technolagy
تکنولوژی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

امشب، طولانی‌ترین شب سال است؛ شبی که ما ایرانی‌ها به نام یلدا می‌شناسیم و به پاسداشت آن، شب‌زنده‌داری می‌کنیم و کنار خانواده و کسانی که دوست‌شان داریم، بلندترین شب سال را سر می‌کنیم. این آخرین خروجی امشب زومجی تا ۱۲ ساعت بعد یعنی صبح جمعه اول دی‌ماه است. ما پس از انتشار این اپیزود از زوم‌کست، مطلبی منتشر نخواهیم کرد تا طولانی‌ترین شب سال را هم به تماشای طولانی‌ترین زوم‌کست ما بنشینید و هم باقی شب را به یلدا و خانواده بپردازید. 

جدیدترین قسمت از سری برنامه‌های زوم‌کست، یکی از متفاوت‌ترین آن‌ها هم هست. در این قسمت به سیر تحول بازی‌های اول شخص خواهیم پرداخت، تاریخچه این ژانر را مرور می‌کنیم، به گپی صمیمی با دو بازی‌ساز و استاد انستیتو ملی بازی‌سازی یعنی یاسر ژیان و هادی اسکندری می‌پردازیم و البته نیم‌نگاهی هم به ویژگی‌های سخت‌افزاری بازی‌های Call of Duty: WWII و شماره دوم مجموعه ولفنشتاین خواهیم داشت. در این بین یک آیتم چند دقیقه‌ای ویژه هم برای علاقه‌مندان به سینما تدارک دیدیم. 

امیدوارم از تماشای این برنامه لذت ببرید.

از طرف تمام تیم تحریریه زومجی، یلدا مبارک

 

 

دانلود از آپارات

 

 
منبع زومجی

در بهترین بازی‌های اندروید و آیفون این هفته ابتدا بازی ایرانی کلماتیک را معرفی کرده‌ایم و نگاهی به بازی جدید کاپیتان سوباسا و Inside انداخته‌ایم.

در آخرین هفته آذر نیز به رسم هفته‌های گذشته به معرفی بهترین بازی‌های اندروید و آیفون برای تجربه در آخر هفته پرداخته‌ایم. در فهرست این هفته ابتدا بازی کلماتیک را داریم که بازیکنان را به ماجراهای مادربزرگی مهربان می‌برد. اگر شما هم مثل بسیاری از ایرانی‌ها عاشق مجموعه کارتوهای فوتبالیست‌ها هستید و خاطرات زیادی با شخصیت‌های این مجموعه دارید، این هفته بازی اندروید و آیفون Captain Tsubasa: Dream Team را نیز داریم که تجربه‌ای کلاسیک و البته زیبا را این مجموعه ارائه می‌دهد. دارنده‌های گوشی‌های iOS نیز این هفته مجموعه‌ای از بازی‌های با کیفیت را دریافت کردند که یکی از بهترین‌ نمونه‌های آن Inside، یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۶، بود.

در صورتی که به دنبال بازی‌های موبایل متنوع‌ می‌گردید، می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل، نگاهی به فهرستی از بهترین بازی‌های اندروید و آیفون بیندازید. زومجی همینطور به صورت ماهیانه در ابتدای ماه میلادی و شمسی، بهترین بازی های اندروید رایگان و پولی را معرفی می‌کند. اگر به دنبال تجربه بازی‌های جذابی در آخر هفته هستید، زومجی پنجشنبه هر هفته بهترین بازی های اندروید و آیفون هفته را معرفی می‌کند که می‌توانید از تجربه آن‌ها لذت ببرید.

بازی کلماتیک

کلماتیک- اسپانسر

اگر علاقه‌مند به بازی با حروف هستید و می‌خواهید تا اوقات فراغت خود را به بهترین نحو ممکن با حدس زدن کلمات سپری کنید، کلماتیک، بازی جدید استودیوی اردیبهشت، یکی از گزینه‌های جذابی است که حتما باید تجربه کنید. در جریان بازی کلماتیک باید با اتصال حروف به یکدیگر و ساخت کلمه، مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. مراحل بازی در کنار گرافیک و طراحی بسیار زیبایی که دارند، در حقیقت بخشی از داستانی هستند که مادربزرگی مهربان برای نوه‌اش بازگو می‌کند. ماجرایی که به سال‌ها قبل و زمان سفر مادربزرگ و پدربزرگ به شهرهای ایران و کشورهای خارجی باز می‌گردد. برای پی بردن به داستان‌‌های کوتاه مادربزرگ باید فصل‌ها را برای دیدن داستانی کوتاه پشت سر بگذارید. اما کلمات مخفی دیگر ویژگی کلماتیک است که با پیدا کردن آنها جایزه‌ای دریافت می‌کنید. موسیقی دلنشین بازی، زمانی که با گیم‌پلی روان آن همراه می‌شود، تجربه بازی کلماتیک را لذت بخش می‌کند. طراحی فانتزی شخصیت‌ها و مراحل بازی،‌ در کنار رنگ‌بندی زیبایی که دارند، جذاب و سرگرم‌کننده نیز هستند. اگر به بازی با کلمات علاقه دارید، حتما بازی کلماتیک را به صورت رایگان از کافه بازار دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید کلماتیک

 

بازی Captain Tsubasa

Captain Tsubasa: Dream Team

کمتر ایرانی‌ای را می‌توانید پیدا کنید که مجموعه کارتون فوتبالیست ها را ندیده باشد یا حداقل با آن خاطره نداشته باشد. هرچند مجموعه فوتبالیست‌ها (کاپیتان سوباسا)، شهرت اصلی خود را در ایران مدیون انیمه زیبا و به ویژه دوبله‌ی فارسی خاطره‌انگیزش است، اما بازیکنان قدیمی و به ویژه آنهایی که NES داشتند، سری بازی زیبای این مجموعه را نیز به یاد دارند. حال بعد از گذشت سال‌ها اخیرا بازی جدیدی از این مجموعه با نام Captain Tsubasa: Dream Team منتشر شده است. بازی جدید کاپیتان سوباسا، محصولی کاملا آنلاین است که از نظر گیم‌پلی شباهت زیادی به حالت آلتیمت تیم و حالت MyClub دو بازی فیفا و PES دارد. بازی شخصیت‌های مجموعه مانند کاکرو و تارو را شامل می‌شود و می‌توانید این بازیکنان را به مرور با استفاده از سکه درون بازی ارتقاء دهید. بازی سه حالت گیم‌پلی داستانی، لیگ و چندنفره دارد که در بخش داستانی با اتفاقات پیش از داستان انیمه آشنا می‌شوید و به مرور با رسیدن به سطح سه می‌توانید وارد حالت لیگ شوید. بازی رایگان Captain Tsubasa: Dream Team اکنون در اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Captain Tsubasa: Dream Team

 

بازی GRID Autosport

GRID Autosport

شاید بدون اغراق بتوان گفت که بازی GRID Autosport یکی از با کیفیت‌ترین و کم‌نظیر‌ترین بازی‌های شبیه ساز اتومبیل رانی است که تاکنون برای گوشی‌های موبایل منتشر شده است. البته این بازی نخستین بار در سال ۲۰۱۴ برای پی‌سی و کنسول‌های نسل هفتم منتشر شده بود و حال بعد از گذشت سه سال شاهد عرضه دوباره GRID Autosport برای iOS هستیم. بازی به شما اجازه می‌دهد تا در نقش یک راننده در بخش Career با پنج سبک متفاوت وارد رقابت‌های متفاوتی شوید. برخلاف بازی‌های رایج اتومبیل رانی در گوشی‌های موبایل که عمدتا کنترل آسانی دارند، در بازی GRID Autosport با تجربه‌ی واقع گرایانه‌تری روبرو هستیم و باید به پارامترهای هندلینگ هر یک از خودروها دقت کنید. حضور بیش از ۱۰۰ خودرو و محیط‌های متفاوت، گرافیک فوق‌العاده بازی با نورپردازی و فیزیک مثال‌زدنی و محتوای مختلفی که در این بازی ۱۰ دلاری در دسترس بازیکنان قرار دارد، GRID Autosport را به بهترین بازی ماشین‌سواری تبدیل کرده است که می‌توانید در گوشی iOS خود تجربه کنید.

دانلود بازی آیفون GRID Autosport

 

 

بازی Inside

Inside

استودیوی پلی دد (Playdead) با انتشار هر یک از بازی‌های خود تاکنون توانسته بازیکنان زیادی را راضی کند. بعد از موفقیت بازی Limbo، این‌بار نوبت بازی Inside بود که ما را با پسرکی همراه کند که در تلاشی برای بقا، وارد ماجرایی پر معنا می‌شود. ماجرایی که هر شخصی می‌تواند توضیح مختص به خود را از اتفاقاتی که برای شخصیت‌ها می‌افتد ارائه دهد و همین موضوع باعث شده تا با وجود تنها دو ساعت گیم‌پلی، جوایز بسیاری به Inside اعطا شود. حال پلی‌دد بعد از انتشار اینساید روی پلی‌استیشن 4، این‌بار این بازی دوبعدی را برای گوشی‌های iOS منتشر کرده است. در این بازی باید با حل معماهایی نسبتا ساده، باید شخصیت اصلی را از دید افرادی مرموز دور نگه دارید و به مرور در مراحل پیشروی کنید. گرافیک چشم نواز بازی، درکنار موسیقی و صداگذاری عالی آن، محتوای لازم را برای ترغیب بازیکنان به ادامه ماجراجویی با پسرک ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این بازی را به صورت رایگان تجربه کنید.

دانلود بازی آیفون INSIDE

 

بازی Overdrive

Overdrive: Ninja Shadow Revenge

فهرست بهترین بازی های اندروید هفته پایانی آذرماه، اینبار میزبان یک بازی هک اند اسلش زیبا به نام Overdrive: Ninja Shadow Revenge است. داستان بازی Overdrive: Ninja Shadow Revenge پیرامون یک نینجا روایت می‌‌شود که به دنبال انتقام از افرادی است که به او خیانت کرده‌اند. در جریان بازی باید با پشت سر گذاشتن ۲۰ مرحله، با استفاده از مهارت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، به مصاف دشمنان بروید. حرکت به موقع و فاصله گرفتن از حمله‌ی دشمنان با فشردن دکمه Dash، پرش از روی سکو‌ها و در نهایت ضربه به موقع برای ناکار کردن دشمنان بخشی از کارهایی هستند که می‌توانید در بازی Overdrive انجام دهید. بازی همینطور در کنار بخش داستانی،‌ از حالت Survival نیز پشتیبانی می‌کند. در این حالت باید تا جای ممکن در برابر موج حملات دشمنان مقاومت کنید و با امتیازهایی که به دست می‌آورید، سطح شخصیت خود را افزایش دهید. اگر به بازی‌های Hack and Slash علاقه دارید، بازی رایگان Overdrive: Ninja Shadow Revenge یکی از بازی‌هایی است که می‌تواند سرگرم‌تان کند.

دانلود بازی اندروید Overdrive: Ninja Shadow Revenge

 

بازی reformat Z

reformat Z

بازی reformat Z داستان هکری به نام آلیس را در زرویخ سال ۲۱۱۷ روایت می‌کند، جایی که در پی شکست آلیس در نفوذ و هک سازمانی به نام LIBRIA Corp، گروهکی زیرزمینی به نام The Resistance به دنبال او می‌افتد تا مانع انجام اهداف آلیس شود. گیم‌پلی بازی با الهام از مجموعه GO کمپانی اسکوئر انیکس، روندی خطی دارد و باید با دوری از دید نگهبانان و نظامیان گروه The Resistance در مراحل پیشروی کنید. هک دستگاه‌ها، مخفی شدن از درون‌ها و درنهایت معماهایی هرچند ساده اما جذاب، پتانسیل لازم برای سرگرم کردن بازیکنان را در جریان بازی دارند. بازی reformat Z از لحاظ گرافیک نیز هرچند گاهی اوقات با افت فریم روبرو می‌شود، اما این افت فریم مانع پیشروی و لذت بردن شما از بازی نمی‌شود. شما می‌توانید بازی reformat Z را به صورت رایگان دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون reformat Z:

 

برای دانلود بازی های موبایل به بخش بازی اندروید، بازی آیفون یا بازی ویندوز موبایل زومجی مراجعه کنید.

 

 
منبع زومجی

براساس اعلام رسمی، دکمه‌ی Home میان‌رده‌های Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus به فشار حساس نیست و برای فعال کردن این دو گوشی، باید دکمه‌ی پاور را فشار دهید.

محصولات مو

شرکت سامسونگ در سال جاری میلادی، حاشیه‌های اضافی را از اطراف نمایشگر پرچمداران خود حذف کرده و به‌نظر می‌رسد که این روند در میان‌رده‌‍های جدید کُره‌‌ای‌ها در حال رواج است. گوشی‌های جدید Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus سامسونگ که جای میان‌رده Galaxy A5 و Galaxy A7 را در سری Galaxy A گرفته است، حاشیه‌های باریکی در اطراف نمایشگر خود دارند.

سامسونگ در Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus، دکمه‌ی فیزیکی Home را به ناچار حذف کرده و دکمه‌ی ناوبری لمسی، جای خود را به دکمه‌های نرم‌افزاری سیستم‎عامل اندروید داده است. همین موضوع باعث شده تا شرکت سازنده، حسگر اثرانگشت را به پنل پشتی انتقال دهد؛ در مدل 2017 گوشی‌های Galaxy A7 و Galaxy A5، حسگر اثرانگشت با دکمه‏‌ی Home ادغام شده بود.

با اینکه میان‌رده‌های جدید سامسونگ از نظر طراحی، شباهت زیادی به پرچمداران Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus دارند؛ اما فاقد ناحیه‌ی حساس به فشار در پایین صفحه‎نمایش هستند که به عنوان دکمه‌ی فیزیکی Home عمل می‎کند.

برخلاف Galaxy S8، کاربران برای آنلاک کردن میان‏رده‌های جدید سامسونگ باید به روش‌ قدیمی اکتفا کنند؛ فشردن دکمه‌ی پاور یا دو بار لمس نمایشگر تا دستگاه فعال شود. با انجام این روش، سپس خواهید توانست به نوار ناوبری در پایین صفحه‌نمایش دسترسی داشته باشید. البته اقدام سامسونگ برای عدم ارائه میان‌رده‌های با چنین قابلیتی، چندان غافل‌گیر کننده نیست؛ این شرکت کُره‌ای به دنبال راهی برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌های تولید بوده است و حذف برخی از قابلیت‌ها، می‌توانست سامسونگ را به هدف خود برای ارائه Galaxy A8 با قیمت مناسب نزدیک کند.

Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus، به ترتیب به نمایشگر 5.6 اینچی و 6 اینچی مجهز شده‌اند که نسبت ابعاد آن‌ها 18.5 به 9 است؛ برای اینکه رزولوشن نمایشگر با نسبت تصویر آن هماهنگ شود، میان‌رده‌های جدید سامسونگ نمایشگری با رزولوشن FHD+ دارند. در رابطه با سایر مشخصات Galaxy A8، باید به تراشه اگزینوس 7885 اشاره کرد که به هشت هسته پردازشی مجهز شده است؛ این پردازنده، دو خوشه پردازشی متشکل از دو هسته Cortex A73 و شش هسته Cortex A53 دارد. ضمن اینکه واحد پردازشگر گرافیکی Mali G71، رندر محتوای گرافیکی را برعهده گرفه است. Galaxy A8 به باتری 3000 میلی‎آمپر ساعت و Galaxy A8 Plus به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت مانند Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus مجهز شده‌اند؛ حافظه رم در هر دو مدل، چهار گیگابایت است و حداکثر فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایت خواهد بود.

آنچه Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus را از دیگر محصولات سامسونگ متمایز کرده، تجهیز این دو گوشی به دوربین سلفی دوگانه با دو سنسور 16 و 8 مگاپیکسلی است؛ هر دو سنسور از یک لنز با دهانه دیافراگم F1.9 استفاده می‎کند و قابلیت Live Focus نیز به شما اجازه می‌دهد حتی پس از ثبت تصاویر، میزان تاری پس‌زمینه سوژه را مشخص کنید. در پشت گوشی نیز، سامسونگ به استفاده از یک سنسور 16 مگاپیکسلی بسنده کرده است که دهانه لنزی عریض‌تر F1.7 دارد و همین موضوع باعث خواهد تا دوربین اصلی، نور بیشتری را جذب نماید. قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‎‌گیر دیجیتالی برای فیلم‌برداری، از جمله دیگر قابلیت‎هایی است که دوربین اصلی میان‌رده‎های جدید سامسونگ ارائه می‌دهند. 


منبع: جی اس ام

 

تصویر به‎دست آمده از گوشی Xiaomi Mi 6X، به این موضوع اشاره دارد که نسخه ارزان‌‍قیمت‌تر پرچمدار 2017 این شرکت به دوربین دوگانه عمودی با طراحی مانند iPhone X مجهز شده است.

به‌تازگی، تصویری از کیس جدید فاش شده است و منبع انتشار آن ادعا می‌کند که این کیس، برای گوشی شیائومی Mi 6X طراحی شده است. در نگاه اول، هنگامی‌که به کیس نگاه کنید؛ طراحی آیفون 10 (iPhone X) اپل برای شما تداعی خواهد شد؛ جای‌گیری دوربین در یک سمت از پنل پشتی، شما را به یاد دوربین دوگانه آیفون خواهد انداخت. ضمن اینکه با بررسی بریدگی دیگر کیس، گمان خواهید کرد که این بریدگی برای لوگوی «اپل» در پشت iPhone X درنظر گرفته شده است؛ با این‌حال، باید گفت که این بریدگی مربوط به حسگر اثرانگشت در گوشی Xiaomi Mi 6X است.

در رابطه با گوشی Xiaomi Mi 6X اطلاعات چندانی منتشر نشده است؛ به همین جهت، مشخص نیست که اطلاعات به‌دست آمده صحت داشته باشد یا خیر. گوشی Xiaomi Mi 5X در ماه جولای 2017 معرفی شده است  و به همین جهت، به‌نظر می‌رسد که نسل جدید آن یعنی Xiaomi Mi 6X در اواسط سال 2018 و به عنوان یک گوشی میان‎رده ارائه شود. البته برخی از شایعات، به این موضوع اشاره دارند که نسل جدید Xiaomi Mi 5X، یک گوشی میان‏رده نیست و به عنوان یک مدل رده‌بالا در دسترس قرار خواهد گرفت؛ هرچند، پذیرفتن آن ساده نیست!

شرکت شیائومی، پیش از عرضه گوشی Xiaomi Mi 6X محصولات دیگری را عرضه خواهد کرد؛ به احتمال زیاد، Xiaomi Mi 7 در نیمه اول سال آینده میلادی معرفی خواهد شد که البته شک و تردیدها را نسبت به ارائه Mi 6X افزایش می‎دهد. گوشی Xiaomi Mi 6 در ماه آوریل سال جاری میلادی معرفی شده بود و نسخه جایگزین آن، کاملاً متفاوت از محصول عرضه شده توسط شرکت چینی است. شیائومی می 6 از یک نمایشگر کوچک 5.15 اینچی با رزولوشن Full HD (به‏طور دقیق‌تر، 1920 در 1080 پیکسل) استفاده می‎کند و بدنه آن از جنس شیشه و فلز است.

وب‌سایت GizChina در توضیحات مربوط به کیس فاش شده از گوشی Xiaomi Mi 6X، ادعا می‎کند که نسخه ارزان‌قیمت‌تر شیائومی می 6 طراحی بدون لبه خواهد داشت؛ با توجه به جای‌گیری حسگر اثرانگشت در پنل پشتی، به‌نظر می‌رسد که شیائومی در جلوی گوشی و زیر نمایشگر به اندازه کافی فضا برای استفاده از یک دکمه‌ی فیزیکی Home نداشته است و همین موضوع باعث شده تا حسگر ارانگشت به پنل پشتی انتقال یابد. به همین جهت، Xiaomi Mi 6X را می‌توان نسخه‌ای از پرچمدار 2017 شیائومی توصیف کرد که مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری دارد اما به لطف حذف حاشیه‌های اضافی و برخورداری از طراحی بدون لبه، به نمایشگر بزرگ‌تری مجهز شده است. 



 

شیائومی پس از معرفی دو میان رده تازه تقریبا بدون حاشیه قصد دارد این ترند را در سال آینده هم دنبال کند. میان رده بزرگ بعدی این سازنده Mi Max 3 است که گفته می‌شود کاملا بدون حاشیه طراحی می‌شود و از صفحه نمایش 7 اینچی بهره می‌برد.

حالا که ترند طراحی صفحه نمایش بدون حاشیه انقدر محبوب شده است، به نظر شما چه بر سر فبلت‌های بزرگ می‌آید؟ پاسخ این سؤال واضح است. اندازه صفحه نمایش آن‌ها قطعا بسیار بزرگ خواهد شد. گوشی‌هایی مانند Mi Max 2 شیائومی بازار مخصوص خودشان را برای دوستداران گوشی‌های 5.5 اینچی به وجود آوردند؛ اما ترند بدون حاشیه حالا می‌خواهد به گوشی‌های 6 اینچی با بدنه باریک هم راه یابد. کمپانی شیائومی در سال 2017 پرچم‌دار زیبای Mi MIX 2 و دو گوشی میان رده را با حاشیه‌های باریک به نام‌های Redmi 5 و Redmi 5 Plus معرفی کرد. به نظر می‌رسد که این سازنده چینی قصد دارد میان رده قدرتمند بعدی‌اش را از سری MI Max با حداقل حاشیه در سال آینده معرفی کند. این گوشی احتمالا Mi Max 3 نام دارد و حاشیه‌های صفحه نمایش آن بسیار باریک هستند.

شایعه تازه‌ای در فضای وبلاگی کاربران فعال چینی منتشر شده است که ادعا می‌کند شیائومی می‌خواهد Mi Max 3 را با صفحه نمایش بزرگ 7 اینچی و کاملا بدون حاشیه تولید کند. در این گزارش همچنین اشاره شده که نسبت تصویر آن 18:9 است و Mi Max 3 احتمالا انقلابی در طراحی ظاهری میان رده‌ها ایجاد خواهد کرد. این گوشی احتمالا در همان ابعاد قبلی ساخته می‌شود و صفحه نمایش بزرگ بدون حاشیه‌اش به همین خاطر مورد توجه قرار می‌گیرد.

نکته مهم دیگری هم درباره پردازنده داخلی این گوشی تازه توسط منبع خبر منتشر شد. این منبع معتقد است که شیائومی گوشی Mi Max 3 را در دو نسخه با پردازنده‌های مختلف معرفی می‌کند. او مدعی شده است که نسخه سطح بالای این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرد و نسخه پایه‌اش هم به اسنپ‌دراگون 630 مجهز می‌شود. علاوه بر این مشخصات، پیش بینی می‌شود که Mi Max 3 از دوربین اصلی با لنز دوگانه در پنل پشتی بهره ببرد. تصاویر رندر شده منسوب به این گوشی که قبلا منتشر شده بودند، نشان می‌دهند که ماژول دوربین آن در گوشه سمت راست بالای پنل قرار دارد و به صورت افقی چینش شده است. همچنین دکمه فیزیکی خانه به علت کاهش حاشیه‌های صفحه از پنل جلو به پنل پشت منتقل می‌شود و تقریبا در میانه آن قرار می‌گیرد.

می‌توان ادعا کرد همه گوشی‌هایی که صفحه‌ نمایش‌ بزرگ دارند، از باتری بزرگ هم قدرت می‌گیرند. گفته می‌شود که گوشی Mi Max 3 احتمالا به یک باتری بسیار بزرگ با ظرفیت 5500 میلی آمپر ساعت مجهز می‌شود و این باتری همچنین از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که اشاره کردیم،  برخی تصاویر رندر شده منسوب به گوشی Mi Max 3 هم در فضای وب منتشر شده‌اند اما احتمال واقعی بودن آن‌ها تأیید نشده است. گوشی‌های سری Mi Max شیائومی معمولا در اواسط سال میلادی معرفی می‌شوند. بدین ترتیب هنوز فرصت زیادی باقی مانده و برای قضاوت کمی زود است. به همین خاطر بهتر است کمی منتظر بمانیم تا تصاویر و اطلاعات تکمیلی درباره این گوشی تازه در ماه‌های آینده منتشر شود.

 منبع: جی اس ام

براساس اعلام رسمی یکی از مدیران انجمن MIUI، گوشی ردمی 5 نوت عرضه نخواهد شد و ردمی 5 پلاس با صفحه‌نمایش 5.99 اینچی FHD+ جای آن‌را گرفته است.

شرکت شیائومی در سال 2014، گوشی ردمی نوت را عرضه کرد؛ نسخه بزرگ‌تر و قدرت‎مندتر گوشی ردمی که در سال 2013 وارد بازار شده بود. در طی چند سال بعد، هر نسخه از گوشی‌های «ردمی» شیائومی یک مدل از سری «ردمی نوت» داشته‌اند؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که این روند با عرضه «ردمی 5» به پایان رسیده است.

براساس اعلام یکی از مدیران انجمن MIUI، گوشی شیائومی مدل «ردمی 5 نوت» را عرضه نخواهد کرد؛ به جای عرضه این مدل، چینی‌ها گوشی بدون حاشیه ردمی 5 پلاس را به بازار عرضه کرده‌اند که در اوایل ماه جاری معرفی شده است. طرفداران انتظار داشتند تا گوشی ردمی نوت 5 با صفحه‌نمایش 5.99 اینچی FHD+ مشابه با ردمی 5 پلاس، عرضه شوند؛ البته گمان می‌رفت این مدل به تراشه اسنپدراگون 630 یا اسنپدراگون 660 مجهز شده باشد. با توجه به اینکه ردمی 5 پلاس به تراشه اسنپدراگون 625 مجهز شده است و از همین تراشه در فبلت ردمی نوت 5 استفاده شده بود، به‏‌نظر می‌رسد که شیائومی طرفداران را ناامید کرده است.

انتقادهایی به صورت مداوم نسبت به اینکه شیائومی از چیپ‌ست اسنپدراگون 625 برای گوشی‎های میان‌رده خود استفاده می‎کند، وجود داشته است. شیائومی، از تراشه‌های جدیدتر اسنپدراگون 652 یا اسنپدراگون 653 روی محصولات خود استفاده نکرده است؛ به‌نظر می‌‏رسد که شیائومی حتی تصمیمی برای استفاده از تراشه‌های ضعیف‌تر اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 636 ندارد.

شرکت شیائومی، ردمی 5 پلاس را به یک نمایشگر با نسبت ابعاد 2 به 1 مجهز کرده است؛ استفاده از رزولوشن Full HD+ باعث شده است تا تراکم پیکسلی در هر اینچ از نمایشگر گوشی جدید شیائومی، 403 PPI باشد. روی صفحه‌نمایش نیز با لایه‌ای از جنس گوریلا گلس پوشانده شده است. شیائومی این مدل را در دو نسخه با سه و چهار گیگابایت رم عرضه کرده است و این مدل، از یک باتری 4000 میلی‎آمپر ساعت استفاده می‌کند. بیشتر از 77.4 درصد از پنل جلوی گوشی جدید شیائومی با نمایشگر 5.99 اینچی آن پوشانده شده است. گوشی جدید شیائومی به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و سنسور ثانویه 5 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی، مجهز شده است. شیائومی گوشی جدیدش را در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی با قیمت 150 و 196 دلار عرضه می‌کند.



 

ترانزیت (Transit)

اپل‌مپس، از زمان عرضه بارها مورد تمسخر قرار گرفته است. وقتی این نقشه در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار جایگزین گوگل‌مپس شد، اشتباهات زیادی داشت و برای این برنامه، اینکه مسیر شما را از وسط یک دریاچه یا صخره تعیین کند، زیاد اتفاق می‌افتاد. اگرچه این برنامه از زمان عرضه iOS 6 پیشرفت چشمگیری داشته است، اما هنوز با گوگل‌مپس قابل قیاس نیست.

اکنون با این سوال مواجه می‌شویم که اپل چگونه می‌تواند به برنامه‌ی اپل‌مپس ارزشی بیشتری بدهد؟ خرید نرم‌افزار ترانزیت می‌تواند شروع خوبی برای شرکت اپل باشد. ترانزیت روز‌به‌روز برای سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در سراسر کشور، آپدیت می‌شود. البته شما (بسته به اینکه کجا زندگی می‌کنید) ممکن است بگویید که اپل‌مپس هم همین کار را می‌کند، ولی حقیقت این است که ترانزیت بسیار بهتر از اپل‌مپس عمل می‌کند.

برنامه ترانزیت transit

می‌توانیم از ام‌تی‌ای یا سیستم حمل‌ونقل عمومی نیویورک به‌عنوان نمونه استفاده کنیم. از آنجایی که این سیستم یکی از معدود سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در دنیاست که ۲۴ ساعته کار می‌کند، نگهداری و تعمیر اغلب در شب‌ها و آخر هفته‌ها انجام می‌شود. سیستم ام‌تی‌ای هر هفته گزارشی با نام The Weekender منتشر می‌کند تا در مورد تعطیلی ایستگاه‌ها و مسیرهای خاص به مردم خبر دهد. اگر امکان این وجود داشته باشد که قطار شما در آن روز کار نکند، اپل هنوز به شما یک قطار خارج از سرویس پیشنهاد می‌کند و تنها به شما می‌گوید که قطار کار نمی‌کند، ولی ترانزیت از طریق منابع مردمی (و شخصی به نام لئو) برنامه را آپدیت می‌کند و مسیرهای بسته و تعطیل را نیز مشخص می‌کند.

چون اپل‌مپس زیبا و خوب به نظر می‌رسد، ممکن است فکری در مورد بهتر شدن آن نشود. ما خیلی دوست داریم تا اپل، از اطلاعات و داده‌های ترانزیت در عرضه سیستم‌عامل‌های آینده خود و سیستم عامل‌ایکس استفاده کند تا برنامه مسیریابی بهتری ایجاد کند که بتواند با گوگل‌مپس رقابت کند.

 دیش (Dish)

دیش شاید در نگاه اول یک هدف عجیب برای اپل به‌نظر برسد. دیش که به‌دلیل ارائه‌ی تلویزیون‌های ماهواره‌ای برای میلیون‌ها آمریکایی معروف شده است، می‌تواند خرید بزرگی برای بزرگ‌ترین کمپانی فناوری دنیا باشد. ارزش دیش بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار است و می‌تواند بزرگ‌ترین خرید شرکت اپل لقب بگیرد. نکته‌ی مهم این است که دیش می‌تواند در دو جبهه به اپل سود برساند. اینکه اپل در چند سال گذشته در تلاش بوده که سرویس تلویزیونی زنده را راه‌اندازی کند بر کسی پوشیده نیست. ژورنال وال‌استریت در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که شرکت اپل یک سرویس تلویزیونی زنده راه‌اندازی خواهد کرد و در این سرویس، باندل کوچکی از شبکه‌های تلویزیونی قرار خواهد داد. مسائل مربوط به مجوز گرفتن، باعث متوقف شدن این روند شد.

اپل با استفاده از اسلینگ‌تی‌وی (سرویس تلویزیون زنده شبکه دیش) از یک طرف می‌تواند محصولی به نام خودش ثبت کند که به سرعت وارد کار شود و از طرف دیگر می‌تواند خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازیکنان در بازار معرفی کند. دیش که اکنون بیش از ۱۳ میلیون مشترک دارد می‌تواند جریان درآمد ثابتی برای اپل فراهم کند و زمینه را برای ترکیب چند دستگاه و پلتفرم بیشتر فراهم کند. کاربران قادر خواهند بود با استفاده از فیس‌آی‌دی یا تاچ‌آی‌دی به راحتی کانال‌های خود در اپ‌استور را به‌روزرسانی کنند و همچنین خدمات را با استفاده از اپل‌تی‌وی انتقال دهند.

Dish دیش

اینکه دیش می‌تواند هدف خوبی برای اپل در زمینه‌ی سرویس‌های تلویزیونی باشد تنها یک بخش خوب دیش است. دیش در دهه‌ی گذشته شروع به خریدن طیف گسترده‌ای از خدمات بی‌سیم و وایرلس از کمیسیون ارتباطات فدرال کرده است. از بخش عظیمی از این طیف بی‌سیم می‌توان در ایجاد یک شبکه اینترنت اشیا استفاده کرد؛ همان چیزی که دیش به دنبال آن است. شرکت اپل می‌تواند با خرید دیش، از این طیف استفاده کند و آن را به یک رهبر در فناوری متصل خانه که باعث به‌وجود آمدن یک شبکه‌ی خصوصی و امن می‌شود، تبدیل کند. این شبکه می‌تواند با هوم‌پاد و سایر دستگاه‌ها کار کند.

 پینترست

به‌باور برخی، پینترست می‌تواند یک هدف عالی برای اپل باشد، نه‌تنها به‌دلیل پلتفرم رسانه‌های اجتماعی آن، بلکه به‌خاطر فناوری هوش مصنوعی آن. مدت‌ها است که این شایعه وجود دارد که اپل به‌دنبال ایجاد یک شبکه‌ی رسانه‌های اجتماعی است. اوایل امسال، اپل‌ اینسایدر گزارش کرد که اپل در حال ساخت یک شبکه‌ی اجتماعی خالی از تبلیغات است. اگر اپل، پلتفرم پینترست را که بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر دارد و اکثرا هم جوان هستند، بخرد، می‌تواند به نقشه‌های خود جامه‌ی عمل بپوشاند و باعث پیشرفت چشمگیری در برنامه‌هایش، آن هم با هزینه ورودی نسبتا کمی بشود. سال گذشته ماتلی فول تخمین زد که قیمت پینترست چیزی حدود ۱۱ میلیارد دلار است.

پینترست

اپل در حال حاضر هم از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سیستم‌عامل خود استفاده می‌کند، اما گوگل جهش بلندی در بینایی کامپیوتری و تشخیص شی با معرفی گوگل‌ لنز داشت. گوگل‌ لنز قدرت هوش مصنوعی را با دوربین گوشی هوشمند شما ترکیب می‌کند تا اشیا را شناسایی کند. وقتی اشیا را شناسایی کرد مطالبی در مورد آن اشیا به‌صورت متن در اختیار شما قرار می‌دهد.

در حال حاضر شرکت اپل چنین ویژگی و مشخصه‌ای در محصولات خود ندارد. پینترست‌ لنز می‌تواند به اپل در ساخت سریع این تجربه برای کاربران اپل کارساز باشد و همچنین اپل را با یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی جفت کند. پینترست‌ لنز بسیار شبیه به گوگل‌ لنز است با این تفاوت که توصیه‌های پینترست‌لنز بر اساس پین‌ها و علایق خود شما است و جنبه شخصی‌سازی بیشتری دارد. اپل می‌تواند این فناوری را به نسل‌های جدید سیستم‌عامل‌های خود اضافه کند و همچنین از این فناوری برای برنامه Photos و سایر برنامه‌ها استفاده کند تا کار فهرست‌بندی و به اشتراک‌گذاری در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود اپل، به راحتی صورت گیرد.

یلپ (Yelp)

یلپ به نظر یک هدف واضح برای شرکت اپل محسوب می‌شود. دیدگاه‌های یلپ در اپل‌مپس وجود دارند و یلپ در حال حاضر هم در برنامه‌ی آی‌مسیج وجود دارد. توسعه و بهبود چنین ویژگی‌هایی و وارد کردن آنها به نسخه‌های جدید سیستم‌های عامل دستگاه‌های اپل به کاربران اجازه خواهد داد تا از این دیدگاه‌ها و اطلاعات به روش‌های مختلفی در برنامه‌های مختلف استفاده کنند.

یلپ yelp

یلپ می‌تواند کمی آزاردهنده هم باشد. شما برای استفاده از یلپ در موبایل، ابتدا باید برنامه را دانلود کنید، سپس یک بخش لاگین بسازید تا بتوانید به برنامه دسترسی پیدا کنید. این کار برای کاربرانی که بخواهند تنها گاهی از اوقات از نرم‌افزار استفاده کنند، کمی مشکل‌ساز است. اگر اپل، یلپ را بخرد، ویژگی‌های یلپ وارد سیستم‌عامل‌های اپل خواهد شد و به کاربران اجازه خواهد داد تا این دیدگاه‌ها را به حساب‌های آی‌کلود خود لینک کنند. این سرویس همچنین می‌تواند وارد برنامه‌های آی‌مسیج و تقویم هم بشود تا هنگام پیام‌دادن و تعیین قرارملاقات و برنامه‌ریزی، مکان‌های مناسبی به کاربران پیشنهاد دهد. کاربران همچنین می‌توانند مکان‌هایی که در مورد آنها دیدگاهی خاص وجود دارد و همچنین عکس‌های آن مکان‌ها را به اپل‌مپس پین کنند. 

دارک‌ اسکای (Dark Sky)

نرم‌افزار آب‌وهوا یکی از نرم‌افزارهایی است که توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند. طراحی این نرم‌افزار سال‌هاست که تغییری نکرده است. این نرم‌افزار اطلاعات را از کانال آب‌وهوا جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات به‌دست آمده بسیار ساده هستند و گاهی‌اوقات هم زیاد دقیق نیستند.

دارک‌ اسکای یکی از مشهورترین نرم‌افزارهای موجود در اپ‌ استور است. با اینکه افراد مسئول در این نرم‌افزار هیچکدام هواشناس نیستند، ولی بسیار دقیق هستند و دقیقه به دقیقه وضعیت آب‌وهوایی را پیش‌بینی می‌کنند. اما سوال این‌جاست که آنها چگونه این کار را انجام می‌دهند؟ در جواب باید بگوییم که کمپانی از یادگیری ماشینی و شبکه‌های عصبی برای دریافت اطلاعات و داده‌های مفید استفاده می‌کند. این اطلاعات از طرف سازمان ملی اقیانوسی و جوی و سایر سرویس‌های مربوط به آب‌وهوا جمع‌آوری می‌شود.

دارک اسکای dark sky

دار‌ک‌ اسکای به‌دلیل ظرافت و دارا بودن اطلاعات دقیق، به نظر هدف عالی و بسیار خوبی برای اپل محسوب می‌شود. این برنامه می‌تواند به‌آسانی وارد برند iOS 12 شود. این برنامه همچنین می‌تواند به سایر سرویس‌های مک و iOS ارزشی افزوده ببخشد. به‌عنوان مثال، اپل‌ مپس می‌تواند به‌طور خودکار مسیرهایی را با پیاده‌روی و مسافت کمتر برای افراد در هنگام آب و هوای نامساعد پیشنهاد دهد.

 
منبع DIGITALTRENDS
پنج شنبه 30 آذر 1396برچسب:, :: 23:20 :: نويسنده : کوروش کبیر

با استفاده از سرویس Google Now، می‎توان با گوشی صحبت کرد. مثلا اگر از یک Nexus 5،  moto X یا دستگاهی کهGoogle Now روی آن نصب است، استفاده می‎کنید. دیگر مجبور نیستید دکمه‎ای را برای شروع چت و گفتگو بفشارید چون این قابلیت، بخشی کوچک از آینده‎ی پیش روی شماست.

روشن کردن صفحه نمایش تلفن همراه، تنها با بیرون آوردن از جیب، دیگر کار عجیبی نیست، البته ممکن است کمی نامفهوم به نظر برسد. اما بیشتر از آنکه عجیب یا جالب باشد، مفید خواهد بود.

فعال کردن WakeUp

WakeUp اپلیکیشنی است که از آن برای روشن کردن صفحه نمایش، استفاده می‌شود. برنامه را از Play Store نصب و آن را باز کنید. قبل از شروع، سه کار را باید انجام دهید.

ابتدا روی دکمه‌ی " Enable device Administrator" کلیک کنید و پس از آن به صفحه بعدی می‎روید تا آن را فعال کنید. برای فعال‎سازی آن نیز روی "Activate" کلیک کنید.

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

در مرحله دوم، به قسمت ویجت‎ها رفته و ویجت WakeUp 1×1 را در هر جایی از صفحه اصلی که خواستید، قرار دهید.

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

در آخر، دکمه "Start Automatically Monitoring" را لمس کنید. این کار باعث خواهد شد تا این اپلیکیشن در پس‌زمینه اجرا شود و به حرکات دست شما واکنش نشان دهد. برای فهم بیشتر این موضوع، بخش بعدی را مطالعه کنید.

چه زمانی کار می‎کند

گوشی خود را از یک موقعیت صاف و مسطح (مثلا از روی میز) بلند کنید و با مچ دست خود، آن را کمی به سمت خودتان حرکت داده و پیچ و تاب دهید یا اینکه فقط گوشی را تا حدود ۷۵ درجه، مستقیما به سمت بالا بلند کنید.

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

هنگامی که گوشی در موقعیت لازم برای روشن شدن قرار گرفت، لرزشی را احساس خواهید کرد. بازگرداندن گوشی روی سطح صاف و مسطح، باعث خاموش شدن دوباره صفحه نمایش خواهد شد (البته فقط تا زمانی که گوشی در صفحه قفل باشد).

چه زمانی کار نمی‎کند

حرکت دادن یا صاف برداشتن گوشی مهم است. برای مثال، کج و اریب گرفتن، تکان دادن تلفن یا چرخاندن آن از یک طرف به طرف دیگر باعث می‎شود تا عکس‎العملی از گوشی مشاهده نکنید (اما وارونه گرفتن و برگرداندن آن موجب روشن شدن صفحه آن خواهد شد).

روشن کردن خودکار گوشی WakeIp

این قابلیت خوب و پر فایده‎ است، اما بزرگترین نگرانی قبل از تست، این موضوع می‎تواند باشد که احتمال دارد این برنامه موجب روشن شدن تلفن همراه در مواقع غیرضروری شود و زمانی که داخل جیب قرار دارد، باتری آن بیهوده مصرف و خالی شود. اما در تست و آزمایشی که انجام شد، چنین چیزی رخ نداد.

چه مقدار باتری مصرف می‎کند

بعد از اینکه اجازه دادید تا برنامه به طور خودکار اجرا شود، برنامه در پس زمینه فعال است و در قسمت اعلان‌رسانی گوشی قرار خواهد گرفت.

اما این کار تنها به مدت ۳۰ دقیقه قابلیت انجام دارد. اگر هم می‎خواهید این محدودیت زمانی را افزایش (یا کاهش) دهید، نیاز به صرف سه دلار جهت ارتقاء برنامه دارید. البته اگر آن را پرداخت نکردید، می‎توان از ویژگی‎های رایگان آن بهره برد.

از آنجا که برنامه به طور مداوم در پس زمینه اجرا می‎شود و مصرف باتری را به دنبال دارد. آزمایش WakeUp، نشان داد که شارژ باتری سریعا کاهش پیدا نمی‎کند.

پس از فعال‎سازی، حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. به محض گذشت این مدت زمان، نیاز به استفاده از کلید پاور برای باز کردن گوشی خواهید داشت و بعد از آن، دوباره به مدت 30 دقیقه عملکرد این برنامه در خدمت شما قرار خواهد گرفت و به نظر می‎رسد که در اپلیکیشن Wakeup توازن خوبی بین عملکرد مصرف باتری و صرف هزینه آن وجود دارد.

کلام آخر

نه این برنامه و نه دیگر اپلیکیشنی دقیقا آن چیزی را که انتظار دارید، انجام نمی‎دهد و چیزی که در مورد زندگی در آینده گفته شد، نیز هنوز به وجود نیامده است. بنابراین برای حل چنین مسائلی توسعه و تحول بیشتری نیاز است. 

 
تهیه شده در زومیت

شرکت سامسونگ، به‌تازگی مدل 2018 گوشی‌های Galaxy A را معرفی کرده است که در میان محصولات معرفی شده، دیگر خبری از Galaxy A3،Galaxy A5 یا حتی Galaxy A7 نیست؛ گفته می‌شود شرکت کُره‌ای‌ها برای تشابه هرچه بیشتر سری Galaxy A و Galaxy S، تصمیم گرفته‌اند تا نام میان‌رده‌های خود را تغییر دهند. به همین جهت، مدل 2018 گوشی Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus سامسونگ به عنوان جانشین Galaxy A5 وGalaxy A7 عرضه خواهد شد.

سامسونگ حتی برای اینکه شباهت میان‌رده‌های Galaxy A را با سری Galaxy S بیشتر افزایش دهد، گوشی‌های جدیدش را با قیمت بالایی ارائه خواهد داد. مدل 2018 گوشی Galaxy A8، نزدیک به 499 یورو قیمت دارد و برای خرید مدل بزرگ‎تر یعنی Galaxy A8 Plus، باید 599 یورو هزینه کنید؛ قیمت این دو مدل به حدی بالا است که گمان می‌کنید اعضای جدید سری Galaxy A در حال توطئه برای پیوستن به خانواده پرچم‌دار Galaxy S بوده‌اند!

از جمله قابلیت‌هایی که Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus ارائه می‌دهند، می‌توان به نمایشگر بدون حاشیه با نسبت ابعاد 18.5 به 9، شش گیگابایت رم (برای مدل «پلاس») و دوربین سلفی دوگانه اشاره کرد. در اعضای جدید سری Galaxy A، خبری از دکمه‌ی فیزیکی Home نیست و کلیدهای ناوبری نرم‌افزاری، جای آن‌را گرفته‎اند. حسگر اثرانگشت نیز به پشت گوشی منتقل شده است؛ مانند Galaxy S8 و گلکسی نوت 8.

می‌توانید لیست کامل مشخصات میان‌ردهای جدید سامسونگ را با دیگر اعضای سری Galaxy A در جدول زیر مقایسه کنید:

مقایسه Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus با سری 2017 گوشی‌های Galaxy A

نام / مشخصات

Galaxy A8

Galaxy A8 Plus

Galaxy A7 2017

Galaxy A5 2017

Galaxy A3 2017

ضخامت

8.4 میلی‌متر

8.3 میلی‌متر

7.9 میلی‌متر

7.9 میلی‌متر

7.9 میلی‌متر

وزن

172 گرم

191 گرم

186 گرم

157 گرم

138 گرم

جنس بدنه

شیشه و فلز

شیشه و فلز

شیشه و فلز

شیشه و فلز

شیشه و فلز

نمایشگر

5.6 اینچی FHD+ با نسبت ابعاد 18 به 9 / پنل آمولد

6 اینچی FHD+ با نسبت ابعاد 18 به 9 / پنل آمولد

5.7 اینچی Full HD با نسبت ابعاد 16 به 9 / پنل آمولد

5.2 اینچی Full HD با نسبت ابعاد 16 به 9 / پنل آمولد

4.7 اینچی HD با نسبت ابعاد 16 به 9 / پنل آمولد

تراکم پیکسلی

441 PPI

411 PPI

386 PPI

424 PPI

312 PPI

طراحی بدون حاشیه

دارد

دارد

-

-

-

نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه

75.5 درصد

75.6 درصد

73.6 درصد

74.5 درصد

67.9 درصد

چیپ‌ست

اگزینوس 7885 با دو هسته Cortex A73 و شش هسته Cortex A53

اگزینوس 7885 با دو هسته Cortex A73 و شش هسته Cortex A53

اگزینوس 7880 با هشت هسته Cortex A53

اگزینوس 7880 با هشت هسته Cortex A53

اگزینوس 7880 با هشت هسته Cortex A53

GPU

Mali-G71

Mali-G71

Mali-T830MP3

Mali-T830MP3

Mali-T830MP1

حافظه رم

چهار گیگابایت

چهار گیگابایت

شش گیگابایت

سه گیگابایت

سه گیگابایت

دو گیگابایت

حافظه داخلی

32 گیگابایت

64 گیگابایت

32 گیگابایت

64 گیگابایت

32 گیگابایت

32 گیگابایت

16 گیگابایت

دوربین اصلی

16 مگاپیکسلی با F1.7و لرزش‌گیر دیجیتال برای فیلم‌برداری /فوکوس خودکار / فیلم‌برداری 1080p

16 مگاپیکسلی با F1.7و لرزش‌گیر دیجیتال برای فیلم‌برداری / فوکوس خودکار / فیلم‌برداری 1080p

16 مگاپیکسلی با F1.9/ فوکوس خودکار / فیلم‌برداری 1080p

16 مگاپیکسلی با F1.9/ فوکوس خودکار / فیلم‌برداری 1080p

13 مگاپیکسلی با F1.9/ فوکوس خودکار / فیلم‌برداری 1080p

دوربین سلفی

دوگانه؛ 16 و 8 مگاپیکسلی

دوگانه؛ 16 و 8 مگاپیکسلی

16 مگاپیکسلی

16 مگاپیکسلی

8 مگاپیکسلی

باتری

3000 میلی‎آمپر ساعت

3500 میلی‎آمپر ساعت

3600 میلی‌‏آمپر ساعت

3000 میلی‎آمپر ساعت

2350 میلی‎آمپر ساعت

قابلیت‌ها

نمایشگر Infinity Display / سیستم تشخیص چهره / قابل آپدیت به اندروید 8.0 / سنسور اثرانگشت / بدنه ضدآب و گردوغبار

نمایشگر Infinity Display / سیستم تشخیص چهره / قابل آپدیت به اندروید 8.0 / سنسور اثرانگشت / بدنه ضدآب و گردوغبار

قابل آپدیت به اندروید 8.0 / سنسور اثرانگشت / بدنه ضدآب و گردوغبار

قابل آپدیت به اندروید 8.0 / سنسور اثرانگشت / بدنه ضدآب و گردوغبار

قابل آپدیت به اندروید 8.0 / سنسور اثرانگشت / بدنه ضدآب و گردوغبار

رنگ‌بندی

مشکی / خاکستری / طلایی / آبی

مشکی / خاکستری / طلایی / آبی

مشکی / آبی / صورتی / طلایی

مشکی / آبی / صورتی / طلایی

مشکی / آبی / صورتی / طلایی

قیمت در هنگام عرضه

500 یورو

600 یورو

530 یورو

430 یورو

330 یورو

مقایسه Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus با سری 2016 گوشی‌های Galaxy A

نام / مشخصات

Galaxy A8 2018

Galaxy A8 Plus 2018

Galaxy A9 Pro 2016

Galaxy A9 2016

Galaxy A8 2016

Galaxy A7 2016

Galaxy A5 2016

Galaxy A3 2016

ضخامت

8.4 میلی‌متر

8.3 میلی‌متر

7.9 میلی‌‏متر

7.4 میلی‏‌متر

7.2 میلی‌متر

7.3 میلی‏‌متر

7.3 میلی‌متر

7.3 میلی‌متر

وزن

172 گرم

191 گرم

210 گرم

200 گرم

182 گرم

172 گرم

155 گرم

132 گرم

جنس بدنه

شیشه و فلز

شیشه و فلز

شیشه و فلز

شیشه و فلز

فلز

شیشه و فلز

شیشه و فلز

شیشه و فلز

نمایشگر

5.6 اینچیFHD+ با نسبت ابعاد 18 به 9 / پنل آمولد

6 اینچیFHD+ با نسبت ابعاد 18 به 9 / پنل آمولد

6.0 اینچیFull HD با نسبت ابعاد 16 به 9 / پنل آمولد

6.0 اینچیFull HD با نسبت ابعاد 16 به 9 / پنل آمولد

5.7 اینچیFull HD با نسبت ابعاد 16 به 9 / پنل آمولد

5.5 اینچیFull HD با نسبت ابعاد 16 به 9 / پنل آمولد

5.2 اینچی با نسبت ابعاد 16 به 9 / پنل آمولد

4.7 اینچی HDبا نسبت ابعاد 16 به 9 / پنل آمولد

تراکم پیکسلی

441 PPI

411 PPI

367 PPI

367 PPI

386 PPI

401 PPI

424 PPI

312 PPI

طراحی بدون حاشیه

دارد

دارد

-

-

-

-

-

-

نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه

75.5 درصد

75.6 درصد

75.9 درصد

75.9 درصد

74.5 درصد

74.3 درصد

72.5 درصد

69.4 درصد

چیپ‌ست

اگزینوس 7885 با دو هسته Cortex A73 و شش هسته Cortex A53

اگزینوس 7885 با دو هسته Cortex A73 و شش هسته Cortex A53

اسنپدراگون 652 با چهار هسته Cortex A72 و چهار هسته Cortex A53

اسنپدراگون 652 با چهار هسته Cortex A72 و چهار هسته Cortex A53

اگزینوس 7420 با چهار هسته پردازشی Cortex A57و چهار هسته پردازشی Cortex A53

اگزینوس 7580 با هشت هسته Cortex A53

/ اسنپدراگون 615 با چهار هسته پردازشی Cortex A53(این مدل در چین عرضه شده است)

اگزینوس 7580 / اسنپدراگون 615 (این مدل در چین عرضه شده است)

aاگزینوس 7578 با چهار هسته Cortex A53 / اسنپدراگون 410 

 

GPU

Mali-G71

Mali-G71

Adreno 510

Adreno 510

Mali-T760MP8

Mali-T720MP2

/ نسخه چین: Adreno 405

Mali T720MP2  / Adreno 405

 

Mali T720MP2  / Adreno 306

حافظه رم

چهار گیگابایت

چهار گیگابایت

شش گیگابایت

چهار گیگابایت رم

سه گیگابایت رم

سه گیگابایت رم

سه گیگابایت رم

دو گیگابایت رم

1.5 گیگابایت رم

حافظه داخلی

32 گیگابایت

64 گیگابایت

32 گیگابایت

64 گیگابایت

32 گیگابایت

32 گیگابایت

32 گیگابایت

16 گیگابایت

16 گیگابایت

16 گیگابایت

دوربین اصلی

16 مگاپیکسلی با F1.7 و لرزش‌گیر دیجیتال برای فیلم‌برداری /فوکوس خودکار / فیلم‌برداری 1080p

16 مگاپیکسلی با F1.7 و لرزش‌گیر دیجیتال برای فیلم‌برداری / فوکوس خودکار / فیلم‌برداری 1080p

13 مگاپیکسلی با F1.9  / فوکوس خودکار / لرزش‌گیر اپتیکال /  فیلم‌برداری 1080p

13 مگاپیکسلی با F1.9  / فوکوس خودکار / فیلم‌برداری 1080p

16 مگاپیکسلی با F1.9 / / فوکوس خودکار / لرزش‌گیر اپتیکال / فیلم‌برداری 1080p

13 مگاپیکسلی با F1.9  / فوکوس خودکار / لرزش‌گیر اپتیکال /  فیلم‌برداری 1080p

13 مگاپیکسلی با F1.9  / فوکوس خودکار / لرزش‌گیر اپتیکال /  فیلم‌برداری 1080p

13 مگاپیکسلی با F1.9  / فوکوس خودکار / لرزش‌گیر اپتیکال /  فیلم‌برداری 1080p

دوربین سلفی

دوگانه؛ 16 و 8 مگاپیکسلی

دوگانه؛ 16 و 8 مگاپیکسلی

8 مگاپیکسلی

8 مگاپیکسلی

8 مگاپیکسلی

5 مگاپیکسلی

5 مگاپیکسلی

5 مگاپیکسلی

باتری

3000 میلی‎آمپر ساعت

3500 میلی‎آمپر ساعت

5000 میلی‌آمپر ساعت

4000 میلی‌آمپر ساعت

3300 میلی‏‌آمپر ساعت

3300 میلی‏‌آمپر ساعت

2900 میلی‌آمپر ساعت

2300 میلی‌آمپر ساعت

قابلیت‌ها

نمایشگر Infinity Display / سیستم تشخیص چهره / قابل آپدیت به اندروید 8.0 / سنسور اثرانگشت / بدنه ضدآب و گردوغبار

نمایشگر Infinity Display / سیستم تشخیص چهره / قابل آپدیت به اندروید 8.0 / سنسور اثرانگشت / بدنه ضدآب و گردوغبار

سنسور اثرانگشت / اندروید نوقا 7.0

سنسور اثرانگشت / اندروید مارشمالو 6.0

سنسور اثرانگشت / اندروید مارشمالو 6.0

سنسور اثرانگشت / اندروید نوقا 7.0

سنسور اثرانگشت / اندروید نوقا 7.0

سنسور اثرانگشت / اندروید نوقا 7.0

رنگ‌بندی

مشکی / خاکستری / طلایی / آبی

مشکی / خاکستری / طلایی / آبی

مشکی / طلایی / صورتی

مشکی / صورتی / طلایی / سفید

مشکی / آبی / طلایی / نقره‏ای

مشکی / سفید / طلایی / صورتی

مشکی / سفید / طلایی / صورتی

مشکی / سفید / طلایی / صورتی

قیمت در هنگام عرضه

500 یورو

600 یورو

500 یورو

460 یورو

560 یورو

380 یورو

270 یورو

200 یورو

منبع: جی ا س ام

چهار شنبه 29 آذر 1396برچسب:, :: 22:26 :: نويسنده : کوروش کبیر

شرکت سامسونگ در 19 دسامبر، از گوشی میان‎رده جدیدش یعنی Galaxy A8 به همراه نسخه بزرگ‌تر آن با پسوند «پلاس» رونمایی کرد؛ اعضای جدید سری Galaxy A، بیشتر از همیشه به سری «گلکسی اس» شباهت پیدا کرده‌اند و قابلیت‌های Galaxy S8 را با قیمت کم‎تر ارائه می‌دهند.

نام‌گذاری میان‏رده‌های جدید سامسونگ، تغییر پیدا کرده است و Galaxy A8 نیز اسم چندان جدیدی محسوب نمی‌شود؛ در سال 2015 نیز، گوشیGalaxy A8 عرضه شده بود اما برای سال 2018، سامسونگ نسخه جدید گلکسی A5 2017 را با نام Galaxy A8 معرفی کرده است. نسخه دیگر یعنیGalaxy A8 Plus به عنوان جایگزین مدل 2018 گوشی Galaxy A7 ارائه می‎شود. امسال، خبری از گوشی کوچک Galaxy A3 نیست و به‎نظر می‎رسد که نسل جدید این گوشی دیگر عرضه نخواهد شد.

از آنجایی‌که Galaxy A8 شباهت زیادی به پرچمداران سری Galaxy S8 دارد، در ادامه به مقایسه مشخصات این سری با خانواده پرچمدار گلکسی اس سامسونگ در سال 2017 خواهیم پرداخت:

طراحی: Galaxy A8 در برابر Galaxy S8

نام  / مشخصات

Galaxy A8

Galaxy S8

Galaxy A8 Plus

Galaxy S8 Plus

ابعاد

149.2 در 70.6 در 8.4 میلی‎متر

148.9 در 68.1 در 8.0 میلی‏متر

159.9 در 75.7 در 8.3 میلی‏متر

159.5 در 73.4 در 8.1 میلی‏متر

وزن

172 گرم

155 گرم

191 گرم

173 گرم

جنس بدنه

شیشه و فلز

شیشه و فلز

شیشه و فلز

شیشه و فلز

مقاومت در برابر آب و گردوغبار

دارد؛ IP68

دارد؛ IP68

دارد؛ IP68

دارد؛ IP68

طراحی کشیده

دارد

دارد

دارد

دارد

گلکسی اس 8 سامسونگ در سال 2017 با یک طراحی جدید عرضه شد؛ سامسونگ، حاشیه‎های اطراف نمایشگر را باریک‌تر کرده است و این موضوع باعث شده تا نمایشگر به لبه‌های گوشی نزدیک‎تر باشد. پرچمدار سامسونگ برای اینکه ابعاد نسل قبل را حفظ کند، به صفحه‌نمایش 18.5 به 9 مجهز شده است و این موضوع کمک کرده تا ضمن افزایش اندازه نمایشگر، ابعاد گوشی چندان تحت‌تأثیر قرار نگیرد.

Galaxy A8

گوشی میان‌رده Galaxy A8 نیز به تبعیت از روند مرسوم بازار، به صفحه‌نمایش Infinity Display مجهز شده است و حاشیه‎های کم‏‎تری نسبت به نسل قبل دارد. با این‌حال، حاشیه‌های ضخیم‌تری در اطراف صفحه‌نمایش Galaxy A8 و نسخه «پلاس» آن وجود دارد.


Galaxy S8 Plus

حذف حاشیه‌های اضافی، باعث شده است تا گلکسی اس 8 و Galaxy A8 فاقد دکمه‎ی فیزیکی Home باشند؛ به همین جهت، حسگر اثرانگشت در پنل پشتی قرار دارد. باید اشاره کرد که نمایشگر Galaxy A8 مانند صفحه‎نمایش گلکسی اس 8 دارای انحنا نیست. Galaxy A8 نسبت به Galaxy S8ضخیم‎تر است؛ وزن بیشتری دارد و ابعاد آن بزرگ‌تر شده. البته جنس هر دو گوشی، ترکیب شیشه و آلومینیوم است و عرضه Galaxy A8 با قیمت کم‎تر، باعث نشده است تا این مدل کیفیت ساخت پایین‎تری نسبت به Galaxy S8 داشته باشد.

نمایشگر: Galaxy A8 در برابر Galaxy S8

نام  / مشخصات

Galaxy A8

Galaxy S8

Galaxy A8 Plus

Galaxy S8 Plus

اندازه صفحه‌نمایش

5.6 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 1080 در 2220 پیکسل

5.8 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل

6.0 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 1080 در 2220 پیکسل

6.2 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل

تراکم پیکسلی

440 PPI

570 PPI

411 PPI

529 PPI

نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه

75.6 درصد

83.6 درصد

75.5 درصد

84 درصد

قابلیت‌ها

AOD

(نمایشگر همیشه فعال)

AOD

(نمایشگر همیشه فعال)

AOD

(نمایشگر همیشه فعال)

AOD

(نمایشگر همیشه فعال) /

دکمه‌ی Home نسبت به فشار حساس است.

از نظر اندازه صفحه‌نمایش، Galaxy S8 به نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به Galaxy A8 مجهز شده است؛ ضمن اینکه رزولوشن صفحه‎نمایش آن بیشتر است. سامسونگ از صفحه‌نمایش Full HD+ روی میان‌رده Galaxy A8 بهره برده است؛ در حالی‌که Galaxy S8 از نمایشگر Quad HD+ استفاده می‎کند. رزولوشن بالاتر، باعث شده تا در هر اینچ از نمایشگر Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus، پیکسل‌های بیشتری وجود داشته باشد؛ با این‌حال، متوجه‌ پیکسل‌های نمایشگر روی هیچ‌یک از محصولات فوق نخواهید شد.

 از نظر نسبت ابعاد صفحه‎‌نمایش به بدنه، برتری با پرچمداران 2017 سامسونگ است. در Galaxy S8، نزدیک به 83.6 درصد از پنل جلوی گوشی به نمایشگر اختصاص یافته؛ این رقم برای Galaxy A8 تنها 75.6 درصد است. از آنجایی‎که هر چهار مدل فوق از پنل Super AMOLED استفاده می‏کند، رنگ‌های زنده‏تری را به نمایش خواهند گذاشت و عمق رنگ مشکی بالا خواهد بود.

مشخصات سخت‌افزاری: Galaxy A8 در برابر Galaxy S8

نام  / مشخصات

Galaxy A8

Galaxy S8

Galaxy A8 Plus

Galaxy S8 Plus

سیستم‌روی‌تراشه

اگزینوس 7885

با دو هسته Cortex A73 و شش هسته Cortex A53

اگزینوس 8895 با چهار هسته اختصاصی M2 و چهار هستهCortex A53

اگزینوس 7885

با دو هسته Cortex A73 و شش هستهCortex A53

اگزینوس 8895 با چهار هسته اختصاصی M2 و چهار هسته Cortex A53

واحد پردازشگر گرافیکی

Mali-G71

Mali-G71 MP20

Mali-G71

Mali-G71 MP20

حافظه رم

چهار گیگابایت

چهار گیگابایت

چهار گیگابایت

شش گیگابایت*

چهار گیگابایت

شش گیگابایت*

حافظه داخلی

32 و 64 گیگابایت

64 گیگابایت

32 و 64 گیگابایت

64 گیگابایت

128 گیگابایت*

باتری

3000 میلی‌آمپر ساعت

3000 میلی‌آمپر ساعت

3500 میلی‌آمپر ساعت

3500 میلی‌آمپر ساعت

 
  • مواردی که در کنار آن‌ها ستاره (*) آمده است، تنها در نسخه‌های مخصوص ارائه می‌شود؛ بنابراین، عرضه آن‎ها محدود است.

در رابطه با قلب تپنده‌ی میان‌رده جدید سامسونگ، اطلاعات چندانی وجود ندارد؛ شرکت سازنده به اعلام اینکه Galaxy A8 از پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‎کند، بسنده کرده است. با این‎حال، گفته می‌شود چیپ‌ست اگزینوس 7885 با لیتوگرافی 10 نانومتری، قدرت میان‎رده جدید سامسونگ را تأمین خواهد کرد؛ در حال‌حاضر، مشخص نیست Galaxy A8 از نظر سخت‎افزاری چه عملکردی داشته باشد. Galaxy S8 نیز به پردازنده اگزینوس 8895 مجهز شده است (در آمریکا و چین، نسخه مجهز به اسنپدراگون 835 عرضه می‏‌شود) که عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‎دهد.

یکی از شباهت‌های میان Galaxy A8 و Galaxy S8، میزان حافظه رم است؛ هر دو مدل از چهار گیگابایت ر استفاده می‎کند. با این‌حال، نسخه پایهGalaxy A8 که به صرت گسترده عرضه خواهد شد؛ تنها 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه خواهد داد؛ در حالی‌که در Galaxy S8، فضای ذخیره‎سازی تنها 64 گیگابایت است. Galaxy A8 و Galaxy S8 از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند؛ با این‎حال، Galaxy S8 با پشتیبانی از Cat 16 LTE سرعت بالاتری را نسبت به Galaxy A8 با پشتیبانی از Cat 11 LTE ارائه خواهد داد؛ البته این موضوع به اپراتوری که از آن سرویس می‌گیرید، وابسته خواهد بود و باید زیرساخت‌های لازم فراهم باشد.

بد نیست اشاره کنیم که Galaxy A8 و Galaxy S8 از باتری با ظرفیت مشابه استفاده می‎کنند؛ با این‏حال، مشخص نیست شارژدهی باتری در میان‎رده‌های جدید Galaxy A8 چگونه خواهد بود. برای Galaxy S8، می‌توانید روی باتری 3000 میلی‌آمپر (یا 3500 میلی‌آمپر ساعت برای نسخه پلاس) برای استفاده از پرچمدار 2017 سامسونگ به مدت یک روز حساب باز کنید.

دوربین: Galaxy A8 در برابر Galaxy S8

نام  / مشخصات

Galaxy A8

Galaxy S8

Galaxy A8 Plus

Galaxy S8 Plus

دوربین اصلی

16 مگاپیکسلی با F1.7 / لرزش‌گیر دیجیتالی برای فیلم‌برداری / فوکوس خودکار / فیلم‌برداری 1080p

12 مگاپیکسلی با F1.7 / فوکوس خودکار / لرزش‌گیر اپتیکال / فیلم‌برداری 4K

16 مگاپیکسلی با F1.7 / لرزش‌گیر دیجیتالی برای فیلم‌برداری / فوکوس خودکار / فیلم‌برداری 1080p

12 مگاپیکسلی با F1.7 / فوکوس خودکار / لرزش‌گیر اپتیکال / فیلم‌برداری 4K

دوربین سلفی

دوگانه؛ 16 و 8 مگاپیکسلی باF1.9 /  فوکوس ثابت / فیلم‌برداری 1080p

تکی 8 مگاپیکسلی با F1.9 /

فوکوس خودکار / فیلم‌برداری Quad HD

دوگانه؛ 16 و 8 مگاپیکسلی با F1.9 / فوکوس ثابت / فیلم‌برداری 1080p

تکی 8 مگاپیکسلی باF1.9 /

فوکوس خودکار / فیلم‌برداری Quad HD

Galaxy S8 یکی از بهترین‌ دوربین‌ها را در میان پرچمداران بازار ارائه می‌دهد؛ در رابطه با عملکرد Galaxy A8 در زمینه‌ی عکاسی، اطلاعات چندانی وجود ندارد اما این مدل اولین گوشی سامسونگ با دوربین سلفی دوگانه محسوب می‎شود.

در پنل جلوی Galaxy A8 از دو سنسور 16 و 8 مگاپیکسلی استفاده شده است که لنزی با دیافراگم F1.9 دارند. بسته به حالت عکاسی، دوربین از سنسورهای 16 و 8 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد؛ یکی از سنسورها، احتمالاً لنز واید دارد و به همین جهت، می‌تواند برای سلفی‌های گروهی مناسب باشد. قابلیت Live Focus که مشابه آن‌را در گلکسی نوت 8 دیده‌ایم، در دوربین سلفی دوگانه Galaxy A8 وجود دارد و اجازه می‎دهد تا میزان تاری پس‌زمینه تصاویر را حتی پس از ثبت آن‎ها، تغیر دهید. البته برخلاف دوربین Galaxy S8، دوربین سلفی فوکوس خودکار ندارد. پرچمدار 2017 سامسونگ به دوربین سلفی 8 با F1.7 مجهز شده است که با توجه به اعداد و ارقام، احتمالاً عملکرد بهتری در شرایط نوری نامناسب نسبت به Galaxy A8 خواهد داشت.

در رابطه با دوربین اصلی در Galaxy A8 و Galaxy S8، باید گفت که این دو مدل به ترتیب به سنسوری 16 و 12 مگاپیکسلی با لنزی با دیافراگم F1.7مجهز شده‎اند. با این‌حال، بعید است عملکرد دوربین اصلی در Galaxy A8 به خوبی پرچمدار امسال سامسونگ باشد. دوربین اصلی Galaxy S8 از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) بهره می‌گیرد؛ این در حالی است که Galaxy A8 از لرزش‌گیر دیجیتال برای فیلم‌برداری استفاده می‎کند.

قابلیت‌ها، سیستم‌عامل و قیمت: Galaxy A8 در برابر Galaxy S8

نام  / مشخصات

Galaxy A8

Galaxy S8

Galaxy A8 Plus

Galaxy S8 Plus

قابلیت‌ها

سنسور اثرانگشت / سیستم تشخیص چهره

سنسور اثرانگشت / سیستم تشخیص چهره / دستیار صوتی بیکسبی / حسگر تشخیص عنبیه چشم / داک DeX

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

سنسور اثرانگشت / سیستم تشخیص چهره

سنسور اثرانگشت / سیستم تشخیص چهره / دستیار صوتی بیکسبی / حسگر تشخیص عنبیه چشم / داک
DeX

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

سیستم‌عامل

اندروید نوقا 7.0

(اندروید اوریو را دریافت خواهد کرد)

اندروید نوقا 7.0

(اندروید اوریو را در بهمن یا اسفند دریافت خواهد کرد)

اندروید نوقا 7.0

(اندروید اوریو را دریافت خواهد کرد)

اندروید نوقا 7.0

(اندروید اوریو را در بهمن یا اسفند دریافت خواهد کرد)

قیمت

499 یورو

799 یورو

599 یورو

899 یورو

در جدول فوق، تمامی موارد اعلام شده است و نیازی به توضیح بیشتر وجود ندارد؛ با این‌حال، باید گفت که Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus از طریق داک DeX به «نمایشگر بزرگ» مانند مانیتور یا تلویزیون متصل خواهند شد و استفاده از آن‌ها به عنوان رایانه‌شخصی فراهم می‌شود.

براساس اعلام رسمی، Galaxy A8 و نسخه «پلاس» آن در اوایل ماه ژانویه عرضه خواهند شد؛ البته گفته شده است که این دو گوشی براساس بازار عرضه، متفاوت خواهد بود. به همین جهت، شاید میان‌رده‌های جدید سامسونگ با قیمت مناسب‌تری در کشورمان عرضه شود. Galaxy S8 و Galaxy S8 Plusنیز با محدوده قیمتی 2.5 و 2.8 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌‏رسد.



 
چهار شنبه 29 آذر 1396برچسب:, :: 22:18 :: نويسنده : کوروش کبیر

ماه گذشته وان‌پلاس نسخه‌ی بهبودیافته‌ی پرچم‌دار خود را معرفی کرد. وان‌پلاس ۵ تی (OnePlus 5T) با طراحی بدون حاشیه، دوربین بهبودیافته و قابلیت تشخیص چهره در کنار تمام نقاط قوت نسل پیشین خود، وارد بازار شده است تا شاهد رقابت داغ‌تری در دنیای پرچم‌داران موبایل باشیم. 

فاحش‌ترین تغییر وان پلاس ۵‌ تی نسبت نسل پیشین، نمایشگر ۶ اینچی AMOLED با نسبت تصویر ۱۸:۹ محسوب می‌شود که حاشیه‌های بسیار باریکی آن را احاطه کرده است؛ بدین ترتیب، حسگر اثر انگشت نیز از حاشیه‌ی پایین نمایشگر حذف شده و به پنل پشتی گوشی منتقل شده است که به زعم بسیاری، محلی مناسب و بهینه برای این حسگر به‌شمار می‌رود.

فراتر از نمایشگر، باقی المان‌های طراحی وان‌‌پلاس ۵‌ تی، نسبت به نسل پیشین این گوشی بدون تغییر باقی مانده است؛ بنابراین مواردی نظیر کلید‌ها، پورت‌ها (پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون) و جنس بدنه با آنچه پیش از این در گوشی وان‌‌پلاس ۵ تجربه کرده بودیم، تفاوتی ندارد. پرچم‌دار جدید چینی‌ها از تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد و این تراشه را ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌کند. وان‌پلاس، گوشی جدید خود را در دو نسخه‌ی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار خواهد کرد. نسخه‌ی در اختیار زومیت، به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است.

وان‌پلاس 5T توسط فروشگاه اینترنتی واو برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی جعبه‌گشایی گوشی وان‌پلاس 5T در زومیت دعوت می‌کنیم.

 

تماشا در یوتیوب

 
تهیه شده در زومیت
چهار شنبه 29 آذر 1396برچسب:, :: 22:11 :: نويسنده : کوروش کبیر

مجیک‌لیپ را باید یکی از سری‌ترین استارتاپ‌هایی خواند که در سه سال اخیر شایعات بسیار زیادی در رابطه با آن شنیده‌ایم. این شرکت که برای حفظ اسرار خود بسیار تلاش کرده است، تاکنون تنها به انتشار چند تیزر ویدیویی کوتاه و چند تصویر اکتفا کرده بود؛ حال آنکه دقایقی پیش شاهد رونمایی رسمی از عینک واقعیت افزوده‌ی آن بودیم. مجیک لیپ وان از یک عینک واقعیت واقعیت افزوده و یک مینی‌کامپیوتر بسیار کوچک با نام Lightpack در کنار یک کنترلر دستی تشکیل شده است. به نظر می‌رسد مجیک لیپ وان می‌تواند ورودی‌های خود را از طریق دستورات صوتی، ژست‌های حرکتی، حرکت سر و همچنین تعقیب سوی چشم دریافت و ثبت کند. این عینک واقعیت افزوده قادر است اشیا‌ء مجازی را در دنیای واقعی پیش چشم کاربران نشان دهد. برای مثال با استفاده از این عینک واقعیت افزوده می‌توان تلویزیونی مجازی را روی شومینه قرار داد و پس از ترک محل، دوباره هنگام بازگشت شاهد این بود که تلویزیون همچنان در جای خود قرار دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این هدست واقعیت افزوده همزمان با انتشار کیت توسعه‌ی نرم‌افزار (SDK) ابتدای سال آینده‌ی میلادی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

مجیک لیپ وان

مجیک‌لیپ برای معرفی عینک واقعیت افزوده‌ی خود از مجله‌ی رولینگ استون دعوت کرده و رونمایی از این محصول را با یاری این مجله انجام داده است. طی این رونمایی مجیک لیپ دموهایی نیز نمایش داد که از آن‌ جمله‌ می‌توان به کاراکترهای مجازی که به برقراری ارتباطی چشمی واکنش نشان می‌دهند در کنار کتاب‌های مصور مجازی شناور در محیط اشاره کرد. رونمایی از این عینک واقعیت افزوده را باید پایانی بر شایعاتی خواند که به عدم توانایی مجیک لیپ در ساخت عینک واقعیت مجازی و پیاده‌سازی فناوری خود اشاره داشتند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط رولینگ استون، مجیک لیپ این عینک واقعیت افزوده را در دو سایز راهی بازار خواهد کرد که کاربران می‌توانند قسمت بالایی عینک، قسمت قرار گرفته روی بینی و دسته‌های آن را به‌صورت اختصاصی سفارش دهند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که مجیک‌لیپ در پی آن است تا امکان قراردادن لنز طبی را نیز روی این عینک ممکن کند.

مجیک لیپ وان

مینی‌کامپیوتر همراه این عینک واقعیت افزوده را که لایت‌پک نام دارد، می‌توان از طریق گیره‌ی تعبیه‌شده روی کمربند بست یا روی بند کوله پشتی نصب کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، قدرت پردازشی این مینی‌کامپیوتر اختصاصی با مک‌بوک پرو و پی‌سی‌های مخصوص بازی Alienware برابری می‌کند. به نظر می‌رسد مجیک لیپ نسخه‌ی ضعیف‌تر واحد پردازشی مورد نیاز را نیز درون این عینک واقعیت افزوده تعبیه کرده است که وظایفی نظیر شناسایی محیط پیرامون و همچنین یادگیری ماشین را انجام می‌دهد. عینک واقعیت افزوده مجیک لیپ وان از وجود چهار میکروفون خارجی در کنار حداقل ۶ دوربین بهره می‌برد. همچنین باید به وجود اسپیکر داخلی (نظیر آنچه در هولولنز دیده بودیم) اشاره کنیم.

مجیک‌لیپ اطلاعاتی در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه‌ی این عینک واقعیت افزوده ارائه نکرده؛ ولی عرضه‌ی آن در ابتدای سال ۲۰۱۸ وعده داده شده است.

 
منبع زومیت

تصاویر جدیدی از گوشی پرچمدار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به‌دست آمده است که ظاهر احتمالی این دو مدل را با حاشیه‌های باریک فاش می‌کند. اعضای جدید خانواده Galaxy S در ماه فوریه معرفی خواهند شد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده پیرامون Galaxy S9 سامسونگ، به‎نظر می‌رسد که بزرگ‎ترین تغییر این سری نسبت به نسل قبل مربوط به پنل پشتی گوشی و جای‌گیری حسگر اثرانگشت باشد. قسمت تخصیص یافته به دوربین اصلی و حسگر اثرانگشت در گلکسی اس 9، دستخوش تغییر خواهد شد و علت این موضوع، تغییراتی است که سامسونگ در جای‌گیری حسگر اثرانگشت ایجاد خواهد کرد. سنسور اثرانگشت در Galaxy S9 و Galaxy S9 Plusمانند نسل قبل، همچنان در پنل پشتی جای خواهد گرفت اما سامسونگ، آن‌را به زیر دوربین اصلی انتقال می‌دهد که استفاده از سنسور اثرانگشت را ساده‌تر می‎کند.

در Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، سامسونگ از نمایشگر کشیده Infinity Display استفاده خواهد شد؛ این نمایشگر در Galaxy S8 و Galaxy Note 8 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. سری جدید Galaxy A نیز به «صفحه‌نمایش بی‌کران» سامسونگ مجهز شده‏اند. گفته می‏‌شود Galaxy S9نمایشگر 5.8 اینچی یا 5.7 اینچی خواهد داشت و نسخه «پلاس» نیز با نمایشگر 6.1 اینچی (مطابق با رندرهای OnLeaks) یا 6.2 اینچی دارد.   

سامسونگ در Galaxy S9 Plus از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد؛ البته Galaxy S9 Plus اولین گوشی این سازنده با دوربین دوگانه محسوب نمی‌شود و گلکسی نوت 8 پیش‌تر با دوربین دوگانه افقی عرضه شده بود. با این‌حال، می‌توان نسخه «Plus» گلکسی اس 9 را اولین گوشی نامید که از سری Galaxy S با دوربین دوگانه در دسترس قرار خواهد گرفت. در Galaxy S9، سامسونگ به استفاده از یک سنسور برای دوربین اصلی رضایت داده است.

پرچمداران جدید سامسونگ در ماه فوریه (اسفند ماه) به صورت رسمی معرفی خواهند شد؛ علاقه‌مندان در نمایشگاه MWC 2018، فرصت تجربه‏یGalaxy S9 و Galaxy S9 Plus را به دست خواهند آورد. برای مقایسه، باید اشاره کرد که Galaxy S8 در نمایشگاه MWC 2017 ارائه نشد و سامسونگ، این دو مدل را یک ماه بعد در مارس، ارائه داد. بلومبرگ نیز در گزارش خود، اعلام کرده است که عرضه پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، چندین هفته بعد از معرفی رسمی آغاز خواهد شد.

رندرهای منتشر شده از Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، عرضه آن‎ها را با حسگر تشخیص ضربان قلب تأیید می‎کند. سنسور ضربان قلب و فلاش LED در کنار دوربین اصلی جای گرفته است. در لبه‌های گوشی نیز، دکمه‌ی پاور و کلید فیزیکی Bixby قرار دارد؛ همچنین می‌توانید کلید تنظیم صدا را در بالای آن پیدا کنید. به‌نظر می‌رسد جک هدفون از Galaxy S9 حذف نخواهد شد و پرچمداران جدید سامسونگ، همچنان به کاربران اجازه می‌دهند تا از هدفون‌های قدیمی خود استفاده نمایند؛ این در حالی است که برخی از شرکت‌ها مانند شیائومی و اپل، جک هدفون را از گوشی‏‌های پرچمدار خود کنار گذاشته‎اند.

گوشی‌های پرچمدار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با نسل جدید داک DeX عرضه خواهد شد؛ نحوه‌ی جای‌گیری گوشی روی این داک، تغییر پیدا کرده است و همین موضوع کمک خواهد کرد تا بتواند به نمایشگر گوشی در هنگام اتصال آن به داک دسترسی داشته باشد. بدین شکل، قابلیت‌هایی مانند استفاده از نمایشگر به عنوان ماوس در دسترس خواهد بود و نیازی ندارید تا وسایل جانبی با خود حمل کنید. از آنجایی‌که این شایعات توسط منابع معتبر تأیید نشده‌اند، بهتر است چندان تحت‌تأثیر آن‎ها قرار نگیرید! 

منبع: جی اس ام

پس از موفقیت بتلفیلد 1 نگاه‌ها به سمت نسخه جدید این سری، بتلفیلد 2018 رفته است. حال اخباری منتشر شده که طبق آن، داستان بازی این بار در جنگ جهانی دوم روایت می‌شود.

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بازی بتلفیلد 2018 درواقع Bad Company 3 است. منبع این خبر، ویدیویی در یوتیوب بود که اطلاعاتی از جدیدترین نسخه سری بازی محبوب بتلفیلد را فاش می‌کرد. حال گزارشی وجود دارد که صحت اطلاعات فاش شده در ویدیو را رد می‌کند.

وب سایت Eurogamer گزارشی منتشر کرده مبنی بر اینکه سازندگان در حال ایده پردازی برای بازی Battlefield Bad Company 3 هستند و این بازی هنوز به مرحله ساخت نرسیده است. در ویدیو به این موضوع اشاره شد که داستان بازی در زمان جنگ آمریکا با ویتنام رخ می‌دهد و علاوه بر کمپین داستانی، حالت‌های آنلاین Conquest ،Rush ،Operations و Team Deathmatch نیز در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، برای بازی سلاح‌هایی مناسب با زمان جنگ ویتنام طراحی می‌شود. نقشه‌های بازی نسبت به نسخه‌های قبلی کوچک‌تر هستند و ۴ کلاس مختلف برای سربازها، تانک‌های مدرن، هلی‌کوپتر و موارد دیگر برای بازی در نظر گرفته شده است.

اخبار و شایعات زیادی پیرامون بازی Bad Company 3 وجود دارد، اما در گزارش اخیر اکثر آنها رد شدند. وظیفه ساخت نسخه جدید بازی بتلفیلد که بتلفیلد 2018 شناخته می‌شود به عهده استودیو دایس است. انتظار می‌رود که اتفاقات بازی بتلفیلد 2018 در جنگ جهانی دوم رخ دهد.

چنین اتفاقی دور از ذهن نیست که بار دیگر شاهد روایت داستان بازی جدید بتلفیلد در جنگ جهانی دوم باشیم. علت آن نیز موفقیت بازی بتلفیلد 1 بود که داستان آن در جنگ جهانی اول روایت می‌شد. با این حساب بعید نیست که کمپین داستانی جدیدترین نسخه بتلفیلد در مورد اتفاقات جنگ جهانی دوم باشد.

هنوز استودیو سازنده بازی، دایس، یا ناشر آن، الکترونیک آرتس، اخبار و شایعات را تایید نکرده‌اند. با این حساب باید تا زمان رونمایی بازی بتلفیلد 2018 صبر کنیم. نظر شما چیست؟ آیا منتظر رونمایی از Bad Company 3 هستید یا نبرد در جنگ جهانی دوم را بیشتر می‌پسندید؟



 

در واقع آدیداس می‌خواهد با این کار تمرکز را از بخش سخت‌افزار بردارد و به بخش نرم‌افزار خصوصا آدیداس اپ و رانتستیک (Runtastic) معطوف کند. آدیداس برنامه‌ی معروف رانتستیک را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد. این شرکت چند دستبند سلامتی تحت عناوین می‌کوچ (miCoach) ارائه کرد و ساعت هوشمندمی‌کوچ اسمارت ران اوج فعالیت این کمپانی در عرصه‌ی پوشیدنی‌ها بود که ظاهرا هیچ یک با استقبال لازم مواجه نشد.

آدیداس از چندی پیش در حال فاصله گرفتن از بخش سخت‌افزار بود. وب‌سایت wearable سال گذشته طی گزارشی به نقل از استیسی بر، نایب رئیس بخش پوشیدنی‌های الکترونیکی آدیداس، نوشت: «فعلا خبری از ساعت هوشمند جدیدی از آدیداس نخواهد بود.»

این راهی است که کم و بیش نایکی نیز چند سال پیش طی کرد. نایکی دستبند سلامتی فیول‌بند (Fuelband) را ارائه کرد که موفقیت چندانی به دست نیاورد و به همین دلیل تصمیم به تقویت بخش نرم‌افزار خود گرفت و در نتیجه‌ی همکاری نرم‌افزاری با اپل، حالا اپل واچ‌ها مزین به برند نایکی هستند.

در اقدامی مشابه، آدیداس نیز قصد ندارد جبهه‌ی سخت‌افزاری را کاملا خالی کند. طبق اعلام آدیداس، این شرکت قصد همکاری با فیت‌بیت دارد تا نسخه‌ی آدیداس ساعت هوشمند آیونیک (Ionic) را در سال آینده راهی بازار کند.

 
منبع زومیت

می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن شیجیل هر آنچه از شیرینی و آجیل نیاز دارید، به‌صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

 حتما تا به حال شده است که پس از یک روز خسته‌کننده‌ی کاری، مهمانی عزیز شما را غافلگیر کند. در این لحظه دیگر زمانی برای خرید شیرینی و آجیل ندارید؛ اما با استفاده از اپلیکیشن شیجیل می‌توانید سفارش خود را به‌راحتی ثبت کنید و پذیرایی درخوری انجام دهید.

شیجیل

شیجیل افتخار دارد به‌عنوان یک استارت‌آپ موفق با شعار «وقتتون شیرین» اپلیکیشن هیجان‌انگیزی در اختیار کاربران خود قرار دهد. در تیم مدیریتی شیجیل با حضور جناب آقای اکبر عینی، دکتری مدیریت رسانه به‌عنوان مدیرعامل و جناب آقای محمدرضا گرجی فرد به‌عنوان مدیر پروژه، تیمی موفق، جوان و متخصص را گرد هم آورده‌اند تا بتوانند اپلیکیشنی به‌روز و مشتری مدار تولید کنند.

فضای مجازی توانسته است تأثیر زیادی بر شیوه‌ی زندگی ما بگذارد. در بسیاری از موارد، از زمان کار‌های بسیار وقت‌گیر کاسته و تلاش کرده است ما سریع‌تر به مواردی که نیاز داریم دست پیدا کنیم. استارت آپ‌هایی که در این روز‌ها پا به میدان می‌گذارند با هدف گرفتن نیاز‌های مهم و اساسی مردم دوست دارند دسترسی به آن‌ها را ساده‌تر از همیشه کنند.

خوشبختانه این سرویس از طرفی نیز کار را برای فروش محصولات خوب شیرینی فروش‌ها راحت‌تر کرده است تا از طریق همکاری با شیجیل بتوانند فروش خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. البته این موضوع قطعا باعث رقابت بیشتری بین این فروشگاه‌های شیرینی فروشی خواهد شد تا کیفیت محصول‌های خود را افزایش دهند و کیفیت را در سطحی مطلوب نگه دارند.

شیجیل

شیجیل برای سیستم‌ عامل‌های محبوب موبایل مانند اندروید و iOS اپلیکیشن خود را منتشر کرده است. پس از اینکه برنامه‌ی شیجیل را روی دستگاه خود نصب کردید، به دلیل طراحی ساده و مستقیم برنامه می‌توانید خیلی زود شیرینی فروش‌های اطراف خود را تنها با یک نگاه بیابید؛ یا اینکه در برنامه ثبت نام کنید (تنها به نام و نام خانوادگی و شماره همراه نیاز است) و هر زمانی که دوست داشتید شیرینی دلخواه خود را سفارش دهید.

اپلیکیشن شیجیل با امکان ارائه اطلاعات مکان‌محور، در صورت روشن بودن مکان‌یاب گوشی همراه شما می‌تواند نزدیک‌ترین شیرینی فروشی‌ها را لیست کند یا حتی همه آن‌ها را روی نقشه و با آدرس به شما نشان دهد. از ویژگی‌های اپلیکیشن شیجیل می‌توان این موارد را نام برد:

  • طراحی ساده و جذاب برای استفاده سریع و راحت کاربران
  • همه سفارش‌های فروش‌رفته یا خریداری‌شده به‌صورت خودکار محاسبه می‌شوند
  • تاریخ مراسم‌های خود را مشخص کنید تا سروقت سفارش بگیرید
  • قابلیت پرداخت به تمامی بانک‌های عضو شتاب و تمامی درگاه‌های آسان پرداخت
  • نمایش اغلب شیرینی فروشی‌های تهران
  • تجربه کاربری بسیار جذاب و عالی
  • قابلیت تماشای جزئیات زیاد در مورد هر فروشگاه در بخش اطلاعات
  • امکان نظردهی در مورد فروشگاه و محصولات آن در بخش نظرات
  • دسته‌بندی شیرینی‌ها در گروه‌های مختلف و مطابق سلیقه هر فرد 

شیجیل در حال حاضر تنها در تهران فعالیت دارد؛ اما به‌زودی و با گسترش بیشتر سرویس خود، در شهر‌های دیگر ایران نیز فعال خواهد شد. اپلیکیشن شیجیل را می‌توانید از فروشگاه‌های دریافت اپلیکیشن یا از وب‌سایت شیجیل به‌صورت مستقیم دریافت کنید. نسخه iOS این برنامه نیز به‌زودی برای دستگاه‌های آیفون و آیپد منتشر خواهد شد.

اپلیکیشن شیجیل کاملا رایگان است و شما می‌توانید همین الان برای سفارش شیرینی از فروشگاه دلخواه خود و آشنایی با ویژگی‌های اپلیکیشن همین حالا آن را از گوگل پلی، کافه بازار و سایر اپ استورها دانلود کنید.

 

 
تهیه شده در زومیت

براساس یک گزارش جدید، هوآوی درنظر دارد تا از گوشی پرچمدار Huawei P11 در زمستان 2018 به صورت رسمی رونمایی کند. این مدل با سه دوربین در قاب پشتی و قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه خواهد شد.

شرکت هوآوی پس از عرضه سری Mate 10 به بازار، روند توسعه پرچمداران جدیدش را در سال 2018 با جدیت بیشتری پیگیری می‌کند. این سازنده برای نیمه اول سال آینده، گوشی جدیدی از سری P عرضه خواهد کرد که با توجه به روند نام‌گذاری پرچمداران قبلی این سری، انتظار می‎رود Huawei P11به صورت رسمی معرفی شود.

اطلاعات تازه منتشر شده توسط Roland Quandt، نشان می‎دهد که هوآوی در سه ماهه اول 2018 از گوشی پرچمدار Huawei P11 به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. براساس اطلاعاتی که توسط این شایعه‌پرداز منتشر شده است، سازنده‎ی چینی با پرچمدار جدیدش روی بهبود عملکرد دوربین و هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید، Mate 10 و Mate 10 Pro موفق شده‌اند 97 امتیاز از آزمون‌های DxOMark به‌دست آورند.

Roland Quandt ادعا می‌کند که وعده‌هایی را در یک رویداد محلی، مبنی بر عرضه محصولات هیجان‌انگیز جدید در سه ماهه اول 2018 با تمرکز روی دوربین و هوش مصنوعی دریافت کرده است. به احتمال زیاد، هوآوی از نمایشگاه MWC 2018 برای رونمایی از گوشی‌های پرچمدار جدیدش از سری Pاستفاده خواهد کرد؛ اگر به خاطر داشته باشید، Huawei P10 و Huawei P10 Plus نیز در نمایشگاه MWC معرفی شده بودند. به همین جهت، چینی‌ها گوشی‌ Huawei P11 را در یک رویداد اختصاصی بین بازه زمانی 26 فوریه تا 1 مارس معرفی خواهند کرد.

در رابطه با Huawei P11، ایوان بلس مدتی پیش تصاویری مبنی بر عرضه پرچمداران جدید هوآوی با دوربین اصلی سه‌گانه منتشر کرده بود. گمان می‎رود دوربین اصلی Huawei P11 قادر به عکاسی با رزولوشن 40 مگاپیکسل باشد. ضمن اینکه دوربین اصلی از زوم اپتیکال 5 برابری پشتیبانی خواهد کرد. احتمالاً  می‌توانید با پرچمداران جدید سری P هوآوی، روی عکاسی سلفی با رزولوشن 24 مگاپیکسل حساب باز کنید. این اطلاعات از تعدادی تصویر تبلیغاتی به‌دست آمده است.

عرضه محصولات هوآوی با تمرکز روی هوش مصنوعی، چندان جدید نیست؛ سری Mate 10 نیز از هوش مصنوعی برای بهبود عکس‎‌های گرفته شده یا ترجمه تصاویر استفاده می‌کنند. به احتمال زیاد، چیپ‏ست Kirin 970 قدرت پردازشی پرچمداران جدید این سازنده‌ی چینی را تأمین خواهد کرد که از واحد پردازش عصبی (NPU) برخوردار است. هرچند، هوآوی درنظر دارد تا مزیت‌های بیشتر پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی را در Huawei P11 به نمایش بگذارد.

آخرین گمانه‎زنی‌ها پیرامون سری P11، نشان می‌دهد که طراحی پرچمداران جدید شرکت هوآوی مانند آیفون 10 خواهد بود. به احتمال زیاد در بالای صفحه‌نمایش، بریدگی ایجاد خواهد شد تا سنسورهای ضروری و بلندگوی اصلی روی آن قرار بگیرد. گوشی Huawei P11 به صفحه‌نمایش 6.01 اینچیFull HD + مجهز خواهد شد و نمایشگر آن، رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل و نسبت ابعاد 18:9 دارد. در رابطه با اینکه آیا نسخه پلاس Huawei P11عرضه خواهد شد یا خیر، هنوز اطلاعات بیشتری به دست نیامده است. براساس شایعات، شرکت هوآوی پرچمداران جدیدش را با آخرین نسخه از سیستم‏عامل اندروید یعنی اندروید اوریو 8.0 ارائه خواهد که پوسته‎ی EMUI 8.0 آن‌را شخصی‌سازی می‏کند.

شرکت هوآوی، هنوز شایعات مربوط به سری Huawei P11 را به صورت رسمی تأیید نکرده است؛ به همین جهت، احتمال دارد بخشی از آن‌ها صحت نداشته باشد. 

 

منبع: جی اس ام

شایعه شده است نوکیا به زودی پرچم‌دار نوکیا 9 را با دوربین دوگانه پیشرفته معرفی می‌کند. اپلیکیشن دوربین این سازنده روی میان رده نوکیا 5 که چند روز پیش به اندروید اوریو ارتقا یافت از دوربین دوگانه با لنز ثانویه تله فوتو و زاویه باز خبر می‌دهد.

همان‌طور که می‌دانید، هفته گذشته گوشی میان رده نوکیا 5 سرانجام موفق شد به نسخه نرم افزاری اندروید 8.0 اوریو ارتقا یابد و مدیر ارشد محصولHMD Global تأیید کرد که نوکیا 6 هم گوشی بعدی در صف دریافت این به‌روزرسانی مهم خواهد بود.

خبرگزاری NokiaMob گزارش کرده است که به‌روزرسانی اندروید اوریو حالا اپلیکیشن دوربین را ارتقا داده و برخی ویژگی‌های تازه و حتی پنهان به آن اضافه کرده است. درباره ارتقای نرم افزاری اپلیکیشن دوربین باید بگوییم که این برنامه حالا مشخصا از ویژگی‌های دوربین دوگانه مانند تله فوتو و زاویه باز پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن ارتقا یافته نشان می‌دهد که امکان بزرگنمایی دو برابر در حالت تله فوتو که در میان اغلب گوشی‌های هوشمند سطح بالا رایج است هم حالا میسر شده. البته دوربین گوشی نوکیا 5 از نوع دوگانه نیست و نمی‌تواند از این ویژگی‌های تازه بهره ببرد.

کمپانی HMD Global امسال تنها یک گوشی با دوربین دوگانه معرفی کرد و آن هم پرچم‌دار نوکیا 8 است اما نکته جالب توجه اینجاست که هر دو لنز دوربین این گوشی دامنه دید یکسانی دارند. ویژگی‌های نوین این اپلیکیشن به روزرسانی شده حاکی از آن هستند که احتمالا گوشی‌های پیشرفته آینده نوکیا قادر هستند از قابلیت‌های آن به طور کامل استفاده کنند.

تغییر دیگری که در اپلیکیشن دوربین نوکیا ایجاد شده، ارائه امکان انتخاب دستی سرعت ثبت تصویر و ISO روی گوشی نوکیا 5 است. حالا دامنه تنظیمISO برای دوربین میان رده مذکور بین 100 تا 2000 است، در حالی که دامنه تغییرات انتخابی در سرعت شاتر می‌تواند از 500/1 تا 1 ثانیه باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، اپلیکیشن دوربین نسخه 8.02 همچنین رابط کاربری تازه‌ای با خود به همراه دارد که در همه عملکردهایش از دوربین یا ضبط ویدیو تا تنظیمات ثبت تصویر و ویدیو می‌توان آن را دید. این اپلیکیشن حالا ویژگی‌هایی مانند time-lapse و Slow Motion را هم برای ضبط ویدیو ارائه می‌کند و می‌توان ادعا کرد که طراحی Nokia Camera با به‌روزرسانی اندروید اوریو از نو بازسازی شده است.

ذکر این نکته هم لازم است که در حال حاضر هیچ گوشی هوشمندی وجود ندارد که قادر باشد از هر دو ویژگی تله فوتو و زاویه باز در کنار هم پشتیبانی کند و همان‌طور که می‌دانید، اولین شایعه درباره احتمال معرفی یک گوشی هوشمند با دوربین سه گانه چندی پیش منتشر شد. نهایتا می‌توان پیش بینی کرد که با توجه به خبرهای قبلی و این اطلاعات تازه، HMD قصد دارد دو نسخه متفاوت از پرچم‌دار نوکیا 9 تولید کند.

شاید بتوان انتظار داشت که این سازنده فنلاندی در آینده لنز دوم مونوکروم را به لنز زاویه باز تغییر دهد. از طرفی شایعه شده است که لنز دوم دوربین نوکیا 9 از نوع تله فوتو RGB است که دوربین آن را از دوربین دوگانه موجود در نوکیا 8 کاملا متمایز می‌کند. طبق شایعه‌های اخیر درباره گوشی‌های آینده نوکیا، انتظار می‌رود این سازنده نسل دوم نوکیا 6 و همچنین پرچم‌دار نوکیا 9 را در ژانویه سال 2018 رسما معرفی کند. Nokia Camera app هم بی تردید به صورت پیش فرض روی گوشی‌های آینده نوکیا نصب خواهد شد و احتمالا به زودی پاسخ همه سوال‌هایمان را در این باره دریافت خواهیم کرد.

 

منبع: جی اس ام

 در هر شرایطی، اعم از عکاسی از گروهی روی سن، کودکی در زمین فوتبال یا حیوانی در طبیعت، نمی‌توانید انتظار داشته باشید تنظیمات موردنظر شما در عکاسی به درستی عمل کند. به همین دلیل است که دوربین‌ها از قابلیت‌های زوم دیجیتال و اپتیکال برخوردار هستند. اما این دو قابلیت دو فناوری متفاوت هستند؛ بنابراین دانستن عملکرد آن‌ها و زمان مناسب استفاده از آن‌ها حائز اهمیت است.


با این حال، اگر توضیحات محصول مربوط به این دوربین‌ها را بخوانید، اغلب اوقات یک عدد زوم دوم و بزرگتر را هم مشاهده می‌کنید. این عدد، زوم دیجیتال است: پردازنده‌ی دوربین مرکز عکس را کراپ می‌کند.زوم اپتیکال از لنزها برای بزرگنمایی یک تصویر با نمای دور  استفاده می‌کند. می‌توانید دوربین‌هایی با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار با ضریب زوم 10x پیدا کنید. حتی زوم‌های  30X و 60X در حال رواج هستند.

البته زوم اپتیکال بهتر است؛ زیرا برای پر کردن کامل سنسور تصویر به بزرگنمایی تصویر می‌پردازد. فرض کنید سنسور تصویر، ده مگاپیکسل است. زوم دیجیتال برای بزرگ‌نمایی، بخش مرکزی تصویری را که لنز روی سنسور انداخته است دریافت می‌کند، برای مثال از یک تصویر ده مگاپیکسلی، ۶ مگاپیکسل را می‌گیرد. پردازنده دوربین برای برابری تعداد پیکسل‌های تصویری که از زوم دیجیتال به دست آمده، پیکسل‌هایی را تولید کرده و سایز تصویر را افزایش می‌دهد، هرچند در این فرایند جزئیات نمایش داده شده به همراه کیفیت تصویر کاهش پیدا می‌کند.

با وجود پیکسل‌های بیشتر، پردازنده‌های قدرتمند و الگوریتم‌های هوشمندتر، زوم اپتیکال و دیجیتال را تا ضریب 2X افزایش می‌دهند و نتایج آن به خوبی زوم اپتیکال می‌شود

استیو هینیر، مدیر ارشد فنی نیکون می‌گوید «زمانی زوم دیجیتال عملکرد بسیار بدی داشت و به غیر از برش ساده‌ی تصویر، حرف زیادی برای گفتن نداشت.»

اما امروزه با وجود تعداد پیکسل‌های بالا، پردازنده‌های قدرتمند تصویر و الگوریتم‌های هوشمندتر، زوم اپتیکال و زوم دیجیتال را تا ضریب 2X افزایش می‌دهند و نتایج آن به خوبی زوم اپتیکال می‌شود. این ویژگی برای تلفن‌های هوشمند که فاقد لنز زوم هستند، مفید است.

زوم دیجیتال مثل گذشته نیست

وقتی شنیدیم زوم دیجیتال تا چه اندازه پیشرفت کرده، ابتدا کمی شک کردیم. اما بعد از تست دو دوربین کامپکت نیکون و یک دوربین سونی، قانع شدیم. زوم دیجیتال آیفون ۷ به این اندازه‌ تأثیرگذار نبود اما هنوز هم برای عکس‌ها قابل و کلوزآپ‌های ویدئویی بسیار مناسب است. (تمام تصاویر به فرمت JPEG ثبت شدند که متداول‌ترین فرمت کاربردی است).

 

تصویر ۱

عکاسی از سیم‌کشی دکل مخابراتی (بدون زوم)

تصویر ۳

چپ: استفاده از زوم ترکیبی اپتیکال و دیجیتال A900 برای دستیابی به فاصله‌ی کانونی ۱۱۷۴ میلی‌متری (۱.۴ بزرگنمایی دیجیتال). راست: استفاده از زوم اپتیکال B700 صرفاً برای ثبت همان کیفیت.

 

کار را با دو دوربین ۲۰ مگاپیکسلی نیکون شروع کردیم. Coolpix A900 با قیمت ۴۰۰ دلار و یک لنز زوم 35x که فاصله‌ی کانونی هم ارز آن در یک DSLR کامل ، هم‌ارز با ۸۴۰ میلی‌متر است. Coolpix B700 با قیمت ۴۵۰ دلار که دارای زوم اپتیکال 60x و هم‌ارز با ۱۱۴۰ میلی‌متر است. با این کار توانستیم تصاویر و ویدئوهای سوژه‌های یکسان را صرفاً با استفاده از زوم اپتیکال برای B700 و زوم اپتیکال به علاوه‌ی دیجیتال برای A900 مقایسه کنیم. برای سوژه‌هایی در فاصله‌ی چندصد متر، مانند سیم‌کشی پیچیده بالای یک دکل مخابراتی، هیچ تفاوتی بین زوم دیجیتال و اپتیکال وجود نداشت، حتی با بزرگنمایی صددرصد تصاویر روی صفحه‌ی نمایش 2560x1600 رتینای مک بوک پرو، این تفاوت دیده نشد.

تصویر ۴

باسیلیکای میسون دولورز از یک فاصله بدون زوم.

تصویر ۵

سمت چپ: A900 با زوم ترکیبی اپتیکال و دیجیتال 1513 میلی‌متر (1.8 بزرگنمایی دیجیتال). راست: همان عکس با زوم اپتیکال و کیفیت عکس بالاتر B700 (فاصله‌ی کانونی 1440 میلی‌متر).

عکس B700 که با فاصله‌ی کانونی ۱۴۴۰ میلی‌متر ثبت شده است، به اندازه‌ی کافی برای نمایش تزئینات باروکی و موزاییک‌های رنگی که گنبد زنگوله‌ای برج را پوشانده‌اند، شارپ است.  افزایش زوم اپتیکال کوتاه‌تر A900 با بزرگنمایی دیجیتالی ۱.۸ ، جزئیات را اندکی محو کرد اما برای این فاصله‌ی دور زیاد هم بد نبود.

ویدئو

استفاده از زوم دیجیتال برای اغلب کارهای ویدئویی مناسب است. با ضبط ویدئوهای 1080p HD از برگریزان یک درخت در فاصله‌ی ۴۰۰ فوتی؛ جدای از تغییرات ضبط رنگ و صدای هر دوربین، هیچ تفاوت دیگری درکیفیت زوم دیجیتال و اپتیکال ترکیبی ویدئو در دوربین‌های A900 و زوم ویدئویی اپتیکال B700 وجود ندارد.

تصویر ۶

این نتیجه عجیب نیست. هر دو دوربین سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دارند، اما ویدئوی 1080p تنها ۲ مگاپیکسل است (ویدئوی 4K/ UHD تقریبا ۸ مگاپیکسل است). پس حتی با  استفاده از بخش مرکزی سنسور، دوربین برای تولید ویدئو پیکسل‌های بیشتری را در اختیار دارد – پس بخش زیادی از  آن‌ها را حذف می‌کند. دوربین‌ها فریم‌های ویدئویی را کمتر شارپ می‌کنند و حرکت، حالتی بلوری و محو را ایجاد می‌کند پس کاهش اتلاف کیفیت زوم دیجیتال تا اندازه‌ای دشوار است.

زوم دیجیتال در مقابل زوم اپتیکال – ویدئوی 1080p HD (Nikon A900 در مقابل B700)

 

جایگزین کراپ

روشی دیگر برای زوم دیجیتال در یک عکس وجود دارد؛ عکس گرفتن با زوم اپتیکال و سپس کراپ کردن به سمت مرکز عکس. هر نرم‌افزار ویرایش تصویر می‌تواند مثل برنامه‌های دوربین تلفن‌های هوشمند این کار را انجام دهد، این نرم‌افزار معمولا در دوربین‌های کامپکت یا فشرده نصب می‌شود. اینجا است که تفاوت کم ولی مهم است. هر دو فرآیند با کراپ به سمت مرکز عکس شروع می‌شوند اما در زوم دیجیتال، با اضافه کردن پیکسل‌های سازنده برای ثابت نگه‌داشتن تعداد مگاپیکسل‌ها با یک تصویر فول سنسور، یک مرحله‌ی دیگر هم اضافه می‌شود.

تصویر 7

کراپ کردن در برنامه‌ی تلفن‌های هوشمندی مثل اپلیکیشن iOS Camera آسان است.

کراپ، چند سال پیش و زمانی که سنسور دوربین‌ها ۵ یا ۶ مگاپیکسل بود، اهمیت داشت. اما با سنسورهای کنونی ۱۲ تا ۲۰ مگاپیکسلی (و بالاتر)، تنها بخش کوچکی از عکس کافی است. این مثال را درنظر بگیرید: یک تلویزیون بزرگ 4K تنها ۸ مگاپیکسل وضوح دارد. تصاویر روی اسنپ‌چت، فیس‌بوک یا اینستاگرام کوچک‌تر هستند. حتی با برش دادن زیاد عکس  بدون نیاز به پردازشگر تصویر دوربین و پرکننده‌های بیشتر، به اندازه‌ی کافی پیکسل خواهید داشت. برش دادن با جزئیات بالا در عکاسی RAW بهترین روش کراپ است.

 

تصویر ۸

چپ: یک تصویر با زوم دیجیتال از Nikon A900. راست: تصویر کراپ‌شده، زوم اپتیکال

اما دوربین‌های فشرده باری دیگر در تصاویر JPEG ما را شگفت‌زده می‌کنند. در تصاویری که از یک دکل تلفنی و از فاصله‌ی تقریبی ۱۵ متری ثبت شده‌‌اند، به زحمت می‌توان بین دو عکس ثبت شده با Nikon A900 تفاوتی پیدا کرد؛ یکی از عکس‌ها در آخرین حد زوم اپتیکال (فاصله‌ی کانونی ۸۴۰ میلی‌متری) برای تطبیق برش یافته و دیگری با استفاده از زوم اپتیکال به علاوه‌ی زوم دیجیتال در فاصله‌ی کانونی ۱۵۱۲ میلی‌متری ثبت شده است (بزرگنمایی دیجیتال ۱.۸ برابر).

مقالات مرتبط:

الگوی یکسانی برای دوربین ۲۰ مگاپیکسلی Sony Cyber shot RX100 III وجود دارد؛ تصاویر زیر از فاصله‌ی ۱.۵ متری و با استفاده از زوم اپتیکال حداکثر سونی (فاصله‌ی کانونی ۷۰ میلی‌متر) ثبت شده است و برای تطبیق عکسی با زوم اپتیکال و دیجیتال ۱۰۵ میلی‌متری (بزرگ‌نمایی ۱.۵ برابر) در کنار آن قرار گرفته است. سونی در مورد توصیف عملکرد فناوری ClearImage Zoom خود زیرکانه عمل می‌کند و به نظر می‌رسد که بر پایگاه‌داده‌ی داخلی اشیای مشترک تأکید می‌کند تا به صورت هوشمند جزئیات از دست رفته در فرآیند زوم دیجیتال را بازگرداند؛ و واقعا هم نتیجه رضایت‌بخش است.

تصویر ۹

همان تصویر با زوم دیجیتال ClearImage در فاصله‌ی کانونی ۱۰۵ میلی‌متر (چپ) و یک تصویر برش‌خورده با زوم اپتیکال ۷۰ میلی‌متری (راست)

محدودیت‌های تلفن هوشمند

با وجود پیشرفت محسوس الگوریتم‌های زوم دیجیتال، اما این موضوع هنوز در دنیای گوشی‌های هوشمند خود را به خوبی نشان نداده است. با استفاده از همان روش پیشین عکاسی کلوزآپ با زوم دیجیتال (فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلی‌متر) و در فاصله‌ی کمی دورتر (۴۸ میلی‌متر)، شاهد محو شدن جزئیات در تصاویر با زوم دیجیتال بودیم. البته این مساله دلایل مختلفی دارد.

تصویر ۱۰

تصویر با زوم دیجیتال (چپ) و تصویر کمی دورتر با زوم دیجیتال (راست)

تعداد پیکسل‌های آیفون ۷ (گوشی مورد استفاده جهت بررسی عملکرد زوم دیجیتال) کمتر است  – ‍۱۲ در مقابل ۲۰ مگاپیکسل برای دوربین‌های خانگی و بزرگ‌تر. و الگوریتم‌های زوم آن حداقل با استفاده از اپلیکیشن Apple Photos زیاد هم پیچیده و موثر نیستند. اما خوشبختانه، زوم دیجیتال ویدئو در آیفون به خوبی دوربین‌های نیکون است.

 

ویدئوی آیفون ۷ (مقایسه‌ی زوم دیجیتال و غیردیجیتال)

گزینه‌ی بهتر می‌تواند خرید گوشی هوشمند‌ی مثل آیفون ۷ پلاس باشد. این گوشی مجهز به دو دوربین است، یکی با لنز ۲۸ میلی‌متری و دیگری با لنز ۵۶ میلی‌متری که در نهایت بزرگنمایی دو برابر را به ارمغان می‌آورد.

وسواسی‌ها در مقابل واقع‌گراها

به بیان واضح‌تر، زوم اپتیکال قطعا عملکرد بهتری نسبت به زوم دیجیتال دارد. در یک دنیای بی‌نقص می‌توانید از لنز‌های اپتیکال درجه‌ یک استفاده کنید. در دنیای واقعی، وقتی لنز زوم دوربین شما نتواند فواصل دور را ثبت کند – و نخواهید زمان زیادی را صرف ویرایش عکس‌ها کنید – زوم دیجیتال گزینه‌‌ای مناسب و ثابت برای موقعیت‌های مختلف است.

 

منبع: زومیت

اپل در ژوئن سال جاری در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC اعلام کرد که آیفون‌ها، آیپدها و رایانه‌های مک خود را به یک فناوری جدید ذخیره‌سازی تصویر به نام HEIFمجهز خواهد کرد. HEIF که مخفف عبارت High Efficiency Image Format (فرمت تصویری با بازدهی بالا) است، تنها نصف یک تصویر JPEG باکیفیت مشابه، فضا اشغال می‌کند. بنابراین باید بدون هیچ چون و چرایی HEIF را به‌عنوان یک فرمت تصویری جدید مورد پذیرش قرار داد؟

جواب منفی است. مسائل مرتبط با سازگاری و سایر عوامل، دورنمای HEIF را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. اما اپل در صنعت کامپیوتر از قدرتی تعیین‌کننده برخوردار است و اگر بتواند جای پای HEIF را در این صنعت محکم کند، ما نه‌تنها می‌توانیم در فضای ذخیره‌سازی تصاویر صرفه‌جویی کنیم، بلکه قادر خواهیم بود که از تصاویر متحرک هیجان‌انگیزتر، قابلیت‌های قدرتمندتر برای ویرایش تصاویر و حتی تحقق وعده‌های مربوط به واقعیت افزوده نیز بهره‌مند شویم.

در ادامه برای درک بهتر این مسئله به موشکافی HEIF می‌پردازیم.

چرا توجه به HEIF مهم است؟

HEIF می‌تواند مزیت‌های زیادی برای ما به ارمغان بیاورد. این فناوری جدید نه‌تنها اجازه می‌دهد که تصاویر بیشتری را در آیفون‌های خود ذخیره کنیم، بلکه عکاسی دیجیتال را نیز دستخوش تغییرات اساسی خواهد کرد. از آن طرف، پشتیبانی اپل هم می‌تواند آینده درخشانی برای این فرمت جدید تصویری رقم بزند. همه می‌دانیم که اپل سودآورترین شرکت فناوری در جهان است و پیشرفته‌ترین گوشی‌ها و کامپیوترهای دنیا را به فروش می‌رساند و بی‌شک مهر تایید آن  بر HEIF بر همه‌گیر شدن این فناوری میان برنامه نویسان، تراشه سازان و میلیون‌ها کاربر محصولات اپل تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

HEIF

منحنی آبی‌رنگ میزان جست‌وجوی کلمه HEIF را در گوگل ترندز نشان می‌دهد که همزمان با برگزاری کنفرانس WWDC افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است. منحنی‌های قرمز و زرد هم به ترتیب به میزان جست‌وجوی کلمات JPEG و WebP اشاره دارند.

 

فرمت یک فایل تصویری چیست؟

فرمت یک فایل تصویری یک روش استاندارد برای ذخیره و مشاهده تصاویر توسط کامپیوترها است. در واقع با استفاده از این قالب فراگیر، شما می‌توانید با یک گوشی اندرویدی عکس بگیرید و آن را با یک کامپیوتر ویندوزی با دوستان خود به اشتراک بگذارید. JPEG برای چند دهه پادشاه بلامنازع قلمرو فرمت‌های تصویری بوده و هر دستگاه رایانشی از کامپیوتر گرفته تا گوشی و تبلت می‌تواند فایل‌های آن را بخواند. اما HEIF تازه از راه رسیده و هنوز بسیاری از دستگاه‌ها نمی‌دانند که چگونه باید با آن مواجه شوند. برای این دستگاه‌ها، مواجهه با یک فایل HEIF درست مانند فردی است که وارد کشور جدیدی شده که از صحبت به زبان اهالی آن عاجز است.

HEIF چه مزایایی دارد؟

بزرگ‌ترین مزیت HEIF فشرده‌سازی داده‌ها است. با فشرده‌سازی نسخه اصلی و باکیفیت تصاویر می‌توان تعداد بیشتری از آن‌ها را در گوشی ذخیره کرد و با صرفه‌جویی در مصرف داده شبکه، آن‌ها را با خیالی آسوده‌تر با دیگران به اشتراک گذاشت.

تصاویر HEIF، نصف تصاویر JPEG فضای حافظه را اشغال می‌کنند و در عین حال، با اندازه‌ای مشابه با آن‌ها تصاویری شفاف‌تر، دقیق‌تر و با تنوع رنگی بیشتری را ارایه می‌کنند. اینجا می‌توانید نمونه‌های خوبی از تصاویر HEIF نوکیا را مشاهده کنید.

HEIF 2

 تصاویر بالا برشی از یک تصویر بزرگتر هستند. همان‌طور که می‌بینید تصویر سمت چپ با فرمت HEIF در مقایسه با تصویر JPEG سمت راست، رنگ‌های غنی‌تری را در معرض دید قرار داده، جلوه طبیعی‌تری دارد و کنتراست آن بیشتر است.

 

درو گیل، مدیر واحد فناوری بهینه‌سازی تصویر و ویدئو در شرکت Beamr می‌گوید:

از نقطه نظر فناوری، هیچ تردیدی وجود ندارد که HEIF از JPEG بهتر است، چرا که با این فناوری می‌توان به همان کیفیت تصاویر JPEG منتها با تعداد بیت‌های کمتر دسترسی داشت.

HEIF تصاویر را چگونه فشرده‌سازی می‌کند؟

HEIF از یک فناوری فشرده‌سازی ویدئویی با نام HEVC استفاده می‌کند. HEVC مخفف عبارت High Efficiency Video Coding (کدگذاری ویدئویی با بازدهی بالا) است و توسط جمعی از بهترین متخصصان این حوزه که با نامMPEG یا گروه کارشناسان تصویر متحرک شناخته می‌شوند، طراحی شده است. اگر روی تلویزیون، کامپیوتر یا گوشی خود ویدئوهای جاری یا همان استریمینگ را تماشا کرده‌اید، به احتمال زیاد از این فناوری فشرده‌سازی ویدئو استفاده کرده‌اید. در واقع، HEIF تکنیکی برای فشرده‌سازی فریم‌های مجزایی است که یک فایل ویدئویی HEVC را تشکیل می‌دهند.

اپل در کنفرانس WWDC سال جاری به مزیت HEIF مبنی بر صرفه‌جویی در فضای حافظه تاکید زیادی کرده بود.

HEIF 3

HEIF تقریبا از روش‌هایی مشابه با فناوری JPEG برای فشرده‌سازی تصاویر استفاده می‌کند؛ اما یک گام از آن جلوتر است. JPEG یک تصویر را به تعدادی بلوک تقسیم‌بندی می‌کند و هر یک از این بلوک‌ها را با استفاده از ترکیبی هوشمندانه از الگوریتم‌های ریاضی فشرده می‌کند. یکی از دلایل برتری HEIF بر JPEG به مقایسه همین بلوک‌ها برمی‌گردد. در واقع اگر یک بلوک، مشابه بلوک دیگر باشد، HEIF تنها تفاوت میان آن دو را ثبت می‌کند و این خود نیاز به فضای ذخیره‌سازی را کاهش می‌دهد. به بیانی ساده‌تر و به‌عنوان مثال HEIF می‌تواند به یک کامپیوتر بگوید:

در این نقطه کافی است از همان بلوک‌های آسمان آبی بگذاری؛ همان بلوک‌هایی که قبلا در تکه بالایی سمت چپ تصویر گذاشته بودی.

اینکه HEIF نیاز به فضای ذخیره‌سازی را به نصف کاهش می‌دهد، یک ترفند بازاریابی مبالغه‌آمیز نیست. در همین راستاکلی تامپسون، مدیر طراحی، مهندسی و محصول سایت 500px طی یک یادداشت وبلاگی نوشته است:

ما در آزمایش‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که مزیت HEIF تنها کاهش فضای ذخیره‌سازی نیست، بلکه بسته به نوع تصویر ویژگی‌های دیگری از آن را نیز بهبود می‌دهد.

HEIF چگونه می‌تواند به مدرنیزه کردن عکاسی کمک کند؟

مزیت‌های HEIF بسیار فراتر از کاهش فضای ذخیره‌سازی است و سایر بهبودهایی که این فرمت جدید تصویری با خود به ارمغان می‌آورد، بخش بزرگی از چرایی سوق یافتن اپل به سمت استفاده از این فناوری را تشکیل می‌دهد. HEIF را در واقع می‌توان به مخزنی تشبیه کرد که قادر است بیشتر از یک تصویر واحد را در خود نگهداری کند. به این ترتیب، می‌توان یک تصویر متحرک مانند لایو فتوی اپل یا یک سینماگراف را در آن به راحتی ذخیره کرد. علاوه بر این، HEIF می‌تواند مجموعه‌ای از تصاویر را که پشت سر هم گرفته شده‌اند، در خود ذخیره کند؛ هرچند اپل دست‌کم در حال حاضر برای این هدف از HEIF استفاده نمی‌کند. همچنین این فرمت جدید تصویری می‌تواند صوت، ویدئو و اطلاعات متنی را در خود نگه دارد. برای مثال با استفاده از این ویژگی می‌توانید یک کلیپ ویدئویی کوتاه را همراه با متن دلخواه خود در اسنپ‌چت ارسال کنید.

سباستین مارینو-مز، نایب رئیس واحد نرم‌افزار اپل در کنفرانس WWDC با اشاره به HEIF گفته است:

مرز بین تصاویر و ویدئوها روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود و بسیاری از آنچه که ما امروزه ضبط می‌کنیم ترکیبی از هردوی این‌ها است.

وقتی اپل از فرمت HEIF‌ برای لایو فتوهای خود استفاده کند، سایر گوشی‌سازها یا توسعه‌دهندگان می‌توانند راحت‌تر آن‌ها را مشاهده کنند. از طرف دیگر اگر سایر سازندگان گوشی هم از ویژگی مشابهی استفاده کنند و تصاویر را با فرمتHEIF ثبت کنند، مشاهده آن‌ها برای کاربران آیفون آسان‌تر خواهد بود.

HEIF همچنین می‌تواند چندین تصویر را از یک منظره کنار هم قرار بدهد، برای مثال شما می‌توانید عکس‌هایی را که در سطوح روشنایی مختلف گرفته‌اید در صورت دلخواه به کمک فناوری HDR به یک تصویر واحد تبدیل کنید. اپل از مزیت‌های این قابلیت خاص استفاده نمی‌کند؛ اما HEIF درها را به روی استفاده از فناوری‌های مختلف تصویربرداری رایانشی از قبیل HDR باز می‌کند. کاربرد دیگر کنار هم قرار گرفتن چند تصویر، امکان ذخیره آن‌ها با نقاط فوکوس متفاوت است؛ چیزی که بعدا می‌تواند برای ایجاد افکت‌های تصویری دلخواه مورد استفاده قرار بگیرد.

HEIF چه کاربردی در واقعیت افزوده دارد؟

HEIF می‌تواند داده‌های اضافه‌ای از تصویر موسوم به نقشه عمقی را در خود ذخیره کند. این دادها در واقع مشخص می‌کنند که هر نقطه از یک منظره در چه فاصله‌ای از دوربین واقع شده است. این دقیقا همان چیزی است که آیفون ۷ پلاس می‌تواند با دوربین‌های دوگانه خود انجام دهد، بنابراین HEIF یک راه سرراست و مستقیم برای استفاده از آن فاصله در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. اپل از داده‌های یاد شده برای محو کردن پس‌زمینه در حالت عکاسی پرتره استفاده می‌کند؛ اما می‌توان از آن‌ها برای تولید سایر افکت‌های دلخواه نیز استفاده کرد.

مارینو-مز در ادامه صحبت‌هایش در کنفرانس WWDC خطاب توسعه‌دهندگان گفته است:

ما در iOS 11 نقشه عمقی را به‌عنوان بخشی از تصویر در دستگاه ذخیره می‌کنیم و به شما و اپلیکیشن‌هایتان امکان دسترسی به تصاویر و نقشه‌های عمقی مرتبط با آن‌ها را فراهم می‌کنیم تا شما بتوانید آن‌ها را بارگذاری کرده و از آن‌ها برای ساخت افکت‌های تصویری خلاقانه خود استفاده کنید.

نقشه عمقی یاد شده می‌تواند برای واقعیت افزوده که دنیای مجازی و واقعی را با هم ترکیب می‌کند نیز بسیار مفید واقع شود. چرا که برای تولید یک نمای واقعیت افزوده نیاز است که فاصله عناصر یک منظره از دوربین مشخص باشد.

HEIF 4

HEIF می‌تواند یک نقشه عمقی از تصویر را نیز ثبت کند. این نقشه میزان فاصله هر یک از عناصر موجود در تصویر را با دوربین مشخص می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از اطلاعات این نقشه برای ایجاد افکت‌های تصویری دلخواه خود استفاده کنند.

جنبه‌های منفی HEIF چیست؟

بزرگ‌ترین مشکل HEIF این است که اکثر دستگاه‌ها و برنامه‌ها نمی‌توانند فایل‌های HEIF را بخوانند. برای مثال فتوشاپ از این فرمت پشتیبانی نمی‌کند. هیچ یک از مرورگرهای وب هم نمی‌توانند فایل‌های HEIF را بخوانند. علاوه بر این جا افتادن و فراگیر شدن یک فرمت جدید تصویری کار چندان ساده‌ای نیست. مایکروسافت JPEG را با فرمت جدیدی موسوم به JPEG XR بهبود بخشیده است، اما نتوانست استفاده از آن را فراگیر کند. فرمت WebP گوگل هم به‌رغم رایج بودن در فضای وب نتوانست پای خود را به محیط‌های دیگر باز کند. حتی گوشی‌های اندرویدی گوگل هم نمی‌توانند عکس‌هایی با فرمت WebP بگیرند.

مشکل دیگر HEIF این است که این فرمت تصویری بر پایه فرمت ویدئویی HEVC توسعه داده شده و به‌کارگیری HEVCهم به صدور مجوز برای استفاده از پتنت‌های گران‌قیمت آن نیاز دارد. این باعث می‌شود که شرکای بالقوه مهم بازار مانند گوگل رغبت چندانی برای استفاده از این فرمت نداشته باشند.

مرورگرهای وب در حال حاضر نمی‌توانند تصاویر HEIF را نشان بدهند. اگر با تصویری با این فرمت مواجه شوید، مرورگر به شما پیشنهاد می‌کند که آن را ذخیره کنید.

HEIF 5

نگرانی دیگر پشتیبانی سخت‌افزاری است. دستگاه‌ها تنها با نرم‌افزار خود می‌توانند فایل‌های HEIF را بسازند و آن‌ها را بخوانند؛‌ اما پشتیبانی و شتاب سخت‌افزاری این کار را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند و باعث می‌شود که توان باتری کمتری مصرف شود. مطابق آنچه اپل در مورد HEIF در کنفرانس WWDC گفته است، آیفون‌هایی که از تراشه‌های A9 بهره‌مند هستند، از جمله آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس و مدل‌های بعدی می‌توانند تصاویر HEIF را با شتاب سخت‌افزاری بخوانند. آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس نیز به دلیل استفاده از تراشه A10 Fusion شتاب سخت‌افزاری لازم برای ساخت و خوانش تصاویر HEIF را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با فراگیر شدن HEVC هم سایر سازندگان سخت‌افزار از جمله اینتل دست به کار شده‌اند و پردازنده‌هایی را روانه بازار کرده‌اند که از این فرمت ویدئویی پشتیبانی می‌کنند.

اگر بیشتر دستگاه‌ها قادر به خواندن فایل‌های HEIF نیستند، استفاده گسترده اپل از چنین فرمتی، ارسال یک تصویر را از یک دستگاه اپلی به سایر دستگاه‌ها با مشکل مواجه نمی‌کند؟

جواب منفی است. در برخی موارد، مانند ارتباط دو کاربر آیفون از طریق یک اپلیکیشن پیام‌رسان، نرم‌افزار می‌تواند تعیین کند که آیا انتخاب HEIF برای به اشتراک‌گذاری یک تصویر مناسب است یا خیر. اما در برخی موارد دیگر، سیستم‌عامل اپل قادر است تصویر HEIF را به JPEG تبدیل کند.

آیا اپل به آرشیو تصاویر کاربران خود رفته و تمامی عکس‌های JPEG را به HEIFتبدیل می‌کند؟

جواب منفی است. تبدیل تصاویر از فرمتی مانند JPEG به سایر فرمت‌ها باعث افت کیفیت تصاویر می‌شود. اپل از HEIFفقط برای تصاویر جدید استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که شما تنها می‌توانید برای عکس‌های جدید از مزیت صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی بهره‌مند شوید.

آیا پس از این شاهد نام‌هایی از قبیل myphoto.heif در آیفون خواهیم بود؟

چرا که نه! البته فعلا می‌توانید فایل‌هایی با نام myphoto.heic را در آیفون خود مشاهده کنید. بله، HEIC و نه HEIF. اگر کنجکاو هستید که چرا از پسوند HEIC به جای HEIF استفاده شده، دلیلش این است که HEIF می‌تواند با تصاویر ایجاد شده با فناوری‌های مختلف سازگاری داشته باشد؛‌ فناوری‌هایی که امروزه شامل JPEG و HEVC می‌شوند و در آینده نیز ممکن است تکنیک‌های فشرده‌سازی پیشرفته‌تری را نیز در بگیرند. پسوند heic. در نام فایل، فرمتی است که اپل آن را تنها برای عکس‌ها معرفی خواهد کرد و بیانگر این است که فایل مذکور از درون کدگذار HEVC عبور کرده است.

HEIF 6

 از آنجا که اکثر دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند تصاویر HEIF را بخوانند، اپل فرمت این تصاویر را پیش از به اشتراک گذاری به JPEG تبدیل می‌کند.

 

آیا HEIF به عمر JPEG خاتمه می‌دهد؟

به هیچ وجه. حتی اگر HEIF بسیار فراگیر شود، باز هم میلیاردها تصویر JPEG در اینترنت، گوشی‌ها، دوربین‌ها و سایر دستگاه‌ها در گوشه و کنار دنیای دیجیتال به بقای خود ادامه خواهند داد. اگر قرار باشد فرمت‌هایی به جاودانگی دست پیدا کنند، آن‌ها چیزی جز text و JPEG نخواهند بود.

 
منبع/ زومیت

براساس اطلاعات به‌دست آمده، نسخه‌های دو سیم‌کارت Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در کنار نسخه‌هایی که تنها از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند، معرفی خواهد شد. سامسونگ پرچمداران جدیدش را در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش خواهد گذاشت.

براساس اطلاعات به‌دست آمده از پایگاه دیتابیس وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، سامسونگ روی نسخه دو سیم‎کارت پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus مشغول به کار است. هر دو گوشی SM-G9600 و SM-G9650، مدل‎هایی خواهند داشت که از دو سیم‎کارت پشتیبانی می‎کند؛ البته مشخص نیست آیا سامسونگ، نسخه‌های تک‌سیم پرچمدار جدیدش را در چین عرضه خواهد کرد یا خیر. کاربران تایوانی خواهند توانست تا پرچمدار جدید سامسونگ را با پشتیبانی از دو سیم‎کارت خریداری نمایند؛ این نسخه با شماره مدل SM-G9608/DS به عنوان نسه دو سیم‌کارت Galaxy S9عرضه خواهد شد و توسط لیست جداگانه FCC فاش شده است.

سامسونگ به طور معمول، گو‌شی‌های پرچمدار خود را با پشتیبانی از دو سیم‌کارت ارائه می‌‏دهد؛ هرچند، عرضه این مدل‎ها به تعدادی از کشورهای آسیایی و اروپایی که استفاده از دو سیم‌کارت در یک گوشی مرسوم است، محدود می‏‌شود. Galaxy S9 و مدل «پلاس» آن بعید است که به سنت سامسونگ پای‌بند نباشند؛ به همین جهت، قابل پیش‌بینی است که نسخه‌هایی از هر دو گوشی با پشتیبانی از دو سیم‎کارت ارائه شود و این نسخه‌ها با قیمت مشابهی نسبت به مدل‌های تک‌ سیم‎کارت به فروش خواهند رسید.

در ادامه شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون Galaxy S9 و نسخه بزرگ‌تر آن، اعلام شده است که این مدل و Galaxy S9 Plus از Dual-VoLTE پشتیبانی خواهد کرد که برقراری تماس‌های صوتی با کیفیت HD را از طریق هر دو سیم‏کارت میسر می‎کند. شرکت سامسونگ مانند نسل قبل، پرچمداران جدیدش را با دو تراشه مختلف ارائه می‌دهد؛ نسخه‌های مجهز به اسنپدراگون 845 در ایالات متحده و چین عرضه خواهد شد و مدل‌های دیگر برای عرضه جهانی، به چیپ‌ست اگزینوس 9810 مجهز می‎شود. با توجه به اینکه اسنپدراگون 845 از قابلیت Dual-VoLTE پشتیبانی می‏‎کند؛ باید دید که آیا مدل‌های مجهز به اگزینوس 9810 چنین قابلیتی خواهند داشت یا خیر زیرا جزئیات فنی تراشه پرچمدار جدید سامسونگ هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

شرکت سامسونگ برای گوشی پرچمدار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، برنامه‌های زیادی را در سر می‌پرواند؛ از جمله این برنامه‌ها، تجهیز پرچمداران جدید این شرکت به حسگر تشخیص عنبیه چشم با دقت بالاتر است که می‌تواند در محیط‌های بسیار تاریک یا بسیار روشن عمل کند. ضمن اینکه اعلام شده است Galaxy S9 با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد؛ این مدل تنها از یک سنسور برای دوربین اصلی استفاده می‎کند. نسخه «پلاس» گوشی پرچمدار Galaxy S9 با بهره‌گیری از شش گیگابایت رم و حداکثر حافظه 512 گیگابایت ارائه خواهد شد؛ علاوه‌بر اندازه متفاوت نمایشگر Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، پیش‌بینی می‌شود که این دو گوشی از نظر دوربین با یک‏دیگر تفاوت‌هایی داشته باشند. به همین جهت، نسخهPlus پرچمدار جدید این سازنده‏‌ی کره‎ای به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد که پیش‌تر مشابه آن‌را در فبلت Galaxy Note 8 دیده‎ایم. سامسونگ به صورت رسمی از گوشی‌های پرچمدار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در اواخر زمستان و بازه زمانی نزدیک به نمایشگاه MWC 2018 رونمایی خواهد کرد؛ پیش‎تر اعلام شده بود که پرچمداران جدید این شرکت در نمایشگاه CES 2018 به صورت رسمی معرفی خواهند شد. 



 
پنج شنبه 23 آذر 1396برچسب:, :: 23:14 :: نويسنده : کوروش کبیر

نوکیا یکی از معدود سازندگان گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که موفق شده است سیستم عامل تازه اندروید 8.0 اوریو را با فاصله زمانی کوتاهی از انتشار رسمی آن برای محصولات تازه‌اش عرضه کند. کمپانی HMD Global از ابتدای سال 2017 که نوکیا 6 را به عنوان اولین گوشی تازه اندرویدی نوکیا عرضه کرد، اعلام کرد که همه محصولات تازه این برند قادر خواهند بود با کمترین تأخیر ممکن به تازه‌ترین نسخه‌های سیستم عامل اندروید منتشر شده، ارتقا یابند. نوکیا 8 پرچم‌دار اولین گوشی این سازنده است که توانست به اندروید 8.0 اوریو به‌روزرسانی شود. حالا کاربران نوکیا 5 میان رده هم قادر هستند این سیستم عامل تازه را دریافت و روی دستگاه‌هایشان نصب کنند.

جوهو سرویکاس، مدیر ارشد محصول کمپانی HMD Global، همچنین اشاره کرده که میان رده نوکیا 6 قرار است گوشی بعدی این سازنده در صف دریافت اندروید 8.0 اوریو باشد. همان‌طور که احتمالا به خاطر دارید، HMD در زمان انتشار این نسخه تازه برای نوکیا 8 اعلام کرد که نوکیا 5 و نوکیا 6 گوشی‌های بعدی خواهند بود که به اندروید اوریو ارتقا می‌یابند.

اگر از کاربران گوشی‌های نوکیا هستید، برای دریافت نسخه بتای اندروید اوریو باید در برنامه آزمایشگاه مجازی بتای HMD ثبت‌نام و جزئیات دستگاهتان را در آن وارد کنید. گوشی نوکیای شما پس از تکمیل مشخصات ثبت‌نام قادر خواهد بود همه نسخه‌های بتا را به محض انتشار دریافت کند.

گوشی نوکیا 5 در فوریه سال 2017 رسما عرضه شد. این گوشی یک میان رده با صفحه نمایش 5.2 اینچی IPS LCD با وضوح تصویر اچ دی است و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 430 قدرت می‌گیرد. گوشی مذکور همچنین به 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که با کمک کارت حافظه جانبی microSD به 128 گیگابایت هم ارتقا می‌یابد.

نوکیا 5 به دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی در پنل پشتی مجهز شده است که از ویژگی‌های PDAF و فلش LED دوگانه هم پشتیبانی می‌کند. یک حسگر سلفی 8 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.2 هم در حاشیه بالای پنل نمایش تعبیه شده است تا تصاویر باکیفیتی ثبت کند. سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 به صورت پیش فرض روی نوکیا 5 نصب شده و ظرفیت باتری‌اش هم 3000 میلی آمپر گزارش شده است.

از طرفی نوکیا 3 که یکی از پایین رده‌های تازه نوکیا است، به تازگی بسته امنیتی ماه دسامبر را به همراه برخی ویژگی‌های نرم افزاری دیگر دریافت کرد. انتظار می‌رود سایر گوشی‌های امسال این سازنده هم در آینده نزدیک فایل به‌روزرسانی مذکور را دریافت کنند و ارتقا یابند.

این به‌روزرسانی تازه که برای نوکیا 5 منتشر شده، نسخه بتای اندروید 8.0 اوریو است اما کمپانی سازنده آن هنوز تاریخ مشخصی را برای انتشار نسخه نهایی آن اعلام نکرده است. با توجه به سابقه نوکیا در انتشار به‌روزرسانی‌های اخیر محصولاتش پیش بینی می‌کنیم که تا ماه آینده شاهد این اتفاق باشیم.

 

منبع: جی اس ام

شرکت‌های مطرح دنیای موبایل تمام توان خود را برای بهبود عملکرد دوربین محصولات خود به کار گرفته‌اند تا با قدرت‌نمایی در این بخش نظر خریداران بیشتری را به خود جلب کنند. این رقابت تا حدی داغ شده است که هر ساله شاهد معرفی فناوری‌ و امکانات نوینی در دوربین گوشی‌های هوشمند هستیم. زومیت طبق روال همیشگی خود در ادامه به مقایسه‌ی عملکرد دوربین مطرح‌ترین بازیگران دنیای موبایل پرداخته است.

اپل هنگام معرفی نسل جدید گوشی‌های آیفون، مانور زیادی روی دوربین به‌کاررفته و توانایی آن در جدیدترین محصولات خود داد. آیفون در طول سالیان گذشته همواره یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بخش دوربین بوده است.آيفون ۱۰ نیز به واسطه‌ی تجهیز به بازه‌ی گسترده‌ای از امکانات و فناوری‌های متعدد، یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای کاربران در زمینه‌ی عکاسی به شمار می‌رود.

سامسونگ نیز همواره به عنوان یکی از مطرح‌ترین بازیگران عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند، محصولات خود را به دوربین‌های توانمندی مجهز می‌کند. گلکسی اس ۸ با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی خود به‌خوبی توانایی‌های سامسونگ را به رخ کشید؛ اما این شرکت مطرح کره‌ای، در نوت ۸ پا را فراتر گذاشت و برای اولین بار از چیدمان دوربین دوگانه استفاده کرد. نوت ۸ نیز از چیدمان مشابهی با آیفون ۸ پلاس بهره می‌برد و دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی در کنار لنز‌های استاندارد و تله قرار گرفته‌اند تا قابلیت ثبت تصاویر پرتره‌ی جذاب‌تری به ارمغان بیاید.

ال‌جی طی فعالیت خود در عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند، توسعه‌ی دوربین‌های توانمند را همواره در دستور کار خود قرار داده است. ال‌جی یکی از اولین شرکت‌هایی بوده که از ماژول دوربین دوگانه در محصولات خود بهره برده است. ال‌جی وی ۳۰ نیز از همین سنت پیروی می‌کند و از دو سنسور ۱۳ و ۱۶ مگاپیکسلی که به لنز‌های استاندارد و واید مجهز شده‌اند، بهره می‌برد.

هواوی طی سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به دوربین محصولات خود داشته است و همکاری با لایکا نیز منجر به رشد قابل توجه این بخش از گوشی‌های هوشمند هواوی شده است. میت ۱۰ پرو به عنوان پرچم‌دار حال حاضر این برند، از دوربین دوگانه‌ی قدرتمندی بهره می‌برد که به لطف تراشه‌ی هوشمند کرین ۹۷۰، حرف‌های زیادی برای گفتن در بخش عکاسی دارد.

سونی به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی سنسور دوربین‌های عکاسی در جهان، نامی شناخته شده در این عرصه است. اکسپریا XZ1 نیز پیش‌ از این به‌خوبی پیشرفت‌های محسوس خود نسبت به پرچم‌داران نسل پیش سونی را نشان داد؛ اما آیا این گوشی توانایی رقابت با رقبای تازه‌نفس خود را دارد؟

نوکیا به عنوان باسابقه‌ترین نام دنیای گوشی‌های موبایل، همواره از دوربین‌های توانمندی بهره می‌برده است. همکاری با شرکت نام‌‌آشنای زایس نیز نوید دوربین توانمندی را برای نوکیا ۸ می‌دهد. اچ‌تی‌سی یو ۱۱ در زمان عرضه‌ی خود و با توجه به کسب نمره‌ی بالا از آزمایشگاه‌های DxOMark، توجه زیادی را به خود جلب کرد. اما آیا پس از گذشت نزدیک به یک سال از عرضه‌ی این گوشی، هنوز به عنوان دوربینی قابل در دنیای موبایل شناحته می‌شود؟

نکاتی که پیش از شروع مقایسه باید به آن‌ها توجه کنید:

  • نام تلفن‌ها، مشخص نشده‌ است تا اگر به برند یا تلفن خاصی علاقه‌مند هستید، روی انتخاب بی‌طرفانه‌تان تأثیر نگذارد.
  • تمام گوشی‌ها به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده‌اند تا جدیدترین بهینه‌سازی‌ها در عملکرد دوربین در آن‌ها اعمال شود.
  • پس از ۵ روز از انتشار این مقاله، مشخص خواهیم کرد که تصاویر، مربوط به چه تلفن‌هایی هستند.
  • در پایین هر تصویر، نظرسنجی مربوط به آن وجود دارد و از طریق آن می‌توانید به گوشی که از نظر شما عکس بهتری گرفته است، رأی دهید.
  • برای آنکه به جزییات تصویر نیز توجه کرده باشیم، در برخی از تصاویر، برش ۱۰۰ درصد نیز قرار داده‌ایم.
  • از هر کدام از سوژه‌ها، با هر تلفن ۳ تا ۵ بار عکاسی شده و بهترین تصویر از بین‌ آن‌ها برای مقایسه انتخاب شده است.
  • با توجه به کاربری Point and Shoot دوربین‌های موبایل، ثبت تصویر روی دست انجام شده است تا توانایی گوشی‌های موجود در این مقاله در حذف لرزش‌ها نیز بررسی شود.
  • بررسی میزان توانایی پرچم‌داران حال حاضر دنیای موبایل، در ۱۲ آزمایش جداگانه انجام شده است. هر یک از این آزمایش‌ها معیاری برای بررسی نقاط قوت و ضعف محصولات در زمینه‌های مختلف است. دوربین کانن 5D Mark IV مجهز به لنز 70-24 با F/2.8، نیز به‌عنوان معیار به کار گرفته شده است.
  • تمامی عکس‌ها در حالت اتوماتیک و بدون فعال کردن حالت HDR ثبت شده‌اند.
برای مشاهده‌ی تصاویر مقایسه‌ در اندازه‌ی اصلی، روی تصاویر کلیک کنید.

آزمایش اول:

در آزمایش اول به دقت ثبت رنگ در شرایط نوری مساعد و منبع طبیعی نور پرداخته شده است. در این شرایط برخی الگوریتم‌های پردازشی موبایل جهت تزریق رنگ و لعاب به تصاویر، اقدام به شفاف‌سازی (Sharpening) بیش از حد و افزایش کنتراست در مرز سوژه‌ها می‌کنند که در نتیجه منجر به تصویری مصنوعی می‌شود. ثبت طبیعی رنگ از دیگر نکات الزامی این آزمایش است که دوربین‌ موبایل‌های موجود در این مقایسه، باید جهت رسیدن به آن تلاش کنند.

مقایسه دوربین موبایل

آزمایش اول: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

 

آزمایش دوم:

دقت ثبت رنگ از مهم‌ترین مشخصه‌‌های دوربین‌های عکاسی است. شرکت‌های بزرگ این عرصه در جهت افزایش دقت‌ رنگ، سال‌ها الگوریتم‌های پردازش سیگنال خود را توسعه‌ می‌دهند و به‌طور پیوسته به کالیبره‌کردن آن می‌پردازند. در این آزمایش به دنبال گزینه‌ای با نزدیک‌ترین رنگ‌های ثبت شده در بخش میوه و برگ درختان نسبت به نمونه‌ی مرجع باشید.

مقایسه دوربین موبایل

آزمایش دوم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

آزمایش سوم:

گستره‌ی دینامیکی به‌صورت مستقیم به توانایی سنسور دوربین باز می‌گردد. دوربینی با گستره‌ی دینامیکی بهتر توانایی ثبت جزئیات بیشتری در بخش‌های تاریک و نورانی تصویر را دارد. در این آزمایش و در مقایسه با تصویر مرجع باید به دنبال گزینه‌ای بود که بیشتری میزان از جزئیات را در بخش تاریک قاب (سمت راست) در کنار حفظ کنتراست کلی عکس، ارائه دهد.

مقایسه دوربین موبایل

آزمایش سوم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

آزمایش چهارم:

چهارمین آزمایش نیز به گستره‌ی دینامیکی باز می‌گردد. توجه داشته باشید که ثبت جزئیات مناسب ابر در کنار کنتراست خوب تصویر و رنگ دقیق سوژه‌های موجود، وظایف دوربین‌ در این آزمایش است.

مقایسه دوربین موبایل

آزمایش چهارم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

آزمایش پنجم:

با توجه به اهمیت توانایی سنسور، آزمایش پنجم نیز به بررسی گستره‌ی دینامیکی در کنار ثبت مناسب رنگ پرداخته شده است. برخی از الگوریتم‌های پردازشی جهت افزایش جزئیات در شرایط خاص، اقدام به افزایش کلی روشنایی تصویر یا کاهش کنتراست آن می‌کنند تا بخش‌های تاریک روشن شود. این موضوع منجر به تغییر رنگ سوژه‌ها، بی‌روح شدن تصویر و از بین رفتن جزئیات در بخش‌های تاریک قاب می‌شود. در نظر داشته باشید بهترین عملکرد در این آزمایش باید در کنار ثبت جزئیات مناسبی از صورت مجسمه، رنگ مناسبی از کالسکه و هم‌چنین جزئیات بیشتری از برگ درختان پس زمینه را نیز نمایش دهد.

مقایسه دوربین موبایل

آزمایش پنجم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

آزمایش ششم:

آزمایش ششم به بررسی دقت رنگ‌های ثبت شده در شرایط نوری مصنوعی پرداخته شده است. دوربین‌های موبایل باید قادر به ثبت نزدیک‌ترین رنگ در مقایسه با نمونه‌ی مرجع باشند.

مقایسه دوربین موبایل

آزمایش ششم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

آزمایش هفتم:

در آزمایش هفتم به بررسی عملکرد سنسور و الگوریتم پردازش تصاویر در شرایط نوری تاریک و در نتیجه‌ی ایزو بالا پرداخته شده است. گزینه‌ای که قادر به ثبت دقیق رنگ‌ها در کنار حفظ مناسب جزئیت و حذف نویز شود، برترین عملکرد را خواهد داشت. برای کمک به مقایسه، برش ۱۰۰ درصدی از تصویر تهیه شده است که در ادامه‌ می ‌توانید مشاهده کنید.

مقایسه دوربین موبایل

برش ۱۰۰ درصد:

مقایسه دوربین موبایل

آزمایش هفتم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

آزمایش هشتم:

ماکرو یکی از ژانرهای پرطرفدار در دنیای عکاسی است. در این سبک از عکاسی، ثبت جزئیات مناسب، حذف لرزش دست، جدا کردن سوژه از پس‌زمینه با توجه به جلوه‌ی بوکه و البته ثبت دقیق رنگ مهم‌ترین المان‌ها هستند. با توجه به موارد مذکور اقدام به مقایسه و انتخاب بهترین گزینه‌ی موجود در مقایسه با تصویر مرجع کنید.

مقایسه دوربین موبایل

آزمایش هشتم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

آزمایش نهم:

با توجه به علاقه‌ی بسیار کاربران به شبکه‌های اجتماعی و در نتیجه سبک عکاسی پرتره، دوربین‌های موبایل قابلیت‌های ویژه‌ای در این زمینه معرفی کرده‌اند که می‌توان به زوم ۲ برابر و ایجاد جلوه‌ی بوکه‌ی مصنوعی اشاره کرد. در این آزمایش ثبت جزئیات مناسب، ایجاد جلوه‌ی بوکه‌ی طبیعی با توجه به تشخیص مناسب سوژه و پس‌زمینه و هم‌چنین عدم اعوجاج در تصویر، مهم‌ترین مواردی است که باید برای مقایسه در نظر داشته باشید.

مقایسه دوربین موبایل

آزمایش نهم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

آزمایش دهم:

دوربین‌های سلفی یکی از مهم‌ترین جوانب دوربین‌ گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهد. این موضوع منجر به تعبیه‌ی سنسور‌ ولنز‌های توانمندی در این بخش شده است. در همین راستا آزمایش ۱۰ و ۱۱ این مقایسه‌ی دوربین به بررسی عملکرد دوربین‌های سلفی اختصاص یافته است. در نظر داشته باشید برای ثبت بیشترین میزان از جزئیات، قابلیت زیبا شفاف‌سازی پوست در تمامی گوشی‌های غیرفعال شده است. ثبت رنگ طبیعی پوست در کنار جزئیات مناسب، معیارهای اصلی این آزمایش است که طبق آن‌ها باید توانمند‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

مقایسه دوربین موبایل

برش ۱۰۰ درصد:

مقایسه دوربین موبایل

آزمایش دهم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

آزمایش یازدهم:

آخرین آزمایش به بررسی عملکرد دوربین سلفی در شرایط نوری تاریک پرداخته شده است. در این حالت کنترل مناسب نویز، در کنار حفظ جزئیات و رنگ طبیعی پوست، وظایف اصلی دوربین‌‌های است.

مقایسه دوربین موبایل

برش ۱۰۰ درصد:

مقایسه دوربین موبایل

آزمایش یازدهم: کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

 

در پایان لازم به ذکر است که در این مقایسه‌ی دوربین صرفا به بررسی توانایی سنسور و الگوریتم پردازشی دوربین پرداخته شده است. موارد دیگری همچون سرعت و دقت فوکوس در کنار قابلیت‌های افزوده‌ای مانند جلوه‌های واقعیت‌ افزوده‌ی گلکسی نوت ۸، هوش مصنوعی میت ۱۰ پرو، عکاسی پرتره با شبیه‌‌سازی نور استودیو آیفون ۱۰ و عکاسی همزمان با دوربین جلو وعقب در وی ۳۰ و نوکیا ۸، باید هنگام انتخاب بهترین دوربین موبایل بررسی شوند. 

 
تهیه شده در زومیت

اپل دومین سرمایه‌گذاری بزرگ خود را پس از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری در اردیبهشت ماه گذشته، انجام داد. Finisar، شرکت کالیفرنیایی فعال در زمینه‌ی مولفه‌های نوری، مبلغ ۳۹۰ میلیون دلار از اپل دریافت کرده تا آن را برای توسعه‌ی بخش تحقیق و توسعه هزینه کند. این مبلغ همچنین صرف تولید لیزرهای حفره عمودی نشرکننده از سطح (VCSELs) خواهد شد که اساسا همان تراشه‌های تشخیص عمق و مجاورت هستند که در محصولات اپل از آنها استفاده می‌شود. این شرکت در تکنولوژی فیس آیدی، پرتره، حالت‌های سلفی انیموجی آیفون 10 و همچنین تشخیص مجاورت ایرپاد از تکنولوژی VCSELs استفاده می‌کند.

گفته می‌شد شرکت‌های Finisar و Lumentum، دو تولیدکننده‌ی اصلی VCSEL برای دوربین TrueDepth آیفون 10 هستند. مشکلات مربوط به تحویل به موقع مولفه‌های تولیدی، یکی از دلایل اصلی تاخیر در عرضه‌ی آیفون 10 محسوب می‌شود.

Finisar با دریافت این سرمایه می‌تواند کارخانه تولیدی ۶۵۰۳۲ متر مربعی (۷۰۰ هزار فوت مربع) خود را که در سال ۲۰۱۲ بسته شده بود، بازگشایی کند. اپل انتظار دارد این تجهیزات واقع در شرمن، تگزاس بتواند به مرکز تولید VCSEL تبدیل شود. این مرکز می‌تواند ۵۰۰ شغل جدید ایجاد کند و در مجموع با سایر کارخانه‌های Finisar که در آن نزدیکی هستند، مبلغ ۶۵ میلیون دلار به کارکنان خود حقوق دهد. شرکت اپل همچنین پیش‌بینی می‌کند که این کارخانه جدید بتواند VCSELها را تا پایان سال ۲۰۱۸ آماده کند.

depth-sensing-chips

 

جف ویلیامز، مدیر اجرایی اپل در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد:

VCSELها در بسیاری از پیچیده‌ترین تکنولوژی‌هایی که تا‌به‌حال تولید کرده‌ایم، وجود دارند؛ و خوشحالیم از اینکه تا چند سال آینده با Finisar همکاری می‌کنیم تا بتوانیم مرزهای تکنولوژی VCSEL و کاربردهای آن را گسترش دهیم. خوب بودن تکنولوژی به افرادی بستگی دارد که آن را تولید می‌کنند؛ و Finisar شرکتی است با سابقه‌ای طولانی در حمایت از پرسنل و جوامع آنها.

اپل در اردیبهشت ماه گذشته سرمایه ۲۰۰ میلیونی را در اختیار کورنینگ قرار داده بود تا در زمینه توسعه شیشه‌های جدید برای محصولات آینده این شرکت هزینه شود. این‌طور که به نظر می‌رسد، دستگاه‌های آینده اپل، متفاوت‌تر از قبل خواهند بود.

 

 

تهیه شده در زومیت
چهار شنبه 22 آذر 1396برچسب:, :: 23:8 :: نويسنده : کوروش کبیر

به‌تازگی، یک وب‌سایت تصاویر مفهومی را از Huawei P11 منتشر کرده است که آن‌را با طراحی نزدیک به آیفون 10 و دوربین سه‌گانه به نمایش می‌گذارد. این مدل، سه ماهه اول سال 2018 معرفی خواهد شد.

شرکت هوآوی، در بازار گوشی‌های هوشمند در چین پیشتاز است و در حال‌حاضر، به عنوان سومین سازنده پرفروش بازار موبایل شناخته می‌شود. این سازنده‏ی چینی، معمولاً چهار پرچم‌دار در هر سال عرضه می‌کند؛ سری P به عنوان پرچمدار هوآوی در نیمه اول هر سال ارائه شده و فبلت‌های میت نیز در نیمه دوم برای رقابت با پرچمداران جدید سامسونگ و اپل، رونمایی می‎شوند. همچنین ساب‌برند Honor هوآوی نیز محصولاتی را به عنوان پرچمدار خود ارائه می‎دهد که قیمت پایین‌تری دارند.

برای سال آینده، اولین پرچمدار هوآوی از سری P معرفی خواهد شد که براساس شایعات، Huawei P11 است؛ این سازنده، دو گوشی Huawei P10 وHuawei P9 را به ترتیب در سال 2017 و 2016 عرضه کرده است و انتظار می‌روند که روند نام‌گذاری پرچمداران هوآوی از سری P ادامه داشته باشد.

Huawei P11 در سه ماهه اول سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. شایعات به‌دست آمده از این مدل، نشان می‌دهد که پرچمدار جدید چینی‌ها نمایشگری مانند آیفون 10 خواهد داشت؛ به همین جهت در بالای صفحه‎نمایش، بریدگی وجود دارد و ضمن اینکه حاشیه‌ی پایین نمایشگر به‎طور کامل حذف نخواهد شد. به عبارت بهتر، Huawei P11 را از نظر طراحی پنل جلو می‌توان ترکیبی از iPhone 10 و Xiaomi Mi Mix 2 عنوان کرد.

جدا از این، یک‌ وب‌سایت تصاویر مفهومی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد پرچمدار جدید هوآوی به نمایشگر 5.8 اینچی اولد مجهز خواهد شد و صفحه‌نمایش، رزولوشن 2160 در 3420 پیکسل دارد. پنل پشت گوشی مانند Mate 10 احتمالاً از جنس شیشه خواهد بود؛ همچنین چیپ‌ست Kirin 975 (نسخه ارتقا یافته Kirin 970) قدرت پردازشی Huawei P11 را تأمین خواهد کرد که با هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت و پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم، از دیگر مشخصات احتمالی Huawei P11 به شمار می‎رود. روی این مدل، سیستم‌عامل اندروید نوقا 8.0 با پوسته‌ی EMUI 8.0 اجرا خواهد شد.

Huawei P10 یکی از بهترین محصولات در زمینه عکاسی به شمار می‌رود و اوج خلاقیت هوآوی در زمینه طراحی محصولات دوربین‎محور با سری میت 10 به نمایش گذاشته شد. براساس اطلاعات فاش شده، ممکن است Huawei P11 به دوربین سلفی 23 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال چهار برابری مجهز شده باشد که می‌تواند هویت کاربران را نیز احراز نماید. وب‌سایت منتشر کننده این تصاویر، ادعا می‌کند Huawei P11 از دوربین اصلی سه‌‌تایی بهره خواهد برد که دو لنز 56 و یک 34 مگاپیکسلی دارد؛ با این‌حال، مدتی پیش تصاویری به‌دست آمده بود که نشان می‌داد دوربین اصلی Huawei P11 با بهره‎گیری از سه لنز، می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن 40 مگاپیکسل به ثبت برساند. دوربین اصلی نیز از زوم اپتیکال 8 برابری پشتیبانی خواهد کرد و لرزش‌گیر اپتیکال دارد. برای دوربین اصلی، از لنزهای ساخت Leica استفاده می‎شود.

Huawei P10 در دو مدل «استاندارد» و «پلاس» عرضه شده بود؛ این رویه برای نسل جدید آن نیز ادامه خواهد یافت. به همین جهت، Huawei P11 Plus احتمالاً گوشی خواهد بود که نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به Huawei P11 دارد. هوآوی ممکن است نسخه 5.8 اینچی گوشی پرچمدار جدیدش از سری P را با قیمت 4299 یوآن (649 دلار) ارائه دهد؛ در حالی‌که مدل بزرگ‌تر با پسوند Plus با برچسب قیمتی 4699 یوآن (709 دار) عرضه خواهد شد. البته مشخص نشده است Huawei P11 و Huawei P11 Plus چه تفاوت‌هایی با یک‌دیگر خواهند داشت؛ ضمن اینکه بخش قابل‌توجهی از اطلاعات فاش شده، احتمالاً نادرست است. 



 

نوکیا قصد دارد در ادامه بازگشت قدرتمندانه‌اش به بازار، به زودی چند گوشی تازه معرفی کند. یکی از این گوشی‌ها نسل تازه میان رده محبوب نوکیا 6 با نام تجاری (Nokia 6 (2018 است که برخی مشخصاتش چند روز پیش در پایگاه رگولاتوری TENAA فاش شد.

چند روز پیش شایعه‌ای منتشر شد و ادعا کرد HMD Global قصد دارد در کنار رونمایی از پرچم‌دار سطح بالای نوکیا 9، یک نسخه تازه از میان رده محبوب نوکیا 6 را هم در سال 2018 معرفی کند. پس از انتشار این گزارش‌ها حالا یک گوشی تازه نوکیا منسوب به نسل دوم نوکیا 6 از TENAA، آژانس رگولاتوری چین، مجوز ساخت دریافت کرده و برخی مشخصات کلیدی‌اش هم منتشر شده است. همان‌طور که می‌دانید، برند نام آشنای فنلاندی نوکیا از ابتدای سال 2017 با همکاری HMD چندین گوشی اندرویدی لمسی با طراحی تازه عرضه کرد و دوباره قدرتمندانه به عرصه رقابت با سازندگان گوشی‌های هوشمند بازگشت، اما حالا به نظر می‌رسد که این سازنده اصلا قصد بازگشت یا توقف در این راه را ندارد و خودش را برای معرفی نسل دوم نوکیا 6 به نام Nokia 6 (2018) آماده می‌کند. حالا که این گوشی تازه با مشخصات دو درگاه سیم‌کارت مجوز TENAA را هم دریافت کرده و اسنادش منتشر شده است، احتمالا به زودی باید منتظر معرفی رسمی‌اش باشیم.

کمپانی HMD Global میان رده نوکیا 6 اصلی را در ماه ژانویه سال جاری میلادی رسما به دنیا معرفی کرد و آن را بازگشت رسمی نوکیا به عرصه موبایل قلمداد کرد. البته سری گوشی‌های اندرویدی تازه این برند دوست داشتنی در خلال ماه‌های بعد از ژانویه گسترش یافت و نوکیا 2، نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 7 و نوکیا 8 هم از پایین رده تا پرچم‌دار معرفی شدند. همان‌طور که گفتیم، نوکیا 6 اولین گوشی تازه HMD است و ماه آینده یک ساله می‌شود. به همین خاطر منطقی به نظر می‌رسد که نسخه جایگزینش هم در آینده نزدیک و احتمالا در خلال اولین ماه سال 2018 معرفی شود. نوکیا حالا قصد دارد رضایت کاربرانش را بیش از پیش جلب کند و نسل تازه نوکیا 6 را با پنل نمایش 5.5 اینچی بدون حاشیه و نسبت تصویر مدرن 18:9 طراحی کند. به همین خاطر انتظار می‌رود حسگر اثرانگشت Nokia 6 (2018) به پنل پشتی و زیر دوربین اصلی منتقل شود. از نظر مشخصات فنی داخلی هم باید بگوییم دیگر از اسنپ‌دراگون معمولی 430 موجود در نوکیا 6 اصلی خبری نیست بلکه ظاهرا با پردازنده ارتقا یافته‌ای به نام اسنپ‌دراگون 630 و 4 گیگابایت رم روبرو می‌شویم. علاوه بر همه موارد ذکر شده، شایعه شده است که این گوشی به دوربین اصلی با لنز دوگانه و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود و کاربران می‌توانند آن را به کمک کارت حافظه جانبی microSD ارتقا دهند.

نکته جالب توجه برای علاقه مندان نوکیا این است که Nokia 6 (2018) تنها گوشی تازه این برند نخواهد بود که در ژانویه سال 2018 معرفی می‌شود. همان‌طور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، شایعه‌ها حاکی از آن است که پرچم‌دار تازه نوکیا 9 این سازنده هم احتمالا در کنار نسل دوم نوکیا 6 در ماه آینده رونمایی خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که ممکن است یک نسخه به‌روزرسانی و بازبینی شده از نوکیا 8 هم معرفی شود.

انتظار می‌رود نوکیا 9 از یک پردازنده پرچم‌دار سطح بالا قدرت بگیرد و به 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شود. از نظر طراحی ظاهری هم پیش بینی شده است که این گوشی تازه از نسبت تصویر 18:9 و پنل نمایش کاملا بدون حاشیه بهره ببرد. کمپانی HMD Global هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری رویداد معرفی این گوشی‌ها اعلام نکرده است اما تازه‌ترین خبرها به جمعه 19 ژانویه (29ام دی) اشاره می‌کنند.

 منبع: جی اس ام

چهار شنبه 22 آذر 1396برچسب:, :: 22:53 :: نويسنده : کوروش کبیر

زمانی که استیو جابز شرکت اپل را تأسیس کرد، می‌دانست در آینده موفق خواهد شد. اپل در همان اوایل، دو مدیر مجرب و حرفه‌ای را جذب کرد؛ اما چند روز بعد، استیو آن‌ها را اخراج کرد!

در فیلمی که او در یوتیوب منتشر کرد، اظهار داشت که این افراد توانایی مدیریت دارند؛ اما نمی‌دانند چگونه باید کار‌ها را انجام دهند و در ویدیو آن‌ها را «به درد نخور» فرض کرده بود.

به دنبال این واقعه، جابز شروع به جستجوی ویژگی دیگری در افراد کرد و آن، علاقه و اشتیاق بود. او می‌گفت: «ما به افرادی احتیاج داریم که در کاری که انجام می‌دهند دیوانه‌وار بهترین باشند،؛ اما مهم نیست که دارای تخصص مورد نظر باشند یا نه». استدلال جابز بر این مبنا بود: افرادی که دارای علاقه و اشتیاق به موضوعی هستند،‌ از آخرین دستاورد‌ها، تکنولوژی و فناوری‌ها در آن زمینه اطلاع دارند و می‌دانند چه کار‌هایی با آن‌ها می‌توان انجام داد.

 

برای او مهم نبود فرد در کجا درس خوانده، در کجا کار کرده یا اینکه چقدر رزومه‌ی او عالی است؛ در عوض او به دنبال افرادی بود که عاشق حل مشکلات و مسئله هستند. بعد از اخراج مدیران حرفه‌ای، جابز دِبی کولمن را که در قسمت دیگری کار می‌کرد، به جای آن مدیران آورد. دِبی، زن ۳۲ ساله‌ای بود که مدرک ادبیات انگلیسی داشت. مارک کوبان، میلیاردر و سرمایه‌گذار مشهور، به‌طور همزمان پیش‌بینی کرده بود که دبی کولمن بیشترین ارزش را در شرکت خواهد داشت. این استراتژی جواب داد! سه سال بعد از کار کردن به‌عنوان مدیر تولید شرکت، کولمن به‌عنوان مدیر ارشد مالی اپل انتخاب شد؛ چیزی که هیچ کس به‌جز مارک کوبان و جابز، انتظار نداشت.

hiring

مؤسس اپل دلیل اینکه کارکنان عالی نیازی به مدیریت شدن ندارند، این‌گونه توضیح می‌دهد. در نظر او، اگر افراد مشتاق،‌ باهوش و باانگیزه باشند،‌ خودشان را مدیریت می‌کنند؛ اما باید نسبت به چشم‌انداز و هدف شرکت آگاهی کاملی داشته باشند. به اعتقاد او، رهبری نباید وقت خود را برای آموزش افراد و نحوه‌ي کار کردن آن‌ها صرف کند؛ در عوض باید در شفاف‌سازی هدف و چشم‌انداز شرکت کوشش کند تا همه در آن جهت تلاش کنند.

اندی هرتزفِلد، یکی از اولین مهندسان نرم‌افزار اپل، می‌گوید:

در مصاحبه شغلی افراد، تیم مصاحبه‌کننده، یک نمونه‌ی اولیه از مکینتاش را به افراد نشان می‌داد؛ سپس به واکنش افراد نگاه می‌کرد. اگر فرد عکس‌العمل زیادی نشان نمی‌داد، یعنی آن فرد رد خواهد شد. آن‌ها می‌خواهند خیره شدن فرد و برق چشمان او را ببینند. اگر این‌گونه باشد، او یکی از ما خواهد بود.

 
منبع زومیت

اگه به خاطر داشته باشید چند وقت پیش در کانال تلگرام زومیت خبر از آزمایش شدن قابلیتی برای فالو کردن هشتگ‌ها در اینستاگرام دادیم. این قابلیت از امروز به طور رسمی فعال شده و به مرور در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

 

 

 

فالو کردن هشتگ‌ها، قابلیت جالبی است که به کمک آن می‌توانید به جای افراد، هشتگ‌ها را فالو کنید. مهمترین مزیتی که این قابلیت به همراه دارد تماشای پست‌هایی است که به دنبال آن هستید. برای مثال شما با فالو کردن یک فرد، تمام پست‌های آن شخص را فارغ از موضوع مشاهده خواهید کرد که ممکن است تمام آن‌ها برای شما جالب نباشد. اما برای مثال با فالو کردن #آیفون10 می‌توانید فارغ از شخص فرستنده، یا اینکه او را فالو کرده‌اید یا خیر، تمام پست‌های مربوط به این هشتگ را از اکانت‌های مختلف در صفحه فید خود دریافت کنید.

 

البته از آنجایی که سرعت ارسال پست در هشتگ‌ها، بخصوص هشتگ‌های محبوب به صورت لحظه‌ای است، اینستاگرام این ویژگی را تنها به Top Post ها اختصاص داده تا فید خانگی شما چندان هم با پست‌های هشتگی، شلوغ نشود.

این ویژگی از امروز فعال شده؛ اما در حال حاضر ممکن است برای تمام کاربران در دسترس نباشد و به چند ساعت، یا حتی چند روز زمان برای نمایش داده شدن دکمه Follow در بخش جستجوی هشتگ‌ها نیاز داشته باشید.

 
منبع زومیت
چهار شنبه 22 آذر 1396برچسب:, :: 1:56 :: نويسنده : کوروش کبیر

ژانر بازی‌های تیراندازی از دیرباز تاکنون طرفداران بسیار زیادی داشته است. هیجانی که با به رگبار بستن دشمنان، زامبی‌ها یا حتی بازیکن‌های دیگر در بخش آنلاین بازی‌های شوتر به ما منتقل می‌شود، مطمئنا بسیار لذت بخش است. بازی‌های ژانر شوتر با انواع و اقسام پرداخت‌های متفاوت از تیراندازی اول-شخص گرفته تا شوتر‌های ۲-بعدی کلاسیک همه و همه یک هدف واحد را دنبال می‌کنند و آن هم تیراندازی دیوانه‌وار به سمت دشمنان و نابود کردن آنها است. در این مقاله ما درصدد آن بوده‌ایم تا با اشاره‌ای کوتاه بر بهترین ساخته‌های منتشر شده در این ژانر در فروشگاه‌های گوگل‌ پلی و اپ استور، تعدادی هرچند محدود از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های سبک شوتر روی اندروید و آیفون را برای مخاطبان عزیز زومجی معرفی کنیم.

شما همچنین می‌توانید با ورود به بخش‌های بازی اندروید و بازی آیفون، به فهرست کاملی از بهترین بازی های اندروید و آیفون معرفی شده در زومجی دسترسی پیدا کنید.

 

بهترین بازی های رومیزی خانوادگی

بازی Island Delta

بازی اندروید و بازی آیفون Island Delta ساخته‌ی استودیو نودل‌ کیک(NoodleCake) از آن دسته تجربه‌های سرگرم کننده در ژانر بازی‌های تیراندازی (شوتر) است که بازیکن را از زاویه دید بالا به پائین (ایزومتریک) در روند یک ماجراجوئی جذاب قرار می‌دهد. مکانیزم‌های اصلی تعبیه شده برای گیم‌پلی در بازی Island Delta بر پایه سلاح ضد-جاذبه شخصیت‌های اصلی طراحی شده است؛ جایی که شما باید با استفاده از این اسلحه معماهای چالش برانگیز پیش‌رو را حل کنید، از انواع تله‌های پنهان به سلامت عبور کرده و همچنین دشمنان مختلف را از پای در بیاورید. در Island Delta بازیکن نقش کاراکترهای «زو» و «دکستر» را در مراحل متفاوت بر عهده خواهد داشت تا برای مقابله با آنتاگونیست اصلی داستان یعنی «دکتر گاندرسون» و جانورهای مکانیکی در جهانی آینده‌نگرانه وارد عمل شود. داستان بازی دارای کشش عالی با پیچ‌ و تاب‌های مناسب و البته بخش‌های طنز سرگرم کننده‌ای است. Island Delta شامل ۳ چپتر با بیش از ۳۰ استیج (مرحله) متفاوت خواهد شد که برای مدت‌‌ها شما را سرگرم خواهد کرد. در بازی همچنین مکان‌های پنهانی وجود دارند که با دسترسی به آنها می‌توانید آیتم‌های قابل جمع‌آوری بسیاری را به دست آورید. علاوه‌بر موارد اشاره شده، بازی Island Delta از بخش بصری و صداگذاری بسیار با کیفیتی نیز برخوردار است. می‌توانید بازی Island Delta را از طریق مارکت‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور برای تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود با قیمت ۲ دلار خریداری کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Island Delta

 

بازی اندروید و آیفون Into the Dead 2

بازی Into the Dead 2

زمانی که بازی Into the Dead برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ روی تلفن‌های هوشمند منتشر شد توانست با سبک ارائه خاص خود در ژانر بازی‌های Auto Runner (دویدن خودکار شخصیت اصلی بازی) از دید اول-شخص (FPS)، تجربه‌ای سراسر هیجان را ارائه دهد. Into the Dead بازیکن را در نقش کاراکتری قرار می‌داد تا برای عبور از مسیر‌های پهناوری مانند دشت، جنگل و غیره جهت کسب امتیاز از لابلای انواع زامبی‌های گرسنه به سرعت عبور کرده و آنها را با سلاح‌های متفاوت از پای در بیاورد. استودیو پیک‌ پوک (PikPok) پس از موفقیت نسخه اول تصمیم به ارائه ورژن دیگری از این بازی خوش‌ساخت روی تلفن‌های هوشمند گرفت. بازی اندروید و آیفون Into the Dead 2 در حالی تجربه ارائه شده در بخش گیم‌پلی از نسخه اوریجینال بازی را از هر نظر وارد سطوح بهتری می‌کند که بازی از آن سیستم فرار بی‌نهایت خارج شده و داستانی درگیر کننده را شامل می‌شود. حالا در بازی Into the Dead 2 بازیکن باید در قالب ۷ چپتر و بیش از ۶۰ مرحله متفاوت از میان انواعی از زامبی‌های گرسنه برای رسیدن به خانواده خود و نجات آنها عبور کند. می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور به‌صورترایگان برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون ‌Into the Dead 2

بازی اندروید و آیفون Meganoid 2017

بازی Meganoid 2017

Meganoid یک تجربه بی‌نهایت و غنی از بازی‌های شوتر ۲-بعدی است

بازی اندروید و آيفون Meganoid 2017 یکی از ساخته‌های پلتفرمر چالش برانگیز ۲-بعدی به سبک و سیاق ساخته‌های کلاسیک Rouglike از استودیو OrangePixel است که در آن بازیکن باید از مسیرهای مملو از خطر و انواع سلاح‌های مکانیکی کشنده عبور کند. مراحل در بازی Meganoid به‌صورت تصادفی برای هر ماموریت کاملا منحصربفرد تولید می‌شوند؛ از این رو می‌توان گفت Meganoid یک تجربه بی‌نهایت و غنی از بازی‌های شوتر خوش‌ساخت کلاسیک را مهیا می‌کند. در هر مرحله انواعی از مسیر‌های مختلف و پنهان وجود دارند که می‌توانید آنها را کشف کنید. طی مسیر پیشروی در طول مراحل، آیتم‌ها و موارد گوناگونی برای جمع‌آوری نیز وجود خواهند داشت که به‌وسیله‌ی آنها می‌توانید کاراکتر بازی را در جنبه‌های متفاوت نظیر قدرت، سرعت و غیره ارتقا دهید. Meganoid یکی از بازی‌های ناب شوتر با چاشنی پلتفرمر از زاویه دید دو-بعدی است که شما را برای موفقیت در پیشروی وادار به انجام بسیاری از ماموریت‌های متفاوت و چالش برانگیز می‌کند. شما می‌توانید این اثر را از طریق مارکت‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور با قیمت ۴ دلار برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Meganoid 2017

بازی اندروید N.O.V.A. Legacy

بازی N.O.V.A. Legacy

کمپانی گیم‌ لافت (Gameloft) با خلق سری بازی‌های شوتر بسیار پرطرفدار و البته خوش‌ساخت همیشه در زمره‌ی استودیوهای موفق تولید کننده بازی‌های ویدئویی برای موبایل قرار داشته است. بازی اندروید N.O.V.A. Legacy نیز از دیگر ساخته‌های شوتر اول-شخص این استودیو است که یکی از بهترین یا شاید هم بهترین تجربه ممکن از بازی‌های اول شخص تیراندازی با تم علمی-تخیلی فضایی به سبک سری بازی Halo روی گوشی‌های هوشمند را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در بازی Nova Legacy، بازیکن بار دیگر در نقش کاراکتر «کال واردین» وظیفه‌ی ایستادگی درمقابل حملات ناگهانی موجودات بیگانه را خواهد داشت. درکنار بخش تک-نفره متشکل از ۱۹ مرحله با داستانی سرگرم کننده، بازی Nova Legacy شامل بخش چند-نفره‌ای جذاب و سرگرم کننده نیز می‌شود. N.O.V.A. Legacy از سرورهای عالی همراه با سیستم Matchmaking پیشرفته‌ای بهره می‌برد که تجربه بخش چند-نفره را تا حد امکان عاری از هرگونه لگ یا تاخیر خواهد کرد. جلوه‌های صوتی و بصری در بازی Nova Legacy نیز با توجه به حجم به نسبت کم آن، در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارند. می‌توانید این اثر شوتر خوش ساخت را از طریق مارکت‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور به‌صورت رایگان برای گوشی‌های اندرویدی و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید N.O.V.A. Legacy

 

بازی اندروید و آیفون SHADOWGUN: DeadZone

بازی SHADOWGUN: DeadZone

SHADOWGUN: DeadZone یکی از بهترین بازی‌های آنلاین چندنفره صرف برای موبایل است

استودیو مدفینگر گیمز (Madfinger Games) همراه با خلق بازی SHADOWGUN: DeadZone یکی از بهترین بازی‌های آنلاین چند-نفره را تولید کرده است. در بازی اندروید و آیفون SHADOWGUN: DeadZone، بازیکن‌ها باید در محیطی علمی تخیلی با بهره‌گیری از سلاح‌های بسیار پیشرفته در قالب انسان‌ها یا موجودات فضایی مقابل یکدیگر به مبارزه بپردازند. از آنجایی که تمرکز اصلی SHADOWGUN: DeadZone روی بخش‌ آنلاین است، بازی در این بخش واقعا فوق‌العاده ظاهر شده و تجربه‌ای کم‌نظیر از یک بازی تیراندازی سوم-شخص به سبک سری بازی Gears of War را روی موبایل فراهم خواهد کرد. بازی از دو بخش Team Deathmatch و Zone Control تشکیل شده و دارای مپ‌های بسیار گوناگون، شخصیت‌های متفاوت با قابلیت شخصی‌سازی و ارتقا، قابلیت خرید آیتم‌های درون بازی و غیره نیز می‌شود. در کنار یک گیم‌پلی سراسر هیجان و سرگرم کننده، جلوه‌های گرافیکی و صوتی در بازی SHADOWGUN: DeadZone با توجه به حجم نسبتا کم آن (۲۰۰ مگابایت) واقعا فوق‌العاده است و حتی روی گوشی‌های میان رده نیز به‌خوبی با عملکرد عالی قابل پردازش است. می‌توانید این بازی را از طریق فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ استور به‌صورت رایگان برای تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون SHADOWGUN: DeadZone

بازی اندروید و آیفون Hitman Sniper

بازی Hitman Sniper

بازی اندروید و آیفون Hitman Sniper ساخته کمپانی اسکوئر انیکس(Square Enix) یکی دیگر از نسخه‌های سری بازی Hitman برای تلفن‌های هوشمند در قالب یک اثر شوتر بر پایه مکانیزم‌های اسنایپر یا شلیک از راه دور با سلاح دوربین‌دار است. شما نقش مامور ۴۷ معروف را به‌عهده خواهید داشت؛ تمرکر اصلی در بازی Hitman Sniper انتخاب هدف‌های مورد نظر با صبر و حوصله و نابودسازی آنها به‌گونه‌ای مخفیانه است تا دیگران از مرگ آنها با خبر نشوند. بازی Hitman Sniper شامل بیش از ۱۵۰ ماموریت متفاوت می‌شود که برای پیشروی و پاکسازی هرکدام از آنها نیز راه‌های متفاوتی پیش‌روی بازیکن وجود خواهد داشت. بازی همچنین یک سیستم لیدربورد (Leaderboard) برای مقایسه و رقابت در نحوه عملکرد و کسب امتیازات مختلف مابین بازیکن‌ها از سراسر دنیا، سلاح‌های تک‌ تیرانداز متفاوت، آیتم‌های گوناگون و همچنین پیام‌های پنهان یا Easter Egg های متفاوتی را شامل می‌شود. Hitman Sniper یکی از بهترین بازی‌ها با محوریت تیراندازی با سلاح‌های دوربین‌دار و چاشنی مخفی‌کاری درمیان بازی‌های موبایل است. بازی Hitman Sniper با قیمت یک دلار از طریق فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور برای دانلود در دسترس قرار دارد. لازم به ذکر است اگرچه شما یک دلار برای خرید بازی هزینه می‌‌کنید اما کماکان می‌توانید از بخش پرداخت درون برنامه‌ای آیتم‌‌های متفاوتی را برای پیشرفت و ارتقا در بازی خریداری کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Hitman Sniper

 

بازی اندروید و آیفون Skyforce Reloaded

بازی Skyforce Reloaded

بازی اندروید و آیفون Skyforce Reloaded محصول استودیوی اینفینیت دریمز (Infinite Dreams) یکی از بهترین بازی‌های شوتر و شاید بهترین مورد از بازی‌های Shoot'em Up از زاویه دید بالا به پائین برای تلفن‌های هوشمند باشد. مانند دیگر ساخته‌ها در این ژانر، بازیکن کنترل یک سفینه فضایی را به‌عهده خواهد داشت و طی پیشروی در مراحل باید با انواع اقسام دشمنان و سفینه‌های تا دندان تجهیز شده‌ی آنها روبه‌رو شده و آنها را نابود سازد؛ همچنین در پایان هر مرحله باس فایت‌های چالش‌برانگیز و سرگرم کننده‌ نیز وجود دارند. Skyforce Reloaded شامل سلاح و زره‌های قابل ارتقا، آیتم‌های متفاوت و دیگر ویژگی‌های مربوطه نیز می‌شود. در Skyforce Reloaded همچنین کارت‌ها و موارد متفاوتی وجود دارند که به‌وسیله‌ی آنها می‌توانید شانس خود را برای موفقیت یا کسب امتیاز بیشتر در طول مراحل تا حد زیادی بالا برید. مکانیزم‌های طراحی شده در بازی Skyforce Reloaded به راحتی قابل درک بوده و بازی همچنین از جلوه‌های صوتی و بصری خصوصا افکت‌های گرافیکی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. می‌توانید این اثر فوق‌العاده را از طریق مارکت‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور به‌صورت رایگان برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS خود دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Skyforce Reloaded

 

بازی اندروید و آیفون Modern Combat Versus

بازی Modern Combat Versus

استودیو گیم‌لافت از آن دست توسعه‌دهندگانی است که گیمر با دیدن نامش در کنار یک بازی موبایل به کیفیت فوق‌العاده آن اثر تا حد زیادی اطمینان پیدا می‌کند. بازی اندروید و آيفون Modern Combat Versus یک نسخه فرعی از سری بازی Modern Combat به سبک تیراندازی اول-شخص (FPS) محسوب می‌شود و همانطور که از نام آن حدس خواهید زد تمرکز اصلی بازی فقط روی بخش‌های آنلاین و چند-نفره خواهد بود. در این اثر، بازیکن‌ها باید در قالب دو گروه و در مپ‌های متفاوت برای کنترل نقاط تعیین شده به مبارزه با یکدیگر بپردازند. تیمی که بتواند مدت زمان بیشتری کنترل نقطه تعیین شده را به عهده داشته باشد برنده مسابقه خواهد بود. از آنجایی که بازی Modern Combat Versus یک اثر شوتر محسوب می‌شود اصلی ترین قابلیت شما برای کنترل نقاط و پیروزی در مسابقات با شلیک و نابودسازی دشمنان همراه خواهد بود. بازی همچنین از سیستم پاداش یا لوت باکس (Loot Box) در پایان هر رقابت موفقیت آمیز نیز استفاده می‌کند که درون آنها سلاح‌ها و آیتم‌های گوناگونی به‌جهت ارتقا قدرت شخصیت اصلی وجود خواهد داشت. از آنجایی که بازی Modern Combat Versus یک اثر رایگان محسوب می‌شود شما می‌توانید با پرداخت‌های درون برنامه‌ای نسبت به خرید‌ آیتم‌های مختلف یا به‌دست آوردن پول رایج درون بازی جهت استفاده‌های متفاوت، هزینه کنید. در پایان، Modern Combat Versus نیز مانند دیگر ساخته‌های استودیو گیم‌لافت دارای کیفیت بصری و صوتی فوق‌العاده‌ای روی تلفن‌های هوشمند است. می‌توانید این اثر شوتر را از طریق فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Modern Combat Versus

بازی اندروید و آیفون Deus Ex: The Fall

بازی Deus Ex: The Fall

Deus Ex: The Fall اولین نسخه با تم اصلی این مجموعه برای گوشی‌های موبایل است

بازی اندروید و آیفون Deus Ex: The Fall یک اثر در سبک تیراندازی اول-شخص با ویژگی‌های نقش آفرینی است که توسط استودیو ان-فیوژن (N-Fusion) ساخته و به‌وسیله‌ی کمپانی اسکوئر انیکس منتشر شده است. اگربازی Deus Ex Go را فاکتور بگیریم، Deus Ex: The Fall اولین نسخه با تم اصلی این مجموعه است که برای گوشی‌های موبایل منتشر شده است. داستان در بازی Deus Ex: The Fall در سال ۲۰۲۷ میلادی اتفاق می‌افتد، جایی که شخصیت اصلی بازی به نام «بن ساکسن»، کسی که سابقه خدمت در ارتش بریتانیا را داشته است در یک شرکت خصوصی نظامی به عنوان یک سرباز مزدور تقویت شده برای انجام ماموریت‌ها و اهداف این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درست مانند نسخه‌های کنسولی، در بازی Deus Ex: The Fall هم شما می‌توانید با توجه به نوع پیشروی خود به سبک اکشن یا مخفی‌کاری مراحل را پشت سر بگذارید، انواع مختلفی از ابزر‌های تکنولوژی و کامپیوترها را به نفع خود هک کرده و مورد استفاده قرار دهید و از این دست موارد. بازی از داستان اوریجینال و مخصوص به خود استفاده می‌کند و در کنار ماموریت‌‌های اصلی، تعداد بسیار زیادی ماموریت‌های فرعی (Side Quest) متفاوت نیز در Deus Ex: The Fall وجود دارند. محیط‌های بازی در نوع خود کاملا قابل جست‌وجو و اکتشاف هستند و شما می‌توانید سلاح‌ها و آیتم‌های گوناگونی را در جهت پیشرفت و ارتقا شخصیت اصلی به‌دست آورید. در کنار یک گیم‌پلی سرگرم کننده، بازی Deus Ex: The Fall دارای صداگذاری و ویژگی‌های بصری فوق‌العاده است که تا حد زیادی یادآور کیفیت ارائه شده در نسخه‌های کنسولی این مجموعه است. می‌توانید بازی Deus Ex: The Fall را از طریق فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ استور خریداری کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Deus Ex: The Fall

 

بازی اندروید و آیفون Guns of Boom

بازی Guns of Boom

بازی اندروید و آیفون Guns of Boom ساخته‌ی استودیو گیم اینسایت(Game Insight) یکی دیگر از بازی‌های سبک تیراندازی اول‌-شخص با محوریت مبارزات در بخش چند-نفره آنلاین است که با استایل و گیم‌پلی خاص خود توانسته است طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. Guns of Boom از یک گیم‌پلی بسیار ساده و کارآمد بهره می‌برد به‌نحوی که کافی است از زاویه دید اول-شخص نشانگر اسلحه را روی دشمن قرار دهید تا به‌صورت خودکار آن را مورد هدف قرار داده و نابود کنید. مبارزات درون بازی در زمان ۵ دقیقه و مابین دو تیم با حداکثر ۴ بازیکن صورت می‌گیرد و تیمی که بتواند با بیشترین قتل (Kill) مجموعا بالاترین امتیاز را کسب کند برنده میدان خواهد. بازی Guns of Boom شامل ۴۸ سلاح گوناگون با قابلیت‌های متفاوت و مخصوص به هرکدام نیز می‌شود که در میان آنها می‌توان به ماشین‌گان، اسنایپر، شات‌گان و غیره اشاره کرد. شما همچنین قابلیت بهبود سلامتی، پرتاب نارنجک یا نشانه‌گیری دقیق را خواهید داشت.  طراحی مپ‌ها در  Guns of Boom نیز به‌خوبی صورت گرفته و همچنین بازی از قابلیت ساخت و ورود به کلن نیز پشتیبانی می‌کند. روی هم رفته بازی Guns of Boom در کنار یک گیم‌پلی فوق‌العاده سرگرم کننده از ویژگی‌های بصری و صوتی بسیار با کیفیتی نیز بهره می‌برد که پکیج ارائه شده در این اثر به‌عنوان یک بازی شوتر چند-نفره از زاویه دید اول-شخص را در سطح بسیار عالی قرار می‌دهد. می‌توانید این بازی را از طریق فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور به‌صورت رایگان تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Guns of Boom

 

بازی اندروید و آیفون Epoch.2

بازی Epoch.2

Epoch.2 نسبت به نسخه اول با پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه داستان، گیم‌پلی و گرافیک همراه بوده است

بازی Epoch.2 ساخته‌ی استودیو آپرکات گیمز (Uppercut Games) که دنباله‌ای برای بازی .Epoch محسوب میشود، بار دیگر شما را مستقیما در بطن یک جنگ تمام عیار مابین ربات‌های پیشرفته در جهانی آخر الزمانی قرار خواهد داد. هسته اصلی گیم‌پلی در بازی اندروید و آیفون Epoch.2 به تیراندازی و کاورگیری خلاصه می‌شود. بازیکن باید در نقش یک ربات، دشمنان را با عملکرد صحیح و کاورگیری در موقعیت‌های مناسب مورد هدف قرار داده و نابود کند. Epoch.2 نسبت به نسخه اول با پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه گیم‌پلی و گرافیک همراه بوده است و همچنین این اثر از یک خط داستان درگیر کننده که ادامه‌ای برای نسخه اوریجینال نیز محسوب می‌شود بهره می‌برد. ارائه یک تجربه تازه و جدید در بازی Epoch.2 و در عین‌حال حفظ کردن اساس مکانیزم‌های گیم‌پلی از نسخه ابتدائی، تجربه‌ای سراسر هیجان برای طرفداران این مجموعه و بازی‌های ژانر شوتر را رقم خواهد زد. هر مرحله در Epoch.2 دارای ویژگی‌ّ‌های منحصربفردی بوده و شما می‌توانید از مسیر‌های مختلف با عملکرد‌های گوناگون جهت پیشروی و نابودسازی دشمنان استفاده کنید. تمام فعل و انفعالات درون بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine با زیباترین شکل ممکن به‌تصویر کشیده شده‌اند و بازی از نظر گرافیکی کیفیت بسیار مطلوبی دارد. می‌توانید بازی Epoch.2 را با قیمت یک دلار از طریق مارکت‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Epoch.2

 

بازی اندروید و آیفون Max Payne Mobile

بازی Max Payne Mobile

Max Payne Mobile، همان مکس پین فوق‌العاده‌ای که با آن کلی خاطره داریم

کمتر کسی را می‌توان شناخت که نامی از سری بازی Max Payne نشنیده باشد. اثری داستان محور ساخته‌ی استودیو رمدی اینترنتینمنت (Remedy Intertainment) که با ارائه یک گیم‌پلی سراسر هیجان و درگیر کننده در سبک شوتر بر پایه مکانیزم‌های حرکت آهسته یا Bullet Time، برای اولین بار توانست توجه خیلی از گیمرها را به سمت خود جلب کند. پس از سال‌ها مالک مجموعه یعنی کمپانی Rockstar بازی را از طریق مارکت‌های گوکل‌پلی و اپ‌استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند منتشر کرد و تجربه ارائه شده در بازی اندروید و آیفون Max Payne Mobile دقیقا همان‌چیزی است که انتظارش را دارید. Max Payne Mobile از همان خط داستانی تاریک با توئیست‌های نسخه اوریجینال با روایتی به سبک کتاب‌های کامیک بهره می‌برد و بخش گیم‌پلی و کنترل به‌شکل بسیار خوبی برای قابلیت‌های لمسی تلفن‌های هوشمند بهینه شده است؛ شما می‌توانید به بهترین نحو ممکن روی تلفن‌ها همراه خود با پرش‌های آهسته معروف این سری دشمنان را هدف قرار داده و نابود سازید. شما همچنین از بخش تنظیمات می‌توانید با توجه به نیاز خود، سیستم کنترل بازی را کاملا تغییر دهید. اگر از طرفداران سری بازی مکس پین خصوصا نسخه اول و بازی‌های تیراندازی سوم-شخص هستید، می‌توانید این اثر نوستالژیک را با قیمت ۳ دلار خریداری کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Max Payne Mobile

 

بازی اندروید و آیفون Cover Fire

بازی Cover Fire

استفاده از ویژگی‌های تیراندازی با تمرکز صرف روی سنگر‌گیری مورد جدیدی نیست اما بهره گیری از این دو مکانیزم در کنار یک‌دیگر به بی‌نقص‌ترین و بهترین شکل ممکن مورد کمیابی است که زیاد روی تلفن‌های هوشمند شاهد آن نیستیم. بازی اندروید و آیفون Cover Fire ساخته‌ی استودیو جنرا موبایل (Genera Mobile) یکی از این بازی‌های کمیاب است که استفاده از مکانیزم‌های شوتر و کاورگیری را به بهترین نحو ممکن در خود پیاده کرده است. Cover Fire داستان درگیر کننده‌ای را نیز شامل می‌شود؛ بازیکن باید در نقش رهبر گروهی از قهرمانان بر علیه فرقه‌ای به نام Tetracorp که قصد نابودی دنیا را دارند اقدام کند. Cover Fire همچنین از کاراکترهای متفاوت با قابلیت‌های گوناگون نیز در روند بازی بهره می‌برد که در طول هر کدام از مراحل می‌توانید کنترل آنها را به‌دست گرفته و دشمنان را با قابلیت‌های مختلف نابود کنید. شخصیت‌ها با ویژگی‌هایی نظیر استفاده از سلاح اسنایپر،سلاح‌های سنگین، نارنجک‌اندازها و غیره که تنوع خوبی را به بخش گیم‌پلی بخشیده‌اند، با دشمنان مبارزه می‌کنند. در پایان برخی از مراحل همچنین باس فایت‌های چالش‌برانگیزی وجود خواهند داشت که رویارویی با هرکدام لذت خاص خود را خواهد داشت. بازی Cover Fire از تنوع محیطی خوبی نیز بهره می‌برد که عموما بر نوع پیشروی و گیم‌پلی تاثیر بسزایی خواهند داشت. بازی همچنین در پایان هر مرحله شامل لوت باکس‌های گوناگونی است که می‌توانید آیتم‌ها و سلاح‌های متفاوت را به‌جهت پیشرفت در آن کسب کنید. علاوه بر خط داستانی درگیر کننده، این اثر شامل حالت‌های دیگر نظر رویداد‌های تورنومنت، حالت زامبی و غیره نیز خواهد شد. می‌توانید این بازی شوتر فوق‌العاده را از طریق فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ استور برای تلفن‌های هوشمند خود به‌صورت رایگان تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Cover Fire

 

بازی اندروید و آیفون Geometry Wars 3: Dimensions

بازی Geometry Wars 3: Dimensions

بازی Geometry Wars 3: Dimensions دارای بیش از ۱۰۰ مرحله متفاوت است که در قالب ۱۵ شبکه ۳-بعدی مختلف قرار داده شده‌اند

بازی اندروید و آیفون Geometry Wars 3: Dimensions ساخته‌ی استودیو لوسید گیمز (Lucid Games) نسخه سوم از سری بازی Geometry Wars با استایل تیراندازی ارکید شمرده می‌شود. در بازی Geometry Wars 3: Dimensions بازیکن نقش یک شبکه ترون-مانند را به‌عهده خواهد داشت و هدف شما این است که با شلیک پیاپی تمام دشمنان حاضر در تصویر را نابود کنید. بازی دارای بیش از ۱۰۰ مرحله متفاوت است که در قالب ۱۵ شبکه (محیط) ۳-بعدی مختلف قرار داده شده‌اند. Geometry Wars 3: Dimensions همچنین از حالت‌های مختلفی مانند Pacifism ،King ،Claustrophobia و غیره پشتیبانی می‌کند که هرکدام ویژگی‌ها و چالش‌های کاملا جدیدی را پیش روی بازیکن قرار خواهند داد. در طول روند بازی نیز قابلیت‌های جذاب دیگری مانند هواپیما‌های بدون سرنشین برای کمک در حمله، دفاع، جمع‌آوری آیتم‌های گوناگون... استفاده از سوپر قابلیت‌های مخرب مانند سیاه چاله، برجک و غیره نیز وجود خواهند داشت که هیجان خاصی را به روند گیم‌پلی بخشیده و آن را از حالت تکراری تا حد بسیار زیادی خارج می‌کند. روی هم رفته بازی Geometry Wars 3: Dimensions با بهره‌گیری از تمام ویژگی‌های موفق این سری و اضافه کردن قابلیت‌های جدید در کنار خصوصیات بصری و صوتی فوق‌العاده یک تجربه کمیاب از بازی‌های شوتر آرکید روی موبایل را برای علاقه‌‌مندان مهیا کرده است. می‌توانید این اثر را با قیمت ۱۰ دلار از فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور برای تلفن‌های هوشمند اندرویدی و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Geometry Wars 3: Dimensions

 

بازی اندروید و آیفون Dead Trigger 2: First Person Zombie Shooter Game

بازی Dead Trigger 2: First Person Zombie Shooter Game

Dead Trigger 2 یک تجربه فوق‌العاده از تلاش برای بقا در جهانی آخرالزمانی و مملو از گونه‌های مختلف زامبی است

بازی Dead Trigger 2 ساخته‌ی استودیو مدفینگر گیمز (Madfinger Games) یک تجربه فوق‌العاده از تلاش برای بقا در جهانی آخرالزمانی و مملو از گونه‌های مختلف زامبی خواهد بود که آدرنالین خون شما را تا حد ممکن ترشح خواهد کرد. Dead Trigger 2 تقریبا در تمامی زمینه‌های ممکن نسبت به نسخه اوریجینال پیشرفت داشته است. در بخش گیم‌پلی شما کنترل شخصیت اصلی داستان را از زاویه دید اول-شخص در دنیایی آخرالزمانی به عهده خواهید داشت و باید نسبت به انجام ماموریت‌های مختلف که بیشتر آنها به کشتن تعداد و گونه‌های مشخصی از زامبی‌ها و نجات بازماندگان خلاصه می‌شود، اقدام کنید. در آغاز هر مرحله بازیکن میزان محدودی از سلاح و نوار سلامتی را در اختیار خواهد داشت که البته با به‌دست آوردن پک‌های سلامتی و نابودسازی گونه‌های مشخصی از زامبی‌ها می‌توانید سلامتی خود را تا حدودی بازگردانید. همانطور که اشاره شده در بازی Dead Trigger 2 گونه‌های متفاوتی از زامبی‌ها با نام‌های زامبی‌های استاندارد و زامبی‌های ویژه وجود دارند. زامبی‌های استاندارد همانطور که از نام‌شان پیداست با توجه به حرکات و عکس‌العمل‌های کندشان زیاد چالش برانگیز نیستند اما گونه‌های ویژه با توجه به قابلیت‌های خاص می‌توانند به‌شدت مرگبار ظاهر شوند. در نهایت بازی Dead Trigger 2: First Person Zombie Shooter Game با بهره گیری از یک گیم‌پلی عالی در سبک شوتر اول-شخص و استفاده از جلوه‌های بصری فوق‌العاده یکی از بهترین نمونه‌ها برای طرفداران سبک شوتر با محوریت زامبی‌ها خواهد بود. می‌توانید این اثر را از طریق فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور به صورت رایگان تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Dead Trigger 2: First Person Zombie Shooter Game

 

بازی اندروید و آیفون Kill Shot Bravo

بازی Kill Shot Bravo

Kill Shot Bravo  با ارائه یک گیم‌پلی هیجان انگیز در کنار جلوه‌های بصری و صوتی فوق‌العاده، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طرفداران سبک شوتر روی موبایل است

بازی Kill Shot Bravo ساخته‌ی استودیو هات‌هد گیمز (Hothead Games) را می‌توان یکی از پرطرفدارترین بازی‌های شوتر با زاویه دید اول-شخص برای تلفن‌های موبایل نامید. در بازی اندروید و آیفون Kill Shot Bravo این وظیفه‌ی شماست تا با نابودسازی تروریست‌ها، زامبی‌ها یا حتی ارتش‌های دشمنان جهان را از شر آنها و خطر نابودی نجات دهید؛ از این رو خود را با انواع سلاح‌های سنگین نظیر اسنایپر، ماشین‌گان و آخرین تجهیزات جنگی، تجهیز کرده و ماموریت‌های پنهانی در دل دشمنان را با موفقیت پیشت سر بگذارید. بازی Kill Shot Bravo شامل بیش از ۲۴۰۰ ماموریت متفاوت می‌شود و شما باید انواع مختلفی از آنها را از جنگ‌های چریکی در دامنه‌های کوهستانی و جنگلی گرفته تا انجام ماموریت در سواحل مدیترانه به عنوان یک تک تیرانداز نخبه با موفقیت پشت سر بگذارید. Kill Shot Bravo همچنین شامل رویداد‌های مختلف و همچنین شخصی‌سازی‌های گوناگون در کنار  بخش چند-نفره آنلاین نیز می‌شود که از طریق آن می‌توانید با دیگر بازیکن‌ها از سراسر دنیا به صورت PvP به مبارزه بپردازید. Kill Shot Bravo با ارائه یک گیم‌پلی هیجان انگیز در کنار جلوه‌های بصری و صوتی فوق‌العاده یکی از بهترین انتخاب‌های موجود برای طرفداران سبک بازی‌های تیراندازی است. می‌توانید این بازی را به‌صورت رایگان از طریق مارکت‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Kill Shot Bravo

 

برای دانلود بازی های موبايل به بخش بازی اندرويد، بازی آيفون يا بازی ويندوز موبايل زومجی مراجعه کنيد.

 

شما در مورد لیست «بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون شوتر» زومجی چی فکر می‌کنید ؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 
منبع زومجی
چهار شنبه 22 آذر 1396برچسب:, :: 1:48 :: نويسنده : کوروش کبیر

گوگل در گزارش ماه دسامبر خود اعلام کرده است سهم اندروید 8 هنوز به 1 درصد نرسیده و همچنان نسخه مارشمالو پراستفاده‌ترین نسخه اندروید میان کاربران است.

درحالی که iOS 11 روی 60 درصد از آی‌دیوایس‌های اپل نصب شده است؛ سهم نسخه 8 اندروید هنوز به 1 درصد نیز نرسیده است.

در تازه‌ترین گزارش گوگل از سهم نسخه‌های مختلف اندورید شاهد هستیم؛ اندروید اوریو، پس از گذشت سه ماه تنها روی 0.5 درصد گوشی‌های فعال اندرویدی نصب شده است و هنوز توانسته است سهم خود را به 1 درصد برساند؛ موردی که بسیار تاسف بار است.

با مقایسه امار ماه دسامبر با نوامبر 2017 درمیابیم سهم اندروید 8 در طول یک ماه گذشته تنها 0.2 درصد رشد داشته است. در این گزارش اندروید مارشمالو با 29.7 درصد بشترین سهم را دارد و پس از آن اندروید لالی‌پاپ و نوقا به ترتیب دوم و سوم هستند. همچنین اندروید کیت کت، جلی‌بین، آیس کریم و جینجر برد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

شکاف میان نسخه‌های مختلف اندروید و نرخ پایین آپدیت‌ شدن دستگاه‌های اندروید همیشه محل اعتراض کاربران بوده است ولی هنوز گوگل نتوانتسه است فکری به حال اینم مسئله کند. در نسخه 8 اندروید گوگل ویژگی اضافه کرده است تا شرکت‌های تولید کننده بتوانند در زمان کوتاهتری آپدیت‌های نرم‌افزاری را منتشر کنند ولی به نظر نمی‌رسد حتی این تغییر هم تاثیر محسوسی بر این شکاف داشته باشد.

 منبع: جی اس ام

معمولا باتری گوشی هوشمند یکی از اساسی‎ترین اجزایی است که بیش از هر چیز زیر ذره‎بین کاربران قرار می‎گیرد. باهم نگاهی داریم به 10 گوشی برتر سال 2017 که به این نیاز کاربران پاسخ مثبت دادند. این مقاله بر آن است تا به تصمیم‎گیری دقیق‎ و هوشمندانه کاربران کمک نماید.

شیائومی می مکس 

در سال 2017 گوشی 300 یورویی شیائومی می مکس2 به لطف باتری 5300 میلی آمپریش در رده اول گوشی‎های هوشمند در زمینه طول عمر باتری با توانی حدود 126 ساعت، قرار گرفت. این گوشی به تراشه اسنپدراگون 625 و نسخه  3.0 فست شارژ مجهز شده و نیاز به شارژ باتری را با سرعت  قابل توجهی برطرف می‎سازد. این مدل 6.44اینچی، همچنین در اجرای فایل‎های ویدیویی تا 22 ساعت و در وبگردی از طریق «وای‎فای» تا 19 ساعت بدون وقفه کاربرش را سرگرم می‏‎نماید. از همین رو به بهترین گوشی سال 2017 در این زمینه‎ها لقب گرفته است.

شیائومی ردمی نوت 4

با فاصله کمی پس از شیائومی می مکس2 (119 ساعت)، نوت 4 همین شرکت چینی جایگاه دومین باتری را در میان گوشی‎های هوشمند  در اختیار دارد. تراشه اسنپدراگون 625 عملکردی نظیر مکس 2 به دست می‌دهد و دروبگردی با 18 ساعت و اجرای ویدیو تا 15 ساعت دومین گوشی پرتوان امسال شناخته می‌شود. با این وجود نوت 4 قابلیت شارژ سریع و پخش تصویر با رزولوشن 4K را ندارد و در این زمینه نیز میکس 2 گوی سبقت را ربوده است. جالب است بدانید این مدل به واسطه قیمت مناسب و کمتر از 200 یورو یکی از گوشی‌های پرطرفدار دنیا به شمار می‌رود.

سامسونگ گلکسی (A7 (2017

گلکسی A7 با الهام از پرچم‌دار این شرکت،  به نمایشگر AMOLED 5.7 اینچی با رزولوشنی قابل توجه مجهز شده و این‌ها عواملی موثر در کاهش طول عمرش به 115 ساعت به شمار می‌روند با این حال این مدل نیز از قابلیت شارژ سریع برخوردار است. وبگردی با A7 به راحتی تا 15 ساعت امکان‌پذیر است و ثبت سلفی‌های خاطره‌انگیز با دوربین 16 مگاپیکسلی f/1.9 بسیار جذاب به نظر می‌رسد. به علاوه این مدل در برابر آب نیز مقاوم است.

سونی اکسپریا ایکس‌زد 1 کامپکت

شاید بسیاری ازکاربران دوست‌دار گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ باشند اما برخی ترجیح می‌دهند که اندازه‌ای همچون ایکس‌زد 1 کامپکت را انتخاب کنند که در جیب جای گیرد. ایکس‌زد 1 کامپکت با باتری 2700 میلی‌آمپری از جمله گوشی‌های جیبی است که باتری آن بیش از 108 ساعت دوام دارد.

تقریبا باید گفت این مدل با گلکسی A7 که کمی هم بزرگتر به نظر می‌رسد، چندان تفاوتی ندارد و در آزمایش پخش ویدیو (16ساعت) و وبگردی(14ساعت) هم‎پای رقیب کره‌اش پیش رفته است حتی در برخی موارد همچون تراشه اسنپدراگون 835 گلکسی A7 به گرد پای ایکس‎زد 1 کامپکت نمی‎رسد.

هوآوی میت 10 پرو

پرچم‎دار هوآوی با کارآمدی 96 ساعته باتری، یکی از 10 باتری برتر در میان گوشی‎های هوشمند را دارد و مهم‎تر اینکه شارژ باتری 4000 میلی‎آمپری این مدل، طی نیم ساعت به 58% می‎رسد. میت 10 پرو همچنین به نمایشگر AMOLED 6 اینچی با نسبت 18:9 مجهز شده و از وضوح تصویر HDR10، اسپیکر استریو، تراشه کایرین 970 و دوربین دوگانه با لنز لایکا بهره می‎جوید.

اوپو F5

اف5 با 18 ساعت وبگردی پا به پای هموطنانش پیش می‎رود با این تفاوت که نمایشگر 6 اینچی این مدل با نسبت 18:9 وضوح بسیار بهتری را به دست می‎دهد. هرچند امکان شارژ سریع باتری در اوپو اف5 وجود ندارد، این مدل از قابلیت‎های ویژه‎ای از جمله دوربین سلفی با سنسور 20 مگاپیکسل و افکت بوکه، حافظه رم 6 گیگابایتی برخوردار است. اما تراشه هلیو پی23 آن، سرعت پردازش درخور توجهی ندارد و در اجرای بازی‎ها کمی ضعیف عمل می‌کند.

سامسونگ گلکسی J7 و J5

هرچند که گلکسی A7 گوشی هوشمند نسبتا خوبی است، برای خریدش باید دوبرابر بیشتر از J7 هزینه کرد. ضمن اینکه هر دو در پاره‎ای موارد همچون طول عمر باتری، نمایشگر 5.5 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‎دی و پشتیبانی از ویژگی «نمایشگر همیشه روشن» مشابه یکدیگر هستند. اما J7 از قابلیت شارژ سریع برخوردار نیست و همچنین تراشه این مدل در برابر برخی بازی‎ها ناتوان به نظر می‎رسد. با این حال این مدل نیز از قابلیت خاصی همچون دوربین سلفی با سنسور 13 مگاپیکسل و گشودگی لنز f/1.9 برخوردار است که در مقایسه با قیمت خرید به صرفه‎ای محسوب می‎شود.

در یک نگاه مدل J5 را نیز باید نمونه کوچک J7 دانست که اگرچه طول عمر باتریش در هنگام وبگردی بیش از 11 ساعت نیست، اجرای فایل‎های تصویری به مدت 18 ساعت برای این مدل قابل توجه است.

سامسونگ گلکسی اس 8 اکتیو

نمونه به روز رسانی شده اس‌8 وانیل، گلکسی اس8 اکتیو است که علاوه بر مقاومت در برابر خاک و آب، در برابر شوک حرارتی، ضربه و نمک نیز مقاوم است. همچنین این مدل به لطف باتری 4000 میلی آمپرش کاربران را تا 111 ساعت به صورت مدام همراهی خواهد کرد و از قابلیت شارژ سریع برخوردار است. این مدل همچنین از شارژ سریع بی‎سیم سامسونگ نیز پشتیبانی می‎کند. باید اضافه کرد که این مدل اغلب ویژگی‎های پرچم‎دار اس8 از جمله نمایشگرSuper AMOLED، دوربین دوگانه با سنسور 12 مگاپیکسل  و پردازنده اسنپدراگون 835 را در اختیار دارد اما متاسفانه تنها در کشور آمریکا عرضه شده است.

سونی اکسپریا ایکسای1 پلاس (Xperia XA1 Plus)

باتری این مدل طول عمری بیش از 100 ساعت دارد که در مدل‎های مختلف سونی نمونه قابل توجه به شمار می‎رود. عملکرد ایکس‌ای1 پلاس در وبگردی (بیش از 12 ساعت) و اجرای تصاویر ویدیویی (15 ساعت)، قابل قبول به نظر می‎رسد اما شارژر این مدل نسبتا ضعیف عمل می‎کند و برای افزایش سرعت شارژ باید از شارژر اکسپرس پلاس 2.0 استفاده کرد. هرچند که عملکرد این مدل به خوبی ایکس‎ای1 اولترا نیست، اما در عملکرد باتری فوق العاده است.

منبع: جی اس ام

شرکت سامسونگ اعلام کرده است که تولید انبوه حافظه‌های فلش جدید این شرکت بر مبنای استاندارد eUFS آغاز شده و این سازنده از آن در نسل جدید دستگاه‌های قابل حمل استفاده خواهد کرد. گمان می‌رود حافظه 512 گیگابایتی جدید سامسونگ در گلکسی نوت 9 استفاده شود.

سامسونگ، به‌زودی تغییراتی را در محصولاتش به‌وجود خواهد آورد که کاربران را از وابستگی به حافظه‏های میکرو SD برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی بی‎نیاز خواهد کرد. این شرکت کُره‌ای، به‌تازگی اعلام کرده است که تولید حافظه‌های فلش جدید 512 گیگابایتی را آغاز نموده که از استاندارد جدید UFSبهره می‏‎گیرند. سامسونگ این حافظه‌‏ها را برای استفاده در «نسل جدید» دستگاه‌های قابل حمل توسعه می‌‏دهد؛ این موضوع احتمالاً می‌تواند بدین معنی باشد که Galaxy S9 بدون پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD راهی بازار خواهد شد.

گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج با 32 گیگابایت حافظه معرفی شده بودند؛ البته یک نسخه از گلکسی اس 7 اج به عنوان پرچمدار 2016 سامسونگ از 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، مقدار فضای ذخیره‌سازی به دو برابر افزایش یافت و پرچمداران جدید سامسونگ از 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‏‌کنند؛ ضمن اینکه در کُره‌ جنوبی، یک مدل از گوشی گلکسی اس 8 پلاس با 128 گیگابایت حافظه عرضه شده بود.

عرضه گلکسی اس 9 با حافظه فلش جدید سامسونگ که ظرفیت 512 گیگابایتی دارد؛ عملاً کاربران را از استفاده از کارت‌های حافظه میکرو SD بی‎نیاز خواهد کرد. حافظه‎های فلش، همواره سریع‎تر از کارت‌های حافظه میکرو SD بوده‎اند و حافظه‎های مبتنی بر استاندارد eUFS، حتی عملکرد بهتری خواهند داشت.  حافظه جدید سامسونگ، اطلاعات را با سرعت 255 مگابایت بر ثانیه ذخیره‌ می‎کند و سرعت خواندن اطلاعات نیز در این حافظه، به 860 مگابایت بر ثانیه می‏رسد. برای درک بهتر سرعت حافظه‏‌ی جدید سامسونگ، باید گفت که یک فیلم 5 گیگابایتی Full HD در مدت زمان 6 ثانیه به حافظه‌های فلش جدید 512 گیگابایتی این سازنده انتقال می‎یابد.

با این‏حال، عرضه پرچمداران جدید سامسونگ با چنین حافظه‌ای چندان به نفع کاربر نخواهد بود؛ لازم به‎ذکر است که Galaxy Note 8 با 256 گیگابایت حافظه، قیمت بسیار بالایی دارد که به 1000 دلار می‌‏رسد. به همین جهت، Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در صورت عرضه با 512 گیگابایت حافظه، ممکن است به یک گوشی بسیار گران‌قیمت تبدیل شوند که خرید آن‌ها چندان راحت نخواهد بود! حتی در صورت تمایل سامسونگ به عرضه مدل 512 گیگابایتی پرچمداران جدیدش، این نسخه به صورت گسترده در دسترس قرار نخواهد گرفت و احتمالاً مدل‌های دیگری از Galaxy S9 با حافظه کم‌تر معرفی می‌‏شوند که از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی خواهند کرد.



 

با توجه به تصویر تازه فاش شده، سامسونگ تصمیم دارد تا گوشی پرچمدار جدید خود یعنی Galaxy S9 را به تراشه اسنپدراگون 845 مجهز نماید. همچنین اندازه صفحه‌نمایش در در این مدل، 5.77 اینچ خواهد بود.

برخی مدعی هستند که شرکت سامسونگ، گوشی پرچمدار Galaxy S9 را در اوایل سال 2018 و در نمایشگاه CES 2018 معرفی خواهد کرد؛ این در حالی است که برخی احتمال معرفی کهکشانی‌های جدید سامسونگ را در ماه ژانویه رد می‏‌کنند و مدعی هستند که شرکت سازنده برای رونمایی از پرچمداران جدیدش، رویداد Galaxy Unpacked را در ماه فوریه برگزار خواهند کرد.

صرف‌نظر از اینکه پرچمدار 2018 سامسونگ چه زمانی معرفی خواهد شد، به‎تازگی تصویری به‌دست آمده است که مشخصات احتمالی گوشی پرچمدارGalaxy S9 را به نمایش می‎گذارد. البته مشخصات به‌‏دست آمده، کامل نیست و حتی امکان دارد جعلی باشد؛ به همین جهت، با دیده شک و تردید به آن‎ها نگاه کنید.

براساس اطلاعات فاش شده، گوشی پرچمدار Galaxy S9 به صفحه‎نمایش 5.77 اینچی مجهز خواهد شد؛ اندازه نمایشگر این مدل، چندان غیرممکن به‌نظر نمی‌رسد اما مشخص نیست چرا سازنده تصمیم گرفته تا اندازه صفحه‌نمایش Galaxy S9 را کاهش دهد؛ با این‌حال، ممکن است سامسونگ تغییراتی را در پرچمدار جدیدش اعمال نماید که اندازه نمایشگر را به 5.77 اینچ کاهش می‎دهد. شایعات پیشین به عرضه Galaxy S9 با صفحه‌نمایش 5.8 اینچی اشاره دارند. لازم به‎ذکر است که Galaxy S9 تنها پرچمدار سال آینده سامسونگ نخواهد بود و گمان می‎رود شرکت سازنده، نسخه «پلاس» آن‌را با صفحه نمایش 6.3 اینچی معرفی نماید.

لیست فاش شده، تأیید می‌کند که Galaxy S9 سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده خواهد کرد؛ این پردازنده به هشت هسته پردازشی مجهز شده و تراشه‌ساز کالیفرنیایی، به‌تازگی از آن رونمایی کرده است. با این‌حال، مدتی پیش چیپ‌ست اگزینوس 9810 توسط سامسونگ معرفی شد؛ پردازنده جدید سامسونگ با نسل سوم هسته‌های پردازشی Mongoose M ارائه می‌شود و نسخه‌های جهانی Galaxy S9 به آن مجهز خواهد شد. در ایالات متحده نیز سامسونگ پرچمداران جدیدش را با چیپ‌ست پرچمدار اسنپدراگون 845 ارائه می‏‌دهد.

از دیگر مشخصات فاش شده برای Galaxy S9 سامسونگ، می‎توان به پشتیبانی آن از LTE، 3G و 2G اشاره کرد. همان‎طور که در ابتدا گفته شد، لیست مشخصات به‎دست آمده کامل نیست و نمی‎دانیم که Galaxy S9 چه تغییراتی نسبت به قبل در بخش‌هایی مانند دوربین اصلی، دوربین سلفی، مقدار حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی خواهد داشت. همچنین مشخص نیست پرچمدار جدید کُره‌ای‌ها چه روش‌هایی را برای احراز هویت کاربران به همراه دارد؛ نسل قبل با سیستم تشخیص چهره، سنسور تشخیص عنبیه چشم و حسگر اثرانگشت عرضه شده بود. در ابتدای لیست نیز به تاریخ ژانویه 2018 اشاره می‌شود که ممکن است زمان احتمالی برای معرفی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به شرکای تجاری سامسونگ باشد.

گمانه‌زنی‌های پیشین نشان می‌‏دهد که شرکت سامسونگ، پرچمداران جدیدش را به دوربین دوگانه مجهز خواهد کرد؛ حسگر اثرانگشت برای دسترسی ساده‌تر به زیر دوربین اصلی منتقل می‌شود. در Galaxy S8 و Galaxy Note 8، سنسور اثرانگشت با وجود طراحی کشیده پرچمداران سامسونگ در کنار دوربین اصلی قرار گرفته است. دیگر شایعات، نشان می‏‌دهد سامسونگ سرعت سیستم تشخیص چهره و سنسور تشخیص عنبیه چشم را افزایش خواهد داد تا وابستگی کاربران را به سنسور اثرانگشت در پشت گوشی، کاهش دهد.  

 

لحظاتی پیش نسخه 4.6 تلگرام منتشر شد و امکاناتی متنوعی به آن اضافه شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره میکنم:

شخصی سازی دانلود خودکار

امکان اول قابلیت شخصی سازی دانلود خودکار فایل‌ها است. از این پس شما می‌توانید مشخص کنید که دانلود خودکار کدام فایل‌ها، برای کدام یک از «کانتکت‌ها، چت‌های خصوصی، گروه یا کانال» فعال باشد. این امکان باعث خواهد شد برای مثال ویدیوها و عکس‌هایی که سایر کاربران به شما ارسال می‌کنند، خودکار بارگذاری شوند؛ اما همین موارد در کانال‌ها و گروه‌ها، نیازمند اجازه شما باشند.

 

نمایش پست ها در مرورگر بدون نیاز به اپ

امکان دوم، قابلیت پیش‌نمایش پست‌ها در مرورگر است. با استفاده از این امکان می‌توانید پست مورد نظر را توسط لینک مربوطه در مرورگر و بدون نیاز به اپلیکیشن تلگرام نیز مشاهده کنید. نمایش پست‌ها در مرورگر دارای کد Embed هم هست تا بتوان به‌راحتی پست مورد نظر را در سایت‌ها نیز به نمایش گذاشت.

 

امکانات دیگر

- کاربران آیفون نیز از حالا می توانند با Swipe کردن پیام ها به چپ، آن‌ها را Reply کنند.

- لینک‌های پیش‌نمایش برای پست‌های آلبومی اینستاگرام و تویتتر نیز فعال شده است و از حالا در صورت اشتراک‌گذاری لینک مربوط به یک پست آلبومی، می‌توانید تمام تصاویر آن را مشاهده کنید

- امکان ارسال آلبوم عکس تلگرامی به سکرت چت نیز اضافه شد.

 

دانلود به‌روزرسانی

اندروید (پلی‌استور)  |   آی‌او‌اس (اپ‌استور)

 
تهیه شده در زومیت

در حال حاضر سرویس رد یوتیوب به کاربران اجازه می‌دهد بدون مشاهده‌ی تبلیغات از تمام خدمات یوتیوب استفاده کنند. این سرویس به گوگل پلی موزیک هم متصل است که به کاربران اجازه می‌دهد به هر کدام از این خدمات بدون هیچ هزینه‌ی اضافه و مزاحمتی، دسترسی داشته باشند. اگر سرویس پخش موسیقی جدیدی در یوتیوب معرفی بشود، باید ببینیم گوگل سرویس جدید استریم موسیقی خود را با چه نگرشی در میان سرویس‌های کنونی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. 

بر اساس گزارش بلومبرگ، این سرویس جدید، مدیران اجرایی استودیوهای ضبط موسیقی را که در کل به سرویس‌های استریم انتقادهای زیادی داشتند، راضی خواهد کرد. هیچ سرویس استریم بدون حمایت برندهای بزرگ نمی‌تواند محتوای کافی برای خشنود نگه داشتن کاربران عرضه کند. البته هنرمندانی که به‌صورت مستقل فعالیت می‌کنند، از سرویس‌هایی نظیر ساندکلاد و موارد مشابه برای انتشار کارهای خود استفاده می‌کنند. گوگل با گروه موسیقی برادران وارنر به توافق رسیده؛ اما در پی آن است که با دو بازیگر عمده‌ی بازار یعنی سونی موزیک و یونیورسال موزیک نیز به توافق برسد.

یوتیوب هنوز چند ماه فرصت دارد تا تمام کارها را درست کند و قطعا تماشای نتیجه‌ی این موضوع جالب خواهد بود.

 
منبع زومیت

مدتی پیش هنگامی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعرفه‌ی جدید سرویس‌های پرسرعت اینترنت غیر حجمیرونمایی کرد، تعیین شاخصه‌ای از این خدمات با عنوانِ سیاست مصرف منصفانه (Fair Use Policy) را بر عهده‌ی شرکت‌های خدمات‌دهنده‌ی اینترنتی گذاشت؛ با این استدلال که به رقابتی‌تر شدن تعرفه‌ها منجر شود. سرویس‌دهندگان هم با نزدیک شدن به مهلت پایانی ارائه‌ی طرح‌های جدید، به‌مرور پیشنهاداتِ خود را ارائه کردند و برخی نیز در مواجهه با رقبا و بازخورد منفی کاربران، مجبور به تجدید نظرِ سریع و اعلامِ مجدد بسته‌های جدیدِ اینترنت غیر حجمی شدند. بسته‌های مصوب با قیمت‌های یکپارچه‌ قرار است به‌طور کامل جایگزینِ بسته‌های متنوع حجمیِ قبلی شوند و از این پس در مرحله‌ی اجرایی قرار گیرند.

حالا در تب و تابِ ارائه‌ی این پیشنهادات و حواشی ایجادشده، میزانِ منصفانه بودنِ آن‌ها به یکی از بحث‌های اصلی و داغ در بین کاربرانِ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مبدل شده است و بررسی و مقایسه‌ی آن با طرح‌های گذشته و برآوردِ میزانِ نفع و زیانِ آن برای کاربران از جنبه‌های گوناگون، خالی از لطف نیست.

سیاست مصرفِ منصفانه یا سقفِ حجمی؟

حتما به خاطر دارید که در طرحِ اولیه‌ی وزارتِ ارتباطات که در اواخرِ کار دولت قبلی تهیه و اعلام شد، میزانی تحتِ عنوان «سقفِ مصرف» در بسته‌های اینترنتی لحاظ شده بود که با توجه به قیمت و سرعتِ انتخاب‌شده متغیر بود. این طرحِ ناشیانه با چنان محدودیت‌های عجیبی مواجه بود که از همان ابتدا با مخالفتِ شدید کاربران مواجه شد و سپس با درخواستِ آذری جهرمی - که کاندیدای اصلیِ تصدی پست وزارت در آن زمان بود - متوقف شد. طرح جدید پس از بررسی طولانی‌مدت و وعده‌ی وزیر برای ارائه‌ی طرحی بهتر، سرانجام پس از چند ماه رونمایی شد و علاوه بر ارائه‌ی سرعت‌های مختلف با قیمت‌های ثابت، میزانِ سقفِ حجمی در آن حذف شد و جای خود را به تعریفِ جدیدی تحت عنوانِ «مصرفِ منصفانه» داد و تعیینِ جزئیاتِ آن هم به گفته‌ی وزیر، برای ایجادِ رقابتِ بیشتر به عهده‌ی شرکت‌های اینترنتی گذاشته شد.

سیاستِ مصرف منصفانه (FUP)، سابق بر این در ایران در بسته‌های اینترنتی کاربردی نداشت و آنچنان شناخته‌شده نبود؛ ولی سال‌ها است که در دنیا با تعریفی مشخص اما متفاوت در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیاست مصرف منصفانه و نمونه‌های متعارف آن در مطلبی جداگانه به تفصیل شرح داده شد و این نگرانی هم ابراز شد که مبادا استفاده از این مفهوم تنها یک تغییرِ واژگانِ ساده و نه تحولی اساسی در ماهیتِ ارائه‌ی طرح‌های اینترنتی باشد. با پایان مهلتِ ارائه‌ی پیشنهادات و تکمیلِ بسته‌های پیشنهادی، هنوز هم برخی شرکت‌ها برای حفظِ جایگاه کنونی یا جذبِ مشتریانِ بیشتر در صددِ تنظیم و بهبودِ پیشنهاداتِ خود هستند و به تناوب نسخه‌های جدیدتری از طرحِ خود اعلام می‌کنند. در هر حال اکنون برداشتی نسبتا کامل و نهایی از آنچه با عملیاتی شدنِ این طرح در انتظار کاربرانِ اینترنتِ ثابت در ایران خواهد بود امکان‌پذیر است.

مقایسه تعرفه اینترنت غیرحجمی

همان‌گونه که در بررسی سیاست مصرف منصفانه شرح داده شد، چند سال پیش هنگامی که سرویس‌های نامحدود در دنیا رایج شد، برخی خدمات‌دهند‌گان اینترنتی برای کنترل کیفیت و سرعت روی شبکه‌ی و پیشگیری از اِشغال پهنای باند توسط معدود کاربرانِ پُرمصرف خود، ناچار به اتخاذ تصمیمِ جدیدی شدند که سیاست مصرف منصفانه نام گرفت و سرویسِ نامحدود کاربران را منوط به رعایتِ شرایطی خاص در الگوی مصرف می‌کرد. برخی از این شرایط شامل محدودیت در دانلود یا آپلود می‌شد و برخی دیگر هم در ساعاتِ اوجِ ترافیکِ روی برخی داده‌های خاص مثل ارتباطاتِ تورنت یا استریمِ اینترنتی اعمال می‌شد که به Traffic Shaping هم مشهور بود. اما اغلبِ شرکت‌هایی که سیاستِ مصرف منصفانه را به کار گرفته بودند، اکنون و پس از گذشتِ چند سال به دلیل افزایشِ سرعت و کاهشِ قیمتِ پهنای باند و البته تجهیزاتِ مورد استفاده در شبکه‌ی توزیع، دیگر ضرورتی به استفاده از این محدودیت‌های ساختگی نمی‌بینند و به همین دلیل سقفِ محدودیت را تا حدِ بسیار زیادی بالا برده‌اند یا استفاده از FUP را به کلی از تعرفه‌های خود حذف کرده‌اند. در اینجا فهرستی کلی از سقفِ محدودیتِ Fair Usage Policy در کشورهای مختلف بر اساس مقاله‌ی قبلی را یادآوری می‌کنیم:

کشور

محدودیت مصرف منصفانه یا FUP در طولِ  یک ماه

انگلستان

بدون محدودیت

آمریکا

یک ترابایت در ماه

فرانسه

بدون محدودیت

آلمان

بدون محدودیت

ترکیه

بدون محدودیت

مالزی

بدون محدودیت

کره جنوبی

۱۰۰ گیگابایت در روز  (۳ ترابایت در ماه)

ژاپن

بدون محدودیت

استرالیا

۱۰۰ تا ۵۰۰ گیگابایت بر اساس سرعت

اما در ایران معرفیِ میزانِ مصرفِ منصفانه از سوی ISP-ها از همین ابتدا با تعریفی یکسان با محدودیتِ حجمی سقفِ دانلود اشتباه گرفته شد و شرکت‌ها با مقادیری بسیار پایین مثل ۵۰ یا ۶۰ گیگابایت در بالاترین سرعت‌ها، شروع به معرفی سرویس‌های خود بر اساسِ مصوبه‌ی جلسه‌ی ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کردند. این محدودیت با پیرویِ سرویس‌دهندگان دیگر و اتخاذِ الگوی مشابه همراه شد و برای بالاترین سرعت‌های بستر ADSL هم سقف‌هایی کمابیش در حد بسته‌های حجمیِ قبلی در نظر گرفته شد. این موضوع به روشنی نشان می‌داد که این شرکت‌ها پس از سال‌ها فربه شدن از قبالِ گران‌فروشی سرویس‌های حجمی، در برابر تغییرِ شرایط و تن دادن به قیمت‌های معقول‌تر مقاومت می‌کنند و به ارائه‌ی طرح‌های منصفانه‌ای که قرار است بر مبنای سیاستِ مصرف منصفانه باشد، به آسانی تن نمی‌دهند؛ یا دستِ کم سیاست مصرف منصفانه را منصفانه برای درآمدِ خود و نه برای هزینه‌ی مشتری در نظر می‌گیرند. همچنین نگرانی از تبانیِ شرکت‌های مذکور برای ارائه‌ی سقفی پایین برای مصرفِ منصفانه هم وجود داشت.

خدمات‌دهندگانِ اینترنتی در برابر تن دادن به خدمات با کیفیتِ روز و قیمت‌های منصفانه مقاومت می‌کنند

هنوز چند روزی از معرفی طرح‌ها نگذشته بود که برخی شرکت‌ها با هدفِ جذبِ مشتریانِ شرکت‌های خدماتی بزرگ‌تر، در طرح‌های خود تجدید نظر کردند و سقفِ مصرفِ بالاتری برای بسته‌های خود وعده دادند. این حرکت به داغ شدنِ رقابت برای ارائه‌ی پیشنهاداتِ بالاتر بین شرکت‌های مختلف منجر شد و برخی شرکت‌ها برای چندمین بار مجبور شدند در تعرفه‌های اعلامیِ خود تغییراتی ایجاد کنند. به‌عنوان نمونه اکنون بالاترین سقفِ مصرف در بینِ بسته‌های معرفی‌شده از سوی شرکتِ های‌وب، روی سرعت ۱۶ مگابیت و به میزانِ ۲۷۵ گیگابایت در ماه تعیین شده است که البته به‌صورت غیر مستقیم و در ترکیب با معیارِ خودساخته‌ و گمراه‌کننده‌ای به نام ترافیکِ داخلی معرفی می‌شود. این در حالی است که بدترین سناریوی دیده‌شده برای FUP در شرکت‌های اینترنتیِ خارجی، در استرالیا به چشم می‌خورد که کشوری ثروتمند با سرویس‌های اینترنتی گران‌قیمت است و شرکت Teleron در آنجا مصرف منصفانه را تا سقفِ ۵۰۰ گیگابایت در ماه تعریف کرده و شرکت Optus رقیبِ دیگرش هیچ محدودیتی قائل نشده است.

بازخوردِ کاربران

اولین اقدامی که بیشتر کاربران در مواجه با طرح جدید کردند، مقایسه‌ی تعرفه‌های جدید با تعرفه‌هایی بود که تاکنون از آن استفاده می‌کردند. آستانه‌ی مصرف منصفانه در ابتدای معرفی بسته‌های پیشنهادی از طرف ISP-ها بسیار پایین بود و واکنش منفی بیشترِ کاربران را برانگیخت. پس از تجدیدِ نظر در طرح‌های پیشنهادی بود که خواسته‌های برخی از کاربران تأمین شد و برخی دیگر هنوز ناراضی بودند. عمده‌ی انتقادات را می‌توان این‌گونه برشمرد:

گنجانده شدن غیر ضروری و غیر کاربردی حجمِ داخلی در تعرفه‌های اینترنتی تنها به ایجاد ابهامِ بیشتر منجر شده است
  • بسیاری از کاربران عادت داشتند ابتدا با خرید بسته‌های ارزان‌قیمت و اضافه کردنِ بسته‌های حجمی مثل فشفشه و گیگ باکس و طرح‌های جشنواره‌ایِ مشابه، نیازهای خود را برآورده کنند. از نظر سرعتی هم تا بالاترین ظرفیتِ قابل دسترسی روی خط تلفن قابل بهره‌برداری بود. اما اکنون با حذف بسته‌های حجمی ارزان و محدود شدن سرعت‌ها به سرعتِ اسمی بسته‌ی خریداری‌شده، برخی از کاربران ممکن است مجبور شوند هزینه‌ی بیشتری نسبت به طرح‌های قبلی بپردازند.
  • طرح‌های دانلود شبانه که جوابگوی نیاز بسیاری از کاربران برای دانلودهای پُرحجم مثل بازی‌ها بود، از تعرفه‌ی برخی از سرویس‌دهندگان حذف شده است.
  • گنجانده شدن ساختگی و غیر ضروری تعریفی به نام حجمِ داخلی در اعلامِ رسمی تعرفه‌های اینترنتی، تنها به پیچیده‌تر شدن و ایجاد ابهام در آن‌ها منجر شده است و برای بیشترِ کاربران هنوز استفاده‌ی کاربردی برای محتوای داخلی وجود ندارد. با این توصیف اعداد و ارقامی که بر اساس حجمِ داخلی اعلام و با تبصره‌ای به میزان یک‌دوم تا یک‌چهارم به حجم واقعی اینترنت تبدیل می‌شوند، فقط گمراه‌کننده هستند و ملاکِ مقایسه برای تمامِ کاربران تنها اینترنت بین‌الملل است. حالا تشخیص و تمایزِ اینترنت داخلی و بین‌الملل هم به پیچیدگی‌های استفاده از اینترنت ایران خصوصا برای کاربرانِ عادی اضافه کرده است.
  • تفکیکِ پهنای باند داخلی و خارجی و قیمت‌گذاری متفاوت برای هر یک می‌تواند سرآغازِ برنامه‌ای تدریجی برای محدودسازی اینترنت بین‌الملل و ایجادِ موانعی جدید برای حق انتخابِ کاربران تلقی شود. برنامه‌ای که با افزایشِ تدریجی قیمت اینترنت و ارزان شدنِ دیتای داخلی دنبال شود و به‌تدریج الگوی مصرف کاربران را به استفاده از دیتای کنترل‌شده و منتخبِ داخلی سوق دهد.
  • برخی سرویس دهندگان مثل شرکتِ مخابرات ادعا می‌کنند که در طرحِ جدید، کاهشِ سرعت به حداقلِ مصوب پس از گذر از میزانِ مصرف منصفانه، تنها در موردِ ترافیکِ داخلی رخ خواهد داد و ترافیک بین‌الملل کاملا قطع خواهد شد. اظهارِ نظر شفافِ وزارت‌خانه یا شخصِ وزیر در این مورد می‌تواند از سو‌ء استفاده‌های احتمالی برخی سرویس‌دهندگان جلوگیری کند.
  • برخی از کاربران به سرعت‌های بالا نیاز دارند؛ اما بدون توجه به غیر حجمی بودنِ سرویس‌های جدید عقیده دارند که در نبود نیاز به سقف‌های حجمی تعیین‌شده و مصرف پایینی که دارند، باید انتخابی وجود داشته باشد که پول به‌مراتب کمتری برای سرویس‌های مد نظرِ خود بپردازند.
  • کاربرانی هستند که تمایل به انتخابِ سرویسی بالاتر از ظرفیتِ فیزیکی خط خود دارند؛ چون به دریافتِ حجمی بالاتر نیاز دارند. اما سرویس‌دهنده به خاطرِ محدودیت سرعت به کاربر اجازه‌ی استفاده از سرویس با سرعت بالاتر نمی‌دهد و در نتیجه کاربر مجبور است سرویسی با محدودیتِ حجمی پایین‌تر خریداری  و مابقیِ نیاز خود را از طریقِ خرید حجم آزاد برطرف کند که هزینه‌ی کلی را به سطحی بالاتر از قیمتِ تعیین‌شده برای سرویسِ با سرعتِ بیشتر افزایش می‌دهد.

جمع‌بندی

سیاست مصرفِ منصفانه پس از رفع کاستی‌های موجود برای ارائه‌ی کیفیت مطلوب از تعرفه‌های اینترنتی حذف شود

شکی نیست که طرحِ جدید در نگاه کلی چه از نقطه نظرِ قیمت و چه میزانِ حجمی که در اختیار کاربران قرار داده است، نسبت به طرح‌های قبلی پیشرفتِ قابل توجهی محسوب می‌شود؛ اما در عینِ حال هنوز با تعریفِ جهانی FUP در سال ۲۰۱۷ و میزانِ مرسوم آن در دنیا فاصله‌ی محسوسی دارد. از طرف دیگر، واگذار کردنِ سقفِ مصرف منصفانه به سرویس‌دهندگان تصمیمی زیرکانه و ثمربخش بود و سبب شد که برخی ISP-ها برای عقب نماندن از دورِ رقابت، در مدتی کوتاه میزانِ پیشنهادی مصرف منصفانه در پیشنهاداتِ خود را افزایش دهند. رقابت از نوع سالم در همه حال به نفع مشتریان نهایی خواهد بود و خدماتِ اینترنتی هم از این قاعده مستثنا نیست.

سیاست مصرف منصفانه هر چند در کوتاه‌مدت می‌تواند راه حلی برای حفظِ کیفیت سرویس مشترکین و پرهیز از ایجادِ گلوگاه در شبکه تلقی شود؛ اما این شیوه باید در میان مدت به همان‌ روشی که بیشترِ سرویس‌دهندگان اینترنتی در دنیا عمل کردند، بهبود یابد و در نهایت FUP از تعرفه‌های اینترنتی حذف شود و به جای آن قیمت و خدمات افزوده ملاکِ رقابت در این عرصه شود. شرکت زیر ساخت و ISP-ها باید تجهیزاتِ خود را برای بالاترین ترافیک ممکن و خدمات‌رسانی به تمام کاربران تقویت و تجهیز کنند و تأمینِ پهنای باندِ اینترنت بر اساس تعرفه‌ها و الگوی مصرفِ مطابق با آن تضمین شود. شبکه‌ی دسترسی و شبکه‌ی توزیع باید نوسازی و تجهیز شوند و اختلالات و تأخیرِ درون شبکه‌ای به حداقل ممکن تنزل پیدا کند.

سرویس‌دهندگان متعهد به سرمایه‌گذاری و ارائه‌ی خدمات بر بستر فناوری‌های نوین و پرسرعت شوند

یکی دیگر از معضلات و عقب ماندگی‌های آشکار کشور در عرضه‌ی خدمات اینترنتی، قدمت و فرسودگی شبکه‌ی توزیع و کابل‌های مخابراتیِ مسی است. رئیس سازمان تنظیم مقررات گفته بود که حدود ۵۰ درصد از مشترکان در بهترین حالتِ ممکن از نظر فنی سرعت بیشتر از چهار مگابیت بر ثانیه نمی‌توانند دریافت کنند و این یک اعترافِ دیرهنگام و نشانه‌ی کوتاهیِ متولیان مربوطه است. تجربه‌ی سال‌های گذشته گواه این مطلب است که خدمات‌دهندگان اینترنتی به علت هزینه‌های زیاد تمایلی به سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی شبکه‌های دسترسی و توزیعِ اینترنت ندارند و باید قانونی تصویب شود که این شرکت‌ها هرساله به سرمایه‌گذاری و تخصیصِ بخشی مشخص از عوایدِ خود در فناوری‌های مدرن و نوسازی شبکه‌ی توزیع ملزم و متعهد شوند و بخشِ قابل توجهی از سرویس‌های خود را روی بسترهای جدیدتر مثل VDSL و فیبر نوری با قیمتِ مناسب عرضه کنند. در غیر این‌ صورت همانند گذشته توسعه‌ی عملیاتی بسترهای نوین در انحصار شرکتِ مخابرات باقی خواهد ماند و تحول جدیدی هم در تعویض کابل‌های کم سرعت و فرسوده‌ی مسی با شبکه‌های مدرن و ارزان‌قیمتِ فیبر نوری رخ نخواهد داد. اما مسئولیت این امر مستقیما متوجه‌ی وزارت ارتباطات خواهد بود و کوتاهی در رفعِ این معضل می‌تواند لطماتِ جبران‌ناپذیری در سال‌های آینده متوجه‌ی صنعت آی‌تی در ایران کند.

در آستانه‌ی آغازِ عملیاتی شدنِ عرضه‌ی اینترنت مبتنی بر طرحِ جدید، بسیاری از کاربران و کارشناسان به توانایی سرویس‌دهندگان برای ارائه‌ی خدماتِ مطلوب با الگوی جدید با دیده‌ی تردید می‌نگرند و به تعهدِ آن‌ها در ارائه‌ی ظرفیت و پهنای باند بیشتر به مشتریان با استانداردهای کیفی و تضمین ادعایی ۹۵ درصدیِ سرعت و عدم استفاده از ضریبِ اشتراک اطمینان ندارند. انتظار می‌رود راهکارهای دقیق‌تر و محکم‌تری برای نظارت بر کیفیت و عملکردِ ISP-ها پس از اجرایی شدنِ طرح جدید پیش‌بینی و به‌سرعت عملیاتی شود. وعده‌ی شرکت مخابرات برای تخلیه‌ی خط و انتقال یک‌روزه‌ی سرویس اینترنتی به شرکت‌های دیگر هم به سهولتِ جابجایی و تصمیم گیری کاربران برای انتخابِ سرویس‌دهنده‌ی مناسب کمکِ شایانی خواهد کرد.

برخی ایراداتِ مشخص دیگر مانند گرانیِ بیش از حد حجم آزاد در طرحِ جدید مشهود است. قیمت حجم آزاد در سرویس‌دهنده‌های معتبر خارجی به ازای هر ۵۰ گیگابایت ۱۰ دلار تعیین شده که قیمت به‌مراتب ارزان‌تری نسبت به دو هزار تومان به ازای هر گیگابایت است. موردِ دیگر این‌که کاهش سرعت در طرح غیر حجمی پس از عبور از آستانه‌ی مصرفِ منصفانه برای تمام سرویس‌ها حداقلی و ۱۲۸ کیلوبیت در نظر گرفته شده که اصلا معقول نیست و حداقلِ سرعت باید به میزانی قابل استفاده در کارهای متداول در حد یک مگابیت یا بالاتر تغییر کند.

انتظارِ کاربران این است که اگر طرحِ مصوبِ دولت برای اینترنت غیر حجمی با هدف رضایتِ کاربران و بهبود کمی و کیفیِ سرویس‌های اینترنتی در سطح کشور تهیه و تدوین شده است، ایرادها و کاستی‌های وارده و پیشنهادات اصولی کارشناسان هم به‌سرعت بررسی و در آن لحاظ شود و حق بهره‌مندی آزاد، غیر گزینشی و بدونِ محدودیت هر ایرانی از این فناوری در این طرح و طرح‌های مشابه همیشه اولویتِ اول تصمیم‌سازان باشد تا در آینده به‌عنوانِ یک دستاوردِ واقعی و نه اقدامی نمادین و تبلیغاتی از سوی دولتمردان مورد ارجاع قرار گیرد.

 
منبع زومیت

فیسبوک قصد دارد کاربران خود را مجبور کند در بین فعالیت‌های روزمره‌ی خود در این شبکه اجتماعی، بیش‌تر درمورد خودشان صحبت کنند. جدیدترین ویژگی آن برای وب و موبایل به نام «آیا می‌دانستید»، از شما سؤال‌های تصادفی می‌پرسد تا اطلاعاتی به دست آورد که ممکن است خودتان هرگز به کسی نگویید. این بخش جدید را وقتی وارد صفحه‌ی پروفایل خود می‌شوید می‌بینید که منتظر است به سؤال‌های جالب و شاید احمقانه پاسخ بدهید؛ مانند ابرقهرمان مورد علاقه‌ات کیست؟ رنگ مورد علاقه‌ات چیست؟ ترجیح می‌دهید کدام روز هفته باشید؟ شغل رؤیایی شما چیست؟ 

فیسبوک

 

همان‌طور که نشریه‌ی تِک‌چرچ عنوان می‌کند، ویژگی مشابهی قبلا در نرم‌افزار محبوب نوجوانان، یعنی تی‌بی‌اچ، استفاده شده است. تی‌بی‌اچ که فیسبوک آن را در ماه اکتبر خریداری کرد، با پرسیدن سؤال‌هایی مثل «چه کسی مسری‌ترین خنده را دارد؟» کاربران را تشویق می‌کند درمورد دیگران حرف‌های مثبت بزنند. متأسفانه از زمان خرید، محبوبیت آن دچار افت شد.

بر خلاف تی‌بی‌اچ، این ویژگی یک نرم‌افزار مستقل نیست؛ بلکه قسمتی از خود فیسبوک است. می‌توانید بین سؤال‌ها بگردید تا موردی که خود شما مایل به پاسخگویی به آن هستید پیدا کنید و وقتی به آن پاسخ دادید، می‌توانید آن را به‌عنوان آپدیت وضعیت پست کنید تا دوستانتان ببینند؛ یا می‌توانید حریم شخصی را روی گزینه‌ی «فقط من» تنظیم کنید و پاسخ‌های خود را مخفی نگه دارید.

 

 
منبع زومیت

شرکت کوالکام، به‌تازگی لیست کامل مشخصات تراشه پرچمدار جدیدش یعنی اسنپدراگون 845 را اعلام کرده است. این تراشه در نیمه اول سال آینده به دست سازندگان خواهد رسید و Galaxy S9 و شیائومی Mi 7 با این پردازنده همراه خواهند بود.

شرکت کوالکام، مدتی پیش از چیپ‌ست اسنپدراگون 845 در جریان رویداد Qualcomm Tech Summit در هاوایی رونمایی کرد. با این‌حال، اعلام مشخصات سخت‌افزاری دقیق تراشه جدید کوالکام به زمان دیگر موکول شده بود. به‎تازگی، این شرکت کالیفرنیایی لیست کامل مشخصات اسنپدراگون 845 را اعلام کرده است.

چیپ‌ست اسنپدراگون 845 به هشت هسته پردازشی مجهز خواهد بود که فرکانس آن‌ها روی 2.8 گیگاهرتز تنظیم شده است. یک واحد پردازشگر گرافیکی جدید و پلت‌فرم هوش مصنوعی، مبتنی بر پردازش‌گر سیگنال دیجیتال Hexagon 685 دیگر مشخصات پردازنده‌ی جدید کوالکام را تشکیل می‎دهد.

نام پردازنده

اسنپدراگون 845

فرآیند ساخت

10 نانومتری FinFET

پردازنده

‎‌ Kryo 385 (چهار هسته Cortex A75 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex  A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز)

واحد پردازشگر گرافیکی

Adreno 360

دوربین

تا 32 مگاپیکسل / حداکثر 2 سنسور 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می‎شود

ثبت ویدیو

4K HDR

نمایشگر

دو صفحه‎نمایش با رزولوشن 2400 در 2400 با نرخ 120 فریم بر ثانیه (برای واقعیت مجازی)

LTE

1.2 گیگابیت بر ثانیه (دانلود) / 150 مگابیت بر ثانیه (آپلود)

وای‌فای

802.11ad Multi-gigabit

پلت‌فرم هوش مصنوعی

Hexagon 685

شارژ سریع

Quick Charge 4 / 4+

 

تراشه اسنپدراگون 845 از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند؛ با توجه به تغییراتی که در پلت‌فرم موبایل داده شده، عملکرد چیپ‌ست جدید کوالکام تا 25 درصد ارتقا یافته است. چهار هسته پردازشی مورد استفاده در این تراشه بر مبنای معماری Cortex A75 و چهار هسته پردازشی دیگر بر مبنای معماریCortex A55 توسعه یافته است.

واحد پردازشگر گرافیکی جدید Adreno 630، 30 درصد سرعت بیشتری در پردازش محتوای گرافکیی دارد و ضمن اینکه، مصرف انرژی در آن 30 درصد کاهش پیدا کرده است. توان عملیاتی واحد پردازشگر گرافیکی برای صفحه‌نمایش محصولات مجهز به اسنپدراگون 845، تا 2.5 برابر افزایش پیدا کرده است؛ به همین جهت، می‌توان از دو نمایشگر با رزولوشن 2K استفاده کرد که نرخ بازسازی تصویر 120 هرتزی دارند. شرکت کوالکام، واحد پردازشگر گرافیکی Adreno 630 را به دلیل عملکرد آن، یک ساب‌سیستم پردازش بصری می‎نامد.

پردازش‌گر سیگنال دیجیتال Hexagon 685 در اسنپدراگون 845، مانند یک کمک‌پردازنده برای پردازش تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی عمل خواهد کرد که سه برابر سریع‎تر از Hexagon 682 در اسنپدراگون 835 است و همچنین از API-های شبکه‌ی عصبی سیستم‎عامل اندروید اوریو پشتیبانی می‎کند. کوالکام مدعی است که پردازش‌گر سیگنال دیجیتال Hexagon 685 عملکرد بهتری در تشخیص کلمات دارد و برای پردازش صوتی، انرژی بسیار کمی مصرف می‌شود؛ این موضوع کمک خواهد کرد تا در محصولات مجهز به اسنپدراگون 845، شاهد بهبود عملکرد دستیار دیجیتالی باشیم.

اسنپدراگون 845 به لطف مودم Qualcomm X20، می‎تواند دست‌یابی به سرعت دانلود 1.2 مگابیت بر ثانیه را فراهم کند. همچنین بهبودهایی در زمینه بلوتوث 5 اعمال شده است که مصرف انرژی را در هنگام اتصال هدست‌های بلوتوثی به نصف کاهش می‌‏دهد.

 انتظار می‌رود در اوایل سال 2018، عرضه تراشه پرچمدار اسنپدراگون 845 به سازندگان گوشی‎های هوشمند و دیگر محصولات قابل‌حمل آغاز شود. همان‎طور که پیش‌تر توسط لی ژوئن، رئیس شیائومی اعلام شده بود؛ گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 7 با اسنپدراگون 845 معرفی خواهد شد. هرچند، گلکسی اس 9 سامسونگ احتمالاً اولین گوشی خواهد بود که از تراشه پرچمدار 2018 کوالکام استفاده خواهد کرد. 



 
جمعه 17 آذر 1396برچسب:, :: 1:31 :: نويسنده : کوروش کبیر

کمپانی اچ تی سی چندی پیش تازه‌ترین پرچم‌دارش را به نام U11 Plus رسما معرفی کرد. به نظر می‌رسد این سازنده تایوانی قصد دارد یک نسخه طلایی هم از آن به نام Blossom Gold روانه بازار کند.

مدت زیادی از معرفی رسمی گوشی U11+ اچ تی سی نمی‌گذرد اما به نظر می‌رسد این گوشی همچنان در مرکز توجه قرار گرفته است و به‌زودی یک فایل به ‌روزرسانی نرم‌افزاری هم برای آن منتشر می‌شود.

تصویر تازه‌ای روز گذشته توسط Slashleaks منتشر شد و این گوشی را در رنگ طلایی به نام Blossom Gold به نمایش گذاشت. این تصویر ظاهرا متعلق به فایل پاورپوینت از یک ارائه داخلی شرکت است و پیش بینی می‌شود اچ تی سی این رنگ طلایی تازه را برای مدل U11 Life هم ارائه کند.

در حال حاضر نمی‌توان صحت نهایی این تصاویر و شایعه تازه را مورد تأیید قرار داد اما همان‌طور که می‌دانید، سایر سازندگان مدتی پس از معرفی گوشی‌هایشان تلاش می‌کنند یک نسخه دیگر با رنگ تازه معرفی کنند و احتمالا این سازنده تایوانی هم می‌خواهد همین سیاست را در پیش بگیرد.

نکته اصلی اینجاست که نسخه طلایی هم از همان مشخصات و طراحی ظاهری نسخه پایه U11+ بهره می‌برد و هیچ ویژگی فنی در آن تغییر نمی‌یابد.

گوشی HTC U11+ صفحه نمایش 6 اینچی کواد اچ دی پلاس با نسبت تصویر 18:9 دارد و نسبت پنل به فریم آن 82% گزارش شده است. این گوشی گواهی IP68 دریافت کرده و در مقابل نفوذ آب و گردوخاک مقاوم است. پرچم‌دار تازه اچ تی سی مانند نسخه قبلی به ویژگی فریم حساس به فشار با نام انحصاری HTC Edge Sense مجهز شده است و کاربران می‌توانند برخی عملکردها و اپلیکیشن‌های دلخواهشان را با فشردن کناره‌های فریم آن به اجرا درآورند. U11 Plus هم مانند اغلب پرچمداران سال 2017 از پردازنده 64 بیتی پرچم‌دار کوالکام اسنپ‌دراگون 835 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد و در دو نسخه با کانفیگ رم متفاوت معرفی شده است. نسخه پایه این گوشی 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و نسخه سطح بالایش هم از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و البته هر دو نسخه آن را می‌توان به کمک کارت حافظه جانبی مایکرو اس دی ارتقا داد. سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو و پوسته اختصاصی HTC Sense به صورت اختصاصی روی گوشی مذکور نصب شده‌اند و ظرفیت باتری‌اش هم معادل 3930 میلی‌ آمپر ساعت گزارش شده است.

 

منبع: جی اس ام

به‌تازگی، زمان معرفی گوشی پرچمدار نوکیا 9 فاش شده است؛ گمان می‌رود سازنده فنلاندی علاوه‌بر نوکیا 9، در اوایل سال آینده از نسخه «بدون حاشیه» گوشی نوکیا 8 با مشخصات سخت‌افزاری جدیدتر رونمایی کند.

در تاریخ 1 دسامبر سال گذشته، شرکت HMD Global توانست مجوز فروش گوشی‌های هوشمند با برند «نوکیا» را به‎دست آورد؛ به همین جهت، این سازنده فنلاندی قصد دارد تا یک‌ سالگی خود را با عرضه مدل جدید نوکیا 8 و گوشی بدون حاشیه نوکیا 9 جشن بگیرد. براساس اطلاعات به‎دست آمده، در ماه ژانویه شرکت HMD Global از گوشی‌های پرچمدار جدید خود رونمایی خواهد کرد.

در حالی‏که گفته می‎‌شود مدل جدید نوکیا 8 در اوایل سال آینده معرفی خواهد شد، باید اشاره کرد که نسخه‌ قبلی در سپتامبر سال جاری میلادی عرضه شده است. به همین جهت، رونمایی از مدل جدید «نوکیا 8» در ماه ژانویه کمی غیرمنطقی به‎نظر می‎رسد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که نوکیا 8 به دلیل حاشیه‎های زیاد در مقابل پرچمداران بدون لبه‌ی امسال از جمله گلکسی اس 8، گلکسی نوت 8، ال‌جی وی 30، هوآوی میت 10 و آیفون 10 حرف چندانی برای گفتن نداشت و این موضوع باعث ضعف آن می‎شود. با این‌حال، نوکیا 9 «پرچمدار حقیقی» شرکت HMD Global خواهد بود که برای رقابت با قدرت‌مندترین محصولات امسال در اوایل 2018 عرضه خواهد شد.

براساس شایعات، فنلاندی‌ها با برگزاری یک رویداد خبری در 19 ژانویه (29 دی) از گوشی پرچمدار جدید خود رونمایی خواهند کرد. آن‎طور که پیداست، صفحه‌نمایش 5.5 اینچی لبه منحنی نوکیا 9 از رزولوشن 2K (یا Quad HD) برخوردار خواهد بود. جانشین نوکیا 8 نیز که چند هفته دیگر معرفی می‎شود، به صفحه‎نمایش کشیده 18:9 مجهز شده است. گفته می‌شود هر دو گوشی برای عرضه در بازار چین، شخصی‌سازی خواهد شد.

شایعه شده است که هر دو گوشی نوکیا 9 و مدل جدید نوکیا 8 به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز خواهند بود. با توجه به اینکه چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام به‎زودی به دست سازندگان خواهد رسید، ممکن است ارائه پرچمداران سال آینده HMD با تراشه قدیمی‌ باعث شود تا فروش نوکیا 8 (مدل 2018) و نوکیا 9 تحت‎تأثیر قرار بگیرد.

شرکت HMD Global امسال تنها یک گوشی با دوربین دوگانه عرضه کرده است؛ نوکیا 8 تنها محصول عرضه شده توسط سازنده‌ی فنلاندی است که از دوربین دوتایی بهره می‎گیرد. سایر مدل‌ها از جمله نوکیا 2، نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 6 و نوکیا 7 به دوربین تکی مجهز شده‌اند. با این‏حال، گمان می‌رود لیست محصولات عرضه شده با برند «نوکیا» با دوربین دوگانه به‎زودی گسترش پیدا خواهد کرد؛ براساس شایعات، مدل جدید نوکیا 8 و نوکیا 9 به دوربین دوگانه مجهز می‎شوند.

یکی‌دیگر از مواردی که امسال رایج شده، دریافت تأییدیه برای مقاومت پرچمداران در برابر نفوذ آب است؛ نوکیا 8 که تنها گوشی پرچمدار امسال HMD Global است، با دریافت گواهی IP54 تنها در برابر پاشش قطرات مایع مقاومت است. در حالی‌که گلکسی اس 8 سامسونگ می‌تواند تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه غوطه‌ور شود. به همین جهت، گفته می‎‌شود هر دو گوشی نوکیا 8 (مدل 2018) و نوکیا 9 موفق به دریافت تأییدیه IP67 شده‌اند. جک هدفون نیز از پرچمداران جدید فنلاندی‏ها کنار گذاشته خواهد شد.

نوکیا 9 با شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد؛ این مدل، 558 دلار قیمت دارد. البته اگر مایل به حافظه رم بیشتر و فضای ذخیره‌سازی بالاتر هستید، مبلغ پرداختی شما به 634 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. در رابطه با مدل 2018 گوشی نوکیا 8 اطلاعات چندانی وجود ندارد. 



 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 26 صفحه بعد
پيوندها
  • بیت کویین
  • بیت کویین
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان technolagy و آدرس technolagy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: