پورت شارژ عمل کرده و با اتصال آن به شارژر تعبیه شده برای لپ‌تاپ، در واقع بخش تبلت را نیز در حالت جدا شده از صفحه کلید شارژ کرد.

surfacebook سرفیس بوک

اما طراحی سرفیس بوک بدون ایراد نیست. در هنگام بستن لپ‌تاپ فاصله‌ی زیادی بین صفحه کلید و صفحه‌نمایش را مشاهده خواهید کرد. هر چند این کار برای جلوگیری از برخورد دکمه‌های صفحه کلید و روکش صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده اما شرایطی را فراهم می‌کند که احتمال ورود گرد و خاک به این ناحیه را بیشتر کرده است.

نکته‌ی دوم زمانی که صفحه‌نمایش به داک صفحه کلید متصل است به چشم می‌آید. صفحه‌نمایش در این حالت کاملا ثابت نیست و مقداری لق دارد که در اکثر لپ‌تاپ‌ها اتفاقی معمول است؛ اما برای سرفیس بوک که صفحه‌نمایش لمسی داشته و حتی از قلم نیز پشتیبانی می‌کند، می تواند نکته‌ی منفی به شمار رود.

surfacebook لولای سرفیس بوک

همچنین زمانی که لپ‌تاپ را می بندید، بخش بالای صفحه‌نمایش با آهنربایی به داک کیبورد می‌چسبد که باز کردن آن را کمی دشوار می‌کند. البته پس از جدا شدن آهنرباها از یکدیگر، لپ‌تاپ به راحتی و آرامی و بدون نیاز به نیروی اضافی باز می‌شود.

در حالت کلی کمتر ایرادی می‌توان به طراحی سرفیس بوک وارد کرد. لپ‌تاپی بسیار زیبا که شکل و شمایل ظاهری آن در کنار کیفیت ساخت فوق‌العاده بالای آن نظر هر کاربر ویندوزی را به خود جلب می‌کند. در بخش طراحی می‌توان گفت که مایکروسافت کاملا انتظارات را برای ساخت لپ‌تاپ ویندوزی خوش ساخت و زیبا برآورده کرده است.

صفحه کلید و ترک‌پد

سرفیس بوک دارای صفحه کلید جزیره‌ای بسیار زیبا است. فواصل بین دکمه‌ها در آن خوب است؛ اما این دکمه‌ها عمق زیادی ندارند. به این دلیل در روزهای اول استفاده از آن اندکی دچار مشکل خواهید شد. با این حال پس از چند روز استفاده به راحتی به این صفحه کلید عادت خواهید کرد و تجربه‌ای لذت‌بخش خواهید داشت.

سرفیس بوک

نکته‌ی قابل توجه دیگر وجود نور پس‌زمینه در صفحه کلید این لپ‌تاپ است. این ویژگی بسیار کاربردی است که کار در محیط‌های کم نور را راحت می‌کند.

ترک پد سرفیس بوک در یک کلام فوق‌العاده است. پس از مدت‌ها در یک لپ‌تاپ ویندوزی شاهد ترک پدی مشابه ترک پدهای مک بوک‌های اپل هستیم. ترک پدی بزرگ و باکیفیت فوق‌العاده که کار با آن بسیار لذت‌بخش است. به طور قطع این ترک پد از نکات قوت سرفیس بوک به شمار می‌رود.

ترک‌پدِ سرفیس بوک چندلمسی است و به راحتی می‌توانید ژست‌های چندلمسی ویندوز ۱۰ را در آن اجرا کنید تا کنترل سیستم‌عامل به روش‌های گوناگون میسر شود.

قلم سرفیس

قلم ارائه شده همراه سرفیس بوک از نقاط قوت اصلی آن‌ها است تا مایکروسافت علاوه بر کاربران معمولی، بتواند نظر طراحان و هنرمندان را نیز به سمت لپ‌تاپ دو منظوره‌ی خود جلب کند. این قلم می‌تواند تا ۱۰۲۴ سطح فشار را تشخیص دهد که نشان از دقت و حساسیت بالای آن دارد.

surfacebook 10 zoomit fcdd9

تجربه‌ی کاربری با قلم سرفیس بوک بسیار شبیه به نوشتن با مداد شده است. اگر اهل یادداشت برداری در حجم زیاد هستید سرفیس بوک در حالت تبلت یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای شما به حساب می‌آید. به خصوص که قابلیت تشخیص دست خط زبان انگلیسی ویندوز برای تبدیل دست نوشته به کلمات و تایپ آن‌ها، تا حدود زیادی بدون عیب و دقیق عمل می‌کند.

سرفیس بوک قلم دیجیتال

سوال اصلی که در این میان به وجود می‌آید این است که قلم سرفیس آیا برای طراحی نیز همانند یادداشت برداری کاربردی است؟ پاسخ این سوال به میزان کاربرد شما بازخواهد گشت. اگر کاربری شما در حد متوسط است، سرفیس پن می‌تواند به خوبی نیاز‌هایتان را پاسخ دهد. اما اگر پیش‌تر با قلم‌های حرفه‌ای Wacom به کار مشغول بودید و به دنبال جایگزین هستید، بهترین راه‌کار استفاده از همان قلم حرفه‌ای خودتان است.

قلم سرفیس دقیق و کاربردی است و استفاده از آن لذت بخش است؛ اما این قلم به هیچ وجه حساسیت و دقت نمونه‌های حرفه‌ای بازار را ندارد. قلم سرفیس به فشار بیشتری بر روی سطح نسبت به قلم واکوم برای آغاز طراحی احتیاج دارد. همچنین یکی از نقاط ضعف دیگر آن دقیق نبودن نقطه‌ی آغاز خط است که این مساله با زاویه گرفتن بیشتر قلم حاد‌تر نیز می‌شود.

سرفیس بوک قلم

به طور خلاصه استفاده از قلم سرفیس به همراه پاک‌کن تعبیه شده در انتهای آن بسیار جذاب است و می‌تواند برای یادداشت برداری یا طراحی‌های سطح پایین کمک شایانی کند. اما در زمینه‌ی طراحی‌ حرفه‌ای مایکروسافت  هنوز راه زیادی برای ارائه‌ی تجربه‌ای مشابه با بزرگان این صنعت دارد.

نمایشگر و اسپیکر

مایکروسافت در سرفیس بوک از نسبت عجیب طول به عرض ۳ به ۲ برای صفحه‌نمایش بهره برده است که در نگاه اول باعث می‌شود تا ارتفاع صفحه‌نمایش کمی غیرعادی به نظر برسد. البته این نسبت عجیب و ارتفاع زیاد را می‌توان عاملی برای تکان‌های زیاد صفحه‌نمایش به خصوص هنگام کار با لپ‌تاپ بر روی پا دانست؛ چرا که ارتفاع زیاد باعث شده تا قسمت بالاتر صفحه‌نمایش سنگین‌تر شود.

با این حال رزولوشن بسیار بالای ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسلی برای این صفحه‌نمایش تراکم ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان آورده است. این صفحه‌نمایش بدون شک یکی از بهترین‌های موجود بر روی لپ‌تاپ‌ها است. دقت بالای رنگ‌ها، وضوح بالای نوشته‌ها، روشنایی بسیار بالای صفحه‌نمایش و زوایای دید عالی همگی باعث شده‌اند تا با یک نمایشگر فوق‌العاده روبرو باشیم. حداقل روشنایی نمایشگر نیز نزدیک به صفر است تا بتوانید در محیط‌های تاریک نیز به خوبی از آن استفاده کنید.

surfacebook 08

ویندوز ۱۰ سیستم عاملی با پس‌زمینه‌ی تیره است و عمق بسیار بالای پنل صفحه‌نمایش IPS مورد استفاده در سرفیس بوک باعث شده تا از کار با سیستم‌عامل ویندوز در سرفیس‌ بوک لذت بیشتری نیز ببرید.

نسبت ۳ به ۲ در این صفحه‌نمایش باعث شده در هنگام مرور صفحات وب و حتی خواندن متون تجربه‌ای فوق‌العاده‌ای داشته باشید. بدون شک این لپ‌تاپ برای کسانی که وبگردی زیادی دارند یک لپ‌تاپ ایده‌آل است. اما نسبت ۳ به ۲ صفحه‌نمایش برای تماشای ویدیو نسبت مناسبی نیست؛ چرا که در بالا و پایین ویدیو شاهد وجود نوارهای مشکی رنگ اضافی هستیم که باعث می‌شوند نتوانید در تماشای ویدیو از تمام ابعاد صفحه‌نمایش بهره ببرید.

اسپیکرهای سرفیس بوک نیز عملکرد متوسطی دارند و  برای انجام کارهای روزمره کفایت می‌‌کنند. حجم صدا در این اسپیکرها نسبتا خوب است: اما اگر حجم را در حداکثر مقدار خود قرار دهید مقداری از کیفیت صدا را از دست خواهید داد.

عملکرد دوربین

شاید برای بسیاری وجود دوربین در پشت یک لپ‌تاپ ۱۳.۵ اینچی بسیار عجیب باشد، اما با توجه به این که از سرفیس بوک می‌توان به عنوان یک تبلت مستقل نیز بهره برد شاید نیاز به عکاسی در برخی موارد داشته باشید. دوربین موجود در پشت سرفیس بوک دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی است که از نظر کیفیت قابل مقایسه با گوشی‌های هوشمند نیست.

surfacebook 02 zoomit 7a4b0

کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین با توجه به این که سرفیس بوک یک لپ‌تاپ است بسیار خوب هستند و می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند. اما نباید انتظاری بیش از این از دوربین ۸ مگاپیکسلی سرفیس بوک داشته باشید. دوربین جلوی این دستگاه نیز ۵ مگاپیکسل است که برای انجام تماس‌های ویدیوی کیفیت بسیار خوبی دارد.

نرم‌افزار

 بدون شک برای بسیاری از علاقمندان به سرفیس بوک این بخش یکی از جذاب‌ترین بخش‌های لپ‌تاپ جدید مایکروسافت است. لپ‌تاپی مبتنی بر ویندوز ۱۰ که ساخت خود مایکروسافت است. بدون شک این لپ‌تاپ ویندوزی خواست بسیاری بوده است. مایکروسافت البته بهبودهایی را در این سیستم‌عامل بوجود آورده تا بیش از پیش از کار با آن لذت ببرید.

برای مثال آیکنی در تسک‌بار اضافه شده است تا از طریق آن بتوانید همچون دکمه‌ی فیزیکی روی صفحه‌کلید، بخش نمایشگر را از بدنه‌ی دستگاه جدا کنید. در صورتی که باتری تعبیه شده در صفحه‌نمایش شارژ کافی نداشته یا لپ‌تاپ شما از پردازنده‌ی گرافیکی مجزای قرار داده شده در داک صفحه کلید بهره ببرد، سرفیس بوک به صورت نرم‌افزاری اجازه‌ی جدا کردن صفحه‌نمایش را به شما نخواهد داد.

surfacebook 13 zoomit 6e2a0

همچنین تمامی ویژگی‌های مهم و جدید ویندوز ۱۰ از جمله کورتانا در سرفیس بوک حاضر هستند. به علاوه می‌توانید با فعال کردن حالت تبلت و قرار دادن آن بر روی حالت خودکار زمانی که صفحه‌نمایش را از داک صفحه کلید جدا می‌کنید، ویندوز ۱۰ به صورت خودکار در حالت تبلت اجرا شود که در این حالت رابط کاربری ویندوز شباهت زیادی به ویندوز ۸ خواهد داشت. برای آشنایی کامل با ویندوز ۱۰ می‌توانید به «بررسی زومیت از نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰» مراجعه کنید.

اما ذکر این نکته ضروری است که نرم‌افزار سرفیس بوک به خصوص در هنگام جدا کردن و اتصال مجدد صفحه‌نمایش باگ‌هایی نیز دارد. در مدت زمانی که در حال بررسی سرفیس بوک بودیم، در بسیاری موارد فشردن دکمه‌ی مخصوص برای جدا کردن صفحه‌نمایش یا اتصال مجدد آن باعث شد تا ویندوز از کار بیفتد. این اتفاق با گذر زمان رفع نشد و مجبور به خاموش و روشن کردن مجدد لپ‌تاپ شدیم. همچنین در برخی موارد با بلو اسکرین نیز مواجه شدیم که اثباتی بر ایرادات نرم‌افزاری یا شاید هم سخت‌افزاری سرفیس دارد.

surfacebook 06

همچنین به نظر می‌رسد مایکروسافت استفاده‌ی نرم‌افزاری کافی را از وجود سرفیس پن نبرده است. در حالت تبلت از این قلم می‌توانید برای نوشتن متون یا طراحی بهره ببرید؛ اما نرم‌افزارهای پیش‌فرض زیادی برای بهره‌گیری از تمام پتانسیل این قلم تعبیه نشده است و سرفیس پن در بیشتر مواقع برای شما، کارکرد انگشت را خواهد داشت.

هر دو مورد ذکر شده مواردی هستنند که بدون شک با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری قابل رفع هستند. ظاهرا مایکروسافت نیز از وجود این ایرادات مطلع است و در حال کار بر روی بروزرسانی‌هایی برای رفع موارد بیان شده و برخی موارد دیگر است.

بازده و عملکرد

نسخه‌ی مورد بررسی ما در زومیت دارای پردازنده‌ی Core i7-6600U است که ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی داشته و ۸ گیگابایت رم دارد. به علاوه این نسخه دارای یک گیگابایت پردازنده گرافیکی انویدیا است که برای انجام کارهای نیمه‌سنگین مناسب خواهد بود. در ادامه می‌توانید برخی از نتایج تست‌های بنچمارک که توسط زومیت بر روی این لپ‌تاپ اجرا شده‌اند را مشاهده کنید:

لپ‌تاپ3D Mark 2006PC Mark 20073D Mark 2011Nova

Bench

3D Mark 2013

Ice / Cloud / Fire

Surface Book 15297 5064 1444 831 40414/7370/1855
Surface Pro 4 11038 4895 1389 644 39913/5620/791
Macbook Pro 13" 2015 - - - 665 -
Acer Aspire E 15 11782 3609 2335 582 55907/4979/1193
Aspire V15 Nitro 13038 4118 3911 639 58570/8389/2641
HP Envy K007NE 11304 3851 2351 - 56206/5571/1360
Microsoft Surface 3 2896 2831 - - 16818/1862/225
ASUS ROG G551JM 8334 3449 4866 653 82759 / 5741 / 2437
ASUS ZENBOOK UX303L 10336 4991 2379 723 17667 / 5748 / 1318
ASUS X553 1988 1601 490 684 -
Lenovo Flex 2 10101 2790 2316 684 47280 / 5.836 / 1288
Lenovo Yoga 2 Pro 5711 5274 1373 704 569 / 3412 / 23096
Asus ET2321 AIO 8807 3784 1893 654 12230 / 4494 / 1032

 

از نتایج بنچمارک‌ها نیز پیدا است که سرفیس بوک برای انجام بازی‌های سنگین ساخته نشده است. اما با این حال برای استفاده‌های روزمره و نیمه‌سنگین سرفیس بوک به راحتی کاربر را راضی نگه خواهد داشت و از پس تمامی کارها برخواهد آمد.

سرفیس بوک

نرخ انتقال داده روی حافظه SSD این تبلت بسیار سریع است. سرعت خواندن و نوشتن داده روی آن مناسب است و این امر باعث می‌شود تا اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها به سرعت اجرا شده و سرعت بوت دستگاه هم بسیار بالا باشد. در ادامه می‌توانید نتیجه تست HD Tune Pro روی حافظه SSD سرفیس بوک را مشاهده کنید:

 Maximum MB/sMinimum MB/sAverage MB/s
Surface Book 846.7 206.4 632.9
Surface Pro 4 336.7 302.8 321.2
Asus Transformerbook T100TAL 100.1 74.4 89.5
Aspire Aspire E15 112.3 46.7 87.1
Aspire V15 Nitro 113.1 26.4 87.4
HP ENVY 15-K007NE 116.4 55.6 91.4
Microsoft Surface 3 115.9 74.5 101.2
iGreen Genesis Tab 3 203.8 148.6 153
ASUS ROG G551JM 294.7 185.8 263
HP Pavilion 15 P062 110 43.6 86.1
Asus Zenbook UX303L 426.6 344.3 388.9
Lenovo Flex 2 116.2 48.5 86.6
Lenovo Yoga 2 Pro 326.7 207.8 240.6
Lenovo ThinkPad Tablet 2 54.2 23.9 50.5
ET2321 INTH 190.2 23 138.5
Asus N550JV 107.5 18.3 80.5
Acer Aspire S7 2013 932.6 766.6 915.8

 

همان طور که از نتایج نیز پیدا است حافظه‌ی SSD مورد استفاده در سرفیس بوک کیفیت بسیار خوبی داشته و سرعت خواندن اطلاعات از روی آن بسیار سریع است.

باتری

سرفیس بوک علاوه بر باتری که در بخش کلیپ‌بورد خود دارد، در داک کیبورد نیز بخش اعظمی از باتری خود را جا داده است. در گذشته یکی از نکات ضعف لپ‌تاپ‌های ویندوزی نداشتن شارژدهی باتری مناسب بوده است. اما سرفیس بوک از این قاعده مستثنی است و باتری آن شارژدهی فوق‌العاده‌ای دارد.

surfacebook

سرفیس بوک در استفاده‌ی روزانه به راحتی می‌تواند تا هشت و نیم ساعت شارژدهی داشته باشد. اگر قصد تماشای ویدیوی HD را بر روی آن داشته باشید، می‌توانید بر روی باتری سرفیس بوک به مدت ۱۲ ساعت حساب کنید. البته در حالت جدا، باتری تعبیه شده در کلیپ‌بورد توانایی شارژدهی ۲ تا ۳ ساعته دارد.

در حالت کلی بدون شک سرفیس بوک را می‌توان یک لپ‌تاپ با شارژدهی فوق‌العاده دانست که شاید در بین لپ‌تاپ‌های ویندوزی بی‌نظیر باشد.

جمع بندی

سرفیس بوک برای بسیاری همان لپ‌تاپی است که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدند؛ لپ‌تاپی ویندوزی با طراحی وساخت فوق‌العاده که البته خود مایکروسافت آن ر ا طراحی و عرضه کرده است. بدون شک جای خالی لپ‌تاپی زیبا و با عمر باتری زیاد مدت‌ها بود که در دنیای لپ‌تاپ‌های ویندوزی احساس می‌شد و مایکروسافت نیز به این نیاز در قالب سرفیس بوک پاسخ داده است که البته باید گفت پاسخ شایسته‌ای بوده است.

سرفیس بوک لپ‌تاپی بسیار زیبا با طراحی متمایز است که مجهز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت نیز شده است تا به نوعی لپ‌تاپ ایده‌آل برای طرفداران ویندوز باشد. البته علاوه بر استفاده به عنوان لپ‌تاپ می‌توانید سرفیس بوک را به یک تبلت نیز تبدیل کنید و از آن به راحتی بهره ببرید؛ چرا که تمامی پردازنده‌ها به غیر از پردازنده‌ی گرافیکی مجزا در این بخش قرار گرفته‌اند.

surfacebook

قلم سرفیس پن نیز دقت و عملکرد نسبتا خوبی دارد. البته مایکروسافت به اندازه‌ی کافی از پتانسیل این قلم بهره نبرده است و در اکثر مواقع قلم تنها جایگزین انگشتان دست شما در لمس صفحه‌نمایش می‌شود.

با این حال سرفیس بوک ایراداتی نیز دارد که شاید مهم‌ترین آن‌ها مربوط به باگ‌های نرم‌افزاری باشد که هنگام اتصال مجدد صفحه‌نمایش به داک کیبورد پیش می‌آید. ایراداتی که ممکن است حتی شما را مجبور به خاموش و روشن کردن مجدد لپ‌تاپ نیز بکند. البته این ایرادات مربوط به نرم‌افزار بوده و به احتمال زیاد در بروزرسانی‌های بعدی رفع خواهند شد.

اگر سخت‌گیر باشید اشکلاتی از جمله سختی در باز کردن  صفحه‌نمایش و همچنین فاصله‌ی بین صفحه‌نمایش و کیبورد در هنگام بسته بودن لپ‌تاپ را می‌توانید به سرفیس بوک وارد بدانید که البته به هیچ عنوان آزاردهنده نیستند.

surfacebook

 در حالت کلی سرفیس بوک لپ‌تاپی ایده‌آل برای کاربران ویندوز است و باید در لیست خرید افرادی که قصد خرید لپ‌تاپ دارند وجود داشته باشد. هر چند این لپ‌تاپ در نسل اول خود قرار دارد و به طور قطع ایرادات آن در نسل‌های بعدی رفع خواهند شد، اما در حال حاضر به راحتی می‌توان سرفیس بوک را یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار دانست.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت و طراحی فوق‌العاده
  • باتری با شارژدهی بسیار خوب
  • نمایشگر عالی
  • امکان استفاده در دو حالت لپ‌تاپ و تبلت
  • ترک پد بسیار دقیق و فوق‌العاده
  • پشتیبانی از قلم سرفیس

نقاط ضعف

  • وجود برخی باگ‌ها و ایرادات نرم‌افزاری

منبع: زومیت

Send، عنوان جدیدترین اپلیکیشن تیم Microsoft Garage است که برای آیفون منتشر شده و در زمینه‌ی ارسال ودریافت ایمیل‌ها با روشی کاملا متفاوت فعالیت دارد. با زوم‌اپ همراه باشید.

همانطور که گفته شد Send اپلیکیشنی در زمینه‌ی ارسال و دریافت ایمیل است که مایکروسافت برای توصیف سادگی آن از اصطلاح in-and-out استفاده کرده است و نشان بر تمرکز تیم سازنده بر سادگی و در عین حال کاربردی بودن اپلیکیشن دارد. در واقع می‌توان گقت اپلیکیشن Send بیشتر از آنکه به همتایان خود شباهت داشته باشد، شبیه به یک اپلیکیشن پیام رسان است که در آن ارسال و دریافت ایمیل شباهت بسیاری به اپلیکیشن‌های مدیریت پیام دارد. نکته‌ی منفی و شاید عجیبی که در Send وجود دارد وابستگی آن به Office 365 است به طوری که تنها کاربرانی قادر به استفاده از Send خواهند بود که دارای یک اکانت Office 365 business/school باشند.بنابراین نه ایمیل Outlook شما و نه جیمیل نمی‌توانند کمکی به شما برای اجرای این اپلیکیشن کنند. ضمن آنکه باید به این موضوع نیز توجه داشت که در Send شما به اینباکس کامل خود دسترسی نخواهید داشت و تنها مکالمه‌هایی که درون این اپلیکیشن آغاز کرده اید قابل مشاهده و استفاده خواهند بود و برای مشاهده ایمیل‌های قدیمی تر، چاره ای جز استفاده از اپلیکیشن Outlook یا دیگر برنامه‌های مدیریت ایمیل ندارید.

send21

به گفته‌ی مایکروسافت، در اپلیکیشن Send نیازی به وارد کردن موضوع، امضا یا... نخواهید داشت چراکه هدف آن‌ها از اپلیکیشن Send ارسال سریع تر و روان تر ایمیل‌های روزانه بوده است. نکته‌ی فوق العاده جالب دیگری که در Send وجود دارد این است که شما می‌توانید وقتی شخصی در حال پاسخدهی به ایمیل شما است وضعیت او را در حال typing مشاهده کنید که پیش از این تنها در اپلیکیشن‌های پیام رسانی آنلاین آن را مشاهده کرده بودیم و باید اعتراف کنیم که حضور آن در مبحث ایمیل ها، بسیار شگفت آور است. بر خلاف دیگر اپلیکیشن‌های پروژه‌ی گاراژ، این کمپانی قول انتشار آن برای ویندوزفون را نیز به کاربران خود داده و به زودی نسخه‌ی اندروید و ویندوزفونی Send نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در حال حاضر اپلیکیشن Send برای کشورهای آمریکا و کانادا قابل استفاده است و از این لینک قابل دریافت خواهد بود.

 

منبع: زومیت

پس از ورود گوگل و اپل به حوزه‌ی محصولات سلامتی، مایکروسافت نیز با معرفی دست

پیش‌تر اپلیکیشن سلامتی گوگل را با عنوان Fit معرفی کردیم. حال مایکروسافت در کنار معرفی دستبند سلامتی خود، Microsoft Band، سرویس مرتبط را نیز با عنوان Microsoft Health برای هر سه پلتفرم پرطرفدار دنیای موبایل معرفی کرده است. سرویس Microsoft Health به منظور تسهیل مطالعه و جمع‌آوری فاکتورهای مرتبط با سلامتی بدن طراحی و توسعه یافته است. این سرویس قادر است تا اطلاعات مربوط به گام‌‌‌های برداشته شده، کالری، تعداد ضربان قلب و بسیاری از داده‌های دیگر را از طریق انواع ابزار‌های سلامتی دریافت کرده و این داده‌ها را به شکلی گویا و ساده در اختیار کاربر قرار دهد.

 

MicrosoftHealthInt

 

هرچند این اپلیکیشن بصورت اختصاصی برای Microsoft Band توسعه یافته، اما مایکروسافت در حال افزودن نام انواع محصولات در حوزه‌ی گجت‌های سلامتی برای پشتیبانی توسط سرویس Microsoft Health است. این سرویس قادر است تا به دریافت اطلاعات مربوط به چرخه‌ی خواب و بیداری در طول ۲۴ ساعت، ضربان قلب برنامه‌ی بهتری را برای حفظ سلامتی در اختیار کاربران قرار دهد.

 

دانلود از بازار
دانلود از فروشگاه ویندوز فون
دانلود از اپ استور اپل
دانلود از فروشگاه ویندوز فون

 

 

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

 

 

 

بند Microsoft Band و سرویس Microsoft Health به جمع این کمپانی‌ها پیوست. با زوم‌اَپ امروز همراه باشید.

 

منبع: زومیت

سه شنبه 18 مهر 1396برچسب:, :: 22:14 :: نويسنده : کوروش کبیر

 

ابزار گفتگوی Microsoft Teams به آفیس 365 اضافه شد

شرکت مایکروسافت قابلیت Microsoft Teams را که ابزاری مبتنی بر تبادل نظر است، به نرم‌افزار آفیس 365 اضافه کرد. 

تبلیغات
ایفون X ( آیفون 10 )راهنمای استانبولدوره کامل و رایگان Linux

 

ابزار Microsoft Teams یک فضای کاری مبتنی ‌بر گفت‌و‌گو و تبادل نظر در نرم‌افزار آفیس 365 است که تمامی افراد، محتوا و ابزار مورد نیاز گروه را به‌منظور اثربخشی بیشتر در کار با یکدیگر ادغام می‌کند. شرکت مایکروسافت در ماه شهریور (مارس) گذشته، خبر از در دسترس قرار گرفتن نسخه‌ی جهانی مایکروسافت تیمز داد. زومیت را همراهی کنید.

شرکت مایکروسافت امروز طی کنفرانس آموزشی خود، اعلام کرد که از این پس ابزار Microsoft Teams از طریق نرم‌افزار Office 365 هم برای کاربران حوزه‌ی آموزش در دسترس قرار خواهد گرفت. شرکت مایکروسافت اعلام کرد که ابزار Microsoft Teams در Office 365 به‌طور ویژه‌ای بر کسب تجربه و آموزش تمرکز کرده است.

مدیران آفیس ۳۶۵ می‌توانند از طریق Admin Center موجود در نرم‌افزار یادشده، قابلیت Microsoft Teams را برای مؤسسه‌های زیر نظر خود فعال کنند. مدیران مربوطه به‌سادگی قادر به پیکربندی دسترسی افراد در دو سطح صدور مجوز برای استادان و معلمان یا دانشجویان خواهند بود. درصورتی‌که مؤسسه‌ی شما در حال استفاده از آفیس ۳۶۵ باشد، می‌توانید به‌منظور فعال کردن قابلیت Microsoft Teams، دستورالعمل ذیل را به گروه فناوری اطلاعت خود ارسال کنید.

۱- با استفاده از حساب کاربری کاری یا دانشجویی خود وارد نرم‌افزار آفیس ۳۶۵ شوید.

۲- به‌منظور دسترسی به بخش Admin Center، روی دکمه‌ی Admin کلیک کنید.

۳- مسیر Settings → Services & add-ins را دنبال کنید.

۴- در صفحه‌ی Services & add-ins، روی Microsoft Teams کلیک کنید.

۵- در صفحه‌ی تنظیمات بخش Microsoft Teams جاری، مجوز آموزشی مورد نظر برای پیکربندی را انتخاب کنید. دو گزینه‌ی Faculty & Staff و Student در اختیار کاربران قرار دارد.

۶- پس از انتخاب نوع مجوز دسترسی، به‌منظور فعال کردن آن روی دکمه‌ی لغزنده‌ی مربوطه کلیک کنید و دکمه‌ی Save را بزنید.

قابلیت Microsoft Teamsدر همه‌ی نسخه‌های نرم‌افزار آفیس ۳۶۵ شامل Education ،Education Plus ،Education E5 و Education E3 قابل دسترسی خواهد بود.

قابلیت Microsoft Teams در نرم‌افزار آفیس ۳۶۵ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

منبع: زومیت

دستیارهای صوتی به بخش ویژه‌ای از دنیای موبایل تبدیل شده‌اند و وسیله رقابتی برای کمپانی‌های موبایل ساز به حساب می‌آیند. مایکروسافت نیز خود را در این بازی جدا از دیگران نمی‌بیند و می‌خواهد حرفی برای گفتن در این زمینه داشته باشد.

به گزارش جی اس ام، امروز رئیس بخش تحقیقات مایکروسافت به بلومبرگ خبر داده که بخش عظیمی از بودجه و نیروی کار بخش تحقیق و توسعه مایکروسافت در حال خرج شدن برای توسعه یک دستیار صوتی است که بتواند به سوال "چرا" کاربران پاسخ دهد.

این کار بسیار سخت است زیرا در عوض جمع کردن یک سری جواب مشخص توسط دستیار صوتی از این سو و آن سو، باید آنالیز توسط دستیار صوتی مورد نظر انجام شود.

به طور مثال مایکروسافت در یک آسانسور هوشمند دارد که می‌تواند پیش از اینکه شما به آن بگویید به کدام طبقه می‌خواهید بروید را پیش بینی کند، این آسانسور این کار را توسط آنالیز کردن صحبت‌های شما با همکاران خودتان و بر طبق عادت‌های شما انجام خواهد داد. حال تصور کنید که از این آسانسور بپرسید چرا این این شخص می‌خواهد به این طبقه مشخص برود، اکنون این آسانسور می‌تواند به شما پاسخ این سوال را بدهد.

شاید مایکروسافت بتواند از این نوع تجزیه و تحلیل برای دستیار صوتی ویندزوموبایل خودش یعنی Cortana استفاده کند، اما هنوز مشخص نیست که پردازنده‌های موبایلی بتوانند این قابلیت را داشته باشند که این تجزیه و تحلیل سخت را انجام دهند.

منبع: جی اس ام

یک شنبه 9 مهر 1396برچسب:, :: 23:30 :: نويسنده : کوروش کبیر

بالاخره 2500 نفر از کارکنان نوکیا امروز به مایکروسافت منتقل شدند، این انتقال در راستای توافقی که نوکیا و مایکروسافت باهم بسته بودند انجام شده است.

بالاخره 2500 نفر از کارکنان نوکیا امروز به مایکروسافت منتقل شدند، این انتقال در راستای توافقی که نوکیا و مایکروسافت باهم بسته بودند انجام شده است.

به گزارش جی اس ام، امروز مایکزوسافت اولین روز کاری خود با کارکنان نوکیا را به این صورت نشان داده که یک تبلیغ از گوشی‌های نوکیا با لوگوی خودش در آخر تبلیغ را منتشر کرده است.

 

ویدیوی اولین تبلیغ مایکروسافت برای نوکیا
 ویدیوی اولین تبلیغ مایکروسافت برای نوکیا

 

شعار این تبلیغ این است که "شبیه به هیچ کس دیگری نیست." این تبلیغ تکیه زیادی بر این دارد که با نوکیا دنیای کاربر رنگی‌تر خواهد بود و گوشی‌های نوکیا که اکنون باید آن‌ها را مایکروسافت بنامیم با دیگر رقبا متفاوت هستند.

این اولین باری نیست که مایکروسافت قصد دارد گوشی‌های ویندوزفونی را متفاوت با دیگران جلوه دهد، در ادامه می‌توانید تبلیغ مایکروسافت را مشاهده کنید.

منبع: جی اس ام

 

اولین تبلیغ مایکروسافت برای گوشی‌های نوکیا که دیگر متعلق به خود این شرکت هستند

: تبلیغ های خلاقانه مایکروسافت برای کورتانا همچنان ادامه دارد و حالا در آخرین مورد یک گوشی اچ تی سی ام 8 و آیفون 5s در یک ویدیو با یکدیگر در حال مناظره هستند.

: تبلیغ های خلاقانه مایکروسافت برای کورتانا همچنان ادامه دارد و حالا در آخرین مورد یک گوشی اچ تی سی ام 8 و آیفون 5s در یک ویدیو با یکدیگر در حال مناظره هستند. 

در این ویدیو سیری در ابتدا برتری های خود را به رخ کورتانا می کشد و سپس کورتانا برتری های خود را به سیری اعلام می کند. اما در پایان این تبلیغ سیری به کورتانای اچ تی سی ام 8 می گوید تو چه صدای خوبی داری و کورتانا با تایید این حرف می گوید من دو بلندگو استریو دارم تو چطور؟ در اینجا آیفون می گوید من هم یک بلندگو دارم که همینک روی آن نشسته ام. بهتر است خودتان ادامه این ویدیو را مشاهده کنید: 

 

 

 

نظر شما درباره این ویدیو چیست؟

 

منبع: جی اس ام

جی اس ام: با روی کار آمدن مدیرعامل جدید Microsoft، سیاست های کلی این شرکت نیز دستخوش تغییر شد. یکی از مهم‎ترین تغییراتی که پیش تر هم انتظار می‎رفت رخ دهد، یکی شدن سیستم عامل های Windows Phone و Windows RT است. در واقع Microsoft می‎خواهد با ادغام این دو سیستم‎ عامل تحت نام Windows، سیستم ‎عامل تبلت ها و تلفن های هوشمند خود را یکی کند

جی اس ام: با روی کار آمدن مدیرعامل جدید مایکروسافت، سیاست های کلی این شرکت نیز دستخوش تغییر شد. یکی از مهم‎ترین تغییراتی که پیش تر هم انتظار می‎رفت رخ دهد، یکی شدن سیستم عامل های Windows Phone و Windows RT است. درواقع مایکروسافت می‎خواهد با ادغام این دو سیستم‎عامل تحت نام Windows،  سیستم‎عامل تبلت ها و تلفن های هوشمند خود را یکی کند (البته تبلت هایی که پردازنده ARM دارند). 
 
 
در همین راستا به تازگی شرکت نه چندان معروف My Go عکسی از تلفن هوشمند خود منتشر کرده که در پشت آن لوگوی Windows ثبت شده است. جالب است بدانید پیش از این هم شرکت HTC جدیدترین تلفن هوشمند وینفونی خود را با نام HTC One (M8) for Windows معرفی کرد. اگرچه در پشت این دستگاه بجای لوگوی Windows از برند  Windows Phone استفاده شد اما با این وجود HTC در نام این گوشی تنها از برند Windows استفاده کرد.
پیش‎بینی می‎شود شرکت مایکروسافت با ادغام Windows Phone و Windows RT، یک رابط کاربری واحد برای آنها درنظر بگیرد. همچنین برای یکپارچگی بیشتر پلتفرم تبلت و موبایل، یک بازار اپلیکیشن مشترک هم برای آنها وجود خواهدداشت.
اما تغییرات Microsoft در بخش موبایل به همینجا ختم نمی‎شود و این شرکت می‎خواهد در آینده‎ای نه چندان دور از تلفن‎های هوشمند خود تحت برند Microsoft Lumia پرده‎برداری کند. به تازگی تصویری از یک پنل نمایشگر موبایل هم لو رفت که تنها نام Microsoft بر بالای آن حک شده بود. 
 
 
منبع: جی اس ام

جی اس ام: در دنیای اقتصاد و سهام هیچ چیز همیشه پا برجا نیست و به یک شکل ادامه پیدا نمی کند. روزگاری مایکروسافت به عنوان با ارزش ترین کمپانی دنیا شناخته می شد تا اینکه سر انجام اپل این عنوان را از مایکروسافت ربود و اکنون دو سالی است که به عنوان با ارزش ترین کمپانی دنیا خود را مطرح کرده است.

جی اس ام: در دنیای اقتصاد و سهام، هیچ چیز همیشه پا برجا نیست و به یک شکل ادامه پیدا نمی کند. روزگاری مایکروسافت به عنوان با ارزش ترین کمپانی دنیا شناخته می شد تا اینکه سر انجام اپل این عنوان را از مایکروسافت ربود و اکنون دو سالی است که به عنوان با ارزش ترین کمپانی دنیا خود را مطرح کرده است.

همیشه در این دنیای پر تلاطم رقابت سختی وجود دارد و شاید در آینده نزدیک ببنیم که اپل نتواند بیشتر از این در مقام اول باقی بماند، به خصوص که یک غول دیگر به نام مایکروسافت به سرعت در حال نزدیک شدن به آن است. سهام مایکروسافت در سال گذشته 40 درصد بیشتر شده و این خبر خوبی برای اپل نیست.

تمام این صحبت ها به این مبحث خلاصه می شود که اکنون ارزش مایکروسافت 408 میلیار دلار است و با این رقم بالاتر از کمپانی Exxon Mobil با ارزش 402 میلیار دلار ایستاده است. هر دو کمپانی با فاصله زیادی از اپل قرار دارند و اپل با ارزشی بالغ بر 670 میلیارد دلار به رتبه اول تکیه کرده و به نظر هم نمی آید به این زودی ها شاهد کاهش ارزش آن باشیم زیرا فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس به خوبی انجام گرفته و همین موضوع باعث ثبات اپل شده است.

با این وجود به طور حتم روزی شاهد رشد یک کمپانی دیگر خواهیم بود، زیرا تجربه ثابت کرده که یک کمپانی برای همیشه نمی تواند به عنوان بهترین شناخته شود برای درک بهتر موضوع کافی است نگاهی به نوکیا بیاندازید!

منبع: جی اس ام

 

– جی اس ام: کمپانی‌های سازنده تلفن هوشمند به غیر از نوکیا که با مایکروسافت ادغام شد خیلی سخت به سمت پلتفرم مایکروسافت تمایل نشان می‌دهند. سامسونگ و اچ تی سی در این سال‌ها مدل‌های محدودی از گوشی‌های ویندوز فونی خود را در بازارهای محدودی و عمدتا در بازار آمریکای شمالی ارائه کرده‌اند. ال جی نیز سال‌هاست تلفنی بر مبنای ویندوز فون عرضه نکرده است.

– جی اس ام: کمپانی‌های سازنده تلفن هوشمند به غیر از نوکیا که با مایکروسافت ادغام شد خیلی سخت به سمت پلتفرم مایکروسافت تمایل نشان می‌دهند. سامسونگ و اچ تی سی در این سال‌ها مدل‌های محدودی از گوشی‌های ویندوز فونی خود را در بازارهای محدودی و عمدتا در بازار آمریکای شمالی ارائه کرده‌اند. ال جی نیز سال‌هاست تلفنی بر مبنای ویندوز فون عرضه نکرده است. 
 
 
اما به تازگی وب سایت AdDuplex خبری منتشر کرده که نشان می‌دهد کمپانی کره‌ای ال جی در حال کار بر روی یک تلفن هوشمند ویندوز فونی است تا آن را در سال 2015 روانه بازار کند. این گوشی فعلا با شماره مدل LGVW820 شناخته می‌شود. 
با توجه به اطلاعاتی که AdDuplex منتشر کرده این گوشی با صفحه نمایش 4.7 اینچی خود با رزولوشن 480x854 خیلی شما را هیجان زده نخواهد کرد. احتمال دارد این مشخصات مربوط به یک نمونه خیلی اولیه برای تست باشد یا اینکه ال جی در نظر داشته باشد آن را به عنوان یک گوشی ارزان قیمت وارد بازار کند. 
 
از طرفی این خبر به اندازه کافی هیجان انگیز است. ال چی پیش از این تلفن هوشمند مجهز به ویندوز فون 8 راهی بازار کرده بود اما روی خوشی به ویندوز فون 8 نشان نداد. حال ال جی قصد دارد با ویندوز فون 8.1 به بازار مایکروسافتی‌ها وارد شود. حتی دور از انتظار نیست که اولین تلفن‌های مجهز به ویندوز فون 10 را از سوی ال جی ببینیم. 
اما از سوی دیگر ممکن است شماره مدل LGVW820 مربوط به محصولی باشد که هیچ وقت بطور رسمی خبری از آن منتشر نشود. اوایل امسال یعنی سال 2014 تصویری در سایت‌های خبری منتشر شد که محصولی به نام LG Uni8 را نشان می‌داد. این محصول تلفن هوشمندی از ال جی بود که ویندوز فون 8.1 را بر روی خود نصب داشت. این احتمال وجود دارد که LGVW820 نیز شایعه‌ای در حد LG Uni8 باقی بماند. 
 
منبع: جی اس ام

جی اس ام: موضوع نام نسخه بعدی ویندوزفون مدتهاست که میان هوادارن این سیستم عامل پیچیده است. پیش تر در شایعات و خبرها داشتیم که مایکروسافت برای یکپارچگی بیشتر پلتفرم های خودش، نام ویندوزفون بعدی را به ویندوز تغییر خواهد داد.

جی اس ام: موضوع نام نسخه بعدی ویندوزفون مدتهاست که میان هوادارن این سیستم عامل پیچیده است. پیش تر در شایعات و خبرها داشتیم کهمایکروسافت برای یکپارچگی بیشتر پلتفرم های خودش، نام ویندوزفون بعدی را به ویندوز تغییر خواهد داد. اکنون طبق برخی عکس ها که در از سایت مایکروسافت گرفته شده، می توان با قطعیت گفت که سیستم عامل بعدی مایکروسافت برای موبایل ها، ویندوز 10 نام خواهد داشت.

 

 

اسکرین شات بالا که مشاهده می کنید از سایت مایکروسافت گرفته شده است اما اکنون اگر به همین سایت بروید دیگر عبارت ویندوز 10 را نخواهید دید و توسط ردموندی ها حذف شده است. ولی با این وجود مایکروسافت نمی تواند این عبارت را از نتایج سرچ گوگل حذف کند. اکنون هم اگر عبارت Lumia 532 را در گوگل جست و جو کنید، در اولین نتیجه سایت مایکروسافت و عبارت Windows 10 را خواهید دید.

 

 

انتخاب نام کوتاه ویندوز 10 برای پلتفرم موبایل های مایکروسافت، در راستای استراتژی One Windows این شرکت است که در اولین مراسم معرفی ویندوز 10 از آن نام برده شد. در واقع اگر بیشتر لایه های نرم افزاری مانند اکوسیستم اپلیکیشن ها و مکانیسم های توزیع بین رنج های متفاوتی از دستگاه های سخت افزاری به اشتراک گذاشته شوند، می توان تجربه کاربری بسیار بهتری برای کاربر فراهم کرد و درنتیجه نام گذاری پلتفرم های مختلف به یک نام واحد نیز انتخاب عاقلانه ای خواهد بود.

اگرچه عکس اول از سایت مایکروسافت گرفته شده است اما هنوز هم هیچ نطق رسمی درباره تغییر نام پلتفرم ویندوزفون ارائه نشده است. خوش بختانه زمان زیادی تا مراسم مایکروسافت باقی نمانده است و ردموندی ها در ساعات پیش رو یک کنفرانس برای معرفی ویندوزفون جدید برگذار خواهند کرد.

 منبع: جی اس ام

– جی اس ام: در هفته ای که گذشت مایکروسافت حرف های زیادی برای گفتن داشت. کنفرانسی که مایکروسافت در ۲۱ ژانویه برگزار کرد سرشار از خبرهای هیجان انگیز برای طرفداران پلتفرم ویندوز بود. یکی از این محصولات عجیب و در عین حال فوق العاده Surface Hub نام داشت. کامپیوتری ۸۴ اینچی با صفحه نمایش 4K که می تواند قابلیت های بی شماری برای کاربر به ارمغان آورد.

– جی اس ام: در هفته ای که گذشت مایکروسافت حرف های زیادی برای گفتن داشت. کنفرانسی که مایکروسافت در ۲۱ ژانویه برگزار کرد سرشار از خبرهای هیجان انگیز برای طرفداران پلتفرم ویندوز بود. یکی از این محصولات عجیب و در عین حال فوق العاده Surface Hub نام داشت. کامپیوتری ۸۴ اینچی با صفحه نمایش 4K که می تواند قابلیت های بی شماری برای کاربر به ارمغان آورد. 
در همین حین صحبت از پتنتی شده که مایکروسافت به تازگی ثبت کرده است. پتنت “Interactive Digital Displays” یا "صفحه نمایش های دیجیتال تعاملی" می تواند گویای حقایق پنهانی درباره کامپیوتر جدید مایکروسافت باشد. وجود اجزایی مانند دوربین، سنسورهای مختلف، فناوری بیومتریک و تکنولوژی بکار رفته در کینکت، همه و همه می توانند قابلیت های فراوان و پیش بینی نشده ای برای سرفیس هاب دربر داشته باشند. 
 
 
به عنوان مثال تصور کنید سرفیس هاب بتواند ورود کاربر را به اتاق تشخیص دهد و بلافاصله در حالت آماده به کار قرار گیرد. یا اینکه بتوان آن را کمک یک تلفن هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰ کنترل کرد. این پتنت همچنین اشاره به جسچرها یا فرامین حرکتی جالبی نیز دارد. تصور کنید بتوانید با اجرای یک دستور حرکتی دو گروه از اطلاعات را در یک لحظه با یکدیگر ترکیب کنید. 
البته که تمام این موارد همچنان در حد یک پتنت هستند و هیچ اطمینانی از اینکه روزی این ها را در سرفیس هاب شاهد باشیم وجود ندارد. از طرفی قیمت این کامپیوتر ۸۴ اینچی نیز مسلما برای دسته بزرگی از کاربران بیش از توان پرداخت آنهاست و هرکسی سراغ این وسیله نخواهد رفت. اما در هر صورت ما برای ورود این کامپیوتر لمسی به بازار هیجان داریم و منتظر آشنا شدن از نزدیک با این سورپرایز مایکروسافت می مانیم.  
 
منبع: جی اس ام

جی اس ام: شب گذشته مایکروسافت بازی Halo 5 را معرفی کرد. این بازی فضایی در 27 اوت آغاز به کار خواهد کرد. مایکروسافت اولین تبلیغ این بازی را شب گذشته در بین پخش سریال The Walking Dead به نمایش گذاشت.

جی اس ام: شب گذشته مایکروسافت بازی Halo 5 را معرفی کرد. این بازی فضایی در 27 اوت آغاز به کار خواهد کرد. مایکروسافت اولین تبلیغ این بازی را شب گذشته در بین پخش سریال The Walking Dead به نمایش گذاشت.

مایکروسافت اعتقاد قوی ای به سری جدید بازی های Halo دارد و تا کنون توانسته 60 میلیون نسخه از کل این بازی ها را به فروش برساند.

نسخه اصلی که برای ایکس باکس ارائه می شود بر طبق انتظارات در فصل پاییز شروع به کار خواهد کرد.

می توانید تیزر این بازی جدید را در ادامه مشاهده کنید.

منبع: جی اس ام

جی اس ام: به نظر می رسد ایده سرمایه گذاری ردموندی ها روی شرکت سازنده رام های اندرویدی Cyanogen، آنقدر خوب است که اجرا نشود. ماه پیش وال استریت ژورنال در یک گزارش اعلام کرد که مایکروسافت به دنبال سرمایه گذاری کوچکی در شرکت Cyanogen است. اکنون بعد از یک ماه بلومبرگ، خبر دیگری درباره رابطه این دو شرکت منتشر کرده است.

جی اس ام: به نظر می رسد ایده سرمایه گذاری ردموندی ها روی شرکت سازنده رام های اندرویدی Cyanogen، آنقدر خوب است که اجرا نشود. ماه پیش وال استریت ژورنال در یک گزارش اعلام کرد که مایکروسافت به دنبال سرمایه گذاری کوچکی در شرکت Cyanogen است. اکنون بعد از یک ماه بلومبرگ، خبر دیگری درباره رابطه این دو شرکت منتشر کرده است.

 

 

در گزارش بلومبرگ آمده است که غول نرم افزاری، مایکروسافت، به دنبال سرمایه گذاری در Cyanogen نیست و فقط می خواهد با همکاری این شرکت، نرم افزار های اندرویدی مایکروسافت، با رام های CyanogenMod عرضه شود.

در این گزارش همچنین به ارزش شرکت Cyanogen اشاره شده است. این شرکت بودجه 110 میلیون دلاری دارد که ارزش کل این شرکت را به بیش از 500 میلیون دلار می رساند. این شرکت رام های مشهور CyanogenMod را تولید می کند. ویژگی های شخصی سازی بیشتر و همچنین سبک بودن رام، باعث شده این سری رام های اندروید محبوبیت زیادی کسب کنند.

پیش تر این شرکت با وان پلاس نیز همکاری داشت و گوشی وان پلاس وان در ابتدا با رام های Cyanogen عرضه می شد. شاید بتوان یکی از دلایل محبوبیت این گوشی را رام Cyanogen دانست.

 

منبع: جی اس ام

نویسنده مهمان: مایکروسافت به تازگی در کنفرانس Build خود در سانفرانسیسکو جزئیات بیشتری از سیستم عامل ویندوز 10 نسخه دسکتاپ، در اختیاران کاربران قرار داده در حالی که در مورد نسخه موبایل این سیستم عامل اطلاعات زیادی را منتشر نکرده است. پیش از این، جو بلفویر، مدیر بخش سیستم عامل این شرکت اعلام کرده بود که ویندوز 10 نسخه گوشی های موبایل اواخر امسال عرضه می شود.

نویسنده مهمان: مایکروسافت به تازگی در کنفرانس Build خود در سانفرانسیسکو جزئیات بیشتری از سیستم عامل ویندوز 10 نسخه دسکتاپ، در اختیاران کاربران قرار داده در حالی که در مورد نسخه موبایل این سیستم عامل اطلاعات زیادی را منتشر نکرده است. پیش از این، جو بلفویر، مدیر بخش سیستم عامل این شرکت اعلام کرده بود که ویندوز 10 نسخه گوشی های موبایل اواخر امسال عرضه می شود. 
 
اکنون خبرهایی به گوش می رسد که مایکروسافت تصمیم دارد دو گوشی رده بالای لومیا را با سیستم عامل جدید خود معرفی کند. انتظار می رود که این گوشی های لومیا از ابتدا با سیستم عامل ویندوز 10 راهی بازار شوند.
 
 
از میان این دو گوشی، نمونه پیشرفته تر و گرانقیمت تر با نام رمز Cityman شناخته می شود و دارای ویژگی هایی همچون صفحه نمایش 5.7 اینچی QHD، تراشه اسنپ دراگن کوالکام با پردازنده 8 هسته ای، 3 گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء و باتری 3300 میلی آمپری قابل تعویض، خواهد بود. این اسمارت فون از یک دوربین خارق العاده 20 مگاپیکسلی که از جدیدترین تکنولوژی PureView بهره می برد، در پشت گوشی و یک دوربین 5 مگاپیکیلی در جلوی گوشی برخوردار است.
 
مدل دیگر با نام رمز Talkman از ویژگی هایی همچون صفحه نمایش 5.2 اینچی QHD، تراشه اسنپدراگون کوالکام 6 هسته ای، 3 گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 3000 میلی آمپری برخوردار است. این گوشی نیز همچون نمونه قبلی یک دوربین 20 مگاپیکسلی در پشت گوشی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو دارد. 
اما به هر حال هنوز راهی برای تایید خبرهای رسیده در مورد این دو گوشی وجود ندارد و فعلا باید صبر کرد.
 
 
پيوندها
  • بیت کویین
  • بیت کویین
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان technolagy و آدرس technolagy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: